Ierēdnis: Iespējams, elektrisko skrejriteņu vadītājiem būtu vērts ieviest obligātu prasību valkāt aizsargķiveri 24

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 11.janvāris 2023 15:28

Iespējams, elektrisko skrejriteņu vadītājiem Latvijā būtu lietderīgi ieviest obligātu prasību valkāt aizsargķiveri, šodien Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijā atzina Satiksmes ministrijas Sabiedriskā transporta pakalpojumu departamenta direktores vietnieks Jānis Kalniņš.

Saeimas komisija iepazinās ar aktuālo situāciju ceļu satiksmes drošībā. No Kalniņa prezentācijas deputātiem izriet, ka 99% motociklu un mopēdu vadītāju lieto aizsargķiveres, kamēr starp elektrisko skrejriteņu vadītājiem ķiveres lieto tikai 7,4%, bet no velosipēdu vadītājiem - 14,7%.

"Praktiski visi motobraucēj lieto aizsargķiveres, bet situācija ar velobraucējiem ir skumja. Braucot ar velosipēdu, bērniem aizsargķiveres ir obligātas, bet pieaugušajiem to lietošana tiek rekomendēta," norādīja Kalniņš.

"Tāpat ar elektriskajiem skrejriteņiem - aizsargķiveres ir rekomendētas. Šo satiksmes dalībnieku traumas negadījumos ir saistītas ar kritieniem, kuru rezultātā cieš galva. Iespējams, šeit ir jāpārdomā un jāievieš prasība ķiveres lietot obligāti," norādīja Kalniņš.

SM apkopotā provizoriskā informācija liecina, ka pērn kopumā satiksmes negadījumos gājušas bojā 112 personas, kas ir par 19% mazāk nekā gadu iepriekš. Samazinājies arī bojāgājušo mazaizsargāto satiksmes dalībnieku (gājēju, velosipēdistu un skrejriteņu vadītāju) skaits, proti, pērn tādi bijuši 52. Tāpat pērn reģistrētas 427 smagi ievainotas personas, kas ir par 13% mazāk nekā gadu iepriekš.

Ceļu satiksmes drošības plāns 2021.-2027.gadam mērķis ir panākt, lai 2030.gadā negadījumos bojāgājušo un smagi ievainoto skaita samazinājums būtu 50% apmērā pret 2020.gadu.

 
24 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
uupis niknais 12.janvāris 2023 10:16
12 1 Atbildēt

Ķivera rada maldīgu priekšstatu par viltus drošību! Kad es braucu ar riteni, es nevelku ķiveri, jo ar ķiveri ir sajūta kā tankā, ka tu esi neuzveicams un nemirstīgs!

Maximas maisiņš uz galvas gan būtu praktiskāk, lai glābējiem vieglāk salasīt to kas paliek pāri pēc sadursmes ar tramvaju.

Opis 12.janvāris 2023 14:06
9 0 Atbildēt

Tu ar saviem bērniem dari kā gribi, bet es sīkajiem vienmēr lieku vilkt ķiveri, atstarojošo vesti un ieslēgt lampiņas, lai mirgo kā ziemassvētku eglītes. Līdz šim neviens viršū nav uzbraucis un ķiveres ir pasargājušas no lieka brauciena uz traumu slimnīcu.

Experc 12.janvāris 2023 8:28
7 0 Atbildēt

Varbūt būtu laiks prasīt no ceļu satiksmes dalībniekiem zināt CSN, citādi tagad katrs muļķis bez vadītāja(velo/mopēda) apliecības var līst uz ceļa un izpildīties pēc pilnas programmas? Ja jau bērni nevar uz ceļa ar riteni izbraukt bez velosipēda vadītāja apliecības, kāpēc no pieaugušajiem CSN zināšanas netiek prasītas?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

100 vienībās - Range Rover Sport satīna versija

Britu autobūves uzņēmums iepriecinās savas tehnikas cienītājus ar krosovera Range Rover Sport īpašo versiju Satin Edition, kas paredzēta Eiropas tirgum un tiks saražota 100 eksemplāru skaitā. Lasīt vairāk

 

Tesla Cybertruck sānu “triecientests” reālos apstākļos (+ FOTO) 7

Spēcīgo sadursmi ar Ford Edge Tesla elektriskais pikaps pārdzīvojis ar salīdzinoši nebūtiskiem bojājumiem. Lasīt vairāk

 

44 505 eiro - Volkswagen Golf GTI pieejams pasūtīšanai 4

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen atklājis pieteikšanos modernizētā Golf sportiskā modeļa GTI iegādei. Cena par bāzes versiju – 44 505 eiro. Lasīt vairāk

 

0,013 procenti – kura Eiropas valsts no e-mobilitātes “turas pa gabalu” 23

Saskaņā ar Eurostat datiem vieglo elektriskās piedziņas transportlīdzekļu daļa Eiropā līdz 2022.gada beigām bija sasniegusi 0,7 procentus. Vācija ir starp līderiem, taču ir valstis, kur e-mobilitāte vēl nav tikusi pat līdz bērnu autiņiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti