BMW nodemonstrējis 1.sērijas hečbeka prototipu, kurā tiek izmēģināta jauna tehnoloģija DWI („Direct Water Injection“) ar ūdens tiešās iesmidzināšanas sistēmu, kas palielina motora jaudu, palīdz ekonomēt degvielu un samazināt kaitīgos izmešus.
Prototips apgādāts ar 1,5 litru trīscilindru turbo motoru, kas attīsta 218 ZS. Ūdens zem spiediena tiek iesmidzināts ieplūdes kolektorā , samazinot sadegšanas temperatūru par 25C grādiem.
Foto: Publicitātes foto
Tādejādi brīžos, kad motors strādā augstas slodzes režīmā, nav nepieciešams tik daudz degvielas, kas pēc ražotāja aprēķiniem, ļauj samazināt tās patēriņu par astoņiem procentiem. Kompresijas pakāpe pieaug no 9,5:1 līdz 11,0:1 un palielinās turbīnas spiediens, kas kopā ar augstāku skābekļa saturu palielina motora jaudu un griezi par desmit procentiem. Visbeidzot atdzesēšanas efekts labvēlīgi ietekmē motora detaļu (vārsti, cilindri, turbokompresors, katalizators) termoslodzi un ilgmūžību.
Foto: Publicitātes foto
BMW uzsver, ka prototipam tiek izmantota jauna ūdens krājumu papildināšanas sistēma, kas notiek darbinot klimata kontroli un savācot procesa rezultātā radušos kondensātu. Arī no ziemas nav jābaidās, jo pēc motora izslēgšanas, ūdens tiek iesūkts atpakaļ tvernē.
Atzīmēsim, ka ūdens iesmidzināšanas sistēma ir arī atjaunotajai M4 kupejai, ko izmanto kā Moto GP Safety Car (drošības mašīna), taču šim automobilim ūdens krājumi glabājas atsevišķā 5 litru tvertnē, kas regulāri jāuzpilda.
Foto: Publicitātes foto
Manan 2000. gada BMW ir tāda pati tehnoloģija, tikai ūdens vietā tiek iesmidzināja motora eļļa, kā rezūltāta jāpielej 100 g uz simts kilometriem.