Šorīt daudzus satiksmes dalībniekus pārsteidza uz Brīvības ielas radušās velojoslas, posmā no Artilērijas ielas līdz Cēsu ielai no centra, un no Cēsu ielas līdz gājēju luksoforam aiz Artilērijas ielas centra virzienā. Pārsteidzošākais ir fakts, ka tās izveidotas vien 50 metru garumā.
Lietotāji sociālajos tīklos spriež, ka tas varētu būt kāds priekšvēlēšanu triks vai arī šajā posmā tiek testēts, kā šādu velojoslu izveide iespaidotu satiksmi Brīvības ielā. Tomēr Rīgas Domes Satiksmes departaments (RDSD) informē, ka šīs velojoslas nesankcionēti izveidotas naktī uz piektdienu.
Redzams, ka velojosla pēc luksofora atduras autostāvvietā Foto: iAuto.lv
Virzienā uz centru velojosla ir nedaudz garāka Foto: iAuto.lv
Velojosla Brīvības ielā Foto: iAuto.lv
RDSD uzsver, ka nesaskaņota un patvaļīgi mainīta satiksmes organizācija var apdraudēt ceļu satiksmes dalībniekus, un ceļu satiksmes nelaimes gadījumā nesankcionētās darbības veicējs var tikt saukts pie kriminālatbildības.
Portāls iAuto.lv gan novēroja to, ka autovadītājiem šādas velojoslas sarežģījumus nerada un būtiskus traucējumus tās neradīja. Ja nu vienīgi atsevišķi autovadītāji tās izmantoja, lai īslaicīgi apstātos, taču arī bez nelegālajām velojoslām šajā Brīvības ielas posmā ir aizliegts apstāties un stāvēt.
Iespējams, ka velojoslu parādīšanās Brīvības ielā ir kāda velo entuziastu iniciatīva, lai pierādītu velosipēdu satiksmi virzīt pa brauktuvi, nevis dalīt ietvi ar gājējiem.
Vēl tikai velosipēdistiem triko ir viens pēdējais sarežģījums - luksafora sarkanā gaisma. Upps, kļūdījos, to viņi neievēro.