No 84 100 eiro: Porsche pastāsta par jauno Macan 5

 

Foto: Porsche

iAuto | 26.aprīlis 2024 5:03

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās.

Sākuma līmeņa Macan 4 aprīkots ar diviem motoriem, kas attīsta 285 kW (387 ZS), Overboost un Launch Control režīmā jaudai īslaicīgi pieaugot līdz 300 kW (408 ZS), bet maksimālajam griezes momentam sasniedzot 650 Nm. Šādā gadījumā Macan līdz simtam ieskrienas 5,2 sekundēs, maksimālais ātrums 220 km/h.

Macan Turbo apveltīts ar 584 Zs jaudu, kas Overboost režīmā pieaug līdz 639 Zs, griezes momentam sasniedzot 1130 Nm. Turbo versijas sniegums: 3,3 sekundes līdz simtam un 260 km/h maksimālais ātrums.

Interesanti, ka versija Turbo, atšķirībā no Macan 4 ir izstrādāta tā, lai tā būtu nedaudz smagāka aizmugurē. Atkarībā no situācijas līdz 100 procentiem piedziņas jaudas tiek novirzīta uz vienu no divām visu riteņu piedziņas asīm, turklāt pirmo reizi Macan kā papildaprīkojums ir pieejama aizmugurējās ass stūrēšana ar maksimālo pagrieziena leņķi līdz pieciem grādiem, palīdzot nodrošināt vēl lielāku stabilitāti līkumos līdz ar to lielāku veiktspēju. Turbo standarta aprīkojumā būs arī pneimatiskā piekare ar elektronisko amortizatoru vadību Porsche Active Suspension Management (PASM) ar divu vārstu tehnoloģiju, elektroniski vadāmais diferenciāļa bloķētājs uz aizmugurējās ass (Porsche Torque Vectoring Plus) un Boose mūzikas sistēma, kas salīdzinājumā ar Macan 4, „nozog” 60 litrus no bagāžnieka ietilpības. Macan 4 tā sasniedz 540 itrus, Turbo – 480 litrus, priekšējie bagāžnieki abiem vienādi – 84 litri. 

Abu versiju pamatā ir Premium Platform Electric (PPE), kas izstrādāta kopā ar Audi. Litija jonu akumulators ar neto jaudu 95 kWh (100 kWh bruto) iebūvēts korpusa apakšā, līdz ar to elektriskā Macan smaguma centrs atrodas par 140 mm zemāk nekā iekšdedzes motoru modelim.

Pateicoties 800 voltu tehnoloģijai, iespējama maksimālā uzlādes jauda 270 kW. Ražotājs norādījis, ka izmantojot atbilstošu ātrās uzlādes staciju pietiks ar 21 minūti, lai akumulatoru uzlādētu no desmit līdz 80 procentiem, savukārt 100 kilometru braucienam pietiktu ar 4 minūtēm. Uzlāde iespējama arī ar 11 kW (drīzumā sola 22 kW) maiņstrāvu, turklāt uzlādes pieslēgvietas atrodas abās aizmugurējo spārnu pusēs. Tiesa, aizmugurējo kreiso var lādēt gan ar maiņstrāvu, gan līdzstrāvu, aizmugurējo labo tikai ar līdzstrāvu.

Braucēju ērtībām Porsche piešķīris 12,9 collu monitoru vadītājam, kā arī 10,6 collu centrālo displeju, bet vēl vienu tāda paša izmēra skārienekrānu var pasūtīt arī priekšējam pasažierim. Porsche lepojas ar jauno Head up projekcijas displeju – attēls vadītājam parādās desmit metru attālumā, un tāpēc tas ir 87 collu displeja izmērā.

Vācijā Macan 4 cena sākas no atzīmes 84 100 eiro, jaudīgais Turbo pieejams no 114 600 eiro.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
wons 28.aprīlis 2024 15:49
1 0 Atbildēt

Drīz jau ar auto būs, kā ar mobilajiem telefoniem, jāpērk jauns, jo procesors novecojis, nevelk softu.

Juris 6.maijs 2024 13:32
1 0 Atbildēt

Var, bet Vācijā tagad modē jauni auto bez dzinēja un modeļa apzīmējumiem

ZZZZ 26.aprīlis 2024 12:16
1 0 Atbildēt

Vajag kā ĶTR uz vāka aizmugurē cenu vrb zīmēt? P 84T 😜

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ķīnas Nio prezentē jaunu un cenu ziņā pievilcīgu Tesla Model Y konkurentu

Ķīnas autobūves uzņēmuma Nio jaunizveidotais apakšzīmols Onvo nodemonstrējis Tresla Model Y līdzīgu krosoveru L60, kam sola pievilcīgu cenu un sniedzamību virs 1000 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Arī elektrību. Rīgā atklāta pirmā Neste elektroauto uzlādes stacija (+VIDEO)

Latvijā vadošais degvielas tirgotājs Neste paplašina piedāvājumu un atklāj pirmo 100% atjaunojamās elektrības uzlādes staciju Neste My Renewable Charge Rīgā, Lucavsalas degvielas uzpildes stacijā. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām košo Peugeot 208 Hybrid (+VIDEO)

Peugeot 208 ir viens no aizraujošākajiem mazās klases automobiļiem, ko tagad var nopirkt arī kā hibrīdu. Mazais dzeltenais auto dižosies ar satriecošu dizainu un taupīgu apetīti pret degvielu. Lasīt vairāk

 

Jaunpienācēji auto tirgū: vai tiem var uzticēties?

Tikai divos vai trīs gados Eiropas auto tirgū parādījušies daudzi iepriekš nedzirdēti ražotāji no Āzijas. Šīs kompānijas galvenokārt koncentrējas uz elektrisko piedāvājumu. Aziāti prot pārsteigt ar iespaidīgiem tehniskajiem parametriem, tehnoloģijām un to visu piedāvā par salīdzinoši zemu cenu. Bet kā ir ar kvalitāti un uzticamību? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti