Pie malas stereotipus un pagātnes auras, autobūve kardināli mainījusies, vairs galīgi nav prātīgi salīdzināt 2016.gada un 1986.gada identiskas markas auto.
Vēl varu uzrakstīt īsumā par 2015.g. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost, ar ko pabraukājos mēnesi, kamēr mūsu auto bija remontā pēc avārijas.
...................
Man 3 dienas bija maiņas 1,0 ecoboosts focus universālis . Es par motoru starā . Pēc bākas metodes man sanāca 5 litri ( varbūt aprēķinos nokļūdijos ) ar visiem korķiem ( sev netipiskā laikā 17 .oo braucu pa Valdemāra ielu .
Nu bet tieši tam jau tie mazie ļurbo nemotoriņi ir domāti - korķiem Mazāks motors brīvgaitā patērē mazāk par lielāku, bet vidējā slodzē nebūs diža atšķirība starp mazu turbiķi un lielāku atmosfēru - jauda jau jāsaražo vienāda.
Mana pieredze liecina, ka ideāls motors ir VAG 3 cilindru 1,2 litru bez-turbo 70 zirgspēku benzīnnieks - ne pārāk sarežģīts, izturīgs, pietiekami jaudīgs, ekonomisks, draudzīgs ar autogāzi.
Nav tiesa par lielu gāzes patēriņu, braucot pa šoseju. Ja ar manu Fabiju 1,2 benz./gāze pa šoseju brauc ar 90-95 km/h, tad ar benzīnu patēriņš ir 5,5 litri uz 100 km, bet ar gāzi 6,5 litri uz 100 km.
Nu bet kaut kā taču nemotora patēriņš ir jākompensē... Bet nu labi, fanam ar viņa noslieci uz nemotoriem šajā situācijā ir paveicies - bez tā viņa nemotoriņa un jūtami pieklājīgākā 1.6, visi pārējie ir FSI/TFSI, tādus viņš diez vai būtu atļāvies sagāzēt...
Iet Fabija ar 1,2 litru 70 zirgspēku motoru ļoti labi priekš Latvijas apstākļiem. Es teiktu, ka jauda būtu nepietiekama Vācijas apstākļos, kur, piemēram, pa bāni plūsma iet ar 120-130 km/h un no benzīntanka braucot ārā nepieciešams ātri ieskrieties un iekļauties plūsmā. Vai arī Itālijas provincē kalnainā apvidū, kur viens kāpums var būt desmit kilometrus garš, Fabijai būtu grūti tādu gabalu vilkt nepārtraukti pret kalnu.
Bet Latvijā, kur nav nedz ātru, nedz kalnainu ceļu, jebkuram modelim pietiek ar mazāko pieejamo motoru.
Kāpēc večukiņam, kuram ir tieksme mani saukt par puisīti, ir tādi puišeļa mašīnu vērtēšanas kritēriji? Nē nu dabiski, tas nav zviedru opelis, ar kuru var paālēties - pakūpināt riepas, pakruizēt pa dižo pilsētu uz 100-150-200 utt, bet kā mašīnas, kurai ir līdzīga svara/jaudas attiecība, braucējs varu teikt - pilnīgi pietiek. Pilsētā atliektiem galiem, uz šosejas arī pieņemami - nu labi, manam nemotoriņam ir tikai četru robu kārba, pie 95 pulkstenī jau ir 3,4, un tad kā min, tā iet, a fanam jāštepselējas uz leju... Galvenais iemesls, kāpēc plānos ietilpst kas niknāks ir tas, ka 20-25 gadus veciem fofāgeniem tos fana 5,5 šosejas litrus nodrošina lielie motori, nevis mazie - kāpēc liet vairāk un saņemt pretī mazāk...
Tad, kad iemācīsies uzvesties kā pieaudzis, tad par puisīti tevi nesauks.
Starp citu, iespējams, tev ar tavu domāšanu tas būs baigais jaunums, bet jaudīgas mašīnas, īpaši jau "zviedru opeļus", neizvēlas, lai "kūpinātu riepas" un pa "pilsētu kruīzētu uz 100-150-200".
Jā, protams, galvenais pielietojums tādām mašīnām - priekšas bezpiedziņa, mazs četru katlu turbiķis, ir lai hroniski pārkāptu ātrumu uz mūsu šosejām - konstantai apdzīšanai tā konfigurācija der.
Jāpaaugas jau kā reiz tādiem kā tev, kam adekvāti motoriņi ir nemotori. Tava šlaka ir pietiekami pazīstama, pilns stiliņš ar tādiem - turienieši gan lielākoties dod priekšroku forsētiem ķīseļiem, un tā nu es jau sen uzzināju ka manā A90 esošais 2.3 esot nemotors, nehuja neejot - diezgan pazīstami teksti, ne?
Nezinu, kas ir "stiliņš", neesmu arī braucis ar 2.3, nevaru spriest, bet tas 1.3 ir adekvāts tikai opīša režīma piekritējiem. Un kaut kā mani nepamet pārliecība, ka tu teiktu tieši to pašu, ja vien tev opis šamo nebūtu atdevis... kaut kā jau jāturpina sāga par to, ka visi, kas nedzīvo un nedomā kā tu, ir lohi, vai ne tā, ko?
Ja tev nebūtu caura galva, tad tu atcerētos ka manos plānos ir ielikt ko jēdzīgāku, par cik tur šajā gadījumā sanāk "win-win" situācija, gan vairāk griezes, gan mazāks patēriņš. Bet fana gadījumā es vairs īsti neko pateikt nevaru - viņš varēja dabūt lielāku veiktspēju, bet ne mazāku patēriņu.
Bet ja braukšana daudzmaz likuma robežās un lēnāk braucošo nost košana tev ir "opīšu režīms", tad atkal var atgriezties pie tā, kā tad tu uz ceļiem ārdies, ja tev ar spēju normāli apdzīt un noturēt uz mūsu ceļiem atļautos ātrumus ir par maz. Nē nu tev gan jau būs arguments ka mašīnai ar normālu motoru jāspēj pabeigt fūres apdzīšanas manevru uz 150...
P.N. Vienu brīdi manai golfmašīnai bija ciet izpūtējs, rezultātā max varēja ieskrieties līdz 95-100, un ar diviem pasažieriem mašīnā braucot pret bik stāvāku kalnu, ātrumu noturēt nevarēja - lūk tas nebija adekvāti, lai arī skatoties uz šo situāciju no jautrās puses, bija tīri jautri
Ekonomija sanāk apmēram 20 eiro uz 1000 km nobrauktā ceļa. Mēnesī pie mūsu auto nobraukuma 40-60 eiro. Ja brauc tikai ar benzīnu, tad uz 1000 km degvielas izmaksas ir ap 67 EUR, ja ar benzīnu/gāzi, tad ap 47 EUR.
Principā LPG nav peļama ideja arī jaunam auto, bet tomēr sirdi vairāk sildīs fakts, ka garantija nezudīs.
.....
Gan jau zināji . Bet piemēram tojotai var likt gāzi un nezaudēt garantiju .Tā arī izdarīju . Liekot amservā tā iekārta ir kādi 200-300 eiro dārgāka salīdzinot ar pēcgarantijas likšanu ( garantijas riskus ierēķina sākum cenā )
Kā reiz nākam nedēļ dzenu uz servisu , Redzēs kas pie vainas ... gāze vai benzīns .
Ja jauns autiņš tad, varbūt,ciešami, bet dzinēja resurss šiem ir mazs. Visi šie skaitļi ir ar pustukšu autiņu. Iesēdīsies 4 purni tādā, paskatīšis kā iesi fūri apdzīt.... kalnā.
Tu tikai ar otro apdzen, vai gāzes iekārta tik briesmīgi draņķīga ka nespēj adekvāti padot gāzi augstākos apgriezienos? Parasti ar nemotoriem ir viens no diviem variantiem - vai nu cēliena nav vispār, vai arī tas sākas augstākos apgriezienos. Manam antīkajam nemotoriņam augstākajā - ceturtajā robā cēliens sākas pie kādiem 80 kmph un turpinās līdz 135, ja turpina gaidīt, nu, 145 uzspiest ir izdevies, varbūt ja paregulētu aizdedzi, dabūtu ražotāja solītos 155 vai cik tur bija. Apdzīšana nesagādā nekādas problēmas, neatkarīgi no tā, vai tukša vai pilna mašīna.
No uzņēmuma pieredzes - jaunu auto glābj garantija, jo jaunie plīst biežāk kā vecie. Ir auto, kas pirmajos 1000 km divas reizes ir bijis uz evakuvatora. Un ir auto, kas piecos gados nobraucis gandrīz 300 000 km iztiekot tikai ar apkopēm un dabīgi nodilušo detaļu nomaiņu. Ar katru gadu jaunie auto paliek arvien neuzticamāki. Padomājiet paši - izlaists jauns tās pašas markas auto ar "feisliftu" un maksā tikpat cik iepriekšējais modelis. Kā to var panākt? Tikai samazinot izmaksas uz detaļām, kas jaunajā modelī ieliektas no iepriekšējā.
Sev pirktu labu lietotu, aptuveni 10 gadus vecu benzīnnieku, ar zināmu vēsturi.
Vācu autobūves zieds BMW. Vienu tādu izbraucu no BM AUTO salona 2008.gadā, 125tkm laikā reizes 5 (!!!) tika transportēts ar treileri uz dīlera servisu, bet tagad cits BMW (pirkts jauns pie dīlera Polijā), ar kuru braucu ikdienā - jau 205tkm un praktiski tikai apkopes (ok, pēc ieteikuma mainīta arī jauna turbīna). Auto jau pāris gadus TA viss pa nullītēm, kalpos uzticami vēl ilgi.
Otrajā gadījumā atrisināja iegāde pie dīlera, kas tirgo "īstus" BMW. Tiem, kas nezin - mūsu BMW dīleri visnotaļ grēko ar Kaļiņingradas rūpnīcā ražotajiem, Eiropai nesertificētajiem, eksemplāriem. Starp citu - arī otrreizējo auto tirgū šī tendence ir populāra - būs ļoti grūti Latvijā sameklēt X5, kas patiešām ir no amerikas. Pamatā pie mums braukā krievu versijas ar viltotiem izcelsmes papīriem. Tāpat MB atļaujas Latvijā tirgot arābu tirgum paredzētos eksemplārus (nav tehniskas problēmas, bet nav paredzēti lietošanai sāls vannās - t.i. tuksneša versijai iztrūkst pretkorozijas aizsardzība. VW dīleri vispār kādu laiku atpakaļ Latvijā tirgoja "sakasnīšus" - t.i. ekspozīciju un tamlīdzīgus auto no visām malām. Diemžēl esam mēs tāda Eiropas nomale, kurā nogrūž visu, ko īstie Eiropieši ir izbrāķējuši. Morāle - ja vēlies Latvijā pirkt jaunu auto, kam ir iespējamas vairākas izcelsmes, izvērtē, vai esi gatavs maksāt par sliktāko iespēju. Ja nē - labāk tiešām pirkt no ārzemju dīlera - nu vismaz Polijas.
Faktu nav. Aansis ir lohs. Un visi auto ražotāji un tirgotāji bez gala godīgi.
P.S. Īpaši VW.
P.P.S. Tas, ka Latvijā pirkts BMW ir n reizes bijis jāved uz garantiju, bet Polijā pirktais ne - arī ir tikai baumas, kas saklausītas šajā portālā. Sakritības ne par ko neliecina. Faktu nav. Pērkat visi visu Latvijā un esat droši - neviens jūs nepakrāps ;)
Viņš satapies ar A4. Viens pirkts Latvijā, otrs Vācijā. Abi jauni. Latvijā pirktajam problēma problēmas galā, durvis klaudzēja kā vecam moskvičam. Otrs tikai klusu slīdēja, pa reizei iegriežoties uz apkopēm..
Redzu. Cik zinu, par Sprinteriem ir zināms pilnīgi oficiāli, ka tos ražo Turcijā. Ir atšķirība. Bet, kā jau es teicu, lūdzu, studijā kādus pierādījumus un man nav problēmu atvainoties. Cik es zinu, šobrīd nevienam tādu nav, tikai baumas. Jā, es varētu piekrist tam, ka mūsu tirgum tiek izmantoti lētāki materiāli, cits konveijers utt., kas varētu izskaidrot kvalitātes atšķirības. Tur gan būtu interesanti paņemt divus identiskus auto, vienu nopirkt šeit, otru Vācijā, izjaukt pa vīlēm un papētīt atšķirības. Domāju, ka tad varētu izdarīt kaut kādus secinājumus. Bet man gan liekas, ka tas viss par vācu kvalitāti un šejienes brāķi ir tāds uzpūsts mīts. Arī Vācijā sūdzas par auto kvalitāti. Palasi tos pašus kaut vai Auto Bild izturības testus, tur arī nāk visādi brīnumi ārā. Plus, ņemot vērā, kādi pie mums ceļi...
Reālu pieredzi? "Man tur kaimiņam tā", "man tur radiniekam šitā"... nu, es neteikšu, ka to var saukt par baigi reālo pieredzi. Bez tam, mana reālā pieredze rāda, ka, ja mazliet iedziļinās tajos "man tur kaimiņam" gadījumos, tad aina parādās stipri savādāka, nekā sākumā pasniegta. Un, kā jau rakstīju, arī vāciešiem ir reāla pieredze ar problemātiskiem auto. Un jau iepriekš rakstīju, kā to varētu visai vienkārši pārbaudīt. Tač izlasi tekstu līdz galam.
Mans gadījums nav klasisks, esmu viens cilvēks visā Baltijā un tagad arī Skandināvijā, "draudzējos" ar visiem lielajiem mazumtirgotājiem utt. Labi, tagad tikai par AUTO
Jā, par auto tālāk. Man laikam paveicies, ka manas vēlmes ir veselīgi pieticīgas. Man pilnībā pietiek ar daudziem auto, kuri jauni maksā līdz 15 tūkst.EUR. Ja var atļauties tērēt 18 tūkst.EUR, tad izvēle jau kļūst izcila.
Ideālais auto, kurā ir ,,daudz auto par konkrēto naudas summu,, ir jaunā modeļa Škoda-Fabia universāls ar 1,2 litru 110 zirgspēku benzīna turbomotoru. Tas par 14 tūkst.EUR apmierina visas vajadzības pilnībā!!!
Un es pilnīgi neizprotu paveca (2004.-2007.gads) un nevajadzīgi liela, rijīga un dārga lietota auto iegādi, kur tipisks piemērs ir Volvo-XC90 nosauktajā vecumā par 7-11 tūkst.EUR. Šie cilvēki nopērk tādu un brauc un bieži remontē to jau pavecu (piemēram, no 9 līdz 16 gadus vecu), kamēr tanī pašā laikā bija iespējams braukt un baudīt no nullītes līdz septiņu gadu vecumam ar jaunā modeļa Škoda-Fabija universālu. Ilgtermiņā visas izmaksas varētu būt mazākas jaunai Škodai-Fabijai.
Elementāri, fan - attiecīgā volgo pircējam visdrīzāk ir problēmas ar krāna garumu, a tev ar mazohismu. Patiesība šajā gadījumā ir kaut kur pa vidu - kaut kāds V70 būtu laikā. Bet savādāk, jā - kāpēc pirkt jaunu vai pavecu, ja var nopirkt vecu, bet normālā stāvoklī esošu mašīnu - kādu agrāku ceturto golfu, C4 audī, B4 audī - un baudīt ekspluatācijā diezgan lētu mašīnu, tā vietā lai pārmaksātu par kaut kādu fabiju tikai par to, ka jauna. Uzmini kam ilgtermiņā izmaksas būs mazākas...
Man nav regulāri jāvadā vairāki cilvēki, līdz ar to izvēle ir atbilstoša. Tas būtu vairāk nekā stulbi ja man savas pakaļas pārvietošanai būtu kāds Audi 100.
Un principā nākamajam izmēram pēc golfa būtu jābūt karavellei vai LT35 pasažierim. Pēdējais man vispār iepatikās - liels aparāts, aizmugurē vietas priekš bagāžas vēl atliek ahūni daudz, bet joprojām vieglais pasažieris...
Man patīk vārds "tehniski" Tad sanāk, ja no opja tehniski būtu paņēmis to pašu Audi 100, tad slavētu to no panckām ārā un visi pārējie auto, tai skaitā Trusis MK2 būtu mēsli...
Nevajag galējībās iet. Nevajag pat premium skatīties. Parasts ģimenes auto chrysler grand voyager vislētākais bāzes modelis, benzīns maksā no 39 000. Dīzelis jau no 41 000. Parastais bāzes, es nerunāju par limited, kuri no 50 000.
Zini kāpēc, tāpēc, ka citam ir daudz savrīgāka mašīnas caurgājamība, redzes leņķis, plašums auto salonā...
kaut vai par piemēru ņemot šodienu (cik fabijai ir klīrens 14,5 cm?) Pārdaugavā bija +/- 20 cm sniegs, un pagalmi netīrīti...cikt tālu tu tiksi ar fabija kurai zems klīrens, priekšpiedziņa un cik tālu XC90 ar visiem 4velkošajiem?
Tāpēc nevajag iedziļināties kāpēc viens pērk vienu vai otru mašīnu
Tev svarīga ir ekonomija tāpēc tu pērc fabiju, citam savrīga ir cope vai atpūta pie dabas, tas pērk lielu auto, lai droši piekļūtu savam galamērķim, cits pērk auto jo viņam ir daudz nauda un patīk zīmēties, bet kas visus viņus vieno ir tas, ka katrs nopēr sev auto savai vēlmei/iespējai...
Par manu tagadējo Fabiju. Nobraukums tagad 52 tūkst.km, tai skaitā ar gāzi 6 tūkst.km. Pirmajā gadā bija garantijas gadījums, motora atbalsta spilvena maiņa. Slikti, ka dīleris to defektu neatrada uzreiz. Tomēr beigās atrada, un kopš tā laika viss ir ideāli.
A Tu tā rūpīgāk paskaties uz to Tuorer. Šeit manuprāt atkal ir stāsts par to, ka iespējams priekš Latvijas tirgus ražo kaut ko sliktāku. Es papētīju Toureri Opel salonā uz Krasta ielas. Un piesējos it kā sīkumam (priekš manis tas ir svarīgi) - dubultajai blīvgumijai uz sliekšņiem. Tās tur nebija, kaut gan reklāmas katalogā un mobile.de to šim modelim var ieraudzīt. Tātad...ko man domāt?
Reiz labos laikos braucu pa Krasta ielu garām Amserv un izlēmu iegādāties jaunu Toyota Avensis. Ko arī mirkļa vājumā izdarīju
Pēc gada to auto pārdevām, jo sagribējās lietotu Premium auto. Klusāku, jaudīgāku, automātu, vēl aprīkotāku utt.
Tagad varu atzīt to par lielu kļūdu, kā dēļ iespaidīgas summas šim nolūkam (iegribai) iztērētas. Respektīvi, nebūtu lēkājis un mainījis super uzticamo Toyota (kam vēl garantija) pret lietotu Audi u.c.- iespējams, būtu ģimeni no nevajadzīgiem tēriņiem pasargājis. Un tagad atzīstu, jauns auto ir nesalīdzināmi prognozējamāks izmaksās nekā lietots.
Tāpēc ieteikums man pašam - iegādāties kaut kad jaunu, bet šoreiz max aprīkotu un vēlamā dzinēja, ātrumkārbas, krāsas, salona utt. versiju. Nu jau ilgākam laikam. Mentāli esmu beidzot tam gatavs - braukt ar vienu labu auto stipri ilgāku periodu
Tādu auto, kā vēlos, vairs neražo. Tādēļ braucu ar lietotu. Pie kājas man visi ekonomijas aprēķini - ar auto nepelnu, tā ir ekstra, ko savai baudai un ērtībām apmaksāju no nopelnītā.
Parunāsimies par JAUNIEM auto. Jūsu pieredze - kuri auto ir visuzticamākie, kuriem labākā cena
Ierosinu te parunāties par visiem aktuālo tēmu
Pie malas stereotipus un pagātnes auras, autobūve kardināli mainījusies, vairs galīgi nav prātīgi salīdzināt 2016.gada un 1986.gada identiskas markas auto.
Kā Jūs domājat?