Iekšdedzes dzinēju spēkrati 4 reizes biežāk nekā elektroauto paliek uz ceļa ar tukšu akumulatoru - iAuto

Iekšdedzes dzinēju spēkrati 4 reizes biežāk nekā elektroauto paliek uz ceļa ar tukšu akumulatoru 33

 

Foto: Publicitātes foto

Balta | 21.novembris 2024 16:30

Elektroauto skaits uz Latvijas ceļiem strauji aug. Un gluži tāpat kā auto ar iekšdedzes dzinējiem, arī elektroauto var nonākt situācijās, kad dažādu iemeslu dēļ tie vairs nevar turpināt ceļu. Apdrošināšanas sabiedrība BALTA (PZU grupa) regulāri sniedz palīdzību uz ceļa elektroauto un apgāž mītus par to, ka biežākais iemesls nespējai turpināt braucienu ir tukša baterija.

Analizējot 6818 situāciju, kurās šogad klientu automašīnām bijusi nepieciešama palīdzība uz ceļa, BALTA speciālisti atlasījuši biežākos ķibeļu iemeslus elektroauto un iekšdedzes dzinēja automašīnām. Statistika rāda, ka iekšdedzes dzinēja spēkratiem palīdzība nepieciešama divreiz biežāk, proti, šogad palīdzība bijusi nepieciešama 10,7% apdrošinātajām iekšdedzes dzinēju automašīnām, turpretī elektroauto palīdzība bijusi nepieciešama vien 5,2% gadījumu. Tomēr šie dati nav viennozīmīgi, jo elektroauto autoparks Latvijā ir krietni jaunāks. “Vidējais apdrošinātais iekšdedzes dzinēja auto ir divas, divarpus reizes vecāks par vidējo elektroauto, tādēļ pašsaprotami, ka palīdzība uz ceļa biežāk būs nepieciešama vecākām automašīnām,” skaidro BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs Kristaps Liecinieks.

Salīdzinot iemeslus, kādēļ bijusi nepieciešama palīdzība uz ceļa, parādās interesantāka aina. Pretēji izplatītam mītam, ka ar elektroauto necik tālu nevar aizbraukt un nāksies palikt ceļa vidū, BALTA palīdzības uz ceļa dati rāda, ka ar tukšu akumulatoru vai degvielas bāku uz ceļa proporcionāli apdrošināto automašīnu skaitam teju 4 reizes biežāk paliek auto ar iekšdedzes dzinējiem. Iekšdedzes dzinēja automašīnām divreiz biežāk bijusi nepieciešama arī palīdzība, kad tās iestigušas sniegā vai smiltīs. Savukārt bojāta riepa par 10% biežāk gadās elektroauto, kas varētu būt skaidrojams ar to, ka elektroauto akumulatora dēļ ir smagāki un attiecīgi iebraukšana bedrē var radīt lielākus bojājumus.

“Ir bēdas, kuras uz ceļa var piemeklēt jebkura auto īpašnieku. Bieži vien abu veidu automašīnas nevar turpināt ceļu tehniskas kļūmes dēļ, tāpat vienlīdz bieži abu veidu spēkrati iekļūst ceļu satiksmes negadījumos,” novērojumos dalās Kristaps Liecinieks.

BALTA eksperts atgādina – apdrošinātāja piedāvātais palīdzības uz ceļa pakalpojums, kas pieejams 24/7 režīmā, ir būtisks atspaids autovadītājiem un var palīdzēt ietaupīt ne vien naudu un laiku, bet arī nervus. Šādu pakalpojumu katru dienu izmanto ap 30 BALTA klientu. Šogad par palīdzības uz ceļa gadījumiem BALTA izmaksājusi jau gandrīz 850 000 eiro, izsaukumu skaitam salīdzinājumā ar tādu pašu periodu pērn pieaugot par 12%. Palīdzība uz ceļa lielākoties nepieciešama, jo gadījusies tehniska kļūme (63%), sabojāta automašīnas riepa (14%) vai noticis ceļu satiksmes negadījums (10%).

 
33 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
felix65 21.novembris 2024 19:27
6 0 Atbildēt

Dīvaina izklaide.

ZZZZ 21.novembris 2024 17:14
5 0 Atbildēt

Paggg tūlīt sāks kūpināt autonomkas... 😜

650 21.novembris 2024 20:53
4 0 Atbildēt

Vispār jau šis Lohkultivātoru sarakstītais apkārtraksts ir par EV un iekšdedzes dzinēju nemitīgajām problēmām. Tāpēc jāpērk ir kārtīgs auto ar Kompresijas aizdedzes mortoru!

E-auto biežāk pārsit riepas.Jo smagāks tr.līdzeklis, jo biežāk pārsit.Reku piem smags vilciens brauc- tam riepu jau sen vairs nav, ar plikiem diskiem mauc.Vai varbūt tās riepas ir dārgākas un tos EV vada kādi tādi mazāk kvalificēti Vadītāji? Jeb vienkārši Dakteri Solomātinu nava laicīgi apmeklējuši? 

Vai (varbūt,arī) viņi ir vairāk noskaņoti uz kasīšanos- ja tā e-auto riepa ir Dārgāka un ja vairumam e-auto lietotāju ir pa rokai gan savs Jurists, gan pat Advokāts?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ukrainā nogādā 20 apvidus automašīnas; Aicinām ziedot degvielai (+ VIDEO) 6

Nogādāti uzņēmuma Latvenergo automašīnas Kijivā. Šī ir daļa no projekta “100 auto Ukrainai.” Arī 4 riepas no Alsungas. Lasīt vairāk

 

Latvijā reģistrēto jauno elektroauto skaits 2024. gadā samazinājies par 22,5% 7

Latvijā pagājušajā gadā reģistrēti 1258 jauni elektroauto, kas ir par 22,5% mazāk nekā 2023.gadā, aģentūru LETA informēja Auto asociācijas pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Majoros "pazudis" viens luksofors; kam tas izdevīgi? (+ VIDEO) 25

iAuto pamana, ka salīdzinājumā ar 2022. gadu, Majoru krustojums 2025. gadā izskatās citādi. Vai tas būtu tādēļ, lai uzmontētā LMT kamera spētu "pieķert" vairāk autobraucēju? Lasīt vairāk

 

“Iekarotājs” gatavs izaicinājumiem - Suzuki parāda konceptu Jimny Conqueror (+ FOTO)

Bharat Mobility Global Expo izstādei japāņu autoražotāja Indijas struktūrvienība Maruti Suzuki sagatavojusi septiņus konceptus un viens no krāšņākajiem un interesantākajiem ir Conqueror (Iekarotājs) uz Suzuki Jimny bāzes. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti