Latvijas komandas "Drive eO" radītā elektriskā automašīna ar jaunzēlandiešu pilotu Rīsu Millenu svētdien izbrauca no deviņām minūtēm leģendārajās Paikspīkas izturības sacīkstēs, tomēr palika absolūtā vērtējuma otrajā vietā.
"Drive eO" automašīna finišēja pēc astoņām minūtēm un 57,118 sekundēm, tomēr par nepilnām sešām sekundēm piekāpās ar "Honda" turbo motoru aprīkotā Romēna Dimā no Francijas automašīnai.
Zīmīgi, ka Dimā vēl tikai pirms nedēļas bija viens no "Porsche" komandas pilotiem, kas uzvarēja prestižajās Lemānas 24 stundu sacensībās.
Arī trešo vietu šoreiz ieņēma elektromašīna - japānis Tetsuja Jamaho finišu sasniedza deviņās minūtēs un sešās sekundēs.
Kā ziņots, pirms gada "Drive eO" un Millens finišēja pēc deviņām minūtēm un 7,222 sekundēm, triumfējot absolūtajā ieskaitē un kļūstot par pirmo elektromobili vēsturē, kas uzvarējis sacensībās. Jau pērn par sekundi tika pārspēts līdzšinējais elektrisko mašīnu rekords, kas šogad uzlabots vēl vairāk.
Sacensību rekords kopš 2013.gada pieder leģendārajam franču braucējam Sebastjanam Lēbam, kurš finišēja pēc astoņām minūtēm un 13 sekundēm. Pirms šī gada Lēbs bija vienīgais braucējs, kurš spējis tikt zem astoņām minūtēm, bet tagad viņam pievienojušies Dimā un Millens.
Sacensībās tiek veikta 20 kilometrus gara distance ar 156 līkumiem. Šogad tās tika aizvadītas simto gadu.
Vēl divas reizes Latvijas komandas automašīnu pilotējis Jānis Horeliks, kurš 2013.gadā piedzīvoja smagu avāriju, bet 2014.gadā ieņēma 96.pozīciju 114 finišējušo ekipāžu konkurencē.
Zīmīgi, ka Rīsa Millena tēvs Rods deviņdesmitajos gados piecas reizes triumfēja Paikspīkas absolūtajā ieskaitē.
Kam Dambim būt par kkādu kalpotāju teslai un ražot kko priekš kāda, ja viņš pats savā garāžā var uzbūvēt to ko paša sirds kāro?