Līdz šim “Subaru Forester” ir izpelnījies labu reputāciju funkcionalitātes un uzticamības ziņā, bet pēdējā gada laikā aktuālais - ceturtais modelis ticis pie papildus uzmanības, jo vairākus jaudīgākos “Forester” par netrafaretajām ekipāžām izmanto Ceļu policija.
TEHNISKIE DATI
Dzinēji
2.0d dīzeļdzinējs: 147 Zs pie 3600 apgr./min., 350 Nm pie 1600-2400 apg./min., CO2: 150-156 g/km, ar sešu pārnesumu manuālo vai “Lineartronic” variatoru;
2.0i benzīna dzinējs: 150 Zs pie 6200 apgr./min., 198 Nm pie 4200 apg./min., CO2: 150-160 g/km, ar sešu pārnesumu manuālo vai “Lineartronic” variatoru;
2.0XT benzīna dzinējs: 241 Zs pie 5600 apgr./min., 350 Nm pie 2400-3600 apgr./min., CO2: 197 g/km, ar “Lineartronic” variatoru;
Izmēri
Garums: 4595 mm
Platums: 1795 mm
Augstums: 1735 mm
Riteņu bāze: 2640 mm
Klīrenss: 220 mm
Bagāžas telpa: 505-1592 litri
Pašmasa: 1477-1613 kg
Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv
“Subaru Forester” pieejams četrās dažādās komplektācijās – “X” versija ar sākumcenu no 25 300 EUR līdz 30 300 EUR, “XS” ar sākumcenu no 27 690 līdz 32 690 EUR. “XE” komplektācijas sākumcena ir no 32 190 līdz 35 990 EUR, bet Top versijas jeb “XT” sākas no 31 300 līdz 35 690 EUR.
Testa auto: iAuto.lv devās testa braucienā ar “Subaru Forester XT Sport” – uz mata tādu, ar kādu jau vairākus mēnešus uz Latvijas ceļiem patrulē Ceļu policija.
Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv
Par savu cenu pieticīgs un novecojis aprīkojums
Ja līdz 2017. gadam “XT” bija zināma kā “Forester” komplektācija ar visjaudīgāko dzinēju un visu iespējamo aprīkojumu, tad kopš šī gada vasaras “XT” tiek dalīts divās versijās – “Exclusive” un “Sport”. Abos gadījumos tehniskais izpildījums nemainās, taču “Sport” ir nedaudz pieticīgāks papildaprīkojuma saraksts. Iztrūkst pilna ādas apdare, panorāmas jumts un elektriski atverams bagāžnieks, tādēļ “XT Sport” maksā par teju 4.5 tūkstošiem eiro lētāk.
“XT Sport” aprīkojumā iekļauta divu zonu klimata kontrole, elektriski regulējams vadītāja sēdeklis, apsildāmi sēdekļi priekšā un aizmugurē, elektriski regulējami un nolokāmi sānu spoguļi, kruīza kontrole, “Subaru Intelligent Drive” braukšanas režīmu izvēlei, pusādas apdare salonā, 18” vieglmetāla diski, multimediju sistēma ar septiņu collu ekrānu (atbalsta AM, FM, DAB, USB, AUX, un Bluetooth).
Salīdzinot “Forester” ar citiem līdzvērtīgiem automobiļiem, iespējamā aprīkojuma ziņā tas krietni iepaliek un šķiet novecojis – it īpaši, ja pircējam jāšķiras no tik daudz naudas. Tādas funkcijas, kā adaptīvā kruīza kontrole, joslu maiņas asistents, avārijas bremzēšanas u.c. drošības sistēmas “Forester” vispār nav pieejamas. Te gan jāņem vērā, ka šīs paaudzes “Forester” pirmo reizi pie pircējiem nonāca 2012. gadā un pamanāmākos uzlabojumus saņēma 2015. gadā. Tāpēc, lai tiktu pie šodien aktuālajām sistēmām, būs vien jāgaida vēl jaunākas paaudzes “Forester”.
Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv
Joprojām robusta āriene un ietilpīgs salons
Aplūkojot “Forester” visu paaudžu šķērsgriezumā, tā izskats nekad nav tēmējis uz augstās estētikas plauktiem. Stūrainas formas un funkcionalitāte vienmēr ņēmusi virsroku. Protams, arī skaistumu nevaram ielikt kādā konkrētā rāmī, un arī nevaram teikt, ka “Forester” nebūtu izskatīgs. Aktuālā modeļa dizains šķiet turpinājies no trešās paaudzes “Forester” nedaudz pamainot proporcijas. Elegants akcents ir LED dienas gaismu joslas priekšējos lukturos un lieliski izskatās balts krāsojums. Priekšējā buferī iestrādāti vertikāli ielaidumi, kas kopā ar asajām šķautnēm motora pārsegā veido agresīvu tēlu. Imitējot metāla aizsargus, sānu un aizmugures apakšējās malas rotā pelēkas plastmasas uzlikas.
Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv
Pēc sajūtas liekas, ka “Forester” ir pāraudzis kompakto krosoveru segmentu. Ar 22 cm klīrensu un pastāvīgu simetrisko pilnpiedziņu tas arī būs viens no spējīgākajiem bezceļos un iespējams izgriezīs pogas lielākiem apvidniekiem. Automobiļa salonā paveras pārsteidzoši plašumi gan priekšā sēdošajiem, gan pasažieriem aizmugurē. Šeit it nevienam nevajadzētu rasties problēmām atrast piemērotu sēdpozīciju. Nosacīti stūrainā dizaina dēļ “Forester” piedāvā ļoti labu pārredzamību. Uz aizmuguri gan ir ierobežots skats, bet tam taču ir paredzēta atpakaļskata kamera.
Salona iekārtojumā nekādu jaunumu nav – klasiski “Subaru” stilā. Priekšējais panelis ļoti līdzīgs “Levorg” un “XV” modeļos. Ar lieliem klimatkontroles slēdžiem un multimediju sistēmas skārientaustiņiem ir viegli un saprotami rīkoties, bet izkaisītie informācijas ekrāni gan rada apmulsumu. Turklāt katru no tiem vada ar saviem slēdžiem, kas neatrodas pat tuvu blakus.
Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv
No vienas puses “Forester” varētu būt lielisks tālu ceļojumu automobilis pat pieciem cilvēkiem, taču aizmugurējā sēdekļa atzveltne tomēr ir pārāk plakana un nenoturīga, un pēc kāda laika pasažieri sāks knosīties, mēģinot atrast ērtāku atbalstu mugurai.
Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv
Klusumā ar 240 Zs jaudu
Auto gaita ir komfortabli mīksta pat ar astoņpadsmit collu riteņiem. Stūres darbība ir pietiekoši informatīva, taču ne sportiska. Automobilim pilnīgi pietiekoša ir arī 240 Zs jauda, taču prāvais zirgspēku pulks nepadara “Forester” par sportistu. Lai gan ar 7.5 sekundēm līdz simtam tas varētu pārspēt daudzus (ne velti šāds auto ir policijas rīcībā), labāk to dzeniet bezceļos, nevis sūtiet skrieties. Tur "Forester" būs lielākas priekšrocības.
9 litru degvielas patēriņu uz simts kilometriem negribas dēvēt par zemu. Jā, lielā jauda provocē biežāk strauji paātrināties, taču mūsdienās benzīna dzinēji ir kļuvuši ekonomiskāki, un arī “Forester” gribētos par litru, pusotru zemāku patēriņu. Pat rāmākā šosejas braucienā vidējais patēriņš ir ap 7 litriem.
“Subaru Intelligent Drive” piedāvā izvēlēties starp trijiem režīmiem, kas regulē dzinēja atsaucību un transmisijas darbību, to attēlojot arī ar jaudas vai griezes momenta līknēm mērinstrumentu panelī, bet nevarētu teikt, ka būtu izteikta starpība starp tiem. Iespējams, tas vairāk varētu noderēt citos ceļa apstākļos, ne pilsētā.
Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv
Pārsteidzoši “Subaru” ir nostrādājis “Forester” skaņas izolāciju – no dzinēja skaņām gandrīz ne miņas, pārējo fonu veido vien pretvēja troksnis A statnēs. Rūpnīcas audiosistēma ir ar teicamu skanējumu un piedāvā daudz mūzikas atskaņošanas iespējas.
Funkcionāli patīkams automobilis
Iepazīstoties ar “Forester”, tas atstāj patīkami un kvalitatīvi nostrādāta automobiļa iespaidu. Tas ir patīkami braucams jebkādos ceļa apstākļos – pilsēta, šoseja, grants ceļš, bezceļš – “Forester” to pieveiks pārliecinoši. Pat pilnizmēra rezerves ritenis nespēj samazināt “Forester” telpu salonā – arī šeit starp kompaktajiem krosoveriem būs grūti atrast konkurentus.
Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv
Vienīgi “Forester” cena sākas tur, kur citi automobiļi jau ir pieejami jau modernāk aprīkoti. Bet vai vienmēr visi jaunie pričindāļi ir nepieciešami? Varbūt arī ne. Tādā ziņā “Forester” vēl ļauj pakavēties atmiņās par laikiem, kad autovadītāju neuzraudzīja 14 dažādi datorizēti palīgi.
PLUSI UN MĪNUSI
+ Ļoti laba pārredzamība no vadītāja vietas
+ Plašs salons, teicama skaņas izolācija un audiosistēma
+ Patīkama dzinēja un pārnesumkārbas darbība
+ Pārliecinoša gaita dažādos ceļa apstākļos
+/- Tehnoloģijas atpakliek no konkurentiem (kāds to var uzskatīt par priekšrocību)
- Degvielas patēriņš varēja būt zemāks
- Pasažieri novērtētu komfortablāku dīvānu aizmugurē
! – arhaiska aizdedzes atslēga – liela daļa “Forester” pircēju to joprojām vērtē pozitīvi, tādēļ “Subaru” nesteidzas ar mūsdienīgāka atslēgas risinājuma ieviešanu.
Tiešām???
www.carmagazine.co.uk/car-reviews/s...d-2008-review/