Ziemeļkarolīnas štatā bāzētā kompānija "Hybrid Technologies" sākusi masveidā izlaist "Mini Cooper" automobiļus, kam tradicionālā iekšdedzes dzinēja vietā uzstādīts elektromotors un akumulatori.
Kompānijas speciālisti "Mini" apgādājuši ar litija akumulatoru paketi, pašu izstrādātu akumulatoru vadības bloku un elektromotoru. Akumulatoru minimālais kalpošanas ilgums ir 1500 atkārtotas lādēšanas reizes, savukārt motora jauda – 78 kilovati, kas atbilst 106 zirgspēkiem.
Pateicoties elektromotora specifikai – augstam griezes momentam un nepārtrauktai vilkmei – elektriskā "Mini Cooper" paātrinājums līdz 100 km/h ilgst tikai nedaudz vairāk kā 6 sekundes. Tai pašā laikā maksimālais ātrums ir visnotaļ pieticīgs – 130 kilometri stundā.
Saskaņā ar oficiālajiem datiem, ar pilnībā uzlādētām baterijām auto spēj nobraukt aptuveni 200 kilometrus, bet pats lādēšanas process vidēji ilgst 8 līdz 10 stundas, pieslēdzot akumulatorus elektrotīklam.
Tātad atliek vien vakarā pirms gulētiešanas automobili pieslēgt rozetei, un no rīta tas atkal būs gatavs veikt 200 kilometrus ceļa.
"Hybrid Technologies" arīdzan norāda, ka sistēmas izstrādes un pielāgošanas process ildzis divus gadus, tā piesaistījusi plašu pasaules mediju interesi, ar automobili jau paspējis iepazīties mūziķis Džeimss Blānts, taču par to, cik "Mini Cooper" ar elektromotoru maksās, pagaidām klusē.
Sagatavots pēc www.atverts.lv materiāliem
Cik labi no rīta pamosties un saķert galvu - "Bļin, vakarā aizmirsu uzlikt mašīnu lādēties". Diena izčakarēta.