Auto mūsdienās ir greznība un ikdienišķa lieta vienlaikus. Taču līdz tā iegūšanai un izvēlei nereti jāiet tāls ceļš. Mūsdienās šo procesu atvieglo kredīti. Kā liecina "Elizings.lv" pētījumi par auto marku izvēli un kredītu ņemšanu, tad redzams, ka, naudu aizņemoties šāda pirkuma veikšanai, sadalījums pa dzimumiem ir krasi atšķirīgs.
Statistikas dati rāda, ka no visiem izsniegtajiem kredītiem 43% saistīti ar ikdienas vajadzībām, tajās iekļaujot arī transportlīdzekļus. Šos kredītus biežāk ņem vīrieši, veidojot 55%. Kredītu ņemšanas ziņā sievietes ir apzinātākas - krietni lielāki procenti, pretstatot vīriešiem, kas ņemti izglītības vajadzībā, un medicīnas pakalpojumiem. Savukārt, ja runa tieši par kredītu, ņemtu auto iegādei, tad 68% kredītu ņēmēju šai precei ir vīrieši, kas arī lielākoties ir auto vadītāji.
Taču, atgriežoties pie uzsāktās auto tēmas, populārākā marka, ko cilvēki izvēlas, ir "BMW". Šīs automašīnas ir ne tikai jaudīgas, bet arī ieguvušas nozīmi teju katra satiksmes dalībnieka pieredzē. Otro vietu ieņem "Audi", trešo - "Volvo". Tomēr jāpiemin, ka "BMW" ir izteikts favorīts tieši jauniešu vidū - marka ir populārāka kā vīriešiem, tā sievietēm vecumā līdz 30 gadiem.
Nobriestot cilvēkiem, mainās arī tas, kādus auto viņi vēlas. Piemēram, sievietes, sasniedzot 45 gadu vecumu, biežāk izvēlas "Volvo", kas šķietami varētu būt kāda opīša izvēle. Taču šo marku šajā vecumā posmā izvēlas arī vīrieši, jaunībā tik ļoti iecienīto "BMW" atstājot vien trešajā vietā.
Secinājumi ir vairāki. Viens - kredītu ņemšanā sievietes ir apzinātākas, šo soli šķietami veicot pārdomātāk. Otrs - vīrieši ir auto kredītu ņemšanas nepārspējami līderi. Trešais - nobriestot cilvēkiem, mainās arī prioritātes auto izvēlēs. Ja jaunībā mērķis ir jaudīga un stilīga auto iegāde, tad, sasniedzot briedumu, svarīgs ir komforts un drošība.
sievietes, sasniedzot 45 gadu vecumu, biežāk izvēlas "Volvo", kas šķietami varētu būt kāda opīša izvēle, savukāt opīši izvēlas sievietes, jaunākas par 45 gadiem.