Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Passat, kurš parkojas bez vadītāja (+ video) 27

 
23.aprīlis 2008 10:57

Šajā ainā ir kaut kas neapšaubāmi fantastisks: mēs redzam kā piebrauc Volkswagen Passat automobilis, tas apstājas, vadītājs izkāpj, aizcērt durvis un, ejot prom, nomērķē uz to atpakaļ ar tālvadības pulti. Šis automobilis tagad turpina sevi noparkot pieejamajā vietā, tad tas patstāvīgi izslēdz dzinēju un aizslēdz durvis. Izrādes beigas.



Patiesībā šajā demonstrācijā nav nekā fantastiska. Volkswagen priekšnesumu iespējams redzēt šā gada Hannoveres izstādē (21. – 25. aprīlis), kur autoražotājs pirmo reizi iepazīstina ar savu “Park Assist Vision” – sistēmu, kas ar nepārspējamu precizitāti spēj novietot Passat prototipu perpendikulārā parkošanās vietā, t.i. tādā, kas pieejama parastajās un pazemes auto stāvvietās. Šīs parkošanās vietas bieži ir pārāk šauras, lai ļautu vadītājiem un pasažieriem ērti iekāpt un izkāpt. Ne pārāk tālā nākotnē “Park Assist Vision” tam pieliks punktu.




Volkswagen, kas jau ir laidis klajā daļēji automātisku parkošānās palīgsistēmu “Park Assist” savos Touran, Tiguan, Passat un Passat Variant modeļos, tagad Hannoverē prezentē koncepcijas sistēmu, kas spēj noparkoties perpendikulāri – un to dara pilnībā automātiski. Vienīgais, ko nepieciešams izdarīt vadītājam, ir uzstādīt izvēlēto parkošanās vietu navigācijas sistēmas ekrānā, uzstādīt automātiskās transportlīdzekļa transmisijas (DSG) kloķi uz "P" un izkāpt no automobiļa. Vadītājs, protams, var arī palikt automobilī līdz tas ir veikli iebraucis tā vietā.

Divas kameras, kas iebūvētas labajā un kreisajā sānu spogulī, ir atbildīgas par parkošanās vietas izmēra novērtēšanu. Video signāli tiek pārsūtīti uz 2 GHz augstas veiktspējas datoru, kas tad tos analizē un sūta komandas stūrei un braukšanas sistēmām. Ja vadītājs pats ir sācis parkošanās manevru, “Park Assist Vision” iebrauks transportlīdzekli parkošanās vietā saskaņā ar iepriekš aprēķinātu kursu un izmantojot elektromehānisku stūres pastiprinātāju, elektroniskās parkošanās bremzes, DSG transmisiju un dzinēja jaudu tukšgaitā. Divas papildkameras transportlīdzekļa priekšā un aizmugurē, kā arī sistēmas untraskaņas sensors kontrolē darbību un, ja būs nepieciešams, apstādinās transportlīdzekli. Vadītājs jebkurā laikā ar tālvadības pulti var apturēt manevru.

Šī jaunā vadītāja palīgsistēma joprojām atrodas attīstības un izmēģinājumu stadijā, un sistēmas ieviešanas datums vairumā ražotā produkcijā vēl nav noteikts.
 
Visi komentāri
 
256012. viesis 23.aprīlis 2008 11:08
0 0 Atbildēt

Bet vai tā gudrā sistēma ievēro arī citas braucošas mašīnas?

256014. viesis 23.aprīlis 2008 11:11
0 0 Atbildēt

es domaaju tik daudz ir padomaats. bet noteikti sisteemai ir "aklie punkti". nedomaaju ka taa redz .. teiksim kanalizaacijas caurumu bez luukas ;)

256015. viesis 23.aprīlis 2008 11:18
0 0 Atbildēt

Nu labi, pasāts ieparkosies starp diviem autiņiem. Un ko lai dara to auto vadītāji pie kura sāniem 10cm attālumā būs šis lunis ieparkojies? kā viņi tiks savos megarulzos?

256019. viesis 23.aprīlis 2008 11:27
0 0 Atbildēt

Lohatronu slapjais sapnis

256020. viesis 23.aprīlis 2008 11:30
0 0 Atbildēt

Sinn [?] 23.04.2008 11:18

............. Un ko lai dara to auto vadītāji ....

Kā ko lai dara. Ar atslēgu, naglu vai citu asu priekšmetu uz novietotā pasāta uzraksta visu, ko domā par tās vadītāju.

P.S tikai dēļ tādiem vadītājiem, kas parkojoties neatstāj normālu spraugu iekāpšanai/izkāpšanai cenšos parkoties slīpi pa divām vietām :)

256023. viesis 23.aprīlis 2008 11:38
0 0 Atbildēt

Nu redz jaaaani, es atkal ar naglu atstaju shviiku tiem kuri sliipi pa divaam vietaam parkojas.

256026. viesis 23.aprīlis 2008 11:48
0 0 Atbildēt

nja laani, skaies ka tev pasham ar naglu kaads neieshviikaa ko miilju...

256030. viesis 23.aprīlis 2008 11:55
0 0 Atbildēt

Divi idiņi.

256023. viesis 23.04.2008 11:38

256026. viesis 23.04.2008 11:48

Nu gan jau jums ar kāds resns un puņķains čigāns tādā parkingā iebuktēs durvis. Līnijparkotāji mārrutkainie. Tad varēsi kaskai dziedāt dziesmiņas un tiesāties ar viņiem.

256034. viesis 23.aprīlis 2008 12:18
0 0 Atbildēt

Es slīpi parkojos tur, kur nav man paredzēta stāvieta, tas ir, invalīdu. Jo ir tādi gudrīši, ka tik tuvu pieparkojas, ka pat normāls cilvēks netiek savā autiņā, kur nu vēl es ar saviem ratiem. Tākā, ja redzēšu, ka kāds man te strīpu taisa, pievienosies manā "ratu pulciņā" :)

256035. viesis 23.aprīlis 2008 12:32
0 0 Atbildēt

256023. viesis 23.04.2008 11:38

Nu redz jaaaani, es atkal ar naglu atstaju shviiku tiem kuri sliipi pa divaam vietaam parkojas.

Aizej pasēdi mammai klēpī un paraudi ja tev traucē slīpi novietota mašīna. :)

Es paskaidroju kāpēc es slīpi parkojos, bet tu nespēj pamatot kāpēc tev traucē manis slīpi novietotais auto (tāda pamatojuma nav).Visticamāk esi kautkāds pumpains tīnis kuram gribās ierakstīt bezjēdzīgu komentāru. :)

256037. viesis 23.aprīlis 2008 12:52
0 0 Atbildēt

Nespēj pamatot, nespēj pamatot...

Reku te www.iauto.lv/article.php?sid=14078&id=10 pamatojumu tavai parkošanās manierei netrūkst!

256038. viesis 23.aprīlis 2008 13:02
0 0 Atbildēt

šito vari iet un skrāpēt kaut nelabi metas.

Invalīdu stāvietā neparkojos (laikam māņticīgs)

256042. viesis 23.aprīlis 2008 13:27
0 0 Atbildēt

Interesanti vai tā sistēma ļaus noparkoties starp līnijām arī tukšā stāvvietā? Un ko tā darīs, ja blakus būs 2 brīvas vietas? Noparkosies pa vidu abām? Latvijā tāat nebūs derīga, jo visi apkārtējie 50% gadījumu ir noparkojušies šķībi un noveļ savu nespēju uz visādiem izdomātiem iemesliem.

256043. viesis 23.aprīlis 2008 13:31
0 0 Atbildēt

Vispār jau cenas tik kāpj un kāpj. Lēni, bet pamanāmi. Droši vien tuvā nākotnē trīs mēnešu polise sasniegs 100 ls robežu. Labi, ka vismaz darbojas bonus/malus sistēma , un profesionalajiem auto dauzītājiem pastāv iespēja maksāt vairāk par pārējiem.

256052. viesis 23.aprīlis 2008 14:05
0 0 Atbildēt

ja kas nobrauuk pasaatam un saskraapee citu mashiinu, nez ko rakstiitu saskanjotajaa ?:D

256053. viesis 23.aprīlis 2008 14:18
0 0 Atbildēt

Neko - sūtīs kļauzu fričiem, lai kumpensē.

256058. viesis 23.aprīlis 2008 14:50
0 0 Atbildēt

a kam piestaadiis rēķinu ja tā mašīna parkojoties kādu apskādēs. No kā piedzīs zaudējumus.

Vadītājs jau nebrauca tipa neko nezinu tā stulbā mašīna pati brauca.

:-D :-D :-D

256061. viesis 23.aprīlis 2008 15:13
0 0 Atbildēt

Visi te komentāros tā "nedaudz" nobraukuši no tēmas. :) Atgriežoties pie sākuma teksta, interesanti, kas notiek tad, ja šāds brīnumauto neatrod nevienu brīvu parkošanās vietu? Nu teiksim pie Alfas tā ir ne reizi vien bijis, ka 15-20 minūtes riņkoju, bet vietu nav. Tad šis brīnum auto ko - kamēr tā laimīgais īpašnieks 2-3 stundas šopingo, šitas ultra-mega-lūznis riņķo apkārt bodei vai sāk mest riņķus pa tuvējo rajonu vai vispār brauc mājās pa "iemītu" taciņu??? Nu es tādu fīču savam auto toč negribētu, meklē nu pēc tam pus dienu, kur tas brīnumkārs noparkojies...:D

256062. viesis 23.aprīlis 2008 15:19
0 0 Atbildēt

Man vislabāk patīk distances ievērošanas sistēma. Uzliec 10m distanci ar priekšā braucošo un aizmirsti par pedāļiem. Vēl labāk par kruīzu.

256063. viesis 23.aprīlis 2008 15:24
0 0 Atbildēt

Leksus tāds jau sen sen ir

256075. viesis 23.aprīlis 2008 16:09
0 0 Atbildēt

vislabāk ir, ja parkinga vietu kāds sev rezervējis ar naglainu dēli :)

256080. viesis 23.aprīlis 2008 16:32
0 0 Atbildēt

Ja invalīds parkojas slīpi, tad nu neko, bet ja "veselais", tad tas izraisa tikai smīnu...

256081. viesis 23.aprīlis 2008 16:38
0 0 Atbildēt

Man nemaz neizraisa smīnu ja 3-4 reizes gadā kautkādi tirliņi nemākot noparkoties apskādē manu mašīnu, tāpēc lieku slīpi savu auto (ne invalīdu stāvietās)

256102. viesis 23.aprīlis 2008 22:14
0 0 Atbildēt

cilvēce degradē.... varu iedomāties cilvēka histeriju, kad šīs pēc 2 gadu šīs sistēmas lietošanas, kad ta sabruks- nespēs pats noparkoties... :D

256109. viesis 23.aprīlis 2008 23:39
0 0 Atbildēt

TOP GEAR testeeja liekas ka Lexusu ar liidziigu parkoshaanaas sisteemu. Tikai tur bija nevis shaada veida, bet klasiskais veids paraleeli celjam ar aizmuguri pa priekshu. Nekaadi izcilie rezultaati Lexusam nebija. Ja apkaart buutu citi autinji, tad buutu daudz buktes.

256210. viesis 25.aprīlis 2008 14:51
0 0 Atbildēt

un kārtējā blondīne ar šitādu "iemcās" braukt.... taču kad vienreiz jābrauc ar normālu auto atpakaļ gaitā, tad ir panika sejā, urīns sēdeklī.

256259. viesis 27.aprīlis 2008 8:46
0 0 Atbildēt

Bams, labs koments, var ierēkt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

ASV policists brutāli "izslēdz" sirmgalvi autovadītāju (+ VIDEO) 10

ASV, Oklahomsitijas policijas virsnieks izmanto brutālu spēku, lai nogāztu zemē 70-gadīgu autovadītāju pēc tam, kad starp abiem bija izraisījies vārdisks konflikts. Notikušā rezultātā sirmgalvis zaudēja samaņu un guva smagas traumas - asins izplūdumus smadzenēs un kakla lūzumu. Notiek izmeklēšana. Lasīt vairāk

 

Pirmais brauciens ar jauno Can Am Outlander Portugālē (+ VIDEO)

Can Am Outlander ir jaunākais kandādiešu ATV tipa visurgājējs, ko TV Autozņas pirmo reizi sastapa testos Portugālē. Outlander ir plaša profila visurgājējs, ko labāk vairs nesaukt par kvadraciklu, ATV ir saīsinājums no all-terrain vehicle, tātad iznāk tas pats visurgājējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 36 000 eiro, līdz 605 km sniedzamība - Kia uzsāk kompaktā elektromobiļa EV3 pārdošanu Eiropā (+ FOTO) 12

Eiropas pircējiem kļuvis pieejams kompaktākais no Kia elektroautomobiļu saimes – 4,30 m garais krosovers EV3. Lasīt vairāk

 

Jorģa Zemitāna tiltu plānots pārbūvēt līdz 2026.gada rudenim 21

Novembrī sākti Jorģa Zemitāna tilta pārbūves darbi, un plānots, ka tilts varētu tikt atjaunots līdz 2026.gada rudenim. Pēc tilta pārbūves tiks būtiski uzlabota vides pieejamība gājējiem, velosipēdistiem un personām ar kustību traucējumiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti