Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

papildināts: Šodien notiek ceļu policijas ātruma kontroles maratons 32

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 16.aprīlis 2015 12:39

Šodien jau ir sācies un tas notiek pirmo reizi Latvijā - ātruma kontroles maratons, kura laikā 24 stundas, sākot ar 16.aprīļa pulksten 6:00, Valsts policijas darbinieki īpaši intensīvi kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu.

Raksti šeit iAuto.lv komentāros par to, kas un kur šodien pieredzēts.

Šorīt Latvijā ātruma kontroles maratona sākumā lielākais ātrums kas fiksēts kādam transportlīdzeklim ir 129 kilometri stundā. Latvijas Televīzijas raidījums "Rīta panorāma" tika ziņots, ka pārkāpējs braucis pa Jūrmalas šoseju. Taču plkst. 12:00 iAuto.lv žurnālists policiju šajā ceļa posmā vairs nemanīja.

Šis maratons pirmo reizi vienlaicīgi notiks arī Eiropas Savienības dalībvalstīs, sadarbojoties visām ar ceļa satiksmes drošību saistītajām institūcijām.

Ātruma kontroles maratona mērķis ir atturēt transportlīdzekļu vadītājus no pārkāpumu izdarīšanas, kas saistīti ar atļautā braukšanas ātruma ievērošanu un aicināt autovadītājus izvēlēties tādu braukšanas ātrumu, kas ir drošs pašiem un pārējiem ceļu satiksmes dalībniekiem.

Aicinot šoferus uz apdomīgu rīcību, par akcijas saukli atkārtoti esam izvēlējušies vienu no CSDD kampaņu lozungiem “Brauc ar prātu – paliec dzīvs!”, kas vērsta pret ātru un agresīvu braukšanas stilu. Jāpiebilst, ka tieši apzināta braukšanas ātruma pārsniegšana un neatbilstoši apstākļiem izvēlēts braukšanas ātrums aptuveni 40% gadījumu izvēršas ceļu satiksmes negadījumā.

24 stundu ātruma kontroles maratona idejas autori ir Vācijas ceļu policija, kas pirmo reizi to īstenoja 2012.gadā, gūstot labus panākumus ceļu satiksmes drošības uzlabošanā. Akcija guva plašu popularitāti, kā arī to atzinīgi novērtēja visa sabiedrība.

Kopš Vācijas pieredzes arī citas valstis ir īstenojušas šādu akciju, taču šogad pirmo reizi ātruma kontroles maratonā piedalīsies vienlaicīgi lielākā daļa ES dalībvalstu. Šādu risinājumu ierosināja Eiropas ceļu policijas tīkla (TISPOL) biedri – visu Eiropas dalībvalstu ceļu policijas augstākās amatpersonas, kuras strādā kopā, lai uzlabotu satiksmes drošību visā Eiropā, īpaši akcentējot nepieciešamību samazināt ievainoto un bojā gājušo satiksmes dalībnieku skaitu ceļu satiksmē.

Jāpiebilst, ka šī gada pirmajos trīs mēnešos uz Latvijas ceļiem ievainojumus guvuši 814 satiksmes dalībnieki, bet dzīvību zaudējuši 39. Savukārt par pārsniegtu atļauto braukšanas ātrumu šoferiem sastādīti jau 19 730 administratīvā pārkāpuma protokoli, vairāk lasi šeit >>>

Aptauja "Vai Tu šodien, kad notiek ātruma kontroles maratons, redzēji ceļu policiju strādājam Latvijas ceļos?" draugiem.lv ir šeit >>>

 
32 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
es 16.aprīlis 2015 10:32
14 0 Atbildēt

Man vienalga ir tās ekipāžas vai nav.Braucu ar atļauto ātrumu.Bet tos skrējējus vienas dienas akcija neizmainīs

iAuto 16.aprīlis 2015 10:32
13 3 Atbildēt

Ja bojā gājušo skaitā uz 1000000 Eiropā esam vieni no līderiem negatīvajām statistikā, tad jābūt arī lielām kļūdām atbildīgajās institūcijās. Ne tikai CSDD, bet arī satiksmes organizēšanā, policijas darbā, likumdošanā.

Tikai viens piemērs, Rīgā ienāk 4 tilti pāri Daugavai. Uz vienas no maģistrālajām ielām Lāčplēša ielas uztaisa velo joslas un stāvvietas, ne kas cits kā neprofesionalitāte un stulbums. Arī Elizabetes ielas velo joslas no Eksporta ielas puses samazināja joslu skaitu no 2 uz 1. Šīs nepārdomātās velo joslas rada ne tikai stresu un arī agresiju autovadītājos, bet diemžēl šogad pieaugs būtiski negadījumu skaits ar velosipēdiem, īpaši automobīlim veicot labo pagriezienu.

Te var minēt vēl un vēl piemērus, kas rada šo situāciju.

Vispār jau jāsāk laikam ar zīmēm, kas ierobežo ātrumu, daudzās vietās nepamatoti zems (Kalnciema tilts nu jau ar fotoradariem) un līdz ar to arī pieradina pārkāpt ātrumu. Vai arī Babītes radars uz luksofora pieradina nestāties pie sarkanās gaismas.

kasinsh79 16.aprīlis 2015 17:39
12 0 Atbildēt

Esmu nobraucis ap 370 km pa Latviju un pa Lietuvu (Rīga - Kauņa - Viļņa). Principā, varbūt burtiski pāris ekipāžu vairāk nekā ierasti. Kā braucu ierasti, tā arī šodien braucu :)

Neviens pārspīlēti reida dēļ nesāka braukt precīzi 90.

Tāpat tika veiktas apdzīšanas (tobrīd gan jau, ka ap 120 bija ikreiz), tāpat tika braukts +20, nekādu problēmu vai liekas ažiotāžas.

Nav tas ātrums nelaimes gadījumiem VIENMĒR pie vainas, vienmēr esmu to apgalvojis un nekautrējos tagad atkārtot.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Par 20 000 eiro lētāk - īpašais kolekcionāru Golf R 333 Limited Edition par super cenu

76 400 eiro vērtais un 333 vienībās izlaistais ierobežotā skaita Golf skaitījās izpirkts, taču tagad tas negaidot parādījies pārdošanā, turklāt ar ievērojamu atlaidi. Lasīt vairāk

 

Naudas trūkuma dēļ mazāk nozīmīgi ceļi var kļūt neizbraucami (+ VIDEO) 9

Reģionos liela daļa ir grants ceļi, un to uzturēšana prasa papildu izmaksas. Tuvojoties gada beigām, pašvaldības Vidzemē atzīst – naudas visu ceļu uzturēšanai labā kārtībā nav un nebūs arī nākamgad. Tagad vietvarās lielākā uzmanība veltīta sniega tīrīšanai, līdz ar to tā daļa ceļu, kas ir vismazāk noslogotie, sliktos laikapstākļos var palikt gandrīz neizbraucami. Lasīt vairāk

 

11 gadījumi, kad uz autobāņa "izbeidzas motors" (+ VIDEO) 8

AutoTopNL padalījies ar video no sava 10 gados krātā materiāla, kurā no vairāk kā 1000 izmēģinātiem automobiļiem, ir 11 epizodes, kad ātruma testu uz autobāņa neiztur automašīnas motors. Lasīt vairāk

 
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti