Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Biodegvielas ražotāji: Arktiskās degvielas izmantošana vasarā nodara skādi automašīnai 14

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 21.novembris 2016 16:15

Biodegvielas ražotāji nepiekrīt degvielas tirgotājiem un uzsver, ka arktiskās degvielas izmantošana vasaras periodā nodara skādi automašīnai.

''Šā gada 15.novembra Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas Vides un klimata politikas apakškomisijas sēdē degvielas tirgotāji atzina, ka apiet Ministru kabineta (MK) noteikumus un Latvijā divas vasaras sezonas patērētājiem tiek tirgota arktiskas klases degviela vai degviela bez biodegvielu piejaukumiem,'' aģentūru LETA informēja Latvijas Biodegvielu un bioenerģijas asociācijas (LBBA) pārstāvji.

LBBA nepiekrīt Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas pārstāvju apgalvojumam, ka biodegvielas komponente būtiski ietekmē degvielas cenu par litru.

''Drīzāk šī biodegviela ietekmē naftas produktu realizācijas apmēru. Jo vairāk tirgū tiek realizēta degviela, kas nav naftas produkts, jo mazāk tiek realizēta fosilā degviela. Tāpat jāatzīst, ka nekvalitatīvas degvielas radītās problēmas pēdējo divu gadu laikā nav mazinājušās. Tas vēlreiz apliecina, ka biodegvielas piejaukums nav vainojams pie tehniskām problēmām, kas dažreiz mēdz piemeklēt automašīnas, bet gan kopējā degvielas kvalitāte Latvijā,'' klāstīja LBBA valdes loceklis Viktors Indrāns.

Savukārt SIA ''Bio-Venta'' ražošanas direktors Indulis Stikāns atzīmēja, ka arktiskā degviela nodara skādi automašīnām. ''Eiropā biodegvielu kvalitātes standartus ir izstrādājuši tādi lielo automašīnu ražotāji kā ''Volvo'', ''Volkswagen'', ''Mercedes-Benz'', ''Renault'', PSA, ''Scania'', kooperējoties ar sertificētām laboratorijām un zinātniekiem. Tas savukārt nozīmē, ka biodegvielu piejaukumu ietekme uz dzinējiem ir pārbaudīta ne tikai zinātniskā līmenī, bet arī praktiski. Kas attiecas uz arktiskās degvielas ietekmi uz automašīnu dzinējiem un detaļām - ir praktiski pārbaudīts, ka arktiskā degviela sausina dzinēju detaļas, kas savukārt palielina detaļu nodilumu,'' klāstīja Stikāns.

Degvielas tirgotāji Latvijā apiet MK noteikumus un vasaras periodā tirgo arktisko degvielu, nevis degvielu ar obligāto biodegvielas piejaukumu, šonedēļ Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas Vides un klimata politikas apakškomisijas sēdē atzina nozares pārstāvji.

Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas prezidents Mārtiņš Stirāns atzina, ka šāda prakse pastāv. Atsevišķi mazāki tirgotāji reģionos pat publiski esot pauduši, ka piedāvā vasaras periodā arktisko degvielu bez piejaukuma, tāpēc tam sekojuši lielie tirgotāji, lai nezaudētu konkurences cīņā.

Pēc asociācijas prezidenta teiktā, vienlaikus ticis komunicēts ar Ekonomikas ministriju un plašākā formātā arī ar Valsts ieņēmumu dienestu, izklāstot šo problēmu, taču situācija neesot labota.

Stirāns aģentūrai LETA pastāstīja, ka asociācijas biedri nekādus nosacījumus šāda veidā nav pārkāpuši, bet sīvas konkurences apstākļos normatīvo aktu ietvaros piedāvājuši produktu, kas ir nedaudz lētāks.

Vienlaikus viņš noraidīja bažas, ka arktiskās dīzeļdegvielas izmantošana automašīnā vasaras periodā nodarītu skādi spēkratam.

 
14 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Ulass 21.novembris 2016 21:24
25 1 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu,- tā ir biodegvielas lobēšana!!! Klāt jābūt atzīmei REKLĀRAKSTS!!!

Es 21.novembris 2016 19:36
24 1 Atbildēt

Melo atkal, man uz bākas vāciņa skaidri rakstīts NEKĀDA BIODĪZEĻA.

Tāpēc, lai nedzen fufeli....

Smaids 21.novembris 2016 22:29
21 5 Atbildēt

Logiski ka nav statistiski problemas, jo.... pa tiem gadiem kad leja to bio klat nokava visus dpf kadi LV bija, tos amputeja, vairs nav kur talak. Jaunas common_rail kategoriski liedz to drankji jaukt klat... logesana ir laba lieta, bet nevajag list cilveku, teju vienigaja parvietosanas iespejas. Un ja paskatamies pilnu ciklu, dpf, kataluzatori,.sprauslas, degvielas sistema.... tas komponentes krietni vairak prasa un dabai zaudejumu rada, lai sarazotu, neka vienam kabatu piepilditu uz Zemes rekina...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Problēmas ar programmnodrošinājumu - Fiat Grande Panda aizkavēsies

Fiat pārceļ jaunā modeļa Grande Panda piegādes startu no 2025. gada sākuma uz nenoteiktu laiku. Lasīt vairāk

 

Konkursā “Latvijas Gada auto 2025” sīva konkurence dārgāko auto segmentā (+ VIDEO) 1

To, kurš auto kļūs par konkursa “Latvijas Gada auto 2025” uzvarētāju un kuri modeļi iegūs speciālās nominācijas, paziņos apbalvošanas ceremonijā 12. decembrī TV un interneta tiešraidē plkst.19.00. Par savu “Latvijas Gada auto 2025 Tautas simpātiju” var balsot ikviens internetā gadaauto.lv, kur var laimēt Dacia Duster uz nedēļas nogali vai apmeklējot lielformāta foto izstādi tirdzniecības centrā “Mols”. Lasīt vairāk

 

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 36

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 

Nāvējošākā marka ASV un tehniski sliktākais auto Vācijā – kas tas ir? (Tesla) 19

Pēdējā laikā Tesla automobiļi saņēmuši neglaimojošas atziņas no organizācijām, kas vērtē automobiļu drošību, kvalitāti, ilgmūžību un citus svarīgus faktorus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti