Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

iAuto.lv: Par gājējiem un velosipēdiem uz neregulējamas gājēju pārejas, kā pareizi to šķērsot 74

 

Foto: iAuto.lv

Ēriks Griģis, iAuto | 27.decembris 2015 15:32

Portālā iAuto.lv notiek plašas diskusijas par gājēju, velosipēdistu un autotransporta attiecībām uz gājēju pārejām. Iesāksim ar gājēju un velosipēdu vadītāju atbildību.

"... CSN 24. Pirms brauktuves šķērsošanas pa gājēju pāreju, kur satiksme netiek regulēta, gājējiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību. ..."

Tas nozīmē, ka gājējam un velosipēda vadītājam nav priekšroka šķērsot brauktuvi pa apzīmētu gājēju pāreju, bet to gājējs vai velosipēda vadītājam var šķērsot tikai tad, kad pirms brauktuves šķērsošanas ir veicis attiecīgus drošības pasākumus ceļu satiksmē, lai tikai pēc tam to šķērsotu:

1) novērtējis attālumu līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, lai, šķērsojot brauktuvi nepakļautu sevi bīstamībai nokļūt sadursmē ar transportlīdzekli, neizsraisot uzbraukumu sev vai neradot bīstamību citiem ceļu satiksmes dalībniekeim, īpaši aizmugurē braucošajiem, ja tuvojošajam transportlīdzeklim gājējs pēkšņi kļūtu par iemesli, lai izraisītu strauju manevru bremzējot;

2) novērtējis to braukšanas ātrumu, lai pārliecinātos, ka ir pamanīts un vadītājs ir sapratis gājēja nodomu šķērsot brauktuvi, ka vadītājs spēs samazināt braukšanas ātrumu un apstāties, ja tas būtu nepieciešams, lai dotu gājējam ceļu brauktuves šķērsošanai;

3) jāpārliecinās par drošību - vai ar savu manevru (iziešanu uz brauktuves) neradīs draudus sev un citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, vai transportlīdzekļu vadītāji, kas ar savu transportlīdzekli tuvojas gājēju pārejai ir viņu pamanījuši un sapratuši gājēja nodomu šķērsot brauktuvi, vai vadītāji transportlīdzekļos ir spējuši viņu - gājēju pamanīt, vai iziešana uz brauktuves nenotiks aiz apturēta transportlīdzekļa, no aizsega, piem., reklāmas vai afišas, ēkas stūra, starp koku stumbriem, no apakšzemes pārejas (zem Ulmaņa gatves), uz neapgaismotas vai nepareizi apgaismotas gājēju pārejas diennakts tumšajā laikā, miglā vai uz apsnigušas un tādēļ neredzamas "gājēju pārejas", no gājēju pulcēšanās vietas, uz divjoslu vai vairākjoslu brauktuves, kur gājēju pāreja ierīkota nepareizi, lai par savu nodomu šķērsot brauktuvi spētu laikus brīdinātu transportlīdzekļu vadītājus, vai brauktuve nav slidena, kas varētu traucēt gājējam pārvietoties un radīt papildus bīstamību autovadītājiem, kas tuvojas...! Un tikai tad, kad pirmos divus punktus gājējs ir izpildījis, bet par trešo - pārliecinājies, var uzsākt brauktuves šķērsošanu!

Vairāk diskusija par šo tēmu forumā šeit >>>

 
Visi komentāri
 
Mnde 27.decembris 2015 17:05
16 5 Atbildēt

Nu kā tad... A ja gājējs redz, ka visiem auto vadītajiem ir nospļauties uz tūliņ soēku zaudējošo noteikumu 159. Punktā munēto prasību DOT CEĻU, tad intensīvas satiksmes apstākļos cerību pāriet ielu nav. Vādu sakot - tādu veidojumu kā gajēju pāreju mierīgi var likvidēt kā šķiru un neiespringt par noteikumiem, kas to apraksta un uzliek autovadītājiem jelkādus pienākumus...

Vādu sakot Ēriks Griģis uzskata, ka autovadītajam nav savlaicīgi jāpamana gājēju pāreja (gājējam mašīnas ir japamana vienmēr un jāspēj novērtēt ātrums stāšanās iespējamība/ vēlme staties un citi gajēaj kontrolei nepakļauti apstākļi) un vadītajam ir tiesības neamazināt vai nestādināt auto lai dotu ceļu šķērsot gribošam gājējam.

Es pareizi sapratu?

Ēriks 27.decembris 2015 17:43
0 14 Atbildēt

Pilnīgi aplam esi sapratis!

Raksts ir domāts tikai gājējiem un velosipēda vadītājiem!

Pie kam, pēdējās gada dienās velosipēdu joprojām nedrīkst stumt pāri brauktuvei pa apzīmētu gājēju pāreju!

Palaidniex 27.decembris 2015 17:50
9 0 Atbildēt

Kā nu neesmu pareizi sapratis? Sludini ka punkti 159. un tajā pieminētā termina 1.14. uz auto vadītajiem neattiecas.

Un kāpēc tieši (kurš CSN punkts) gājējs nedrīkst stumt/vilkt pāri pārejai riteni, velosipēdu, ķerru, tačku, čemodānu uz riteņiem?

Kas kaut ko riteņoto sutumjošam/valkošam atņem gājēja statusu?

HIPPY 28.decembris 2015 21:08
3 0 Atbildēt

Neiebraucu! Ja es Velosipēdu stumju pie rokas tad joprojām es neesu gājējs?

Oficiālā velosipēda definīcija: velosipēds — transportlīdzeklis, kas paredzēts braukšanai, izmantojot uz tā esošā cilvēka muskuļu spēku (izņemot invalīdu ratiņus). Velosipēds var būt aprīkots ar elektromotoru, kura jauda ir ne lielāka par 0,25 kW.

P.s. 27.decembris 2015 17:08
9 3 Atbildēt

Es ieteiktu Ērikam Griģim ikreiz braucot pa galveno ielu vai pie zaļās gaismas ikreiz pārbaudīt vai no mazāk svarīga ceļa vai pie aizliedzošās gaismas esošie transportlīdzekļi viņu redz un grasās laist, ir spējīgi strauji nebremzējot un neradot bīstamu situāciju stāties. Visvairāk būtu jāpievērš uzmanība izmēros lielāiem transportlīdzekļiem par paša, piemēram, jaunakā modeļa Setrām.

Sarkasms 27.decembris 2015 17:49
4 0 Atbildēt

..bet ja gajejam loti gribas pieradit savs tiesibas riskejot ar veselibu vai .. vins var aizmirst sos augstakminetos punktus.

P.S. intensivas satiksmes apstaklos, ja gajejs ir redzams un savlaicigi pamanits automasinas laiz un stajas, bet gadas individi autovaditaji .., tapat lielaka dala gajeju parliecinas par drosibu skersojot zebru, bet gadas... !!

Palaidniex 27.decembris 2015 17:54
6 0 Atbildēt

Vēljoprojām nespēju ieraudzīt atšķirību vēl spēkā esošā 1.14. punkta izpratnē starp 206. ceļa zīmi un 530./531. Varbūt apskaidrosi? Ar ko tieši šīm zīmēm 1.14. Punktā aprakstītā prasība atšķirās?

Sarkasms 27.decembris 2015 18:00
0 2 Atbildēt

Ko tu velies lai paskaidroju, ka vairakums ievero noteikumus, vai ka abas puses gadas "vienlidzigaki" par citiem, kuri vajag vairak?

Palaidniex 27.decembris 2015 18:12
7 0 Atbildēt

aiz laba prāta CSN neviens autovadītājs pats nepilda. Laikam tomēr ir vajadzīgas stingrākas represīvās metodes, lai tomēr piespiestu atkal cienīt dažas ceļa zīmes, kuras negribas vairs ievērot. Piemēram, LT iezvanīja 6 soda punktus par gājēju nelaišanu uz pārejas. Ātri vien situācija sāka sakārtoties...

Sarkasms 27.decembris 2015 20:58
0 2 Atbildēt

:) neviens, nekad...nu nav ta, lai cik dusmigs tu butu uz apkartejo pasuali, neciena nak no mazakas dalas, bet ta ir viss pamanamaka...

Palaidniex 27.decembris 2015 21:14
4 0 Atbildēt

Kur Tu rāvi, ka es dusmīgs uz apkārtējo pasauli?

Sarkasms 27.decembris 2015 21:23
0 3 Atbildēt

:)

labāk pastāsti vai tiešām NEVIENS autovadītājs NEPILDA noteikumus? tb visi ir sliktie?

aansis 28.decembris 2015 15:33
0 0 Atbildēt

Precīzāk būtu teikt, ka maz ticams, ka eksistē tāds autovadītājs, kas patiešām brauc ar auto biežāk, kā svētdienas rītā uz baznīcu pagasta centrā, kas nekad nepārkāpj noteikumus.

Palaidniex 27.decembris 2015 21:53
4 0 Atbildēt

Pagaidām 100% visus CSN ievērojošu vadītaju kaut tikai stundu no vietas, pagaidām nav nācies novērot! :D

Vai nu mazliet pārkāps ātrumu, nepārtrauktās līnijas, utt...

Bet sertificētajiem un ekzaminētajiem ir vienkāršāk norādīt uz kļūdām tiem, kuriem ne mācīšanās, nedz eksāmens nav obligāti...

Sarkasms 27.decembris 2015 22:47
0 0 Atbildēt

:)

Ēriks 27.decembris 2015 18:00
0 13 Atbildēt

Nejauc! CSN 159. neattiecas uz rakstu!

To nosaka nevis CSN, bet CSL 1.panta 10.punkts.

Palaidniex 27.decembris 2015 18:09
7 0 Atbildēt

Un tātad Ceļu satiksmes likums, pirmais pants:

8) Ceļu satiksmes noteikumi — Ministru kabineta normatīvais akts, kas nosaka ceļu satiksmes kārtību un ir saistošs visām fiziskajām un juridiskajām personām;

Pastāstīsi, kapēc autovadītajiem CSN 206. zīmes prasības ir izprotamas, bet tieši tādas pašas 530./531. zeļa zīmes prasības nešķiet nopietnas un pildāmas?

Ar ko tieši atsķiras 1.14. punktā aprakstīta prasība DOT CEĻU???

Palaidniex 27.decembris 2015 18:18
13 1 Atbildēt

Lai labāk domājās - var tik pat daiļrunīgi izklāstīt autovadītāja rīcību (vēlamo un faktisko) tuvojoties zīmei 206. ceļa zīmei?

Un tad salīdzināt autovadītāja rīcību tuvojoties (vēlamo un faktisko) tuvojoties 530./531. ceļa zīmei.

Domāju, ka sāks parādīties apjausma uz ko velku...

Un, lai pavisam labi domājās - gājējam, lai gājēja statusā piedalītos satiksmē nav jāapmeklē kursi, nav obligāti jāmācās CSN, nav jāliek teorijas un iešanas eksāmens. Ja jau gājējs izmanto gajēju pāreju - tas tomēr būtu lielākas cieņas vērts, kā vadītāja svarīgums, nevērīgums un slinkums/nevēlēšanās piebremzēt "kaut kāda tur gājēja" dēļ. Mums te ir daži profesionaļi, kuri reāli gājēju uzskata par kaut kādu zemākas kastas bezmaz bezvērtīgu lopu...

iJuris 27.decembris 2015 19:00
10 20 Atbildēt

Jāsaprot jau ir tikai viena svarīga lieta, ja vadītājs nepamana gājēju, tad viņš paliek dzīvs, ja gājējs nepamana auto, tad viņš nepaliek dzīvs.

Vienīgā atšķirībā svarīgumā....

Visi csn, csl un kas tik vēl ne ir pie vienas vietas tajā brīdī, kad cilvēks ir miris. Uz kapakmeņa tā arī rakstīt, "viņam bija taisnība"?

Esmu bijis visās trīs lomās, gan auto gan velo vadītājs un arī gājējs. Un man nekad nav bijis grūti piebremzēt vai pastāvēt ilgāk pie gājēju pārejas, palaist citus kuri varbūt ir tur kur viņiem nevajag būt un daudzi citi dara tā pat.

Lielākā problēma tomēr ir tumšie gājēji kuri lūr savos ekrānos un neskatās kas notiek,viņam tak priekšroka, piegāja pie gājēju pārejas, pagriež savu bezvērtīgo korpusu pa 90 grādiem un tādā pat ātrumā iet pāri ielai. Kādēļ man būtu jāuzņemas atbildība par šāda gājēja dzīvību, ja viņam tā nav svarīga? Un ar kādām tiesībām viņš man uzkrauj atbildību par savu eksistenci?

CSN pie vienas vietas, ja cilvēks pats sevi nesargā tad nelaime notiks, ātrāk vai vēlāk....

Palaidniex 27.decembris 2015 19:04
7 0 Atbildēt

Klau, tu tik par bezrūpīgi bliez pāri galvenajam ceļam pie zīmes dodiet ceļu?

iJuris 27.decembris 2015 19:32
3 11 Atbildēt

Nē, tu pārprati, tieši pretēji, es pat braucot pa galveno pamanos paskatīties vai kāds bezrūpīgi nebliež pāri galvenajam ceļam pie zīmes dodiet ceļu! Un gājējus vienmēr cenšos vaktēt un paredzēt viņu rīcību, tieši tāpēc viņi paliek dzīvi, jo viņi savu dzīvību nesargā, bet lūr ekrānā un uztic to man un tev un citiem auto vadītājiem.

Un pēc tam ir sašutuši kad kāds nav pamanīts.

Nav bieži tādi gadījumi, kad notriec gājēju, kurš ir sagaidījis kad auto apstājas vai dod zīmi ka apstāsies un laidīs. Parasti jau notriec tos kuri nepārliecinās par drošību, neviens jau viņus nedzen uz ielas ar varu.

Un tas pats arī otrā frontes pusē, maza ir iespēja autovadītājam, kurš vaktē kas notiek uz ceļa, iekrist kādās lamatās, bet situāciju uz ceļa ir daudz, nemitīga kustība un apstākļu maiņa un katru idiotu jau nenovaktēsi...

Palaidniex 27.decembris 2015 19:53
3 1 Atbildēt

Secinājumi - nav autovadītāju - nav cietušo gajēju!

Tā kā esam ka nu labi un vadot paaugstinātas bīstamības objektu - esam gatavi vairāk piedomāt par sekām.

Ir jau čum labāk, kā 90-to sākumā, bet vēljoprojām ir milzīgs bars, kam visi vainīgi un nemitīgi kaut kur jāskrien ar savu transportlīdzekli. Tā kā kaut kur vairāk pagūtu!

Sviesc 27.decembris 2015 22:38
1 0 Atbildēt

Protams, ka atraak ar auto paguustu. Auto ir radiits lai atraak nokljuutu no punkta a uz punktu b.

Ja aizvaacam auto, gribetu redzeet kaa ljautinji katru riitu ar kaajaam dodas uz darbu 30 kilometrus.

Kaajaam gaajeejus apdraud citi kaajaamgaajeeji. Piem ievelk mezhaa sadod pa kaklu atnjem maku. Tas taa labaakajaa gadijumaa.

mnde 28.decembris 2015 8:09
0 0 Atbildēt

Un kāpēc jāmeklē darba vieta 30 km no mājām?

Tipa autovadīāji nekad nav mēģinājuši izvarot stopētājas!

Un tieši tāpēc, ka autovadītājs brauc ātrāk, tajās trīs ar pusi gājēju pārejās, kuras sastopamas pa ceļam uz darbu un piebremzējot tajās, gabals nenolūzīs un neko nenokavēs!

aansis 28.decembris 2015 9:22
0 0 Atbildēt

"Un tas pats arī otrā frontes pusē"

Šī laikam ir frāze, kas vislabāk raksturo situāciju. CSDD un CP realizētā satiksmes politika ir sadalījusi visus satiksmes dalībniekus "frontēs" - ne tikai gājējus, bet arī vadītājus pēc transportlīdzekļu veida. Nedrīkst būt šāda situācija, nedrīkst... Varbūt beidzot ir pienācis laiks mums, satiksmes dalībniekiem "sacelties" un apvienoties, lai cīnītos par drošību un iestādēm, kas cenšas mūs sanaidot.

Mnde 28.decembris 2015 9:43
6 0 Atbildēt

Lai klātu ko mainītu ir jāsāk ar sevi. Lai kaut ko iegūtu, ir kaut kas "jāziedo".

Problēma tajā, ka lielāks daļa uzskata ka jāmainās citiem, ne pašam un ka nav vēlmes ziedot ne kripatas personīgā komforta/ērtību!

Tas taču ir tik grūti/neērti vairāk pavērot gājējus tuvojoties pārejai un vienkāršāk ir nospiest vairāk "gāzi", kā piebremzēt...

aansis 28.decembris 2015 12:19
0 13 Atbildēt

Protams, ka jāsāk ar sevi. Bet diemžēl tā sākšana sanāk katram savā virzienā. Ir jāsaprot, ka lielai daļai vadītāju patiešām ir grūti vairāk pavērot apkārtni. Pazīstu cilvēkus, kas ir saņēmuši tiesības, bet bez "stūrmaņa" blakus nespēj pat visas ceļa zīmes pamanīt, jo auto tehniskā vadīšana prasa visu uzmanību. Manuprāt šiem cilvēkiem vispār tiesības nepienākas un CSDD rīkojas noziedzīgi, ļaujot tādiem tikt pie stūres. Diemžēl, atšķirībā no dzērājšoferiem, šos par līdzpilsoņi nevar aizturēt, jo visi papīri ir kārtībā. Policija arī neko nedara, jo reidos tādi netiek noķerti - papīri taču kartībā. Bet to, kādi brīnumi tiek darīti ikdienas satiksmē, neviens nekontrolē - jo ir taču aizņemti reidos.

Gājējam ir jāsaprot, ka viņa pienākums pārliecināties, ka tiek dots ceļš, ir noteikts fizikas likumos un sodāms ar nāvi. Jā - es gājējiem vienmēr dodu ceļu, bet pārāk bieži ar šausmām redzu, kā tiek slāts pāri ielai, vispār nepaskatoties, vai es to daru... Tas, ka šādi slājēji vēl ir dzīvi un ļoti daudz, apliecina tikai vienu - lielākā daļa autovadītāju ir uzmanīgi un dod ceļu gājējiem, lai vai kā dažiem gribētos apgalvot pretējo.

mnde 28.decembris 2015 14:27
3 0 Atbildēt

Te derētu Igauņu divpakāpju apmācības sistēma.

Vispirms dabon zaļās tiesības (zaļa kļavas lapa uz auto) - papildus ierobežojumu nav, bet visi zina, ka esi "zaļš" braucējs un iespējami pigori!

Pēc kāda laika (ja nemaldos gads vai divi) jāliek divi papildus eksāmemi - ekstremālā braukšana un spēja iekļauties satiksmē. Vari/gribi nolikt - pilnās tiesības, nevari/negribi - brauc bvien ar zaļo lapu...

Goga 27.decembris 2015 20:54
7 0 Atbildēt

Vēl vajadzētu piesaukt veloceļiņus - arī uz tiem velosipēdistiem NAV priekšrokas.

Palaidniex 27.decembris 2015 21:14
3 0 Atbildēt

Nu vietās, kur veloceļš šķērso brauktuvi - velosipēdiem priekšrokas nav!

Bet ar tiem velosipēdistiem visvienkāršāk ir atcerēties kur ir un kur nav priekšroka - izbraucot ar jebkuru transportlīdzekli uz brauktuves priekšroka ir tiem, kas jau pa brauktuvi brauc, tos atsevišķos izņēmumus var atcerēties. Trotuārs arī nav brauktuve, tāpēc no tā uz brauktuvi izbraucot - lasīt iepriekšējo teikumu...

Ēriks > Palaidniekx 28.decembris 2015 0:04
0 6 Atbildēt

Tu esi malacis!

Proti saputrot citiem spriešanas spējas, bet pats noteikumus lasīt proti!

Gājējiem, bērnam, skolniekam ir jāmāca un jāmācās noteikumi! Tāpat kā velosipēdu vadītājiem!

Tāpēc Ceļu satiksmes noteikumos ir nodaļa, kas paredzēta gājējiem! Un nevienam gājējam nav jāmācās autovadītājam paredzētie panti un punkti, lai nesāktu domāt viņu vietā par to tā, ka, kas jādara autovadītājam, to arī autovadītājs vienmēr izdarīs, jo viņš to var izdarīt!

mnde 28.decembris 2015 8:14
5 0 Atbildēt

Ērik Griģi, patāstīsi kādi ir CSDD teorētisko un praktisko eksāmenu laiki, cenas - GĀJĒJIEM?

Kāda izskatās gājēju apliecība? Vai tā dalās kategorijās?

Kādas tās ir?

Un tā kā te ir AUTO portāls, varbūt tomērt atbildēsi uz palaidniexa jautājumu - kādai jābūt AUTOvadītāja rīcībai tuvojoties 206. ceļa zīmei, un kāda tā, tavuprāt ir faktiski un kā tā atšķiras teorētiski un praktiski tuvojoties 530./531. ceļa zīmei? un vai tiešām nesaskati visai "nelielas" atšķirības?

Eriks_Grigis 28.decembris 2015 12:22
0 7 Atbildēt

Vai CSN 24. punktā ir kas tik aplams, ka, Tavuprāt, bez drošas satiksmes mācībām bērnu dārzos, pirmskolas mācību iestādēs, skolās, audzēknim patstāvīgi uzsākot ceļu uz/no skolas, un tehnikumos gājējiem ir vajadzīgs arī eksāmens? Vari to ieteikt Izglītības un zinātnes ministrijai!

Domāju, autovadītāji būs Tev pateicīgi, ja to ieviesīs!

206.zīme norāda braukšanas secību neregulējamos krustojumos. 530.zīme ievieš noteiktu ceļu satiksmes režīmu, 531. zīme to atceļ un abas kopā apzīmē gājēju pārejas robežas.

Autovadītāja rīcība tuvojoties tām ir precīzi aprakstīta CSN!

mnde 28.decembris 2015 14:35
8 0 Atbildēt

Neticu savām acīm ko lasu no Eksperta, Vadīšanas specialist par 530. un 531. zīmes jēgu. Vismaz vēl spēku nezaudējušos CSN vajadzētu zināt, jo tur rakstīts "mazliet" kas cits:

298.24. 530.zīme "Gājēju pāreja". Zīmi uzstāda ceļa labajā pusē uz pārejas tuvākās robežas;

298.25. 531.zīme "Gājēju pāreja". Zīmi uzstāda ceļa kreisajā pusē uz pārejas tālākās robežas;

NUNEKĀDI neizdodas atrast skaidrojumu, kas cik necik līdzinātos šim: "530.zīme ievieš noteiktu ceļu satiksmes režīmu, 531. zīme to atceļ un abas kopā apzīmē gājēju pārejas robežas."

Labāk izskaidro šo CSN punktu:

159. Transportlīdzekļa vadītājam, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, jāsamazina braukšanas ātrums vai jāaptur transportlīdzeklis pirms gājēju pārejas, LAI DOTU CEĻU GĀJĒJAM, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai iziet uz tās, ja tie varētu tikt traucēti vai apdraudēti.

Izskaidrosi ar sākumburtiem izceltos 4 vārdus? Izskaidrosi ko nozīmē termins - DOT CEĻU?

Un patiešām turpināsi apgalvot, ka autovadītāji tuvojoties 530./531. zīmēm zīmei rīkojas pilnīgi identiski, kā tuvojoties 206. zīmei? Patiešām tik pat atbildīgi pirms abām zīmēm izprot un izpilda jēdzienu DOT CEĻU? Jēdzienu, kurš aprakstīts tajos tpat CSN:

1.14. dot ceļu — prasība, kas nosaka, ka ceļu satiksmes dalībnieks nedrīkst sākt braukt (iet), turpināt braukt (iet) vai izdarīt jebkādu manevru, ja tādējādi citiem ceļu satiksmes dalībniekiem tiek radīti traucējumi braukšanai (iešanai) vai viņi ir spiesti mainīt braukšanas (iešanas) virzienu vai ātrumu;

Kā arī kā ir ar vadītāju piemirsto šo punktu:

38. Transportlīdzekļa vadītājam ir šādi pienākumi:

....

38.4. darīt visu iespējamo, lai netiktu apdraudēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, it sevišķi mazāk aizsargātie (gājēji un velosipēdu vadītāji);

Kā tur ir ekspert Ērik Griģi?

Eriks_Grigis 28.decembris 2015 16:07
0 5 Atbildēt

Kopēt noteikumus ir to atkārtošana. Šoreiz gribēju, lai kāds cits tajos ielūkojas!

Ticu, ka Tu neesi naidīgs ne pret mani, ne citiem sev apkārtējiem un arī Tavs jautājums neizstaro agresiju un cīņas tieksmes pret naidīgiem spēkiem ceļu satiksmē!

Attiecībā uz CSN 24. punktu nākošajā gadā skatīsimies gan, "kā tur ir" !

mnde 28.decembris 2015 16:14
7 0 Atbildēt

Ērik Griģi, šis ir pirmkārt AUTOportāls, tāpēc, lai raksts būtu pilnīgs (mērķauditorijai tēmēts) vispirms vajadzēja sākt ar tik pat skrupulozu AUTOvadītāju rīcības iztirzājumu tuvojoties gājēju pārejai! ;)

Šis raksts tikai iedrošina AUTOvadīāju uz pofigismu un vēlmi izbraukt uz vecā jauno setru dīdītāja argumenta - gājējam bija jāpaskatās (autovadītājam, tātad nebija tas jādara) un tikai gājējam jāgarantē (nevis vadītājam jāgarantē) drošība sev un citiem...

Eriks_Grigis 28.decembris 2015 16:41
0 6 Atbildēt

1) CSN 298.p. tas NUNEKĀDI ir noteikts!

2) Kas atrodas uz brauktuves starp tuvāko un tālāko gājēju pārejas robežu?

Tavs kopētais teksts:

"298.24. 530.zīme "Gājēju pāreja". Zīmi uzstāda ceļa labajā pusē uz pārejas tuvākās robežas;

298.25. 531.zīme "Gājēju pāreja". Zīmi uzstāda ceļa kreisajā pusē uz pārejas tālākās robežas;"

3) Baidos rakstīt par autovadītājiem vairāk, kā Tu nokopēji, jo Tu vēlies publiski man nodarīt pāri, apvainot, uzbrukt, vēlies tādējādi sevi apliecināt, neatklājot savu vārdu, darba vietu, amatu!

mnde 28.decembris 2015 18:17
7 0 Atbildēt

Neko publiski nodarīt negribu!

Es vienkārši vaicāju - kāpēc auto portālā jāsāk rakstu sērija ar gājēju pienākumiem (par kuriem tie nav likuši eksāmenu un apliecībui saņēmuši), nevis ar autovadītāju pienākumiem, par kuriem ir mācīti un eksaminēti un saņēmuši atbilstošas kvalifikācijas apliecību?

Autovadītājiem ir uzticēta paaugstinātas bīstamības uzparikte, tiem arī jācenšās vairāk! Nekas tā nedisciplinē autovadītāju kā aiz muguras braucoša CP ekipāža vai fakts, ka tiek kārtots braukšanas eksāmens, vai ne? Tad arī pilnīgā tumsā un miglā pamanīs to gājēju pie pārejas, bet kā apliecība kabatā un milicis nav redzams - tā var visu atbildību par savu dzīvību uzkraut gājējam, vai ne? Es pareizi sapratu?

iAuto 28.decembris 2015 16:18
2 8 Atbildēt

Būs arī turpinājums par autovadītāju atbildību! Diemžēl gājēji par savu nezināšanu maksā visdārgāko cenu...

Eriks_Grigis 28.decembris 2015 16:48
0 8 Atbildēt

...nezinot vēl to, ka naktī gājēju pārejas ir tā apgaismotas, lai autovadītājs varētu tikai ieraudzīt, kam viņš ir uzbraucis, nevis lai spētu dot ceļu gājējam!

mnde 28.decembris 2015 18:13
5 0 Atbildēt

Ja neredzi - nebrauc!

Neredzi, kas aiz līkuma - nevelc ručkā, nezini kas zem ūdens virsas - nelec uz galvas!

Gājējam ir jāmaksā visdārgākā cena par dažu stūrētāju nevēlēšanos, pofigismu, nevīžību... Tas šķiet baigi adekvāti un samērojami???

Oi kā gribētos pirms pārejām izlecošos šķēršļus, kā krievijā šur tur pirms pārbrauktuvēm...

aansis 28.decembris 2015 9:17
3 0 Atbildēt

Varu piekrist tavam novērojumam, bet ne secinājumiem. vari vērot kaut gadu - varu tev garantēt, ka NEVIENS autovadītājs nespēj ievērot visus CSN. Un tas liek domāt, ka nepareizi ir CSN, nevis autovadītāji. Nu nav tā, ka visi bez izņēmuma ir ļaunprātīgi pārkāpēji - esmu pārliecināts, ka lielākā daļa labprāt ievērotu CSN, ja vien tas būtu iespējams.

mnde 28.decembris 2015 9:24
12 1 Atbildēt

Skaidrs, ka ir milzīgs daudzums "pārkāpumu", kuri ir klaji formāli, kuru pārkāpums pilnībā neko nemaina.

Bet tomēr atpakaļ pie saknēm - nav pareizi, ja gājējam, kuram jādod ceļš ir jābaidās par savu tiesību izmantošanu (un dzīvību) vairāk kā to dara vadītājs, sēžot ērtā auto pie stūres...

Jo sliktāki laika apstākļi, jo vairāk būtu jāciena gājēji un patiešām nekāds gabals nenolūzīs pabraucot mazliet lēnāk un piebremzējot mazliet vairāk, lai palaistu gājēju uz tām retajām neregulējamajām pārejām, kuras sastopamas ikjdienas maršrutos.

aansis 28.decembris 2015 12:26
0 7 Atbildēt

Nav būtiski, ir vai nav pareizi. Gājējam jābaidās ir no dabas (fizikas un cilvēka psiholoģijas) likumos noteiktā. Vienmēr būs indivīdi, kam cita dzīvība neko nenozīmē vai kam gluži vienkāŗši ir problēmas saistīt savu rīcību ar iespējamajām sekām - tā tas ir bijis miljoniem gadu un būs, līdz cilvēks pārstās esksitēt kā suga. Cilvēku izdomātie CSN var tikai nodrošināt, ka lielākā daļa autovadītāju gājēju palaidīs. Ja ir vēlēšanās arī izdzīvot, ne tikai izmantot savu priekšroku, jāievēro arī dabas notiektie likumi.

mnde 28.decembris 2015 14:37
7 0 Atbildēt

Tas netraucē ar represīvām metodēm samazināt pārkāpēju skaitu...

Asais 28.decembris 2015 21:59
6 0 Atbildēt

Pēc šiem noteikumiem izriet, ka ja notiks CSN un tiks notriekts gājējs, tad gājējs automātiski kļūst par vainīgo?

aansis 29.decembris 2015 8:49
1 7 Atbildēt

Ja notiks CSNg, kurā notrieks gājēju, atbildēs abi - vadītājs saskaņā ar CSN un LAPK, bet gājējs saskaņā ar dabas likumiem, kuros par šādu pārkāpumu ir iespējams pat nāvessods.

mnde 29.decembris 2015 9:34
5 0 Atbildēt

aansi, a aansi...

Kā tev šķiet, kādam jābūt auto sarursmes ātrumam UZ GĀJĒJU PĀREJAS ar gājēju, lai garantēti sanāktu "nāvessods"? Tici man - ār ātrumu, teiksim 30 km/h, ja vien nav ļoti nelaimīga apstākļu sakritība, "nāvessods" nav iespējams!

Un tagad padomāsim vai tādam vadītājam, kurš pofigā neskatoties šķerso gājēju pāreju ar tādu ātrumu vispār var uzticēt transportlīdzekļa vadību?

mnde 29.decembris 2015 9:46
5 0 Atbildēt

p.s. neliels labojums teikumam: "...šķerso gājēju pāreju ar tādu ātrumu..." ir domāts ātrums, kas pietiekams "nāvessodam"

Starp citu viena kolosāla vieta kur derētu izlecošas barjeras ir Ulmaņa gatve starp Mārupes Nesti un Spici... Tur ir ātruma ierobežojums 50, kuru reti kurš ievēro un gājēju pāreja. Tiklīz atcēla mobilos radarus, kas tur teju vienmēr stāvēja, nākamajā rītā bija ātrā palīzība un policija, kas formēja protokolus teju visu rītu, tam čempionam, kurš ar lagūnu bija nonesis gājēju uz pārejas...

aansis 29.decembris 2015 15:01
0 0 Atbildēt

Kurā brīdī manis teikto "ir iespējams" tu pārvērti par "garantēti sanāktu"?

Un vari padomāt, ja vēlies - man nekas nav jādomā - es jau iepriekš teicu, ka transportlīdzekļa vadība šādiem cilvēkiem tiek uzticēta, lai gan to nedrīkstētu darīt.

aansis 29.decembris 2015 15:03
0 0 Atbildēt

P.S. pavisam nelielam - atsisties ar pakausi pret zemi un nomirt var par vienkārši paslīdot kur nu vēl, ja notriec JEBKURĀ ātrumā braucošs auto.

mnde 29.decembris 2015 15:07
5 0 Atbildēt

Protams, protams, tāpēc jau teicu - 30 km/h ātrums nav pietiekams, lai garantēti "nonāvētu" JA VIEN NAV NEVEIKSMĪGAS APSTĀKĻU SAKRITĪBAS! Toties ir pilsoņi, kuri pie labi pārskatāmas pārejas nesās stingri virs atļautā - gadījums uz Ulmaņa gatves Strp Spici un Nesti!

Cilvēka organismam piemīt spēja bez nāvējošām trauma izturēt tik triecienu tik lielā ātrumā, cik spēj attīstīt paša organisms.

Uzskriešana nažiem un kritiens ar deniņiem uz akmens jāskaita pie apstākļu sakritības!

aansis 29.decembris 2015 15:17
0 0 Atbildēt

Novēlu, lai tev dzīvē paveiktos un tu sagaidītu sirmu vecumu, nevis savu neveiksmīgo apstākļu sakritību. Tomēr pats rīkošos un citiem ieteikšu rīkoties tā, lai samazinātu iespējamos riskus un nepaļautos uz to, ka mani sargās citi.

mnde 29.decembris 2015 16:54
16 2 Atbildēt

Skaidrs, ka dumji līst zem ratiem nav prāta darbs, bet kaut kā tie ērtos beņķos sēdoši pofigisti jāved pie prāta, vai ne?

aansis 29.decembris 2015 23:12
0 14 Atbildēt

Jāved pie prāta, lienot zem ratiem? Tak nolec no tilta un nesabojā dzīvi kādam šoferim, ja jau tik ļoti dzīvot negribas.

mnde 30.decembris 2015 8:00
17 6 Atbildēt

aansi, tev viss labi? Nav pielipis vernonisms?

Es esmu PAR šausmīgām represīvām metodēm - teiksim 6 punkti par nepalaistu gājēju uz pārejas, sodu no 100 EUR utt., jo tās vienalga ir "asaras" salīdzinot ar to "baudījumu" gammu ko dabū dēļ kretīna izbaudī gājējs, kurš atļāvies ievērot noteikumus un izmantot savas priekšrocības! Jo ērtā beņķī piržot spriedelēt par "muļķiem", kuri nezkāpēc grib šķērsot ielu pa gājēju pāreju traucēkot "kingiem".

Vai vēl labāk par izlecošām barjerām, ja uz pārejais ir gājējs, bet ne gājēja tuvošanos tai, ne iziešanu uz tās auto vadītājs nav uzskatījis par nepieciešamu savlaicīgi manīt - lai pagaršo savu stūri un gaisa maisu!

aansis 30.decembris 2015 9:04
0 6 Atbildēt

"Skaidrs, ka dumji līst zem ratiem nav prāta darbs, bet kaut kā tie ērtos beņķos sēdoši pofigisti jāved pie prāta, vai ne?"

Kur šeit represīvas metodes? Tu apkalvo, ka jāved pie prāta, lienot zem riteņiem!

Bet par represīvām metodēm runājot - tas kaut kāds sado-mazo stils - jo vairāk represijas, jo labāk. Varbūt tomēr vajadzētu sākt ar to, ka pie stūres tiktu laisti adekvāti autovadītāji, nevis tiesības izsniegtas vai pārdotas jebkuram idiotam?

mnde 30.decembris 2015 9:10
17 2 Atbildēt

aansis ņe čitaķeļ a pisaķeļ?

Ja grūti ar lasīšanu vēlreiz atkārtošu: es jau piedāvāju 6 punkti sodi 100+ euro un bīstamākajās pārejās izlecošas barjeras!

Var jau protams salikt luksoforus, bet tad būš lielāka brēkšana, jo palaist gājēju uz neregulējamas pārejas aizkavē mazāk kā gaidīt pilnu luksofora ciklu. Bet laikam tas lielajiem steigties ņēķērpilām nedalec un parējiem tāpēc arī jāsēž pie luksoforiem...

aansis 30.decembris 2015 9:27
0 7 Atbildēt

Es pat konkrētu tavu citātu pievienoju, bet tu atkal par kaut ko citu. Kas cilvēkiem mūsdienās ir par problēmu atbildēt par saviem vārdiem?

Pareizi uzstādīti luksofori satiksmi aizkavē mazāk. Cits stāsts - mūsu bardakā regulējamās gājēju pārejas lielākoties ir ierīkotas ļoti nepareizi. Vācijā, piemēram, gājēju pārejām - gan automātiski regulējamām, gan "ar pogu" ir divas būtiskas lietas - pirmkārt laika atskaite līdz zaļajam, kas palīdz ņeķerpilam gājējam sagaidīt zaļo. Un otrkārt - ļoti īss zaļais, pie kura ielu šķērsot nav iespējams - nākas kustību pabeigt pie sarkanā. Diemžēl mūsu visu (gan gājēju, gan autovadītāju) tupums ir par lielu lai aptvertu konceptu, ka priekšroka pabeigt kustību ir tam, kas to ir iesācis pie zaļā.

Kas notiek mūsu realitātē - ir tantiņas, kas uzsāk kustību zaļa signāla sākumā un mūsu luksoforu licēji ir izrēķinājuši, lai zaļais deg tik ilgi, ka tās pilnībā paspēj pāriet ielu. Toties CSN joprojām atļauj jebkuram citam paspēt iziet uz brauktuves vēl šī zaļā beigās - kā rezultātā automašīnām ir jāstāv ne vien maksimāli ilgu laiku, kas piemērots pašam lēnākajam gājējam, bet vēl tāpat papildus laiku, kamēr arī vēlais izgājējs pabeidz kustību. Tāpat ļoti bieži novērojama situācija - gājējs nospiež pogu. gaida. apnīk. pāriet pie sarkanā, jo mašīnas nebrauc. Pēc tam, kad tuvējā luksoforā iedegas zaļais, pārejas luksoforā beidzot ieslēdzas sarkanais. Gājējs jau sen aizgājis, bet mašīnas stāv... Kā tev liekas, vai šāda situācija motivē būt likumpaklausīgam, jeb tomēr provocē pārkāpt?

mnde 30.decembris 2015 9:14
15 0 Atbildēt

P.S.

Nevar pēc auto kursiem un eksāmena nolikšanas saprast - būs vai nebūs adekvāts topošais censonis.

Te var līdzēt tikai tāda sistēma kā Igaunijā - divpakāpju shēma "pilnas" vadītāja apliecības iegūšanā + vienkāršāka šķiršanās no apliecības papildinot soda punktu sarakstu un soda punktu skaitu!

Neticēsi kā lielākajā vairumā pārvēršas vadītāja braukšanas stils tuvu pie kritisko punktu robežas... CIlvēki bez tiesībām, kas nav dzērāji recidīvisti no pāķiem, māk braukt tā, ka miličiem pat nav aizdomas un neviena pamata apturēt... Zinu dažus, kam ir izdevies nobraukt vairāk kā gadu bez tām.

aansis 30.decembris 2015 9:32
0 2 Atbildēt

"Nevar pēc auto kursiem un eksāmena nolikšanas saprast - būs vai nebūs adekvāts topošais censonis."

Vai tev neliekas, ka tieši šeit arī ir problēmas cēlonis? Pārāk viegli piešķiram tiesības un pēc tam cīnamies ar sekām...

Mnde 29.decembris 2015 15:03
5 1 Atbildēt

Lūk ļoti iedarbīgs līdzeklis aklajiem:

www.youtube.com/watch?v=wPt7bASfsGs

aansis 29.decembris 2015 15:15
0 3 Atbildēt
iJuris 30.decembris 2015 0:39
2 9 Atbildēt

Pie notriekta gājēja vaina prasās bezmaz vai abpusēja, jo gājējam ir jāpārliecinās par sava manevra drošību un nedrīkst savu dzīvību uzlikt par pienākumu citiem, un autovadītājiem IR jālaiž gājēji.

Pat ja luksoforā deg 10mit zaļās gaismas, IR jāskatās un viss, tas nav apspriežams, jo sods iespējams būs ļoti smags.

Situāciju ir daudz, pārāk daudz, lai visas uzskaitītu un atsevišķi iemācītu, tāpēc ir dubultā drošība paredzēta, gājējs neies pirms nav droši un vadītājs laidīs un piebremzēs/apstāsies, ja viens no šiem punktiem netiek pildīts tad otram ir jānodrošina drošība. Ja nepilda abi tad kāds mirst/traumēts uz mūžu.

Vai šim arī jūs nepiekrītat?

Vai jūs saviem bērniem mācat iet pie zaļas gaismas jo tas ir 100% droši, vai mācat iet neskatoties pāri gājēju pārejai, jo jūs 100% redz un laidīs?

Ja tās tad man žēl to bērnus, jo es mācu skatīties visu laiku, un domāt ko darīt ko ne, neatkarīgi no situācijas, tāpat kā vadot auto.

Visvairāk besī tie, kuri visu grib uzlikt uz vieniem pleciem...

mnde 30.decembris 2015 8:07
6 1 Atbildēt

Vēl viens dornis! Nodod, ka savu apliecību lūžņos un izkāp no savas lamatas un pamēģini pāriet ielu centra pusē no kalnciema pārvada, vai ulmaņa gatvei starp Nesti un Spici. Diendienā vairākas reizes - varbūt tad sāks parādīties apjausma.

Vai tiešām ir tik sarežģīti ir likt "sertivicētajiem" auto vadītājam beidzot likt pildīt vismaz svarīgākos noteikumus, par kuru zināšanu nevajadzētu būt šaubām? Mācījās tak, lika eksāmenus... Nu ja neprot, tad lai tiek noņemta apliecība uz gadu - sāks parādīties vēlme ievērot!

Kā man besī tie ērtā beņķī pirdēju aizstāvji - nu kur jāskrien, kas notiks, ja pabrauks lēnāk vai nāksies piebremzēt un tajās 2,45 neregulējamās gājēju pārejās nokāps no saviem augstumiem, pavēros uzmanīgāk un palaidīs tos gājējus? Pasaule apstāsies??? Vai tiešām GĀJĒJU pāreja ir tik neizprotama vieta? Vēl mēģini braukt pāri dzelzceļa pārbrauktuvei ar tekstu - vilcienam nav jāpalūr pa malām un jāpalaiž auto vadīājs drīkst nemanīt...

aansis 30.decembris 2015 9:12
1 7 Atbildēt

Braucu gar tevis minēto gājēju pāreju diezgan bieži - gar tādēļ, ka izmantoju savā labā to, ka visi autovadītāji laiž gājējus, veidojot sastrēgumu Kalnciema ielā līdz pat Slokas ielai, kuru var brīvi apbraukt pa Kristapa ielu. Un tieši dēļ tā, ka gājēji tiek laisti, ir iespējams "gājēju aizsegā" brīvi izgriezties uz tilta no Dreiliņu ielas.

Tas ko tu nespēj aptvert, ir fakts, ka vienmēr uz ceļa būs atsevišķi agresīvi indivīdi un vāji kvalificētiem vadītājiem (kāda ir lielākā daļa B kategorijas) neparedzētas situācijas. Un tieši šo izņēmumu dēļ gājēja pienākums ir pārliecināties par savu drošību. Tieši tāds pats pasīvās drošības pienākums, kā autovadītājam lietot drošības jostu - t.i. glābt savu dzīvību, lai valsts nezaudētu nodokļu maksātāju.

mnde 30.decembris 2015 9:18
8 1 Atbildēt

kopš tur parādījies fotoradara būris - satiksme kļuvusi krietni vien prognozējamāka!

Kamēr nebija būra, vienīgā reālā iespēja piespiest laist gājējus bija salikt guļošos poličus!

Stūķis līdz Slokas ielai - nu, nu... Tur vēl pa vidu ir Melnsila ielas luksofors, kurš laikam stūķi nekad neveido?

Tur ir kabata autobusu pieturai iepretim "globusam", lai varētu izmantot 2 joslas? Protams, protams, pie visa vainīga pāreja...

aansis 30.decembris 2015 9:31
0 6 Atbildēt

Iela sastrēgumu laikā ir pilna līdz pārejai un Melnsila ielas luksoforā nākas stāvēt pie zaļā, jo aiz krustojuma ir izveidojies sastrēgums. Ja minētā pāreja vismaz sastrēgumu laikā būtu regulējama (saskaņoti ar Melnsila ielas krustojumu), par "pudeles kaklu" patiešām kļūtu šis krustojums, bet kopumā ielas posma caurlaidība palielinātos.

iJuris 30.decembris 2015 13:40
1 11 Atbildēt

kad, cikos tiekamies? Pāriešu, cik reizes man vajadzēs un ne reizi neiziešu pirms nebūšu drošs ka tikšu līdz otrai pusei, ja vajadzēs pagaidīšu arī minūti vai piecas... Būtu azartiskāks piedāvātu tev vēl saderēt.

Un turpat pieņemšu tavu atvainošanos par nesmuku runāšanu un manis zākāšanu. Nofilmēsim video un publicēsim Iauto. Ko saki? Varbūt visi kas te raksta tiekamies?

Nejauc manus vārdus, un saproti pareizi vienreiz par visām reizēm. ES LAIŽU GĀJĒJUS un vienmēr esmu to darījis un darīšu, bet es NEGRIBU uzņemties atbildību par viņu dzīvību brīdī, kad viņi NEPĀRLIECINOTIES par SAVU drošību, iziet uz ielas.

Vai tev ir vēl kas ko teikt?

Mana pieredze auto vadīšanā ir vismaz 300tkm no tiem lielākā daļa pilsētā un ne tev man teikt kad man nolikt tiesības.

mnde 30.decembris 2015 16:01
16 0 Atbildēt

es ļoti vēlētos arī lieciniekos CP ekipāžu ar videokameru, lai varētu apsveikt steidzīgos autovadīājus ar protokola ordeni!

Vēlreiz vaicāju - vai tiešām gājējam ir 5 minutes jāgaida, lai kāds ērtā beņķī pirdējs nepakāstu 30 sekundes...

Tava vērtību sistēma ir "viegli" sašķobīta... Tev pašam tā nešķiet? Sludini te pretēji CSN un valsts likumiem speak pozīcijas priekšrocības... Laikam PSRSA laiki atstājuši neizdzēšamas sekas uztverē un vērtību izpratnē...

Lasīt ar neproti - es nekur nesludinu, ka jāiet bojā, es sludinu, ka jāpiespiež vadīājus tomēr ievērot noteikumus kuru zināšana ir apstiprināta eksāmenos. Tā teikt, lai teorija no prakses neatšķiras!

Un kā tad gājējs nepārliecinoties par savu drošību var pakļūt zem tava auto uz gājēju pārejas, ja tu skrupulozi ievēro 159. punkta prasības? KĀ??? Ja tu 100% ievēro 159. punktu uz gājēju pārejas sabraukt gājēju nav tehniski iespējams! Nekad un nekādā veidā!

Var ievērojot noteikumus sabraukt gājēju ārpus gājēju pārejas, bet ievērojot noteikumus sabraukt to uz gājēju pārejas ir NEIESPĒJAMI!

ABECEDE95 30.decembris 2015 21:05
3 0 Atbildēt

ĀĀĀ! Un vilcienam arī "nav priekšroka"! (Pardon, nenoturējos).

Palaidniex 30.decembris 2015 22:13
3 0 Atbildēt

Par ko stāsts!

Vilciena priekšroku uhh kā respektējam, citu transportlīdzekļu priekšroku, kuri brauc pa galveno ceļu gan protam,gan mākam respektēt, tramvaja priekšroku pat ļoti sarežģītos satiksmes samezglojumos pamanam un respektējam, net gājēja priekšroka uz pārejas - kas tā tāda! Nu tak pagaidīs un ja kas vinam ir jāskatās, divreiz, kā kinti laiž...

ABECEDE95 31.decembris 2015 15:42
0 1 Atbildēt

Dzēšat komentārus? Kas i`ko? Ērikonkulim nepatika skarbi vārdi? Cik JUTīga būtne, tas Ērikonkulis, izrādās... Un cik iztapīgi ir iAuto.

iAuto 2.janvāris 2016 20:28
1 0 Atbildēt

To darām ļoti reti. Respektējam autoru. Aicinu bez personiskiem uzbraucieniem. Vairāk par tēmu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunie Leopard 2PL tanki uzlabos NATO daudznacionālās brigādes Latvijā kaujas spējas (+ FOTO)

2024. gada 28. novembrī NATO daudznacionālā brigāde Latvijā saņēma jauno Polijas kontingenta tanku Leopard 2PL sūtījumu, lai aizstātu pašreizējos Polijas eskadrona tankus PT-91. Lasīt vairāk

 

Manabalss iesniegta iniciatīva autoceļu A9 (Liepājas šoseja) pārbūvēt par četru joslu ceļu 25

Vēlos drošu braukšanu pa intensīvo Liepājas šoseju, pa kuru ik dienu pārvietojas liels skaits gan smago, gan vieglo transportlīdzekļu, gan traktoru. Lasīt vairāk

 

Darvina balva 2024 - uzvarētājs zināms (+ VIDEO) 4

Šis auto vadītājs ir pelnījis, lai iegūtu Darvina balvu, taču atšķirībā no daudziem, kas tādu izaicinājumu nepārdzīvo, viņam būs iespēju to atkārtot arī citu reiz. Lasīt vairāk

 

150 - 23 800 eiro: jauna Brabus apģērbu kolekcija (+ FOTO) 4

Vācu tūninga uzņēmums Brabus, kas pazīstams pārsvarā ar augstas veiktspējas automobiļu pārbūvi, prezentējis savu jauno apģērbu kolekciju Masterpiece. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti