Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Degvielas kvalitāte: mīti un patiesība 8

 

Foto: Publicitātes attēls

Virši | 7.novembris 2017 11:27

Degvielas kvalitātei ir būtiska nozīme, nodrošinot efektīvu automašīnas darbību. Sabiedrībā pastāv dažādi mīti un aizspriedumi par degvielas kvalitāti Latvijā, tāpēc lielākais pašmāju degvielas tirgotājs AS “VIRŠI-A” piedāvā piecus mītus un patiesības par to.

Augstas kvalitātes degvielu var iegādāties tikai Skandināvijā
Degvielai ir jāatbilst konkrētiem kvalitātes parametriem, kas definēti Latvijas un Eiropas Savienības likumdošanā – dīzeļdegvielai ir jāatbilst EN 590 standartam, savukārt 95E markas benzīnam – EN 228 standartam, tādējādi tās kvalitāti nenosaka valsts, kurā tā iegādāta.

Lai degviela būtu labāka, tai noteikti nepieciešamas piedevas
Lai automašīna brauktu ātrāk, ekonomiskāk un dzinējs kalpotu ilgāk, pastāv mīts, ka degvielai jāpievieno papildu piedevas, taču tā nebūt nav. Galvenais, lai degviela atbilst normatīvajiem standartiem, sezonalitātei, un tās kvalitāti būtu atzinuši automašīnu ražotāji. “VIRŠI-A” uzskata, ka standartiem atbilstošai degvielai piedevas nav nepieciešamas. Degvielas ietaupījumam ļoti liela nozīme ir braukšanas paradumiem – saraustīta braukšana, nepareiza ātrumkārbas pārnesuma izvēle, lieka gaisa pretestība un citi apstākļi.

Visiem gadalaikiem ir viens dīzeļdegvielas veids
Atbilstoši klimatiskajiem apstākļiem, dīzeļdegvielai ir dažāda aukstumizturība, ziemas sezonai tā iedalās trīs klasēs, proti: A0 klase, kur degviela sāk sabiezēt pie - 10 grādiem un sasalst pie - 20; A1 klase - degviela sāk sabiezēt pie - 16 grādiem un sasalst pie - 26; un A2 klase - degviela sāk sabiezēt pie - 22 grādiem, bet sasalst pie - 32 grādiem.

Autovadītājs nevar ietekmēt degvielas kvalitāti
Par degvielas kvalitāti līdz tās nonākšanai automašīnas bākā atbildīgs ir tirgotājs, tomēr klientam ir jāseko, lai bākā nenotiek dažādu degvielas veidu sajaukšanās, un tam, kāds ir automašīnas kopējais tehniskais stāvoklis – degvielas filtru tīrība, sveču, kvēlsveču, startera un akumulatora stāvoklis, lai automašīna darbotos nevainojami. Tāpat ir svarīgi ziemas periodā degvielas bāku turēt iespējami pilnu, lai neveidotos apsarmojums un līdz ar to – kondensāts.

Autovadītājs nevar pieprasīt degvielas kvalitātes pārbaudi
Ja rodas aizdomas par degvielas kvalitāti, autovadītājs var pieprasīt tās pārbaudi jebkurā akreditētā laboratorijā. Ja, veicot pārbaudi, tiek konstatēts, ka degvielas kvalitāte ir atzīstama par atbilstošu noteiktajam standartam, izmaksas par veiktajām pārbaudēm jāsedz autovadītājam.

 

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
var vai nevar? 7.novembris 2017 12:03
8 3 Atbildēt

"Autovadītājs nevar pieprasīt degvielas kvalitātes pārbaudi

Ja rodas aizdomas par degvielas kvalitāti, autovadītājs var pieprasīt tās pārbaudi ..."

vienkārši 7.novembris 2017 23:25
4 0 Atbildēt

Vai nevarētu pielietot metodi "dedzināt neatejot no sūkņa"?Ja nedegs,braukt nevarēs.

katrs par sevi 7.novembris 2017 16:47
3 1 Atbildēt

Tas,vecīt, ir par "Virši A".

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Bezkaunība, muļķība, nesodamības sajūta? (+ VIDEO) 6

Neraugoties uz briesmām citiem satiksmes dalībniekiem, autovadītājs veic ļoti bīstamu manevru, lai nokļūtu atpakaļ uz automaģistrāles. Lasīt vairāk

 

CSDD iespējams veikt cieto daļiņu filtra diagnostiku; ko domā auto īpašnieki? (+ VIDEO) 47

No nākamā gada dīzeļdzinējiem, kas vecāki par 2013. gadu, tehniskajā apskatē parādīsies jauns mērījums – tajā pārbaudīs cieto daļiņu filtra esamību un tā tehnisko stāvokli. Šobrīd Rēzeknē tehniskās apskates stacijā ir iespēja veikt diagnostiku, un gadās tādas automašīnas, kuras šo kritēriju neiztur. Lasīt vairāk

 

Mistika: pamestā villā ASV atrod BMW M5 E34 (+ VIDEO) 21

Miljonus vērtā villa tika pamesta 2015. gadā līdz ar sportisko BMW, kas varētu būt ražots 1993. gadā. Lasīt vairāk

 

Kas tā par dīvainu tehniku? (+ VIDEO) 11

Kaut kur Somijā ir sniegs, bet ceļu tīrīšanai izmato 70. gados ražoto Belorus ar rotējošu un, iespējams, paštaisītu iekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti