Pēc ievērojama aprozījuma un ienākumu krituma Vācijas autobūves uzņēmums Mercedes-Benz paziņojis, ka nākamajos gados samazinās izmaksas par vairākiem miljardiem eiro.
"Mēs apgriezīsim katru akmeni", izdevumam Stuttgarter Zeitung apgalvojis Mercedes pārstāvis, neslēpjot, ka situācija ir nopietna un problēmu daudz.
Trešā ceturkšņa rezultāti to apliecina - salīdzinot ar iepriekšējo gadu, konsolidētā peļņa sarukusi par vairāk nekā 50 procentiem līdz 1,72 miljardiem eiro, bet pārdošanas apjomi samazinājās par 6,7 procentiem līdz 34,5 miljardiem eiro.
Kā lielākā problēmzona iezīmējas Ķīna, kur iepriekš dārgie Mercedes modeļi nesa uzņēmumam rekordlielu peļņu. Tagad situācija mainījusies daļēji tādēļ, ka arī Ķīna piedzīvo ekonomisko lejupslīdi un turīgie klienti atturas no dārgiem pirkumiem, daļēji tādēļ, ka arvien lielāku spiedienu izdara vietējie auto ražotāji, atņemot vācu uzņēmumam tirgus daļu.
Tas jāskata kontekstā ar nestabilo situāciju pasaules ekonomikā un kopējo sarežģīto situāciju auto industrijas nozarē, tādēļ Mercedes nepieciešams ilgstošs efektivitātes pieaugums, ko tas cer panākt, tostarp katru gadu samazinot izmaksas par vairākiem miljardiem eiro.
Sīkāk uzņēmuma pārstāvis nepaskaidro, atstājot atklātu arī jautājumu par iespējamo darba vietu samazināšanu. Šajā sakarā laikraksts gan atgādina, ka tā dēvētais “Zusi 2030” līgums principiāli izslēdz darbinieku atlaišanu operatīvu iemeslu dēļ līdz 2029. gada beigām.
Ne mazāk nopietna situācija ir arī Volkswagen, kas apsver trīs rūpnīcu slēgšanu, tomēr koncerna darbiniekus pārstāvošā arodbiedrība spērusi soli pretim vadībai un ierosinājusi samazināt algas, lai izvairītos no iespējamas ražotņu slēgšanas un desmitiem tūkstošu darbavietu likvidēšanas.
Paredzama sēdekļu apdare no pārstrādātām pudelēm un ogļu pannas zem sēdekļiem apsildei (kā agrāk gludekļos).