Biodegvielas ražotāji: Arktiskās degvielas izmantošana vasarā nodara skādi automašīnai 14

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 21.novembris 2016 16:15

Biodegvielas ražotāji nepiekrīt degvielas tirgotājiem un uzsver, ka arktiskās degvielas izmantošana vasaras periodā nodara skādi automašīnai.

''Šā gada 15.novembra Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas Vides un klimata politikas apakškomisijas sēdē degvielas tirgotāji atzina, ka apiet Ministru kabineta (MK) noteikumus un Latvijā divas vasaras sezonas patērētājiem tiek tirgota arktiskas klases degviela vai degviela bez biodegvielu piejaukumiem,'' aģentūru LETA informēja Latvijas Biodegvielu un bioenerģijas asociācijas (LBBA) pārstāvji.

LBBA nepiekrīt Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas pārstāvju apgalvojumam, ka biodegvielas komponente būtiski ietekmē degvielas cenu par litru.

''Drīzāk šī biodegviela ietekmē naftas produktu realizācijas apmēru. Jo vairāk tirgū tiek realizēta degviela, kas nav naftas produkts, jo mazāk tiek realizēta fosilā degviela. Tāpat jāatzīst, ka nekvalitatīvas degvielas radītās problēmas pēdējo divu gadu laikā nav mazinājušās. Tas vēlreiz apliecina, ka biodegvielas piejaukums nav vainojams pie tehniskām problēmām, kas dažreiz mēdz piemeklēt automašīnas, bet gan kopējā degvielas kvalitāte Latvijā,'' klāstīja LBBA valdes loceklis Viktors Indrāns.

Savukārt SIA ''Bio-Venta'' ražošanas direktors Indulis Stikāns atzīmēja, ka arktiskā degviela nodara skādi automašīnām. ''Eiropā biodegvielu kvalitātes standartus ir izstrādājuši tādi lielo automašīnu ražotāji kā ''Volvo'', ''Volkswagen'', ''Mercedes-Benz'', ''Renault'', PSA, ''Scania'', kooperējoties ar sertificētām laboratorijām un zinātniekiem. Tas savukārt nozīmē, ka biodegvielu piejaukumu ietekme uz dzinējiem ir pārbaudīta ne tikai zinātniskā līmenī, bet arī praktiski. Kas attiecas uz arktiskās degvielas ietekmi uz automašīnu dzinējiem un detaļām - ir praktiski pārbaudīts, ka arktiskā degviela sausina dzinēju detaļas, kas savukārt palielina detaļu nodilumu,'' klāstīja Stikāns.

Degvielas tirgotāji Latvijā apiet MK noteikumus un vasaras periodā tirgo arktisko degvielu, nevis degvielu ar obligāto biodegvielas piejaukumu, šonedēļ Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas Vides un klimata politikas apakškomisijas sēdē atzina nozares pārstāvji.

Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas prezidents Mārtiņš Stirāns atzina, ka šāda prakse pastāv. Atsevišķi mazāki tirgotāji reģionos pat publiski esot pauduši, ka piedāvā vasaras periodā arktisko degvielu bez piejaukuma, tāpēc tam sekojuši lielie tirgotāji, lai nezaudētu konkurences cīņā.

Pēc asociācijas prezidenta teiktā, vienlaikus ticis komunicēts ar Ekonomikas ministriju un plašākā formātā arī ar Valsts ieņēmumu dienestu, izklāstot šo problēmu, taču situācija neesot labota.

Stirāns aģentūrai LETA pastāstīja, ka asociācijas biedri nekādus nosacījumus šāda veidā nav pārkāpuši, bet sīvas konkurences apstākļos normatīvo aktu ietvaros piedāvājuši produktu, kas ir nedaudz lētāks.

Vienlaikus viņš noraidīja bažas, ka arktiskās dīzeļdegvielas izmantošana automašīnā vasaras periodā nodarītu skādi spēkratam.

 
Visi komentāri
 
Es 21.novembris 2016 19:36
24 1 Atbildēt

Melo atkal, man uz bākas vāciņa skaidri rakstīts NEKĀDA BIODĪZEĻA.

Tāpēc, lai nedzen fufeli....

Ulass 21.novembris 2016 21:24
25 1 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu,- tā ir biodegvielas lobēšana!!! Klāt jābūt atzīmei REKLĀRAKSTS!!!

KillerMiller 22.novembris 2016 8:36
2 0 Atbildēt

Līdz 5% neskaitās biodīzelis, bet gan standartam EN590 atbilstoša dīzeļdegviela.

Smaids 21.novembris 2016 22:29
21 5 Atbildēt

Logiski ka nav statistiski problemas, jo.... pa tiem gadiem kad leja to bio klat nokava visus dpf kadi LV bija, tos amputeja, vairs nav kur talak. Jaunas common_rail kategoriski liedz to drankji jaukt klat... logesana ir laba lieta, bet nevajag list cilveku, teju vienigaja parvietosanas iespejas. Un ja paskatamies pilnu ciklu, dpf, kataluzatori,.sprauslas, degvielas sistema.... tas komponentes krietni vairak prasa un dabai zaudejumu rada, lai sarazotu, neka vienam kabatu piepilditu uz Zemes rekina...

Kanibaals 22.novembris 2016 0:48
10 15 Atbildēt

Nu nekādi bio piedevas nevar slikti ietekmēt tavas nosauktās detaļas. Bio kā reiz ir attīrošas īpašības. Redzēsi, ka arī ar visu arktisko degvielu DPF sprāgs nost Latvijas apstākļos, kur tam nav kur iztīrīties.

Dzo 22.novembris 2016 8:00
7 10 Atbildēt

Tieši nekvalitatīva biodegviela nodara skādi auto dzinējam, kā arī samazinās jauda.

Kad pie mums būs kā Eiropā, kur normāli ir DUSos pieejama gan bio, gan bez bio.

KillerMiller 22.novembris 2016 8:47
8 7 Atbildēt

Lasi rakstu, jau divus gadus pie mums biodīzeli vairs klāt nemaisa. Tavi laiki pienākuši jau pirms diviem gadiem.

Savukārt visā pārējā Eiropā maisa.

KillerMiller 22.novembris 2016 8:42
9 0 Atbildēt

Arī ziemas dīzeļdegvielai jāatbilst standartam EN520 un nekādu kaiti tā nevar nodarīt pat vasarā. Tāpat kā neko sliktu nevar nodarīt 5% biodīzeļa piejaukums.

Man gan būtu ierosinājums Biodīzeli neaplikt ne tikai ar akcīzes, bet arī ar PVN un tirgot atsevišķi tīrā veidā. Lai katrs maisa vai nemaisa, vai lieto tīrā veidā pēc paša izvēles.

anonimikis 22.novembris 2016 10:37
5 0 Atbildēt

Abi divi apgalvojumi ir nepamatoti ar pētījumiem un faktiem. Gan tas, ka biopiedevas līdz 10% bojātu auto, gan tas, ka arktiskais vasarā bojātu.

BENZĪNIEKS 22.novembris 2016 10:48
2 11 Atbildēt

Nopērc auto (benzīnieku kā es) nevis ķerru ar saļēru, un brauksi bez problem. un remota un pārējās izmaksas lētas..učis sinok pa ka ģeda živ !

KillerMiller 22.novembris 2016 10:59
4 6 Atbildēt

Tu domā, ka benzīnam vairs nelej bioetanolu klāt?

Lai benzīns paliek trimmerim un motorzāģim, ja nu vienīgi gāze.

vai 22.novembris 2016 11:48
0 0 Atbildēt

lukoila/viadas 98 ir 33% bio, par ko neviens netiek informēts?

22.novembris 2016 14:20
0 0 Atbildēt

UAB Lukoil Baltija 2014. gada jūlijs Lietuvas tirgū jauns produkts degvielas tirgū patērētājiem - 98 E33 degvielu. Tas biodegvielas un degvielas maisījums 98 E33 satur 33% etanola.

degviela, ko izmanto, lai ražotu detaļu, sajaucot atbilstošu attiecību bioetanola (BS EN 15376) un bezsvina benzīnu (BS EN 228), kā arī produkts, ko izmanto, lai ražotu augstas kvalitātes daudzfunkcionāls piederumus, kas nodrošina pretkorozijas spēkā degvielas sistēmas, noņem netīrumus un novērš veidošanos atlikumu degvielas sūknis un iesmidzināšanas sistēma uzlabo izplūdes gāzu emisijas - zemākas emisijas vidē slāpekļa oksīdu, oglekļa monoksīds, ogļūdeņražu, sēra savienojumu un daļiņu.

Biodegvielas un 98 benzīna maisījums E33 ir paredzēts transportlīdzekļiem ar benzīna dzinēju, "būvētas ar pielāgojamas degvielas transportlīdzekļiem" sistēmu vai citām līdzīgām sistēmām, un darbinot transportlīdzekļus ar etanola degvielu (E85).

bet 23.novembris 2016 8:59
0 1 Atbildēt

vai tik daudz bio piejaukuma visu gadu nenodara skādi automašīnai?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti