Lasītājs: ASV policistiem ir devīze: "Kalpot un aizsargāt". Manuprāt mūsējiem ir devīze: "Drāzt un sodīt"! Vai nožogotā teritorijā uzstādītas ceļazīmes attiecas uz autovadītājiem, kuri brauc gar šo nožogoto teritoriju?
Par hokeju nefanoju, avīzes nelasu, TV neskatos. Nedēļu nebiju Rīgā. Naktī no 06.05.2006. uz 07.05.2006. braucu pa Hanzas ielu virzienā no Pulkveža Brieža ielas uz K.Valdemāra ielu.Krustojumā ar Skanstes ielu uz Skanstes ielas stāvēja policijas auto ar ieslēgtām bākugunīm. Skatoties, ko viņi tur dara, turpināju braukt pa savu ikdienā pierasto ceļu pa Hanzas ielu Valdemāra ielas virzienā. Nekādas brīdinošas zīmes, shēmas, apvedceļu norādes, aizliegumus nemanīju, sekoju pa priekšu braucošai automašīnai.
Hanzas ielas posmā starp Vesetas ielu un Valdemāra ielu, no ielas malā stāvošas automašīnas, melnas krāsas BMW 528 ar v/n FO7317, izlēca cilvēks dzeltenā policista vestē un ar zizli norādīja, lai es apstājos. Priekšā esošā mašīna aizbrauca, bet es apstājos, jo tā jau parasti notiek - motociklistus vienmēr stādina un meklē, kur piesieties. "Policists" kaut ko nomurmināja priekšā stādīšanās vietā, un paprasīja dokumentus.
Kamēr taisīju vaļā jaku un rakņājos pa kabatām meklējot pieprasītos dokumentus, apjautājos, ko tad tādu esam pārkāpuši? Uz to "policists" jautāja - vai mēs zīmes nemaz neskatoties? Ļoti izbrīnījos, jo zīmes parasti skatos. Bet, braucot pa ierastiem maršrutiem, un vēl, ja kāds brauc pa priekšu, pieļauju, ka kādu jaunu ceļazīmi varu arī nepamanīt. Tieši tā - es neesot pamanījis ĶIEĢELI.
Citēju CSN:
282.1. 301.zīme "Iebraukt aizliegts". Aizliegts iebraukt jebkādiem transportlīdzekļiem.
284. 301., 302., 303., 315., 316. un 317.zīmes darbība neattiecas uz pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem.
Savāca manus un mana drauga (otrs motocikls) dokumentus, un aizgāja uz BMW rakstīt protokolu. Kamēr mēs ar draugu apspriedām, vai tiešām tur bija zīme, un vai tiešām mēs to varējām nemanīt, piebrauca klāt arī trafarēta policijas automašīna ar v/n DL6317. No tās izrausās vēl viens policists un aizgāja pie BMW kaut ko aprunāties ar tur jau sēdošo kolēģi.
Kamēr mēs tā gaidījām, pa ielu mums garām pabrauca virkne automašīnu, kādām piecām varu nosaukt pat v/n. Šīs automašīnas neviens pat netaisījās stādināt (ar trafareto auto atbraukušais policists sākumā pastaigājās gar ielas malu, tad apsēdās trafaretajam auto pie stūres). Izbrīnījos vēl vairāk, un sāku apšaubīt, vai tiešām ielas galā ir ķieģelis. Tādēļ piegāju pie melnā BMW un caur atvērto logu policistam apjautājos - kopš kura laika tad tas ķieģelis tur ir, un VAI TIEŠĀM viņš tur ir, jo uz šīs ielas ir tik dzīva satiksme, bet nevienu citu, nez kādēļ, policistu kungi nestādina. Uz to man parupji atbildēja, ka tā neesot mana darīšana, un ka tiem esot caurlaides. Un lai es velkoties un gaidot atpakaļ pie sava transportlīdzekļa. Sajutos aizskarts.
Atgriezos pie sava motocikla un sāku fotografēt, kas notiek uz ielas. Tas iedarbojās uz policistu, kurš sēdēja trafaretajā auto. Viņš izrāpās ārā, un sāka jautāt, vai man esot atļauja viņus fotografēt. Uz manu jautājumu, kādā likuma punktā tas ir aizliegts, policists pienāca klāt un mēģināja izraut kameru man no rokām. Nedevu, bet sāku pieprasīt, lai viņš uzrāda kādu dokumentu, ka ir policists. Kad biju savu prasību atkārtojis vairākas reizes, tika izvilkta kaut kāda saņurcīta apliecība, kuru man burtiski iebāza sejā (10 cm attālumā no acīm) un turēja trīcošā rokā. Visi mani mēģinājumi
atvirzīties nedaudz tālāk, lai varētu saprast, kas tas ir par dokumentu, un vai tur vispār kaut kas ir rakstīts, beidzās neveiksmīgi.
Pacēlu fotoaparātu, lai nofotografētu šo "dokumentu", bet policists sita man pa kameru un kamera sāpīgi trāpīja man pa seju. Mūsu incidentam pievienojās arī policists no privātā BMW. Mani aizveda un iesēdināja trafaretajā auto. Pa seju dabūt negribēju, tāpēc prasībām pakļāvos. Sēžot policijas automašīnā sazvanīju 112 un izsaucu policiju uz notikuma vietu - galu galā, mani aizturēja cilvēki, kuri priekšā nestādījās, mēģināja mani fiziski iespaidot, neatsaucās ne uz kādiem likuma punktiem un darbojās no privātas automašīnas.
Gaidot ierodamies citu policiju, pieprasīju, lai man dod protokolu un paskaidrojuma lapu, kurā es varētu aprakstīt visu notiekošo. Pēc vairākkārtējiem pieprasījumiem, man tika iedota paskaidrojuma lapa. Pa to laiku atbrauca vēl viena policijas automašīna (Rover džipiņš). Pie manis pienākušais cilvēks stādījās priekšā kā šo abu, uz ielas dežurējošo policistu, priekšnieks. Viņš izskaidroja, ka sakarā ar hokeja čempionātu policistiem esot grūtas dienas, ka esot notikušas bataljonu pārformēšanas, un ka viņš savu padoto vārdā lūdzot piedošanu par notikušo. Cilvēks laipns, pieklājīgs un patīkams. Droši vien tāpēc arī priekšnieks, nevis patruļnieks. Pulkstenis bija gandrīz viens naktī, un nolēmu, ka šodienai no manis pietiek. Man atgrieza dokumentus, un varējām braukt. Protokoli tika sastādīti, bet man pat neiedeva kopiju.
Kaut arī priekšnieks atvainojās, iekšā bija sakrājies rūgtums un jutos piečakarēts - pa ielu, kur uz mani un manu draugu tika sastādīts protokols, kura sekas - divi soda punkti un četrdesmit latu naudas sods katram, mierīgi braukā daudz dažādas automašīnas. Starp tām arī augstāk minētais melnais BMW ar v/n FO7317. Nolēmu, ka jāpārliecinās, vai tiešām uz ielas ir izlikta 301.zīme, un kāpēc es to nepamanīju? Kā arī, vai zem tās ir uzlikta plāksnīte, ka ir kāda vadītāju grupa, kuri DRĪKST iebraukt norādītajā ceļa posmā. Apbraucu apli, un piebraucu pie Hanzas ielas un Skanstes ielas krustojuma otru reizi. Šoreiz to tik vien darīju, kā pētīju ceļazīmes ielas malā (no Pulkveža Brieža ielas sākot). Kā izrādās, NEKUR ceļa posmā no Pulkveža Brieža ielas līdz krustojumam ar Skanstes ielu nav neviena brīdinājuma par satiksmes ierobežojumiem vai norādījuma uz apvedceļu. Krustojumā ar Skanstes ielu uzstādītais luksofors mirgo ar dzeltenu gaismu, tātad krustojums neregulējams. Gar Hanzas ielas malu ir izbūvēts žogs, aiz kura - jā, patiesi, ja labi ieskatās, ir uzstādītas divas zīmes - tuvāk krustojumam, labāk redzama - rīkojuma zīme braukt pa kreisi, bet tālāk, kokos pazudusi, 301.zīme, kuras neievērošanu man tad arī piesēja. Sanāk, ka būtībā esmu neievērojis divas zīmes. Pie tam, rīkojuma zīmi "Braukt pa kreisi" es nemaz nevarētu ievērot, jo uz ceļa ir uzzīmēta spilgti balta nepārtraukta līnija
Radās vairāki jautājumi, uz kuriem es vēlētos saņemt atbildes:
1. Vai zīmes, kuras ir uzstādītas nožogotā teritorijā un ir redzamas pāri pār žogu vispār attiecas uz mani un citiem pa Hanzas ielu braucošiem transportlīdzekļiem?
2. Vai zem 301.zīmes (ķieģelis), ja nav uzstādīta papildus plāksnīte, drīkst iebraukt kas cits, izņemot pasažieru sabiedrisko transportu? (Tai skaitā, privāts BMW v/n FO7317 ar cilvēku policista formā pie stūres.)
3. Vai ir kāda atļauja, kura ļauj neievērot rīkojuma zīmes?
4. Vai saskaņā ar Latvijas likumdošanu un tiesību principiem, policijas darbinieku pienākums nav kārtības nodrošināšana? Tad kāpēc, ja uz Hanzas
ielas dežūrēja policisti, viņi neatradās pie zīmēm un nenorādīja neuzmanīgiem transportlīdzekļu vadītājiem, ka šeit jau dažas dienas ir būtiskas satiksmes izmaiņas, bet gan slēpās privātā automašīnā un izlases kārtā nodarbojās ar SODĪŠANU par nejauši izdarītiem pārkāpumiem, protokolā vēl atzīmējot, ka pārkāpums izdarīts ar vainu pastiprinošiem apstākļiem?
5. Vai policijas trafaretie auto drīkst neievērot 301.zīmi un rīkojuma zīmi, ja tiem nav ieslēgtas speciālās signālugunis un skaņas sirēna?
6. Kāpēc mani un manu draugu apstādināja un sastādīja protokolu, bet virkni citu automašīnu - pat nemēģināja stādināt. Atruna, ka policistu kungi bija aizņemti ar protokolu sastādīšanu, nevar tikt uzskatīta par patiesu - protokolu stādīja viens policists privātā automašīnā, kamēr otrs urbināja degunu un pastaigājās gar ielas malu.
7. Kad biju sazvanījis un izsaucis policiju, lai sūdzētos par citu policistu rīcību, mēģināju sazvanīt arī KNAB uzticības tālruni 8002070, jo man nebija pārliecības, vai vieni policistu kungi nemēģinās aizstāvēt otrus policistu kungus. Nevienu sazvanīt neizdevās, nebija pat automātiskā atbildētāja. Vai tiešām uz šo tālruni var piezvanīt tikai darba dienās darba laikā? Parasti visi pāri nodarījumi, par kuriem gribētos pasūdzēties, notiek brīvdienu vakaros. Priekš kam tad tāds tālrunis ir vispār vajadzīgs?
Pievienoju virkni foto. Ja nepieciešams, daļa šo notikumu ir arī uzfilmēta.
P.S. Ne tikai taksisti, alus tirgotāji un viesnīcnieki mēģina nopelnīt uz hokeja čempionāta rēķina. Kā izrādās, arī ceļu policistiem tas ir pļaujas laiks.
P.S.S. Izklāstīts vispārējos vilcienos, bija vēl daudz kas interesants. Piemēram, uz jautājumu, ko nozīmē "vainu pastiprinoši apstākļi" iebraucot zem ķieģeļa, saņēmu atbildi: "to tas arī nozīmē". Un tā piecas reizes - jautājums, atbilde, jautājums, atbilde... Pēc tam policists uzgriež man muguru, un atsakās tālāk ar mani runāt.
Guntars, iAuto lasītājsiAuto rīcībā ir pilnas lasītāja koordinātes
07.05.2006. 00:43 - Skats uz Hanzas ielu no krustojuma ar Skanstes ielu. Ceļazīmes uzstādītas aiz žoga, atliek tikai minēt, vai tās attiecas arī uz Hanzas ielu?
07.05.2006. 00:47 - Skats uz Hanzas un Skanstes ielu krustojumu. Visas zīmes aiz žoga. Pat, ja gribētu ievērot rīkojuma zīmi "Braukt pa kreisi", nāktos šķērsot nepārtraukto līniju. Pa kreisi jāsi - 20 lati, taisni jāsi - 40 lati, pa labi jāsi - žogā trāpīsi.
Pirmdien attiecīgs iesniegums iesniegts policijā. Centīsimies informēt par notikumu gaitu.
Raksturiigi muusu cp- ja juut ka shtraafeejamais spirinaas pretii un veel zin noteikumus, tad saak saukt papildspeekus, taa teikt, nevaram ar likumu (nezinam likumu), njemsim uz masu!