Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

iAuto.lv: Par gājējiem un velosipēdiem uz neregulējamas gājēju pārejas, kā pareizi to šķērsot 74

 

Foto: iAuto.lv

Ēriks Griģis, iAuto | 27.decembris 2015 15:32

Portālā iAuto.lv notiek plašas diskusijas par gājēju, velosipēdistu un autotransporta attiecībām uz gājēju pārejām. Iesāksim ar gājēju un velosipēdu vadītāju atbildību.

"... CSN 24. Pirms brauktuves šķērsošanas pa gājēju pāreju, kur satiksme netiek regulēta, gājējiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību. ..."

Tas nozīmē, ka gājējam un velosipēda vadītājam nav priekšroka šķērsot brauktuvi pa apzīmētu gājēju pāreju, bet to gājējs vai velosipēda vadītājam var šķērsot tikai tad, kad pirms brauktuves šķērsošanas ir veicis attiecīgus drošības pasākumus ceļu satiksmē, lai tikai pēc tam to šķērsotu:

1) novērtējis attālumu līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, lai, šķērsojot brauktuvi nepakļautu sevi bīstamībai nokļūt sadursmē ar transportlīdzekli, neizsraisot uzbraukumu sev vai neradot bīstamību citiem ceļu satiksmes dalībniekeim, īpaši aizmugurē braucošajiem, ja tuvojošajam transportlīdzeklim gājējs pēkšņi kļūtu par iemesli, lai izraisītu strauju manevru bremzējot;

2) novērtējis to braukšanas ātrumu, lai pārliecinātos, ka ir pamanīts un vadītājs ir sapratis gājēja nodomu šķērsot brauktuvi, ka vadītājs spēs samazināt braukšanas ātrumu un apstāties, ja tas būtu nepieciešams, lai dotu gājējam ceļu brauktuves šķērsošanai;

3) jāpārliecinās par drošību - vai ar savu manevru (iziešanu uz brauktuves) neradīs draudus sev un citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, vai transportlīdzekļu vadītāji, kas ar savu transportlīdzekli tuvojas gājēju pārejai ir viņu pamanījuši un sapratuši gājēja nodomu šķērsot brauktuvi, vai vadītāji transportlīdzekļos ir spējuši viņu - gājēju pamanīt, vai iziešana uz brauktuves nenotiks aiz apturēta transportlīdzekļa, no aizsega, piem., reklāmas vai afišas, ēkas stūra, starp koku stumbriem, no apakšzemes pārejas (zem Ulmaņa gatves), uz neapgaismotas vai nepareizi apgaismotas gājēju pārejas diennakts tumšajā laikā, miglā vai uz apsnigušas un tādēļ neredzamas "gājēju pārejas", no gājēju pulcēšanās vietas, uz divjoslu vai vairākjoslu brauktuves, kur gājēju pāreja ierīkota nepareizi, lai par savu nodomu šķērsot brauktuvi spētu laikus brīdinātu transportlīdzekļu vadītājus, vai brauktuve nav slidena, kas varētu traucēt gājējam pārvietoties un radīt papildus bīstamību autovadītājiem, kas tuvojas...! Un tikai tad, kad pirmos divus punktus gājējs ir izpildījis, bet par trešo - pārliecinājies, var uzsākt brauktuves šķērsošanu!

Vairāk diskusija par šo tēmu forumā šeit >>>

 
74 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
mnde 30.decembris 2015 8:00
17 6 Atbildēt

aansi, tev viss labi? Nav pielipis vernonisms?

Es esmu PAR šausmīgām represīvām metodēm - teiksim 6 punkti par nepalaistu gājēju uz pārejas, sodu no 100 EUR utt., jo tās vienalga ir "asaras" salīdzinot ar to "baudījumu" gammu ko dabū dēļ kretīna izbaudī gājējs, kurš atļāvies ievērot noteikumus un izmantot savas priekšrocības! Jo ērtā beņķī piržot spriedelēt par "muļķiem", kuri nezkāpēc grib šķērsot ielu pa gājēju pāreju traucēkot "kingiem".

Vai vēl labāk par izlecošām barjerām, ja uz pārejais ir gājējs, bet ne gājēja tuvošanos tai, ne iziešanu uz tās auto vadītājs nav uzskatījis par nepieciešamu savlaicīgi manīt - lai pagaršo savu stūri un gaisa maisu!

mnde 30.decembris 2015 9:10
17 2 Atbildēt

aansis ņe čitaķeļ a pisaķeļ?

Ja grūti ar lasīšanu vēlreiz atkārtošu: es jau piedāvāju 6 punkti sodi 100+ euro un bīstamākajās pārejās izlecošas barjeras!

Var jau protams salikt luksoforus, bet tad būš lielāka brēkšana, jo palaist gājēju uz neregulējamas pārejas aizkavē mazāk kā gaidīt pilnu luksofora ciklu. Bet laikam tas lielajiem steigties ņēķērpilām nedalec un parējiem tāpēc arī jāsēž pie luksoforiem...

mnde 29.decembris 2015 16:54
16 2 Atbildēt

Skaidrs, ka dumji līst zem ratiem nav prāta darbs, bet kaut kā tie ērtos beņķos sēdoši pofigisti jāved pie prāta, vai ne?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ford jāatsauc gandrīz 770 000 dīzeļauto

Ford izziņojis par atsaukumu gandrīz 770 tūkstošiem automašīnu, kas aprīkotas ar dīzeļdzinējiem. Lasīt vairāk

 

Toyota Hilux Rangga SUV – septiņvietīgs krosovers Indonēzijas tirgum 17

Japānas autobūves uzņēmums Toyota pieteicis septiņvietīgu krosoveru Hilux Rangga, kas no 2025. gada kļūs pieejams Indonēzijas tirgū. Lasīt vairāk

 

Cēsu novadā kravas automašīna nāvējoši traumējusi gājēju

Otrdienas vakarā Cēsu novada Drabešu pagastā kravas automašīna "Scania" uzbraukusi gājējai, kura notikuma vietā gājusi bojā. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām krosoveru Alfa Romeo Junior (+ VIDEO)

Alfa Romeo Junior piedzima ar skaļu skandālu. Modeļa sākotnējais nosaukums bija Milano. Taču Itālijas valdības pret to iebilda, jo krosovers ražots Polijā, kamdēļ nedrīkstot nest itālisku nosaukumu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti