Šobrīd, kad mūsdienu autobūve pāriet uz arvien karstākiem motoriem, būtiska nozīme ir pareizā eļļas izvēlē un eļļas maiņas intervālā. Principā vēlētos lai šeit būtu
auto izlaiduma gads, motora nosaukums, eļļa maiņas intervāls un pati eļļas izvēle. Protams tīri subjektīvās sajūtas, kā darbības klusums/skaļums, arī tiek apsveiktas.
Kādu laiku atpakaļ uzradās jautājums kāpēc cilvēks iziet tā saucamo ""obkatku"" un maina eļļu/filtru pēc 2000km svaigai mašīnai. Ja ir paaugstināts motora nodilums, tad to visam būtu jāaiztur eļļas filtram
es te nesen profilaktiski mainīju visos agregātos kur kautkas šķidrs ir un ar savu ilggadējo mehāniķi sanāca garāka saruna, resp pēdējās 5gades aparātiem pašam vairs nav prātīgi kautko meklēt un pirkt vai pat pieliet līdz līmenim. ir tik daudz variantu katram modelim un ražotājam ko drīkst ko nedrīkst, ka iebraukt auzās ir easy. laiki kad bija sintētika vs pus vai mineral un viskozitātes cipars ir beigušies. tagd viss ir tā uzkačāts ka attiecīgais agregāts normāli strādās tikai ar noteikta ražotāja noteiktas markas šķidrumu. piemeklēt alternatīvu ir jābūt kautkādai izpratnei par to tirgu. resp ir riskanti ieiet staķikā un nopirkt steering vai gearbox fluid ja tev pakritis zem min, var smagi iegrabēt.
Nav gluži taisnība, pieliet var droši, jo visiem ražotājiem ir noteikta prasība lai viņu ražotie produkti sajauktos ar citu ražotāju produktiem. Tieši tāpec, lai var droši liet klāt cita ražotāja produktu un nenotiktu kāda pretreakcija. savādak cilvēks aibraucis 1000km no sava(īstā) servisa paliktu uz ceļa, ja pamanītu, ka eļļas līmenis nokrities.
Ar stūres pastiprinātāju, kārbu šķidrumiem sen jau var labi iegrābties arī 30 gadīgam auto... Pārsvarā benzīntankos tirgo kaut kādu sarkano dekstronu vai kaut ko tādu...
Pirms gadiem deviņiem vajadzēja Astrai stūres pastiprinātāja šķidrumu. Zinoši cilvēki toreiz brīdināja: tikai neiedomājies Dextronu iegāzt! Ilgi būros pa specenēm, beigās atkodu, ka automātiskajām kārbām paredzēto ATF jālej. Tā nu viņš tur kalpo līdz šai dienai (vismaz pirms nedēļas vēl kalpoja, kad to auto redzēju pēdējo reizi).
Dexron ir specifikācija ko ieviesa GM jau 1949.gadā(tad bija automāti?)
Savukārt ATF ir parasts nosaukums Automatic transmision Fluid, eiropiešiem nav savas specifikācijas. Tapēc, man liekas, visi vadās pēc tā dexron. Astrai, ka GM produktam, vajadzēja jau kkādam dexronam atbilst.
Honda Accord 2010.gads, 2,0 benzīns. Tāfelē 160K. Negrozīts. Vienmēr eļļa tikusi lieta kā grāmtā rakstīts - 0w20. Pēdējā reizē servisā nolohojušies un ielējuši 5w30. Ar to pilnīgi pietiekot un neesot jēgas pirkt.
Pēc pēdējās maiņas nobraukti 7k. Škiet, ka tā kā vairāk dūmo. Ok, tagad gaiss vēsāks, mitrāks un līdz ar to arī siltums vairāk rada redzamos tvaikus.
Jautājums - vai šāda eļļas maiņa var radīt nedaudz pastiprinātu dūmainību vai tomēr tas varētu norādīt uz nepilnīgu degvielas sadegšanu?
Maini nost un negaidi magiskos 10k vai cik km... Jauniem dzinējiem škidras eļļas lej ne bez iemesla un bieza eļļa pie tam vēl aukstajā sezonā to dzinēju pietuvinās tolmetam ātri... Vot kārtējais piemērs, ka servisos nav ko tērēt naudu... Gan jau, ka salēja to, kas noliktavā iekrājies un vēl noplēsa labu naudu par eļļas maiņu....
Nu, korejiešiem arī jālej 5-20, bet grāmatiņa pieļauj lielas amplitūdas no 0-20 līdz pt 5-40, lkm. Tas ir atkarībā no braukšanas, klimatiskajiem apstākļiem. Servisi arī parasti lej 5-30.
Problēma, manuprāt, ir tur ka tev jau taja servisā ielēja kkādu badjagu no mucas, kas pat neatbilst tam 5-30 un nav ne tuvu japaniem vajadzīgajām specifikācijām. Servisam pa leto piegāda to 5-30 un viņu to zupu lej visiem no Audi līdz Toyotām. Tas galīgi nav OK.
Sonedēļ tieši sanāca runa ar vienu Mitsubishi īpasnieku, tas ar stāstīja ka uzreiz sajutis dīvainu motora darbību pēc eļļas maiņas vienā no šādiem kantoriem(es gan īsti nezinu kur tu lēji). Tagad mašīna remontā.
Es tev citreiz ieteiktu pašam pirkt eļļu un ar savu kannu ierasties. Savādak ta ir krievu rulete šados servisos kko darīt.
p.s. vēlāk atjaunināšu topiku par KIA, pastāstīsu par Gross auto spečukiem
Ja dūmo tiešām saistībā ar eļļu, tad ir tumši dūmi un tie smird pēc degušas eļļas.Nevis runa par kādiem tvaikiem.Benzīna motoram taču tāpat ir gan degvielas padeves sistēma ar spraulsu regulējumu, gan vecas lambdazondes un daļēji aizdrists katalizators.Ap 200k nekas no tā vairs nav "jauns".Labāk pāris reiz iesip bākā katalizātora tīrītāju,lai izdedzina tur tos suudus.
Nuu..par to pieliešanu..,braucu savā laikā ar fokusu 2000 gada..nu visādi ir bijis..lējis esmu visādas eļļas klāt ,un??Nekas..beigās nomainīju un neko..viss iet.Un par to putošanu arī ir diršana..puto tikai tad,ja klāt tiek tosols..viss praksē ir redzēts untt.Visas eļļas ir uz vienas bāzes ražotas..atšķiras tikai specifikācijas tur tie AGIP untt..tapēc ražo eļļas ja nu kas,lai nenoklapē dzinēji.viss.
Ko lejiet savos motoros
Šobrīd, kad mūsdienu autobūve pāriet uz arvien karstākiem motoriem, būtiska nozīme ir pareizā eļļas izvēlē un eļļas maiņas intervālā. Principā vēlētos lai šeit būtu
auto izlaiduma gads, motora nosaukums, eļļa maiņas intervāls un pati eļļas izvēle. Protams tīri subjektīvās sajūtas, kā darbības klusums/skaļums, arī tiek apsveiktas.