Šajā ainā ir kaut kas neapšaubāmi fantastisks: mēs redzam kā piebrauc Volkswagen Passat automobilis, tas apstājas, vadītājs izkāpj, aizcērt durvis un, ejot prom, nomērķē uz to atpakaļ ar tālvadības pulti. Šis automobilis tagad turpina sevi noparkot pieejamajā vietā, tad tas patstāvīgi izslēdz dzinēju un aizslēdz durvis. Izrādes beigas.
Patiesībā šajā demonstrācijā nav nekā fantastiska. Volkswagen priekšnesumu iespējams redzēt šā gada Hannoveres izstādē (21. – 25. aprīlis), kur autoražotājs pirmo reizi iepazīstina ar savu “Park Assist Vision” – sistēmu, kas ar nepārspējamu precizitāti spēj novietot Passat prototipu perpendikulārā parkošanās vietā, t.i. tādā, kas pieejama parastajās un pazemes auto stāvvietās. Šīs parkošanās vietas bieži ir pārāk šauras, lai ļautu vadītājiem un pasažieriem ērti iekāpt un izkāpt. Ne pārāk tālā nākotnē “Park Assist Vision” tam pieliks punktu.
Volkswagen, kas jau ir laidis klajā daļēji automātisku parkošānās palīgsistēmu “Park Assist” savos Touran, Tiguan, Passat un Passat Variant modeļos, tagad Hannoverē prezentē koncepcijas sistēmu, kas spēj noparkoties perpendikulāri – un to dara pilnībā automātiski. Vienīgais, ko nepieciešams izdarīt vadītājam, ir uzstādīt izvēlēto parkošanās vietu navigācijas sistēmas ekrānā, uzstādīt automātiskās transportlīdzekļa transmisijas (DSG) kloķi uz "P" un izkāpt no automobiļa. Vadītājs, protams, var arī palikt automobilī līdz tas ir veikli iebraucis tā vietā.
Divas kameras, kas iebūvētas labajā un kreisajā sānu spogulī, ir atbildīgas par parkošanās vietas izmēra novērtēšanu. Video signāli tiek pārsūtīti uz 2 GHz augstas veiktspējas datoru, kas tad tos analizē un sūta komandas stūrei un braukšanas sistēmām. Ja vadītājs pats ir sācis parkošanās manevru, “Park Assist Vision” iebrauks transportlīdzekli parkošanās vietā saskaņā ar iepriekš aprēķinātu kursu un izmantojot elektromehānisku stūres pastiprinātāju, elektroniskās parkošanās bremzes, DSG transmisiju un dzinēja jaudu tukšgaitā. Divas papildkameras transportlīdzekļa priekšā un aizmugurē, kā arī sistēmas untraskaņas sensors kontrolē darbību un, ja būs nepieciešams, apstādinās transportlīdzekli. Vadītājs jebkurā laikā ar tālvadības pulti var apturēt manevru.
Šī jaunā vadītāja palīgsistēma joprojām atrodas attīstības un izmēģinājumu stadijā, un sistēmas ieviešanas datums vairumā ražotā produkcijā vēl nav noteikts.
Bet vai tā gudrā sistēma ievēro arī citas braucošas mašīnas?