Biodegvielas ražotāji nepiekrīt degvielas tirgotājiem un uzsver, ka arktiskās degvielas izmantošana vasaras periodā nodara skādi automašīnai.
''Šā gada 15.novembra Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas Vides un klimata politikas apakškomisijas sēdē degvielas tirgotāji atzina, ka apiet Ministru kabineta (MK) noteikumus un Latvijā divas vasaras sezonas patērētājiem tiek tirgota arktiskas klases degviela vai degviela bez biodegvielu piejaukumiem,'' aģentūru LETA informēja Latvijas Biodegvielu un bioenerģijas asociācijas (LBBA) pārstāvji.
LBBA nepiekrīt Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas pārstāvju apgalvojumam, ka biodegvielas komponente būtiski ietekmē degvielas cenu par litru.
''Drīzāk šī biodegviela ietekmē naftas produktu realizācijas apmēru. Jo vairāk tirgū tiek realizēta degviela, kas nav naftas produkts, jo mazāk tiek realizēta fosilā degviela. Tāpat jāatzīst, ka nekvalitatīvas degvielas radītās problēmas pēdējo divu gadu laikā nav mazinājušās. Tas vēlreiz apliecina, ka biodegvielas piejaukums nav vainojams pie tehniskām problēmām, kas dažreiz mēdz piemeklēt automašīnas, bet gan kopējā degvielas kvalitāte Latvijā,'' klāstīja LBBA valdes loceklis Viktors Indrāns.
Savukārt SIA ''Bio-Venta'' ražošanas direktors Indulis Stikāns atzīmēja, ka arktiskā degviela nodara skādi automašīnām. ''Eiropā biodegvielu kvalitātes standartus ir izstrādājuši tādi lielo automašīnu ražotāji kā ''Volvo'', ''Volkswagen'', ''Mercedes-Benz'', ''Renault'', PSA, ''Scania'', kooperējoties ar sertificētām laboratorijām un zinātniekiem. Tas savukārt nozīmē, ka biodegvielu piejaukumu ietekme uz dzinējiem ir pārbaudīta ne tikai zinātniskā līmenī, bet arī praktiski. Kas attiecas uz arktiskās degvielas ietekmi uz automašīnu dzinējiem un detaļām - ir praktiski pārbaudīts, ka arktiskā degviela sausina dzinēju detaļas, kas savukārt palielina detaļu nodilumu,'' klāstīja Stikāns.
Degvielas tirgotāji Latvijā apiet MK noteikumus un vasaras periodā tirgo arktisko degvielu, nevis degvielu ar obligāto biodegvielas piejaukumu, šonedēļ Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas Vides un klimata politikas apakškomisijas sēdē atzina nozares pārstāvji.
Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas prezidents Mārtiņš Stirāns atzina, ka šāda prakse pastāv. Atsevišķi mazāki tirgotāji reģionos pat publiski esot pauduši, ka piedāvā vasaras periodā arktisko degvielu bez piejaukuma, tāpēc tam sekojuši lielie tirgotāji, lai nezaudētu konkurences cīņā.
Pēc asociācijas prezidenta teiktā, vienlaikus ticis komunicēts ar Ekonomikas ministriju un plašākā formātā arī ar Valsts ieņēmumu dienestu, izklāstot šo problēmu, taču situācija neesot labota.
Stirāns aģentūrai LETA pastāstīja, ka asociācijas biedri nekādus nosacījumus šāda veidā nav pārkāpuši, bet sīvas konkurences apstākļos normatīvo aktu ietvaros piedāvājuši produktu, kas ir nedaudz lētāks.
Vienlaikus viņš noraidīja bažas, ka arktiskās dīzeļdegvielas izmantošana automašīnā vasaras periodā nodarītu skādi spēkratam.
Melo atkal, man uz bākas vāciņa skaidri rakstīts NEKĀDA BIODĪZEĻA.
Tāpēc, lai nedzen fufeli....
Pilnīgi piekrītu,- tā ir biodegvielas lobēšana!!! Klāt jābūt atzīmei REKLĀRAKSTS!!!
Līdz 5% neskaitās biodīzelis, bet gan standartam EN590 atbilstoša dīzeļdegviela.