Pavisam nesen pamanīju visai interesantu dzinēja temperatūras svārstīšanos. Ja auto pēc braukšanas tiek izslēgts dzinējs uz kādu brīdi (10,15,30min, piemēram, pie veikala) un vēlāk tiek iedarbināts, dzinēja temperatūra ir nedaudz pazeminājusies, bet tukšgaitā turpina pazemināties, nevis uzsilt. Uzsākot braukt, atkal palielinās normāli. Citreiz ir tā, ka sākumā pazeminās un tad atkal palielinās tukšgaitā. Tas nav 100% visos gadījumos, bet 8 no 10 reizes notiek šāda svārstīšanās. Vienā gadījumā pamanīju, ka braucot uzsila, pēc tam stāvvietā tukšgaitā atkal sāka kristies, tad braucot uzsila - bez dzinēja izslēgšanas. Pēc ilgas stāvēšanas piedarbinot uzsilst normāli, dzinējs tukšgaitā bez izslēgšanas neatdziest. Jautājums - vai tas ir normāli, vai tomēr būtu tuvākajā laikā jāmeklē serviss? Dzinējs - 1.6 tiešās iesmidzes benzīns, citas problēmas novērotas nav.
Mašīnas modeli un izlaiduma gadu arī derēja pieminēt...
Es nemaz nebrīnītos ka tas varētu būt normāli - tomēr ir runa par motoru kuram ir paaugstināts lietderības koeficients. Dīzeļi to līmeni bija sasnieguši jau jūtami agrāk - jau pirms padsmit gadiem lasīju diskusijas par deviņdesmito gadu 1.9 TDI kur ziemas salā apstājoties pie krusta temperatūra krītas.
Bet ja nu tomēr gribas piekasīties - piešķil aukstu motoru, pagaidi piecas minūtes un tad pačamdi abas radiatora trubas.
Tavai kijas sēklai arī ir turbīna ka tu pieņem ka tiešā iesmidze noteikti nozīmē turbiķi? Par piespiedu dzesēšanu nesmīdini - pat ja pieņem ka tur tāda ir - no kurienes tekstā tu ko tādu izzīdi? Cilvēks iedarbina pastāvējušu mašīnu un panelī ir kaut kāds viduvējš cipars un nesākot braukt un brīvgaitā rūcot tas cipars krītas - kāds tur sakars ar turbīnas dzesi, pat ja tāda būtu?
Sēklai nav turbīna, tas ir vecs modelis(labs motors)
Tak redzi, ka visi motori tiek downsaizoti un saliktas klāt turbīnas. Agrāk Ceed bija ar 1.4, 1.6 atmosfēriskajiem, tagad tur ir pilns ar 1.0, 1.2 un mošnākais ir 1.4 turbo motoriem.
Pa vidu jāatzīst bija GDI motori bez turbīnas, bet nu tas 12-15 gada modeļiem. Tagad vsjo man liekas visi ir turbēti.
Nu, aplauzies ar minējumu? Tiešā iesmidze dzīvē ieviesta tika pirms vairāk kā 20 gadiem [ja ne pirmais, tad viens no pirmajiem bija bitsumišī, jā, tas pats no kura hujdajs kopē savus dzelžus], masveida ieviešana dzīvē sekoja piecus gadus vēlāk, aktīva lielāku motoru aizvietošana ar maziem knapsieriņiem sākās pirms kādiem 5 gadiem vai bik agrāk - no kurienes tas tavs pieņēmums ka tiešā iesmidze noteikti būs turbiķis?
Es ļoti labi zinu kādi motori un kad ieviesti Hyundai/Kia, ko nevaru teikt par Mercedes, piemēram. Augstāk jau visu aprakstīju
Varu vēl pastāstīt, ka pirmkārt jaunie motori tiek ieviesti Amerikā un tad tikai nonāk Eiropā. GDI, man liekas, vispirms tika iztestēt uz Veloster un tad jau visur citur ieviesti. Veloster tāds pusportisks modelis ASV
Jā jā, amerikā... Valstī kur degviela ir salīdzinoši lēta un atgāzu normas švakas... Vienīgie jaunie motori no tev saistošajiem kas tur ir tikuši vispirms ieviesti - hujdaja V8...
Nu galvenais jautājums kādā temperatūras amplitūdā svārstas. Nezinu kur tavējam ir temperatūras devējs (sorry slinkums meklēt). Piemēram man uz Ford pikapa orģinālā ir mehāniskais ventilators, bet esmu pārtaisījis uz Volvo elektrisko ventilatoru ar devēju augšējā radiatora trubā, tad nu šāds risinājums arī diezgan labi staigā ja lūrēt panelī, tikko kā ventilators ieslēdzas.
Bet tavā gadījumā ja tev nekad agrāk tā nav bijis iesaku izpētīt, sākot ar to vai dzeses šķidrums vajadzīgā līmenī, kāds stāvoklis radiatoram (man uz dažādiem auto ir bijis jāpajauc un jāizmazgā no kukaiņu kalniem, kas kāreiz uz dzeses radiatora aizķeras, kaut visiem citiem "izbirst" cauri), tad paskaties kādos režīmos slēdzas ventilatori (kas notiek kondicionieri ieslēdzot un izslēdzot). Bet nu var to uzticēt arī servisam ...
Visi šķidrumi līmenī. Temperatūras svārstības dažādas, ir bijis, ka no ~75 līdz ~60 nokrīt, citrriz no tiem pašiem 80-90 līdz 70 nokrīt un tad kāpj. Visas vērtības aptuvenas, cik nu var noteikt pēc paneļa rādījumiem
Nu tad profilaksei iesaku izmazgāt un nomainīt dzesēšanas šķidrumu sistēmā. Tā es savam vecajam Ceed izdarīju, kad beidzās garantijas apkope. Uz to nevar paļauties, tiem tur diezgan izstiepti to šķidrumu maiņas intervāli. Par sliktu tas nenāks, ja tu točna nezini, ka gadu atpakaļ tas ir darīts.
Mainīsies - tad tu neieteiksi mainīt dzeses šķidrumu tēmā kas ar to nav īsti saistīta Dzeses šķidruma galvenās sastāvdaļas ir etilēnglikols un ūdens, un šīs sastāvdaļas darbojas mūžīgi. Tas kas izstrādājas ir pretkorozijas piedevas - tāpēc vecākiem dzeses šķidrumiem ir tie divi gadi, kamēr nu jau kādu laiku modē ir ilgmūžīgie dzeses šķidrumi ar pieciem. Man pašam nejauši gadījās uz tādu pāriet, pēc tam pastudēju internetos kas tas tāds par zvēru un sapratu ka mana golfa dzeses sistēmā nav tādu metālu ar kuriem tas ilgmūžīgais dzeses šķidrums reaģētu, un tā nu man tur joprojām tāds ir.
Jā šito es neiesaku gan mēģināt. Atkal kkāds mārketings, līdzīgi kā eļļu kārbā nevajag mainīt visa mūža garumā. 3,4 gadi un davaj skaties kas tev tur ar to dzeses šķidrumu. Savādāk rēķinies ar šitādiem momentiem, kad t staigā
Tieši tā no šķidruma maiņas nekas nemainīsies, tad jāpiekrīt msh un jājautā kāpēc tu bezsakarā iesaki viņu mainīt? Sliktas kvalitātes šķidrums var ātrāk sasalt vai ātrāk sākt vārīties, bet ne tādēļ lēkāt temp.
Tas ir lifehaks, tā es pāris gadus atpakaļ centos saglābt savu Ceedu, kas sāka rīt eļļu. Tur bija arī radiatoru mazgāšana, motora skalošana utml profilaktiskie darbi. Tas viss bija pēc auto pārņemšanas no oficiālā dīlera apkopēm.
Nu ja tāda tā situācija, jāņem (jāaizņemas) vispirms zobos kāda termo kamera,vai lazertermometrz, samēri kas tev ar temperatūrām daras augšējā un apakšējā radiatora trubā, ja devējs negļučī, tad iespējams termostats veras ne pa tēmu. Bet bez skaidras pārliecības ka rādītājs ir diezgan precīzs, neaiztiec termostatu !
vispirms vajag pieslēgt kādu OBD lasītāju un redzēt temperatūras, ko sensori ziņo. Vismaz VAG temperatūras rādītājs ir samuhļīts low-ok-high, kur ok rāda ļoti plašā temperatūras diapazonā. Varbūt KIA tāpat
Nestabila dzinēja temperatūra
Pavisam nesen pamanīju visai interesantu dzinēja temperatūras svārstīšanos. Ja auto pēc braukšanas tiek izslēgts dzinējs uz kādu brīdi (10,15,30min, piemēram, pie veikala) un vēlāk tiek iedarbināts, dzinēja temperatūra ir nedaudz pazeminājusies, bet tukšgaitā turpina pazemināties, nevis uzsilt. Uzsākot braukt, atkal palielinās normāli. Citreiz ir tā, ka sākumā pazeminās un tad atkal palielinās tukšgaitā. Tas nav 100% visos gadījumos, bet 8 no 10 reizes notiek šāda svārstīšanās. Vienā gadījumā pamanīju, ka braucot uzsila, pēc tam stāvvietā tukšgaitā atkal sāka kristies, tad braucot uzsila - bez dzinēja izslēgšanas. Pēc ilgas stāvēšanas piedarbinot uzsilst normāli, dzinējs tukšgaitā bez izslēgšanas neatdziest. Jautājums - vai tas ir normāli, vai tomēr būtu tuvākajā laikā jāmeklē serviss? Dzinējs - 1.6 tiešās iesmidzes benzīns, citas problēmas novērotas nav.