Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

iAuto testē "Subaru Forester XT Sport" ar 240 Zs. 12

 

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

iAuto.lv | 22.jūlijs 2017 17:05

Līdz šim “Subaru Forester” ir izpelnījies labu reputāciju funkcionalitātes un uzticamības ziņā, bet pēdējā gada laikā aktuālais - ceturtais modelis ticis pie papildus uzmanības, jo vairākus jaudīgākos “Forester” par netrafaretajām ekipāžām izmanto Ceļu policija.

TEHNISKIE DATI

Dzinēji

2.0d  dīzeļdzinējs: 147 Zs pie 3600 apgr./min., 350 Nm pie 1600-2400 apg./min., CO2: 150-156 g/km, ar sešu pārnesumu manuālo vai “Lineartronic” variatoru;

2.0i benzīna dzinējs: 150 Zs pie 6200 apgr./min., 198 Nm pie 4200 apg./min., CO2: 150-160 g/km, ar sešu pārnesumu manuālo vai “Lineartronic” variatoru;

2.0XT benzīna dzinējs: 241 Zs pie 5600 apgr./min., 350 Nm pie 2400-3600 apgr./min., CO2: 197 g/km, ar “Lineartronic” variatoru;

Izmēri

Garums: 4595 mm

Platums: 1795 mm

Augstums: 1735 mm

Riteņu bāze: 2640 mm

Klīrenss: 220 mm

Bagāžas telpa: 505-1592 litri

Pašmasa: 1477-1613 kg

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

“Subaru Forester” pieejams četrās dažādās komplektācijās – “X” versija ar sākumcenu no 25 300 EUR līdz 30 300 EUR, “XS” ar sākumcenu no 27 690 līdz 32 690 EUR. “XE” komplektācijas sākumcena ir no 32 190 līdz 35 990 EUR, bet Top versijas jeb “XT” sākas no 31 300 līdz 35 690 EUR.

Testa auto: iAuto.lv devās testa braucienā ar “Subaru Forester XT Sport” – uz mata tādu, ar kādu jau vairākus mēnešus uz Latvijas ceļiem patrulē Ceļu policija.

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Par savu cenu pieticīgs un novecojis aprīkojums

Ja līdz 2017. gadam “XT” bija zināma kā “Forester” komplektācija ar visjaudīgāko dzinēju un visu iespējamo aprīkojumu, tad kopš šī gada vasaras “XT” tiek dalīts divās versijās – “Exclusive” un “Sport”.  Abos gadījumos tehniskais izpildījums nemainās, taču “Sport” ir nedaudz pieticīgāks papildaprīkojuma saraksts. Iztrūkst pilna ādas apdare, panorāmas jumts un elektriski atverams bagāžnieks, tādēļ “XT Sport” maksā par teju 4.5 tūkstošiem eiro lētāk.

“XT Sport” aprīkojumā iekļauta divu zonu klimata kontrole, elektriski regulējams vadītāja sēdeklis, apsildāmi sēdekļi priekšā un aizmugurē,  elektriski regulējami un nolokāmi sānu spoguļi, kruīza kontrole, “Subaru Intelligent Drive” braukšanas režīmu izvēlei, pusādas apdare salonā, 18” vieglmetāla diski, multimediju sistēma ar septiņu collu ekrānu (atbalsta AM, FM, DAB, USB, AUX, un Bluetooth).

Salīdzinot “Forester” ar citiem līdzvērtīgiem automobiļiem, iespējamā aprīkojuma ziņā tas krietni iepaliek un šķiet novecojis – it īpaši, ja pircējam jāšķiras no tik daudz naudas. Tādas funkcijas, kā adaptīvā kruīza kontrole, joslu maiņas asistents, avārijas bremzēšanas u.c. drošības sistēmas “Forester” vispār nav pieejamas. Te gan jāņem vērā, ka šīs paaudzes “Forester” pirmo reizi pie pircējiem nonāca 2012. gadā un pamanāmākos uzlabojumus saņēma 2015. gadā. Tāpēc, lai tiktu pie šodien aktuālajām sistēmām, būs vien jāgaida vēl jaunākas paaudzes “Forester”.  

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Joprojām robusta āriene un ietilpīgs salons

Aplūkojot “Forester” visu paaudžu šķērsgriezumā, tā izskats nekad nav tēmējis uz augstās estētikas plauktiem. Stūrainas formas un funkcionalitāte vienmēr ņēmusi virsroku.  Protams, arī skaistumu nevaram ielikt kādā konkrētā rāmī, un arī nevaram teikt, ka “Forester” nebūtu izskatīgs. Aktuālā modeļa dizains šķiet turpinājies no trešās paaudzes “Forester” nedaudz pamainot proporcijas. Elegants akcents ir LED dienas gaismu joslas priekšējos lukturos un lieliski izskatās balts krāsojums.  Priekšējā buferī iestrādāti vertikāli ielaidumi, kas kopā ar asajām šķautnēm motora pārsegā veido agresīvu tēlu. Imitējot metāla aizsargus, sānu un aizmugures apakšējās malas rotā pelēkas plastmasas uzlikas.

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Pēc sajūtas liekas, ka “Forester” ir pāraudzis kompakto krosoveru segmentu. Ar 22 cm klīrensu un pastāvīgu simetrisko pilnpiedziņu tas arī būs viens no spējīgākajiem bezceļos un iespējams izgriezīs pogas lielākiem apvidniekiem. Automobiļa salonā paveras pārsteidzoši plašumi gan priekšā sēdošajiem, gan pasažieriem aizmugurē. Šeit it nevienam nevajadzētu rasties problēmām atrast piemērotu sēdpozīciju. Nosacīti stūrainā dizaina dēļ “Forester” piedāvā ļoti labu pārredzamību. Uz aizmuguri gan ir ierobežots skats, bet tam taču ir paredzēta atpakaļskata kamera.

Salona iekārtojumā nekādu jaunumu nav – klasiski “Subaru” stilā. Priekšējais panelis ļoti līdzīgs “Levorg” un “XV” modeļos. Ar lieliem klimatkontroles slēdžiem un multimediju sistēmas skārientaustiņiem ir viegli un saprotami rīkoties, bet izkaisītie informācijas ekrāni gan rada apmulsumu. Turklāt katru no tiem vada ar saviem slēdžiem, kas neatrodas pat tuvu blakus.  

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

No vienas puses “Forester” varētu būt lielisks tālu ceļojumu automobilis pat pieciem cilvēkiem, taču aizmugurējā sēdekļa atzveltne tomēr ir pārāk plakana un nenoturīga, un pēc kāda laika pasažieri sāks knosīties, mēģinot atrast ērtāku atbalstu mugurai.

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Klusumā ar 240 Zs jaudu

Auto gaita ir komfortabli mīksta pat ar astoņpadsmit collu riteņiem. Stūres darbība ir pietiekoši informatīva, taču ne sportiska. Automobilim pilnīgi pietiekoša ir arī 240 Zs jauda, taču prāvais zirgspēku pulks nepadara “Forester” par sportistu.  Lai gan ar 7.5 sekundēm līdz simtam tas varētu pārspēt daudzus (ne velti šāds auto ir policijas rīcībā), labāk to dzeniet bezceļos, nevis sūtiet skrieties. Tur "Forester" būs lielākas priekšrocības.

9 litru degvielas patēriņu uz simts kilometriem negribas dēvēt par zemu. Jā, lielā jauda provocē biežāk strauji paātrināties, taču mūsdienās benzīna dzinēji ir kļuvuši ekonomiskāki, un arī “Forester” gribētos par litru, pusotru zemāku patēriņu. Pat rāmākā šosejas braucienā vidējais patēriņš ir ap 7 litriem.

“Subaru Intelligent Drive” piedāvā izvēlēties starp trijiem režīmiem, kas regulē dzinēja atsaucību un transmisijas darbību, to attēlojot arī ar jaudas vai griezes momenta līknēm mērinstrumentu panelī, bet nevarētu teikt, ka būtu izteikta starpība starp tiem. Iespējams, tas vairāk varētu noderēt citos ceļa apstākļos, ne pilsētā.

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Pārsteidzoši “Subaru” ir nostrādājis “Forester” skaņas izolāciju – no dzinēja skaņām gandrīz ne miņas, pārējo fonu veido vien pretvēja troksnis A statnēs. Rūpnīcas audiosistēma ir ar teicamu skanējumu un piedāvā daudz mūzikas atskaņošanas iespējas.

Funkcionāli patīkams automobilis

Iepazīstoties ar “Forester”, tas atstāj patīkami un kvalitatīvi nostrādāta automobiļa iespaidu. Tas ir patīkami braucams jebkādos ceļa apstākļos – pilsēta, šoseja, grants ceļš, bezceļš – “Forester” to pieveiks pārliecinoši. Pat pilnizmēra rezerves ritenis nespēj samazināt “Forester” telpu salonā – arī šeit starp kompaktajiem krosoveriem būs grūti atrast konkurentus.

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Vienīgi “Forester” cena sākas tur, kur citi automobiļi jau ir pieejami jau modernāk aprīkoti. Bet vai vienmēr visi jaunie pričindāļi ir nepieciešami? Varbūt arī ne. Tādā ziņā “Forester” vēl ļauj pakavēties atmiņās par laikiem, kad autovadītāju neuzraudzīja 14 dažādi datorizēti palīgi.

PLUSI UN MĪNUSI

+ Ļoti laba pārredzamība no vadītāja vietas

+ Plašs salons, teicama skaņas izolācija un audiosistēma

+ Patīkama dzinēja un pārnesumkārbas darbība

+ Pārliecinoša gaita dažādos ceļa apstākļos

+/- Tehnoloģijas atpakliek no konkurentiem (kāds to var uzskatīt par priekšrocību)

- Degvielas patēriņš varēja būt zemāks

- Pasažieri novērtētu komfortablāku dīvānu aizmugurē

! – arhaiska aizdedzes atslēga – liela daļa “Forester” pircēju to joprojām vērtē pozitīvi, tādēļ “Subaru” nesteidzas ar mūsdienīgāka atslēgas risinājuma ieviešanu.

Subaru Forester XT tests, atsauksmes un iespaidi 2017

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

Subaru Forester XT Sport Foto: iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
Šumba 22.jūlijs 2017 22:52
1 11 Atbildēt

2.0d dīzeļdzinējs: 147 Zs pie 3600 apgr./min., 350 Nm pie 1600-2400 apg./min.,...

--------------------

Kam lai tic? Man ir Forester 2008.gada, un pie tiem pašiem apgriezieniem ir 380 Nm!!!

Forester 23.jūlijs 2017 12:21
8 2 Atbildēt
Forester 23.jūlijs 2017 12:23
7 2 Atbildēt
Šumba 23.jūlijs 2017 13:42
7 1 Atbildēt

Sorry, otras acis nebija līdzi, cipariņi maziņi. Jums taisnība!!!

latvietis 23.jūlijs 2017 9:34
3 12 Atbildēt

Multimediju sistēmai nav latviešu valodas?

nomiks 23.jūlijs 2017 10:30
2 13 Atbildēt

Mani Subaru nekad nav uzrunājis, taču ir pāris paziņas, kas savu Subaru maina tikai pret jaunāku Subaru. Tatad kaut kas tajos subāros tomēr ir...

Tiešām izbrīna aprīkojuma sliktais piedāvājums.

kasinsh79 24.jūlijs 2017 10:15
7 2 Atbildēt

Vai tad aprīkots slikti? Tu nopietni?

Bāzē jau xenon, visas elektroekstras, klimats utt.

nomiks 25.jūlijs 2017 6:57
3 0 Atbildēt

Kopēju no apraksta:

"Tādas funkcijas, kā adaptīvā kruīza kontrole, joslu maiņas asistents, avārijas bremzēšanas u.c. drošības sistēmas “Forester” vispār nav pieejamas."

kasinsh79 24.jūlijs 2017 9:55
4 7 Atbildēt

Notestējis jaunu SUBARU FORESTER, varu atzīt, nesaprotu, par ko maksāt to lielo naudu. Ne miņas no jauna auto prieka braukt es tajā auto nesajutu. Kaut gan, toreiz testēju jaunu neiebrauktu dīzeli. Vāju, bez azarta galīgi.

Konuss 24.jūlijs 2017 13:08
5 1 Atbildēt

Man Forester atstāja iespaidu, ka tas ļoti labi dara to, kas attiecas uz braukšanu - kāpu ceļš, intensīva satiksme pilsētā, šoseja, grants ceļi. Nekāda stresa pat ar 18" collu diskiem un ielas riepām. Jaudīgākajam dzinējam komplektā ar variatoru un pilnpiedziņu ir patīkama vilkme plašā diapazonā.

Iespējams, ka tieši par šīm īpašībām cilvēki ir gatavi maksāt vairāk. Arī diskusijās tepat pierādās, ka cilvēki principiāli izvairās no tehnoloģijām un asistentiem - tas ir tas, ko Subaru var piedāvāt - auto, kur vadītājs vēl var justies kā vadītājs.

rudens68 25.jūlijs 2017 7:34
4 0 Atbildēt

Konuss

Jaudīgākajam dzinējam komplektā ar variatoru un pilnpiedziņu ir patīkama vilkme plašā diapazonā.

Iespējams, ka tieši par šīm īpašībām cilvēki ir gatavi maksāt vairāk

........

Man subārs nav bijis , bet paziņām gan un slavēja ..apmēram tas teksts ...šo auto radījuši inženieri nevis dizainieri .

Bet akmentiņš subara darzā . Tā pilnpiedziņa cik noprotu vairs nav vecā labāVTD ( WRX tikkai ). CVT un tagad tik ļoti izplatītā pamatā priekšpiedziņas un ...te nu nezinu vai patstāvīgi 10 % uz aizmuguri ,vai tikai pieslēdzas izslīdēšanas brīdī . Nu bet tauta saka viņu variators esot krietni pārāks par citiem .

Polis 7.novembris 2017 22:34
1 0 Atbildēt

Nu jau otro nedēļu kā braucu ar subārīti XT.Izjūtas teicamas.

Ir ar ko salīdzināt,kā otrs ģimenes auto ir LC150.Ja LC ir reāls traktors,tad foresters ir reāli fiks un nikns autiņš,pie tam kluss un ar teicamu piekari.Vienīgais mīnus-palielais degvielas patēriņš,taču ņemot vērā sportisko raksturu,tas ir piedodams

Pirms forīša bijuši daudzi auto,kā pēdējais mersis GL,taču ne brīdi neesmu nožēlojis to,ka mersi nomainīju pret subāri.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Problēmas ar programmnodrošinājumu - Fiat Grande Panda aizkavēsies

Fiat pārceļ jaunā modeļa Grande Panda piegādes startu no 2025. gada sākuma uz nenoteiktu laiku. Lasīt vairāk

 

Konkursā “Latvijas Gada auto 2025” sīva konkurence dārgāko auto segmentā (+ VIDEO) 1

To, kurš auto kļūs par konkursa “Latvijas Gada auto 2025” uzvarētāju un kuri modeļi iegūs speciālās nominācijas, paziņos apbalvošanas ceremonijā 12. decembrī TV un interneta tiešraidē plkst.19.00. Par savu “Latvijas Gada auto 2025 Tautas simpātiju” var balsot ikviens internetā gadaauto.lv, kur var laimēt Dacia Duster uz nedēļas nogali vai apmeklējot lielformāta foto izstādi tirdzniecības centrā “Mols”. Lasīt vairāk

 

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 36

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 

Nāvējošākā marka ASV un tehniski sliktākais auto Vācijā – kas tas ir? (Tesla) 19

Pēdējā laikā Tesla automobiļi saņēmuši neglaimojošas atziņas no organizācijām, kas vērtē automobiļu drošību, kvalitāti, ilgmūžību un citus svarīgus faktorus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti