Kārtot: Augošā secībā
1 2
msh 17.05.2024 1:23

topinamburs rakstīja: Pat ja mani 400 kg visi nonāks vidē (ko apšaubu, jo iekšā ir itin vērtīgi materiāli), tos ar uzviju pārspēsi tu, ja turpināsi dedzināt benzīnu. Cik tonnas naftas tam ir jāvelta? Jāiegūst, jāpārved, jāpārstrādā, atkal jāpārved, jāpārdod. Un sadedzināsi, un viss, čušs, nav vairs, un nekad nebūs.

Pat ja nenonāks vidē nejauši aizdegoties, tad jā, ļoti iespējams nonāks vidē vai nu tīši aizdedzinot, vai līdzīgi kā riepas, kaut kur izmetot. Itin vērtīgi materiāli? Man necik sen atpakaļ gadījās redzēt purnagrāmatā viena pusmūža vecuma Latvijas izcelsmes teslas fanuzēna "atspēkojumu" intervijai ar Blodonu, kurā Blodons runāja no veselā saprāta skatupunkta, viens no punktiem bija "litija akumulatorus ir dārgi pārstrādāt", uz ko "atspēkojums" bija "litija akumulatoru pārstrāda izmaksā 50-200 eiro par kilovatstundu, piemēram, 40 kWh akumulatora pārstrāde izmaksātu 2000-8000 eiro, tas nav dārgi" - šeit bija runa par indivīdu, kurš gatavs melot un sagrozīt patiesību, lai tikai aizstāvētu savu pielūgto elektrisko rotaļlietu, līdz ar to, lai arī es nezinu no kurienes nāca šie cipari, man nav šaubu par to patiesumu, jo šis konkrētais cilvēks varētu tikai tos samazināt. Tātad, ko līdz ka tavs toksiskais atkritums satur vērtīgus materiālus, ja tā pārstrāda izmaksā apmēram tik, cik uzražot jaunus akumulatorus no jauniem materiāliem? Pie viena šī cena nozīmē to, ka tie akumulatori tiks kaut kur izmesti vai "nejauši" aizdedzināti - ja vien nodokļu maksātāji atkal nedabūs apmaksāt "zaļās" izpriecas.

Attiecībā par benzīna dedzināšanu - jā, es dedzinu - mašīnā, kas ir pārdzīvojusi vismaz divas elektriskās rotaļļietas. Tikmēr tu te liekuļo - jo galvenā starpība šajā ziņā starp manu golfu un tavu elektrisko rotaļļietu ir tāda, ka mans golfs darbojas ar propānu, bet tava rotaļļieta ar dabasgāzi.

msh 17.05.2024 1:15

Nu jā, maza ietilpība. Vai tad tas ir pluss? Ja pameklētu te 15 gadus vecas diskusijas, atklātos ka tolaik visi uz eiropu mauca ar sedaniem, hečbekiem,universāļiem, un dažādu veidu busiem, tajā skaitā tiem pašiem vojādžeriem [atceros komentāru no viena veca lietotāja ka septiņiem cilvēkiem vojādžeris ir daudz ērtāks par šarānu] - kaut kā džipus nevienam nevajadzēja

Amerikāņu lauku ceļi ļoti iespējams ir sūdīgāki par mūsējiem - jo mūsējos padomju vara spēcīgi uzlaboja.

msh 16.05.2024 0:05

Kam domātas? Tu gribi ceļot, bet tavi džipi ir nomināli domāti lai tos pistu tepat pa grants un zemes ceļiem, nevis zāģēšanai pa asfaltu. Nē? Pastāsti ar ko Eiropas ceļojumam tavas sievas XC60 ir piemērotāks par V70, un ar ko tavs čeroki/grand čeroki par vojādžeri ;)

msh 15.05.2024 22:35

Nu re - tu te murgo par gāšanu pa bāni un cita veida ceļošanu mašīnām, kas nav tam nemaz domātas - kamēr tāds divvietīgs XL1 ar garantiju izpildītu vismaz puses no Latvijas pseidodžipu braucēju vajadzībām. Paskaties arī uz elektriskajām mašīnītēm - arī lielākās daļas to pielietojuma tāds XL1 - vai arī A2 3L - izpildītu ar atliektiem galiem, ar to starpību ka tās mašīnas spētu arī lēti aizbraukt tālākus gabalus, pie noteikuma ka braucēji nevēlētos paņemt līdzi visu iedzīvi, kā tu. Attiecībā par normālo mašīnu nederību ceļojumiem - nu jā, briesmīgi ka mūsdienu cilvēki ir palikuši tik švaki, ka lai rullētu pa rietumu bāņiem, vajag ne tikai daudz vietas mantām, bet tam obligāti jābūt džipam, nevis universālim; laikam Vācijā var uz 160 braucot pa bāni gadīties norakties 😅 Agrākos laikos kaut kā tajā ikgadējajā ceļojumā piecieta arī tādu mašīnu, kurā visiem bija ar pleciem jābrucinās, bet tagad, kā izrādās, visu gadu jābrauc ar "džipu", jo tas esot piemērotākais transportlīdzeklis ceļojumiem uz rietumeiropu... Ā, un par to tavu nemotoru piemēru - jā, veiksmīgi izvēlēts piemērs - neadekvāti mazs turbo benzīnnieks lielākā slodzē.

Par "murgiem" - tie, diemžēl nav murgi bet realitāte. Murgi ir tava filosofija par pseidodžipu noderību, kad vismaz 90% to īpašnieku ar atliektiem galiem pietiktu ar kaut kādu Golfu - tāda izmēra mašīnu, ar kādām lielākoties brauca esošie pseidodžipisti, pirms pa televizoru sāka borēt reklāmas "parādi to publiski ar džipu!" - žēl tikai ka "džips" pārāk bieži ir nomomplektēts ar zemprofila riepām un tādēļ lietošanai pa mūsu ceļiem nederīgs.

msh 15.05.2024 18:42

Ja jau mēs nedrīkstam, tad kāpēc tu atbalsti ar visām četrām vides masveida piesārņošanu ar toksiskajiem atkritumiem?

msh 15.05.2024 18:41

Šis jau ir pavecs. Pats tas notikums notika vai nu pagājušo vai aizpagājušo nedēļu.

msh 15.05.2024 18:38

Bradypus rakstīja: Tikpat jautri pats esi pavilcies uz ekofašismu. Nav tādu vispārīgi definētu "mašīnu ar mazu degvielas patēriņu". Zem tava naida pret pseidodžipiem slēpjas skaudība pret pielietojumu. Tās mašīnas, kas tavā ieskatā ir ar mazu degvielas patēriņu, tērē vairāk pat par lielajiem SUViem, ja tiek izmantotas veidā, ko tu gribi aizliegt, jo visiem būtu jādzīvo tavu proletariāta dzīvi.

Neesot mašīnu ar mazu degvielas patēriņu? Nav tāpēc, ka tie ražotāji, uz kuru izstrādājumiem tu esi pavilcies, par patēriņu sevišķi neiespringst jo to mērķauditorija ir turīgi cilvēki pusmūža vecumā. Tikmēr fofāgens, kuram ir stipri plašāks modeļu klāsts, savulaik, pirms 20 gadiem ražoja divus "3L" modeļus, tā nosauktus, jo ar tiem vajadzēja varēt ierakstīties tādā patēriņā, un pirms 10 gadiem uzražoja 250 eksemplārus ar Volkswagen XL1, jeb "1L" mašīnu - tajā pielietotās tehnoloģijas pirmajā acu uzmetienā liekas mazliet kosmiskas, bet tad neaizmirstam ka BMW i3 nebija diži savādāks. Tehnoloģijas efektīvām mašīnām šeit ir, un jau sen - diemžēl ar tādām nesasniegt ne autoražotāju, ne globālistu mērķus.

Par to pārējo murgu - jā, apskaužu noteiktu indivīdu risinājumu viņu kompleksiem - nopirkt lielu kasti, kurai nevar redzēt garām, un pēc tam vilkties un pirms katras bedres piebremzēt, jo negaidītā kārtā lielajai kastei nav golfa piekare ar golfa remontu izmaksām, tāpēc jāuzmanās, ka neiebrauc kādā bedrē; sabruks piekare un būs jāmaksā tūkstoši, labāk lēni dudināt, džips tak. Es arī tā šausmīgi gribētu izrādīties, bet, bļin, man krāns ir vidējā garumā, nevis īss, vai uz iekšu, un patīk reizēm izjust paātrinājumu, tāpēc nākas braukt ar normāla izmēra mašīnu un skaust tur tos onanētājus, kuriem nākas iet garām. Un jā, tiešām ir kā tu saki - lēnām dudinot pa pilsētu, jo jāizvairās no bedrēm, tiešām var dabūt mazāku patēriņu nekā normāli braucot izmantojot gāzes pedāli, un jā, tiešām, gribētu es to onanēšanu aizliegt

msh 15.05.2024 8:14

"ogļu patēriņš krīt"... 😂 Tu laikam esi palaidis garām ka ĶTR nedēļā palaiž dažas jaunas ogļu spēkstacijas, kā tur kaut kas var kristies... 😂

msh 14.05.2024 23:18

Tā jautri sanāk - tu esi pavilcies uz ekofašismu, bet neesi sapratis ka ekofašisms ir par patēriņa palielināšanu, līdz ar to nav te ko murgot par patēriņa samazināšanu Ja naftu sadedzināt būtu stulbi, tad aizliegtu ražot pseidodžipus un dažādos veidos veicinātu mašīnu ar mazu degvielas patēriņu ražošanas pieaugumu. Elektriskās spēļu mašīnītes nav nekāda "alternatīva" - tās, tāpat kā jebkas cits pseidozaļš, sēž fosilo degvielu plecos.

msh 08.05.2024 17:29

Nevis "ASV", bet gan "iekļaujošajās rietumvalstīs". Paskaties, piemēram, uz obamu vai uz to pašu Hamiltonu - viņi sevi par nēģeriem sauc, bet tev liekas ka viņi tādi ir? Klasiskais deviņpadsmitā gadsimta apzīmējums tādiem ir "mulats" vai "krāsainais"...

msh 08.05.2024 12:52

ZZZZ rakstīja: Lai būtu jāceļ ārā dzinējs, nevajag nekādu brīnuma W12/V10😍 Patreiz ir pietiekoši daudz aparātu parasto ar šādu ķēdes, z,siksnas izvietojumu 🙈

Ja ķēde atrodas motora aizmugures galā, tas vēl nenozīmē ka jāceļ laukā motors - bieži vien vieglāk ir izcelt kārbu.

msh 08.05.2024 12:51

"Tā kā tagad popularizē mazauto" - kas, kur un kopš kura laika?

msh 01.05.2024 13:43

Nu tad inženieri tev tur kaut ko sapisušies, ja tev tur ir gultņi kam sabirt. Vēl nevienu tādu starteri neesmu redzējis, manējajiem visiem ir bukses.

msh 28.04.2024 23:22

Vai tas "kāds" būtu es? No dārzciema ielas labās joslas izbraucu apļa vidējajā joslā, teslists no kreisās joslas iebrauca apļa kreisajā joslā, no kuras šis aizrāva pa labi pāri divām joslām un ar pedāli grīdā aizlidoja uz estakādi. Vai man būtu jāpatur acīs ko dara puse apļa man aiz muguras uz abām pusēm? Tā pēc tevis sanāk, jo teslists izdarīja motociklista cienīgu manevru, tikai vēl fiksāk.

msh 28.04.2024 23:16

Kas tieši klikšķ - vai ir pārliecība ka starteris, vai tomēr tikai releji salonā?

msh 28.04.2024 23:16

Es nopietni šaubos ka te pie vainas būtu starteris. Cik man ir bijusi pieredze ar starteriem, tie vai nu darbojas, vai nedarbojas, un situācijā kur starteris ir apstājies beigtu ogļu dēļ, vienīgais pagaidu risinājums lai panāktu ka tas uz laiku atkal darbojas, ir pēc uzstumšanas ieslēgt starteri lai motors šo griež, līdz tas aiziet.

msh 23.04.2024 2:11

Kā savulaik stastīja Pirmais, kam tāda megāne bija, nebija tik traki - vajadzēja līdz galam izgriezt stūri un tad varēja tur kaut kā roku iebāzt. Tā ka tā vēl nav tā varenākā reņa inženieru izdomas apogeja. Man patika variants ar kaut kādu tur Clio - tie ambāļi uztaisījuši tā, ka lai čotka samainītu salona ventilatora pretestību, jāņem nost panelis 😂  - alternatīva ir pārgriezt un salodēt vadus.

msh 22.04.2024 20:59

Man patīk prikols pie britiem, bet tas noteikti ir saistoši arī rietumeiropā - Renõ Zojai samainīt siltumsūkņa salona kondensatoru pie britiem izmaksā 11 TŪKSTOŠUS MĀRCIŅU, respektīvi, ja tas izbeidzas, tad tas bieži kļūst par iemeslu mašīnas utilizācijai. Iemesls skaistajai cenai - francūži, kuriem ir talants uzprojektēt kaut ko caur dirsu, renis, protams, ar to izceļas īpaši, ir uztaisījuši to mašīnu tā, ka lai samainītu to radiatoru, kur, protams, jājauc nost panelis, vajag 80 !!! stundas... 😂 Es pat nespēju iztēloties ko šie tur ir izdarījuši tādu, lai būtu jājājas desmit darbadienas...

msh 16.04.2024 13:07

Manam golfam ir četras tālo gaismu spuldzes, kas ir ļoti spēcīgs arguments - šajā gadījumā stāsts ir par to, ka es savlaicīgi pārslēdzos, jo man nav parasts citus žilbināt, bet pretī dabonu kaut kādas diodes acīs - attiecīgi pret automātiskajiem atkritumiem cīnīties var tikai bliežot visiem acīs tālos, vai arī nosakot ar likumu ka tādām mašīnām jābūt uz jumta izgaismotai atšķirības zīmei

Protams ka debīlisms ir pie vainas - abet priekš kam elektromobīlim, kurš esot lai 'glābtu pasauli", vajag spēt sasniegt simtu četrās sekundēs vai vēl mazāk? Tā lielā jauda kārdina - jo vairāk tāpēc, ka to visu kontrolē dators, un tās kastes ir izslavētas kā ahūna drošas, iekšā sēdošajiem, protams. Dot kādam nejaušam braucējam ar tādu Teslu braukt [jebkas cits ar lielu jaudu ir dārgs vai nepieejams] ir tas pats, kas dzērājam  nolikt šmigas pudeli pie deguna, salūzīs vai nē.

msh 16.04.2024 13:01

Pastāstīsi iemeslu kāpēc garlaicīgai ielas mašīnai vajag tādu jaudu? Kur to var pielietot, ja neskaita ālēšanos? Un pie tā, ka tā jauda nāk tik ātri, cik ātri var spēt nospiest pedāli, princips ir tas pats, kas ar šmigu - tu un es deguna galā stāvošu šmigas pudeli varbūt neizdzers, bet kāds tādos apstākļos nenocietīsies. Es, ja kas, diezgan ticu ka tādā mašīnā arī būtu ar noslieci nodarboties ar tādu huiņu - es ar golfu braucot sevi šad un tad lamāju par vēlmi iziet uz kaut kādiem zīmuļu gājieniem - bet nu tur vismaz ir laiks apdomāties, jo starp vēlmi un paātrinājuma sākumu ir vismaz kādas piecas sekundes...

msh 16.04.2024 12:57

Golfā ne tikai var iebāzt H4 LED atkritumus, bet pat drīkst - CSDD birokrāti, ja viņus pabaro ar naudu, atļauj otrajā golfā ielikt tādas spuldzes. Es vienkārši neesmu dzimumloceklis [vismaz cenšos tāds nebūt], un tāpēc ar tādu huiņu nodarboties netaisos - ja akurāt halogēnspuldzes kļūs par vāju, tad varu arī ielikt lukturus ar zenonu vai diodēm - mani lukturi tomēr ir tikpat lieli kā Jeep Wrangler, tā ka aftermarketa risinājumi ir pieejami

msh 16.04.2024 12:54

Jā, tas ir atkarīgs no motora tipa. Lai to pašu izdarītu ar mašīnu, kurai ir motors, 1) vajag netipiski jaudīgu mašīnu 2) vajadzes lietot starta kontroli. Kamēr Teslā iešaujas prātā doma izdarīt kādu huiņu, pedalis grīdā un Tesla pah, jau šaujas kaut kur.

Te vēl speciāli jāuzsver Tesla, jo tas ir vislētākais un visvieglāk piekļūstamais braucamais ar tādu veiktspēju. Ja gribēsi nopirkt ko citu kas tā iet, vienalga, elektrisku vai ar motoru, nāksies nolocīt vismaz 100 pakas. Kaut kas cits arī nebūs pieejams kopāplēšanas platformās. Bet ja tu būvēsi kaut ko jaudīgu, tad tev diez vai gribēsies to kaut ko pēc tam vienkārši iznīcināt...

msh 16.04.2024 2:42

tas veicinātu smadzeņu darbību - un pie viena vajadzētu atsevišķu vadītāja kategoriju tosteriem virs, teiksim, 300 zs, kuras saņemšanai vajadzētu iziet līdzīgu komisiju kā ieroča nēsāšanas atļaujai...

Sen Rīgā nebijis, ievēroju likumsakarību - ja gadās redzēt kādu nopisteni ar sišanas bojājumiem, visdrīzāk japāni, pie stūres būs kāds indietis vai pakistānietis...

Un vēl viens mazs novērojums uz šosejas - janvārī/februārī braukājot pa A11, kaut kā ievērīju ka baigi daudz saradies automātisko gaismu atkritumu kas žilbina ar morga gaismām. Braucot pa tumsu pa A9, attiecība ir stipri savādāka un daudz patīkamāka; nospiedošais vairākums pretībraucēju ir cilvēki kas ir spējīgi pārslēgt lukturus ar roku, tātad arī aiz līkuma vai aiz kalniņa Laikam jau manā galā tie dārzeņi ar tām jaunajām kastēm būs leiši...

msh 16.04.2024 2:42

Nedēļas nogalē sanāca aizbraukt uz dižo pilsētu. Dažas ainiņas...

Pa ceļam uz Rīgu, naktī no ceturtdienas uz piektdienu [bišķi pēc pusnakts, ja precīzi], izbraucot no Saldus apļa, priekšā rodas tukšs baļķvedējs - kā beidzas ātruma ierobežojums, iemetu trešajā un rauju garām - kā esmu blakus viņa piekabei, šis piepeši ieslēdz virzienrādītāju un vienlaicīgi griež pa kreisi... 😱 Es norāvu uz nomali un bremzēju, šis puspagriezienā nometa pa nažiem - lai arī spriežot pēc tā ka šis man aiz muguras kādu mirkli vēl stāvēja uz vietas, vai tik tas nebija kāds automātiskās bremzēšanas asistents kas to izdarīja... Mācība man - šādās situācijās pagriezienu rādīt ilgāk...

Sestdien gandrīz sanāca kaut kas pretējs. Sanāca izbraukt vienu līkumu ar vienu A3 diagnostikas nolūkos - braucam pa Dārzciema ielu Slāvu apļa virzienā, bišķi pa priekšu viens ambālis ar Teslu mērkaķojās, EXofaščists - 4350, ja nemaldos, viduvēji dzīvā satiksmē mētājās pa joslām, tā it kā tas kaut ko dotu, un ik pa brīdim uz sekundi iemina pedāli grīdā; laikam gribēja lai kāds pasažieris apvemjas. Aizbraucam līdz aplim, es no labās joslas iebraucu apļa vidējā joslā ātrāk nekā Tesla no kreisās joslas apļa kreisajā joslā, pabraucu garām Piedrujas ielai, taisos pārkārtoties uz labo joslu lai brauktu augšā uz estakādes - labi ka mans pasažieris bija acīgs un viņa izsauciens "reku Tesla nāk!" man lika aizkavēties - ambālis Teslā savu nāves mašīnu pārrāvis pa labi pār divām joslām un ieminis grīdā man panesās garām uz vismaz sotaku, būtu es braucis kā parasti, droši vien būtu sāns nonests, jo kaut kā nav rasts ka dzīvā satiksmē kāds pēkšņi lido kaut kur pa labo pusi garām 😡 Mazs atgādinājums ka esošā likumdošana priekš tosteriem nav adekvāta - vajadzētu transportlīdzekļa nodokļus par svaru un par motora jaudu, nu teiksim lai 100 zs būtu kā 1 darba tilpuma litrs; ja par kaut kādu Teslu vajadzētu maksāt kā par 2 tonnu mašīnu ar 5 vai 7 litru motoru,

msh 11.04.2024 3:04

Re - tu pats lieliski atspēkoji savu apgalvojumu No autovadītājiem iekasētie nodokļi ir "apmēram vienādi ar naudu kas nonāk līdz ceļiem". Nu jā - tikai tu piemirsi ka pašvaldībām nauda nāk no citiem nodokļiem, bet valsts bieži naudu aizņemas...

Bet nē, es runāju vispārīgi. Šāda dabas paradība pēc visa spriežot ir ĻOTI izplatīta.

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti