Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Zemnieku protesti Latvijā un Pasaulē 2024

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Kas un kāpēc par zemnieku protestiem.

 
1 2
ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
2 0 Atbildēt

WALA rakstīja: Tas lētums ir tikai tik tālu, cik "TUR" ir labvēlīgi laikapstākļi, bet ja ir piem. šādi : 

www.la.lv/klimata-izmainas-el-ninjo-del-cukura-cenas-sasniedz-13-gados-augstako-limeni-ka-tas-to-ietekme

tad cenas "skaisti" kāpj ...

Bet kopsummā mūsu cukura ražošana bija diezgan šarežģīta sezonalitātes dēļ ... un iespējams nosprāgtu tāpat laika gaitā .. tādēļ pārstrādātājiem patika šī "izeja" ... lauksaimniekiem gan nācās pakasīt drusku pakausi par augseku ...

Jā un nē. Darba vietas? Ražosana? Braļukas izskatās ka apjāja mūsu galvas. Piedevām 2x. 1.x pa lūžņu cenu nopirka LV nevajadzīgo tehniku 2. saglabāja ražotni.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Par cukurfabriku likvidāciju "mums" no EU bija paredzēta kompensācija kādu apm 45 milj eur apmērā.Jelgavai kā lielākajai laikam kādi 29m vai kaut kā tā.Vai ir (ticamas) ziņas, kur un kā šī kompensācija sadalījās un izlietojās? 500+ cilvēku strādāja pa visām kopā,plus vēl zemnieki audzēja "reģionam raksturīgo" produktu.Bet nee, tas viss izrādījās slikti.  

www.apollo.lv/5315030/cukurfabrikas-drupas

Pēc vecām googles ziņām , pat misters Kalvītis mums savulaik bija/Par! cukura nozares saglabāšanu.Kas tomēr piespieda likvidēt? Tā bij kāda aizkadra maksa/par, vai ko?

Kā tagad var pierādīt nepierādāmo, ka "mūsu" cukurs būtu bijis konkurēt nespējīgs un visādi citādi slikts? Vai "vecās" ražošanas iekārtas tiešām nevarēja atjaunot? Krievu laikos iedzīvotāju bija krietni vairāk, visi kko vārīja, dažkārt vasarā bija deficīts, taču pa lielam iztikt varēja.Kā gan var "pierādīt", ka tagadējie iedzīvotāji savu pašu ražojumu nepirktu, pat ja tas būtu dārgāks? Kur tad reklāma, kur PatriotiZms un stimuls? Tagad reku pērk (poļu) sintētisko ievārījumu lidlā un rimī.Dāņu zuckeru ieber krūzē, tas neliekas pat īsti salds.Dravnieki toreiz stāstīja- ar Jelgavs cukuru visu ceļu baroja bites,bet reku tas dāņu suuds tām "negaršojot". Hmm.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Šeit var lejupielādēt "pilnu" RTU pētījuma tekstu : ortus.rtu.lv/science/lv/publications/10152

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Kādi vēl "braļukas"? Dansukker Latvijā varēja nopirkt godmani un tā aizklapēt ciet Latvijas cukurfabrikas - Lietuvā viņiem nācās pirkt pašas cukurfabrikas. Tātad, man zināmais par abu valstu cukura ražošanu - Latvijā cukurfabrikas piespieda aizvērties valsts [lasīts komentārs nesen purnagrāmatā no liepājnieces kas tolaik laikam Liepājas cukurfabrikas kantorī strādājusi, ka tolaik katru dienu zvanīts no kaut kādas iestādes par šo tēmu - atalgojums par to skaidrs - vienā Liepājas ITešņiku čatā viens reiz minēja - radu rads strādā Dānijā dansukker fabrīķī, vienreiz šiem jāsatīrās, jo nāks akcionāri - a tur, starp citiem, godmanis... Rūpnīcu īpašnieki vienkārši izvēlējās saņemt kompensācijas un aizklapēties, nevis gadu vēlāk aizklapēties dēļ bankrota, jo neviens priekš viņiem kvotas izsist netaisītos - kompensācijas bijušas labas - pazīstams čalis stāstīja ka pazīst vienu bijušo Liepājas cukufrabrikas strādnieku, tas tolaik, saņēmis gan kompensāciju, gan arī naudu par lūžņiem [demontēja un veda uz tolmetu sliežu ceļus utt, teica, gaziki esot no teritorijas braukuši ar atsperēm otrādi], esot nopircis jaunu hujdaja tarakānu naļikā.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Attiecībā par Lietuvu - Lietuvā bija četras cukurfabrikas, tagad ir divas. Cukurfabrikas bija Kuršēnos, Paņevežā, Kedaiņos un Marjampolē - Dansukker deviņdesmito beigās nopirka pirmās trīs, un nullto beigās aizklapēja ciet pirmās divas, atstājot strādāt Kedaiņu rūpnīcu - Marjampoles rūpnīca pieder kaut kam citam. Kuršēnu rūpnīca stāv kā grausts, Paņevēžas rūpnīca ir arhitektūras piemineklis; tur nojauca to, kas nebija ierakstīts pieminekļos - tāpēc arī ir tā ironiskā situācija ka cukuru, ko ražo Kedaiņos, Lietuvā fasē kā "Panevežios Cukrus" To pašu Kedaiņu cukuru pie mums arī Dansukker tirgo, kā Jelgavas cukuru vai kā savādāk [neatceros]; man patīk atšķirība uzrakstos uz pakām - Latvijas Maximās nopērkamajām pakām virsū ir filosofija ka cukurs salds , Lietuvas Maximās nopērkamajam cukuram virsū rakstīts ka ražots Lietuvā no Lietuvā audzētām cukurbietēm...

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

GB12 rakstīja: 1. Savā laikā drošināju vienu, kurš pirka jaunu GLE mersi par 90 tūkstošiem... bez līzinga. Un nebija nekāds ūberlielais lauksaimnieks;

2. Cits pazīstams braukā ar Cupru Formentor;

3. Nesen kolēģis drošināja vienu ar jaunu Rexton (ap 55000 euro).

4. Pirms gada mēģināju pie sevis ievilināt vienu no Madonas - brauc ar pasvaigu Q7.

Bet vispār, ja gribi zināt, ar kādiem auto braukā zemnieki, aizbrauc kādreiz uz kādu lauksaimniecības izstādi un paskaties, kādi auto tur ierodas.

Es nenoliedzu ka tādi ir - es prasu CIK tādi ir, jo tādu ir salīdzinoši maz. Es redzu ar ko zemnieki un līdzīgi darbarūķi brauc - pamatā ļoti necilām mašīnām, kā jau nosaucu. Tu, dabiski, redzi ko citu, jo neba piekto golfu, pirmās paaudzes XC90 un tamlīdzīgu mašīnu braucēji meklēs apdrošināšanas brokeri. Tādus zemniekus, kas var atļauties izsviest 50+ pakas par mašīnu dabā var atpazīt pēc jauniem un krutiem traktoriem - arī tādus redzu diezgan maz - lielākoties traķiem kas nav beļi un čēzīši, ir 15-25 gadi.

Motorolers Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

GB12 rakstīja: 1. Savā laikā drošināju vienu, kurš pirka jaunu GLE mersi par 90 tūkstošiem... bez līzinga. Un nebija nekāds ūberlielais lauksaimnieks;

2. Cits pazīstams braukā ar Cupru Formentor;

3. Nesen kolēģis drošināja vienu ar jaunu Rexton (ap 55000 euro).

4. Pirms gada mēģināju pie sevis ievilināt vienu no Madonas - brauc ar pasvaigu Q7.

Bet vispār, ja gribi zināt, ar kādiem auto braukā zemnieki, aizbrauc kādreiz uz kādu lauksaimniecības izstādi un paskaties, kādi auto tur ierodas.

Tik Latvijā vairs nav nevienas jēdzīgas izstādes, Rāmava ir nožēlojama. Igaunijā ir laba izstāde, bet aizbraucot uz Vācijas lielajām izstādēm žoklis atkaras, tur ir kā auto izstādē Arī Polijā jau pirms gadiem 7-10, ļoti labs autoparks stāv parkingā. 

Kā strādājošs šajā nozarē varu teikt, ir čīkstētāji un ir darītāji, tie, kas brauc ar vecu kūpošu Passat, pamatā pats ir vainīgs pie savām nelaimēm, jo vienkārši neprot strādāt. 

Viena iezīme gan parādās pēdējā laikā ļooti uzkrītoši, nav vairs, kam strādāt, kaut algas sola normālas, dienā ir iespēja nopelnīt gana labi, tik galvenā problēma ir tā, ka tas ir sezonāls darbs. Graudinieki - tas ir jau cits stāsts.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Nu jā, un tad jautājums, ko tas cilvēciņš darīs nesezonā? Nu labi, ies kaut kur citur pastrādāt un vasarā atgriezīsies, bet cik ilgi tā mētāsies? Kaut kādu stabilitāti gribas. 

Par izstādēm 100% piekrītu.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Tehniski ar zināmām niansēm, bet būtu iespējams vasaru -  zemkopībā/lauksaimniecība, un ziemā - mežos un ceļu uzturēšanā ... tehnikas īpašniekiem gan tas nav īsti izdevīgi, tā kā tas notiek tagad ....

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

Tā jau arī citās jomās, arī pilsētā vasarā tīri ar gadījuma darbiem var labu naudu pelnīt, ja tik ir vēlēšanās. Ziemā tas viss pazūd.

1 2
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti