ne tik strauji. vēl jau kādi personāži gribēs te ierakstīt kaut ko.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
ne tik strauji. vēl jau kādi personāži gribēs te ierakstīt kaut ko.
Te tika pieminēta Dacia Spring,nu nezinu,tiešām kvalitāte zem katras kritikas,par salonu var pieciest bet kas darās aizmugurējās arkās,tas ir vāks.Skatamies video no septītās minūtes.
Šitā ir tīrā ķīniešu kaste. Dacia variants gan jau ka ir vairāk pielāgots gan Eiropas laika apstākļiem, gan Eiropas normatīviem. Būs Spring šitā izložņāts ar kameru, tad domāsim tālāk!
Ķīniešu kaste ar Renault emblēmu,labi,lūk tev eiropas variants,skatamies no 2:30 minūtēm.Piedod bet tas izskatās pēc kolhoza kurš noteikti jau pēc trīs gadiem sāks koridēt.
savā naidā pret visu neparasto tu esi sajaucis kaut ko. Sandero nav ķīniešu, un sandero nepavisam nav sprint.
2 reiz garām.
Tu gribēji teikt - lēto. Neparastais viņam kā reiz iet pie sirds; paskaties ar ko viņš brauc.
sajauci ar volvo. normāls pilsētas aparāts - paņemot stepway versiju konkurēs ar visiem pilsētas krosoveriem. Izskatās lēts, bet ne pēc pilnīga sūda kā iepriekšējā paaudze.
Ezim taisnība. Šovasar devos 3-gadīgu Sandero dci pirkt mūsamotors placī. Pārdevējs gāja jau pēc atslēgām, es tikmēr lūkoju to 38k noripojušo autiņu no apakšas. Atslēgas tā arī nevajadzēja, kopā ar darbinieku vēl nosmējām, ka dacias jau ieved tādas aprūsējušas pat tikko no rūpnīcas...
Diez vai Spring būs labāks.
Elektromobīli vislabāk ir nomāt. Tikko izgāzu ar elektrosko XC60. Rīktīgi labs...
Škoda Eniaq IV 80. Īpašumā jau 3 mēn. Uzlāde tikai no savas rozetes, nepieciešamība lādēt ārpus mājas nav. Nobraukums uz doto brīdi > 3800 km. Patēriņš pie esošā līguma ar Elektrum - 1.14 EUR/ 100km. Nobraucamais attālums ~ 460 km neierobežojot sevi nekur, t.sk. izslēdzot svīšanu salonā, braukšanu ar atvērtiem logiem, dziedot pašam utt. Braucot ar ACC un ļaujot mašīnai pašai vadīties pēc satiksmes noteikumiem, ko Enyaq dara, 510-520 ir sasniedzams. Auto tiek lietots ar vismaz 75% ietilpības noslodzi, tas nozīmē, 3-4 cilvēki.
Par batereju satraukuma nav. Ja atmiņa neviļ, tad 20 gadus atpakaļ visi gribēja braukt tikai ar kvēlspūldzēm, jo ksenona lampas tak 100% izdegs utt. Ja kādam interesē atpirkumi, tie ir ne sliktāki kā dīzelim, arī ja runa iet par 5 gadiem operat.līzingā.
Un galvenais - ja es gribētu nopirkt dīzeli, es to nopirktu. Bet esmu arī moto braucējs, bļ, tā reizēm gribās to dīzeļu īpašniekus izvilkt aiz matiem, nolikt sava auto aizmugurē un pagāzēt kārtīgi!
Sorry, ar visām piemaksām, 2.34 EUR/ 100km! Vēl tak nāk visi mesli (lasi nodevas) saimniekiem!
Nelolo cerības, tu vēl ziemu neesi "izbaudījis". Varbut 3.5 eirikos ierakstīsies, bet stipri šaubos.
Ja pieņem, ka siltumsūknim vasarā baterija jādzesē un ziemā jāsilda, iespējams nekas nemainīsies. Bet nu manīs!
Ne no kā nekas nerodas, runājot par apsildi, bet tev ir pārāk pozitiivas ekspektācijas, varbūt nobrauc pilnu gadu un plus iesaku skatīties patērinu nevis pēc borta datora bet pēc skaitiitāja. Man ir mašīnai atsevišķs skaititajs, tāpec izmaksas varu noteikt ļoti precīzi. Pašreiz tie nav zem 3.5 eiro. Bet šad tad izmantoju ari csdd uzlades stacijas, bet ļoti reti.
Nu man paziņu lokā ir vēl divi elektro īpašnieki, no kuriem viens jau rullē ~ 5 gadus. Izmaksas ir ļoti precīzas. Protams, man elektro auto ir ģimenes auto, nevis lai nepārtraukti kādam kaut ko uz ceļa pierādītu.
Grozies kā gribi, elektrības vidējā cena būs ap 13.5 centi.
Lai tev izmaksas mājas lādējit būtu 1 eiro, tad tev loģiski patērinam jābut zem 10kw uz 100km.
Tad man ir jautājums, kas tad tas tev par elektroauto? Varbut elektroskrejrritenis?
Reti kuram patērinš ir zem 16kw, bet tas ir vasarā pie ideāliem apstākļiem. Man reti tagad vasarā ir zem 18. Ziema ir lidz 25, jo patīk mašīnu uzsildit jau pirms brauciena.
Tur ari ir tie 3.5 eiro.
Un lādejot ir vel kādi 5-7 procenti zudumi, tādēļ tevis minētais eiro uz 100km manuprāt nav reāls.
www.youtube.com/watch?v=_HbEl-2n5AQ&t=10681s
rekomendēju visiem elektroauto mīļiem noskatīties pēdējās 30 min !
kaut kādā kārtējā krievu kuiņa.
gaidiet elektromobiļu uzlādes stacijas
chanog rakstīja: gaidiet elektromobiļu uzlādes stacijas
Labi! Liels paldies par šo ziņu, paldies, ka piereģistrējies, lai mums nodotu šo vēstījumu!
hahahahhaha www.clickstest.com
Mans stāsts ir 7gadu garuma kopš pievērsos šai tēmai.
Man ir 6gadus Opel Ampera un 1.5 gadus Reno Zoe. 41kw.
Ir privatmāja ar 11kw saules sistēmu.
Izmaksa Reno ir 28eur. gada nodoklis un ap 90eur remontos gada. Nobraukums gadā ir 20 000km.
Elektriba bez makasa uzlādei un mājas vajadzibam.
Ar Reno var vasarā var nobraukt 300km ziema 200km ar vienu uzladi.
Ir 22kw uzlades sistema . Ladeju ar 11kw , pietiek ar 5stundam lidz pilnai uzladei.
Elektribas bilanse ir 7000kw nodoti sadales tiklos gada nerēkinot pašpatēriņu.
Atklāšu noslēpumu - saules batereju paneļi nav par velti. Un to mūžs ir ne vairāk kā 20 gadi. Pat mazāk, jo parasti kopā ar saules baterejām izvieto akumulatorus, kuru mūžs nav pat 10 gadi, utt.
Sākumā sarēķini saules baterju paneļu izmaksas uz 10 gadiem, izdali ar desmit un pieskaiti klāt gada izmaksām.
p.s.
Vēl tādi sīkumi, ka esi pārmaksājis pērkot elektroauto, jo tie bija dārgāki, nekā tādas pašas klases dīzeļauto.
Es nesaku, ka sanāks dārgāk, bet ja skaiti, tad skaiti opbjektīvi un pareizi.
Akumulatorus neliek, ja vien nedzīvo mežā. Lieko enerģiju atdod tīklā, pēc tam var paņemt atpakaļ.
vai tad ir sakārtota likumdošana šajā jautājumā? Vēl gadus 5 atpakaļ, tā nevarēja. To varēja tikai mazie HES.
Tagad ir. Viens radinieks nesen visu jumtu nokrāmēja. Tad jau manīs, kā ilgtermiņā būs, bet pagaidām izskatās baigi cerīgi. Viņam privātmāja, siltumsūknis, siltais ūdens uz elektrību un i3 - patēriņš ne pa jokam.
Ir 2 sistemas .Viena ir 4kw autonoma ar akumulatoriem , otra sadales tikliem pieslegta.
Nē, tā nav. Kapēc tikai divas sistēmas un ja autonoma, kapēc tikai 4 kw? Man ir autonoma saules sistēma 8,5 kw un es to vēl paplašinu. Bet robeža šai sistēmai nav nodefinēta, liec kaut vai megavatu ar paneļiem, ja tik ir kur salikt.
Un otrkārt - kapēc vai nu/vai nu? Es gribu un ir pilnīgas tiesības šo 8,5kw sistēmu pa 1, vai 2, vai 3 fāzēm pieslēgt pie A/S "Sadales tīkls". Es pieslēgšu pa 1 fāzi ar limitu 3 kw. Un šim limitam nav nekāda sakara ar to, cik gigavati apgrozās manā iekšējā, mājas "off-grid" sistēmā.
Un tad nu sanāks, ka būs autonoma mājas "off-grid" sistēma (ar iespēju nodzīvot pilnīgā tumsā 2,5 diennaktis, jo ir 45kwh litija akumulātori) un šī autonomā saules sistēma pa tievu čuriņu, pa vienu fāzi ar limitu 3kw būs pieslēgta pie Sadales tīkla (lai pumpētu tur lieko un pirktu atpakaļ savu saražoto pa 50%)
Kapēc saki, ka "akumulatorus neliek, ja vien nedzīvo mežā"? Es nedzīvoju mežā, bet uztaisīju autonomu 8,5 kw saules sistēmu ar 45kwh akumulātoriem. Varu pilnībā iztikt bez A/S ST 2,5 diennaktis. Bet kapēc dot tīklā un pēc tam savu saražot pirkt atpakaļ? Bet ne reizi nav dzirdēts par saules aptumsumu 2,5 diennaktis garumā. Pat caur mākoņiem viss strādā (ar apm.10% no maks. jaudas).
Ceļa nodoklis Zoe?
Droši vien domāta TA maksa.
Nodota elektroenerģija sadales tīklā?
11 kw jaudas saules paneļu sistēma par 11k eiro?
Vai Viens Edri tiešām dzīvo Latvijā?
Sadales tikls uzskaita . Tiek tirgota par birzas cenu, Enerģija 220 vai Alexela.
Saules sitemas izmakas ir no 600 lidz 1000eur par kw.
Dzivoju Latvijā.
1000 eur par 1 kw? Nu, tad tā ir kaut kāda super lētā sistēma, no ķīniešu aparatūras un, protams, bez jebkādiem akumulātoriem. Man 1 kw sanāca par 2100 eur (kur apm. 30%-40% cenas sastāda akumulātori)
Ši briža 1 paneļa 0.375w izmaksa ir 110-130 eur.
30 paneļi 11kw 3300-3900 . Inventera cena ap 1500eur (11 kw).
Ss.com var apskatit cenas. Man ir Lietuviešu , Poļu , Vācu , Kinas paneli. 7gados savakti visadi. Bet visi bija jauni.
Mana gadijuma . Reno ar 3000km nobraukumu sistu ar remonta izmaksam , cena sastada 14 000 eur. Šobrid nobraukums ir 33 000 km.
Saules paneļi tika likti pakapeniski 7gadu garuma. Ir ari litija akumulatori saules sistemai.
Ja saules sistema maksa 11 000 plus 14 000 tad 25 000 par elektro auto ar kuru burtiski barauc par velti ir ok.
Pec 7 gadu saules panelu darbibas jutamu kritumu nav.
Esmu rēķinajis ka realās elektribas izmaksas bez saules sistemas ir 3,5eur. uz 100km.
Tātad ekvivalenti 2,5 l benzīna uz 100 km.
Jā, tikai šis salīdzinājums ir nesmuks, jo elektrībai nav akcīze. Un vienlaicīgi acis atverošs - ar benzīnniekiem bik švakāk, bet dīzeļdegviela bez akcīzes par to naudu noteikti vidēja lieluma mašīnu ar dīzelu aizvedīs tos 100 kilometrus - un tad padomājam cik dārgāk uzlāde maksā ātrajos komerciālajos lādētājos [kuru pie mums vēl nav], padomājam to ka elektrībai akcīze pienāks neizbēgami, ātrāk vai vēlāk, un padomājam to ka elektrībai cenas tikai kāps - beigās nonākam pie tā ka šībrīža elektrokastu fani pēc 5-10 gadiem, ja vēl varēs atļauties braukt ar mašīnu, ar nostaļģiju atcerēsies laikus kad varēja braukt pa lēto ar iekšdedzes dzinēju...
- ... šībrīža elektrokastu fani pēc 5-10 gadiem, ja vēl varēs atļauties braukt ar mašīnu, ar nostaļģiju atcerēsies laikus ...
No pašreizējām tendencēm izskatās ka pēc 10+ gadiem vairums tagadējo braucēju ar nostaļģiju atcerēsies laikus, kad viņiem vispār bija auto un viņi ar to varēja kaut kur braukt.
un tad būs akcizētā elektrība, un zilā neakcizētā, ar ko darbināt veļasmašīnu
Jā msh. Elektribai nav akcīzes, bet benzīnam/soļķim nav OIK. Tā varētu turpināt. Nav galīgi svarīgi kā tevi appiš.
OIK tak solīja atcelt. Tātad papildus nodokli španim vajadzēs.
jjjj rakstīja: Kapēc saki, ka "akumulatorus neliek, ja vien nedzīvo mežā"? Es nedzīvoju mežā, bet uztaisīju autonomu 8,5 kw saules sistēmu ar 45kwh akumulātoriem. Varu pilnībā iztikt bez A/S ST 2,5 diennaktis. Bet kapēc dot tīklā un pēc tam savu saražot pirkt atpakaļ? Bet ne reizi nav dzirdēts par saules aptumsumu 2,5 diennaktis garumā. Pat caur mākoņiem viss strādā (ar apm.10% no maks. jaudas).
Nē nu viss ok - katrs izvēlas to, kas viņam ērtāk. Protams, ka akumulatoriem ir savas priekšrocības, bet tās ir arī papildus izmaksas un čakars. Un nav īsti iespējams ar vienu un to pašu sistēmu lādēt aķus un barot Sadales tīklu. Tā ir pilnīgi cita aparatūra. Aķu sistēma pilnīgi kategoriski pat nedrīkst būt savienota ar kopējo tīklu.
Tev nav taisnība. Var ar vienu un to pašu sistēmu lādēt akumulatorus (man ir 48v), uzturēt iekšējo, neatkarīgo mājas 220v tīklu un ar citu ieejas/izejas galu slēgties pie Sadales tīkla. Un pie tam vēl - tas viss ir Sadales tīkla sertificēto invertoru sarakstā, ar kuru likumīgi var veidot "mikroģenerātora" pieslēgumu. Tātad, šie ir holandiešu VictronEnergy MultiPlus-II 48/3000 un MultiPlus-II 48/5000 (manējais). Šī akumulātoru sistēma ir visā tajā integrēta. Ja mani akumulātori labi uzlādēti - varu padalīties ar Sadales tīklu, padodot viņiem AC220V. Ja akumulatori tukši un saules nav - varu ņemt no Sadales tīkla un lādēt savus 48v akumulatorus. Bet ja saule spīd - lādēju savus akumulatorus un nodrošinu savu lokālo 220v tīklu ar vajadzīgo jaudu un man ir pofig - Sadales tīkā ir vai nav spriegums. Ha! Un varu arī kādu invertoru, kas taisa no saules paneļu līdzsprieguma pa taisno AC220V (piem., kāds no Fronius) ieslēgt tādu nevis Sadales tīkla, bet sava lokālā 220v pusē Un no viņa, caur MultiPlusu lādēt akumulātorus Akumulātoru lādēt vai pietiek lādēt - to šie abi invertori sarunājās savā starpā, izmainot 50 Hz par +/- 1 Hz. Un atšķirībā no klasiskās shēmas, šajā gadījumā mans Fronius iekšējā tīklā (kurš taisa 220v no saules) turpina strādāt arī tad, ja Sadales tīklam vadi sapiņerējās un stabi nolūzt
Tas, ka tev viss notiek arī tad, kad Sadales tīklam uzsprāgst trafs, - tā, protams, ir liela priekšrocība. No otras puses - cik tad bieži kas tāds notiek, vismaz Rīgā?
Es pareizi sapratu: tev ar vienu invertoru viss notiek? Cik tas mans radinieks pētīja, tad nekādi ar vienu nevarēja uztaisīt gan tīklam, gan aķiem. Bet nu iespējams, ka baigi arī neiedziļinājās - nebija vēlmes uz aķiem tērēties.
Tikko ienāca ziņa ka lietotājs "darklight" ir ļoti cieši saistīts ar vienu konkrētu uzņēmumu pēc ip, kas tirgo lv iedzivotajiem elektribu. Opiņā.
jjjj rakstīja: Kapēc saki, ka "akumulatorus neliek, ja vien nedzīvo mežā"? Es nedzīvoju mežā, bet uztaisīju autonomu 8,5 kw saules sistēmu ar 45kwh akumulātoriem. Varu pilnībā iztikt bez A/S ST 2,5 diennaktis. Bet kapēc dot tīklā un pēc tam savu saražot pirkt atpakaļ? Bet ne reizi nav dzirdēts par saules aptumsumu 2,5 diennaktis garumā. Pat caur mākoņiem viss strādā (ar apm.10% no maks. jaudas).
Arī rudenī , ziemā pietiekami ?
Rudens vēl nav pienācis, tad jau redzēs Bet mans invertors VictronEnegry MultiPlus-II 48/5000 ir A/S Sadales tīkls sertificētais un līgums par vēlmi izveidot vienas fāzes mikroģenerātora pieslēgumu ar A/S Sadales tīkls man ir. Bet problēma ir tā, ka jau 7 mēnešus nevaru Latvijā atrast nevienu sertificēto speciālistu, kurš: 1) uzliktu parakstu uz viena papīra, 2) ar vienu pirkstu ieslēgtu vienu slēdzi ar uzrakstu "Pieslēgt invertoru pie Sadales tīkla", 3) paņemtu no manis naudu, salocītu to un ieliktu sev kabatā. Latvijā šāda speciālista, kurš gribētu nopelnīt, ir sertificēts un kaut ko saprot no saules paneļiem un invertoriem, vienkārši nav!
Ir ļoti dīvaini klausīties no šādiem pseido "speciālistiem" jautājumus ar lūgumu viņiem sniegt konsultācijas
Ā, nu redz, tad man tomēr taisnība, un kaut kādas problēmas ar šādu slēgumu tomēr ir. Taisot atsevišķu sistēmu tīklam nav jāmeklē ne mistiski paraksti, ne kosmiski speciālisti. Savieno pēc instrukcijas un lieta darīta.
Ko nozīmē "atsevišķu sistēmu tīklam"? Ja Tu ar to domā mikroģenerātora pieslēgumu pie Sadales tīkls, tad to drīkst darīt tikai sertificēts speciālists un ir nepieciešams precīzi nokārtot visas juridiskās prasības. Tas ir arī tad, ja ir tikai viena "kastīte" - invertors, pie kā slēdzas no vienas puses saules paneļi un otrā pusē aiziet vadi uz 220v uz Sadales tīkls. Tas ir tieši tas, par ko es runāju. Manā gadījumā šī "atsevišķā sistēma tīklam" ir divi vadi, kas iznāk no invertora "AC-in" un kurus ir jāpieslēdz pie ST. Bet kāda gan kuram daļa - kā izskatās sistēma otrā, manējā pusē aiz invertora?!
Ja Tu ar "atsevišķa sistēma tīklam" domā no Sadales tīkls neatkarīgu, autonomu "off-grid" sistēmu, tad jā, tajā var likt visdažādāko, nesertificēto ķīniešu aparatūru un nekam nav nekādas daļas. Un montāžu veikt drīkst kaut vai Tavs 5-gadīgais mazdēls, ja tik āmuru rokā var noturēt
Atteikumu iemesli pieslēgt "mikroģenerātoru" pie A/S Sadales tīkla vadiem no šo sertificēto "meistaru" puses parasti ir šādi:
1) Mēs Jūsu saules sistēmu pieslēgsim pie A/S Sadales tīkls tikai tad, ja visu esam izveidojuši paši no nulles un no Tevis, duraka, kurš no šī neko nesaprot, esam noplēsušu daudzus tūkstošus eiro.
2) Mēs nevaram izņemties atbildību par kaut ko tādu, ko paši neesam izveidojuši;
3) Mēs neko nesaprotam no Jūsu (A/S ST sertificētā) invertora VictronEnergy MultiPlus-II.
Vai tu pats nevari "sertificēties"?
Tak "sertificējies" un lieta darīta, varēsi slēgāt rubiļņiikus sev, kaiminam utt. Būsi tā teikt invertoru un rubiļņiku dievs.
Protams, es kā fiziķis/elektroniķis pensionārs varu iestāties kādā mācību iestādē un iegūt šo sertifikātu. Bet vai man to vajag? Var jau arī sev kaut kā pats zobus mēģināt labot un pats sev matus apgriezt. Visu darīt pats.
Protams ka tev to vajag. 7 mēnešus nav uzradies neviens, kas tev var paliidzēt, tad diez vai kādu atradīsi.
Shiirs, bet ir arī cits variants. Tas, ka nevaru atrast sertificēto meistaru, es savišķi nesatraucos. Ja katru mēnesi kādu pusi pensijas (kas ir nauda ne par ko, kā tāds papildus bonus, ko tērēju kā gribu), ja pusi pensijas grūdīšu iekšā LiFePo4 akumulātoros, tad drīz vien tas Sadales tīkls man būs tik pat vajadzīgs, kā zaķim stopsignāls
Jaudīgi tie mikroģeneratori ja jau visu sistēmu var nojaukt. UPS ar nez nav nelegāli, jo pieslēgti tīklam.
Nesapratu, ko Tu ar to domā. Uz sadales tīkla pusi aiziet no sertificētā invertora divi gali, caur slēdzi , automātu. Un invertorā ir iestādīts, kāds ir Sadales tīkla spriegums, kad invertoram slēgties ārā, pie kāda sprieguma drīkst slēgties iekšā un kāda ir Sadales tīklam 220v maiņsprieguma frekvence. To visu saskaņo ar Sadales tīklu. Bet kāda kuram daļa, kas notiek ar manu lokālo 220v tīklu, kas ar ārpasauli nav saistīts un atrodas šī invertora otrā pusē?! Vai tajā ir UPS funkcija, vai nav. Un cik mega vai giga vati manā pusē apgrozās? Un cik vēl papildus invertorus es tur esmu pieslēdzis, kuri no saules paneļiem vēl papildus, taisa uzreiz 220v , lai pastiprinātu šo iekšējo tīklu.
Tas stāsts nav tik daudz par sistēmas nojaukšanu, kā par to, ka jābūt 100% garantijai, ka tu neiegrūdīsi no saviem aķiem tīklā špani brīdī, kad ir noticis elektrības atslēgums, un montieris stāv pie sadales skapja ar pliku kabeli rokā.
Šo atslēgšanas funkciju pilnībā nodrošina šis VictronEnergy MupliPlus-II invertors. Viņa konfigurācijā var ielikt, no cik voltiem Sadales tīklā viņam ir jāslēdzās ārā un no cik voltiem Sadales tīkla pusē atkal var slēgties atpakaļ. Kā arī - tiek norādīts frekvences diapazons no-līdz un maksimālā strāva, kuru es varu pūst iekšā Sadales tīklā. Tapēc jau šis invertors ir Sadales tīkla atļauto, sertificēto invertoru sarakstā, ka visas šīs funkcijas tiek nodrošinātas.
Bet problēma tikai ir tā, ka to sertificēto speciālistu skaits, kuriem ir kaut kāda sajēga no šī superīgā invertora, pie mums Latvijā ir tuvs nullei.
nesen redzēju leģendām apvilko lādēšanu ar pagarinātāju, kas novilkts no daudzstāvenes pa logu (2. stāvs). Izskatījās, ka ne pirmo reizi ar pīpi uz jumta, loga aplodā ārpusē rozete liekas bija iebūvēta
MPI 4KW. Taivanas razojums ,var google pameklet. Inventers pats visu regule uz kurini novadit elektribu. Ieliec vajadzigos parametrus un vis notiek. Man ir 15kw akumulatori. 48v.
Mana pieredze rada ka nav ekonomiski izdevigi likt šadu sistemu.
Man tas bija hobijs.
Izdevigak ir sadales tiklos . Nododot par biržas cenu videji ap 10centi par kw. Uzkrat var lai ziema nebutu nekas jamaksa ieskaitot fiksetos maksajumus.
Man ir dienas un nakts tarifs, kas ir joti svarigi elektroauto uzladei . No 23.00 lidz 7.00 un brivdienas sadales tikla tarifs ir 4.3ceni ieskaitot pvn. Pagajusaja ziema elektribas cena nakts stundas bija nu 0 lidz 3centiem. Nakti ladejot mašinu nesnaca maksat vairak ka 7centi par kw.
Vasara ladeju tikai pa dienu. Ir otra mašina Opel ampera kur nobrauc 70km ar elektribu. Vienu lade ar otru brauc.
Ja šobrid ir ļoti ļoti augsta elektribas .
Man vasara meneša paterinš ir 10kw menesi. Saražoju 1200kw
Par elektribas nodošanu. Ir 2 veidi, neto uzskaite un birzas cena. Neto ir galigi garam. Nododot par birzas cenu veidojas vasaras menešos naudas uzkrajums. Tas tiek noformets ka priekšapmaksa. Mana gadijuma šogad tas sastada 500eur.
Ar šo naudu tiek dzesti visi maksajumi ,gan st gan oik, gan fiksetie gan elektriba.
Lidz ar to rekins pienak ka visiem , bet maksajam ar itka priekšapmaksu. Ja pietiekoši ir sarazots un nodots tad nemaksa neko.
Vai Latvijā atmaksājas pirkt elektroauto? Aprēķini!
Ja esi ko rēķinājis, lūdzu ieraksti te ciparus!