Japānas autobūves uzņēmums Toyota pieteicis septiņvietīgu krosoveru Hilux Rangga, kas no 2025. gada kļūs pieejams Indonēzijas tirgū.
Automašīna izstrādāta uz Hilux Rangga pikapa bāzes un līdzinās rudenī prezentētajam konceptam, izceļoties ar masīvu virsbūvi, kas kontrastā ar īso motora pārsegu, izlocītajām sānu paneļiem un mazajiem riteņiem, padara tā veidolu vēl smagnējāku.
Izskats kādam patiks, kādam nē, tomēr automobilim ir arī savas priekšrocības, proti, pateicoties trim sēdekļu rindām ar pasažieru izkārtojumu 2+3+2, tajā var ceļot līdz pat septiņiem braucējiem.
Hilux Rangga SUV motoru klāstā pagaidām divi agregāti - 2,0 litru 139 Zs benzīna motors un 2,4 litru turbodīzelis, kas attīsta 149 Zs. Abām versijām aizmugures riteņu piedziņa un piecu pakāpju manuālā vai sešpakāpju automātiskā pārnesumkārba pēc izvēles.
Toyota Hilux Rangga pikaps Indonēzijā maksā no 188,7 - 299,2 miljoni Indonēzijas rūpiju, bet krosovers izrādījās ievērojami dārgāks - 400-500 miljoni rūpiju atkarībā no versijas. Pārvēršot uz eiro tas būtu 11 200 – 17 900 eiro un 23 800 – 29 800 eiro.
Tiek ziņots, ka Toyota Hilux Rangga SUV pārdošanā nonāks 2025. gada sākumā, taču ražošanas apjomi nebūs lieli – aptuveni 50 vienības mēnesī.
Tas tak ir acīmredzami. Tu neiznāji? Nu labi, sāksim tumsonības likvidēšaanu (ļikbez).
SUV ir 5-7vietīgs paaugstināta klīrensa auto ar bezceļa spējām. Tipiski paredzēts ģimenes tēviem šturmēt vieglu bezceļu, kas ir šķērslis tikai vieglajiem auto, tādu kā neliela kāpa vai sniega sanesums. Pozicionēts t.s. aktīvās atpūtas cienītājiem, kas uzliks uz jumta vējdēli un ieraugot kartē mazāko vēja apsolījumu, tesīs 200km pa asfaltu un pēdējos 2km līdz jūrai veiks pa grants ceļu, pēdējo 20m laikā braucot pa irdenām smiltīm.
Krossovers ir kompaktauto ar klīrensu, kas knapi lielāks kā agrāk hečbekam, vizuāli uzpūsts lai izskatītos lielāks un varenāks (pasaka par krupi, kas piepūtās lai pārspētu bulli). Nekādas bezceļa spējas tam nepiemīt, izņemot ja nu nelīdzenu pagalmu vai 5cm sniega, jo galvenais ir izskats, nevis braukšana pa bezceļu, kas nav iespējama bez teorijas izpratnes, kuru papildinātu tehniskās iespējas. Bet tipiskais krossovera vadītājs aprobežojas ar to, ka viņam patīk sēdēt augstāk un būt ilūzijā ka tas ir drošāk, nekā sēdēt 30cm virs asfalta.