Šodien jau ir sācies un tas notiek pirmo reizi Latvijā - ātruma kontroles maratons, kura laikā 24 stundas, sākot ar 16.aprīļa pulksten 6:00, Valsts policijas darbinieki īpaši intensīvi kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu.
Raksti šeit iAuto.lv komentāros par to, kas un kur šodien pieredzēts.
Šorīt Latvijā ātruma kontroles maratona sākumā lielākais ātrums kas fiksēts kādam transportlīdzeklim ir 129 kilometri stundā. Latvijas Televīzijas raidījums "Rīta panorāma" tika ziņots, ka pārkāpējs braucis pa Jūrmalas šoseju. Taču plkst. 12:00 iAuto.lv žurnālists policiju šajā ceļa posmā vairs nemanīja.
Šis maratons pirmo reizi vienlaicīgi notiks arī Eiropas Savienības dalībvalstīs, sadarbojoties visām ar ceļa satiksmes drošību saistītajām institūcijām.
Ātruma kontroles maratona mērķis ir atturēt transportlīdzekļu vadītājus no pārkāpumu izdarīšanas, kas saistīti ar atļautā braukšanas ātruma ievērošanu un aicināt autovadītājus izvēlēties tādu braukšanas ātrumu, kas ir drošs pašiem un pārējiem ceļu satiksmes dalībniekiem.
Aicinot šoferus uz apdomīgu rīcību, par akcijas saukli atkārtoti esam izvēlējušies vienu no CSDD kampaņu lozungiem “Brauc ar prātu – paliec dzīvs!”, kas vērsta pret ātru un agresīvu braukšanas stilu. Jāpiebilst, ka tieši apzināta braukšanas ātruma pārsniegšana un neatbilstoši apstākļiem izvēlēts braukšanas ātrums aptuveni 40% gadījumu izvēršas ceļu satiksmes negadījumā.
24 stundu ātruma kontroles maratona idejas autori ir Vācijas ceļu policija, kas pirmo reizi to īstenoja 2012.gadā, gūstot labus panākumus ceļu satiksmes drošības uzlabošanā. Akcija guva plašu popularitāti, kā arī to atzinīgi novērtēja visa sabiedrība.
Kopš Vācijas pieredzes arī citas valstis ir īstenojušas šādu akciju, taču šogad pirmo reizi ātruma kontroles maratonā piedalīsies vienlaicīgi lielākā daļa ES dalībvalstu. Šādu risinājumu ierosināja Eiropas ceļu policijas tīkla (TISPOL) biedri – visu Eiropas dalībvalstu ceļu policijas augstākās amatpersonas, kuras strādā kopā, lai uzlabotu satiksmes drošību visā Eiropā, īpaši akcentējot nepieciešamību samazināt ievainoto un bojā gājušo satiksmes dalībnieku skaitu ceļu satiksmē.
Jāpiebilst, ka šī gada pirmajos trīs mēnešos uz Latvijas ceļiem ievainojumus guvuši 814 satiksmes dalībnieki, bet dzīvību zaudējuši 39. Savukārt par pārsniegtu atļauto braukšanas ātrumu šoferiem sastādīti jau 19 730 administratīvā pārkāpuma protokoli, vairāk lasi šeit >>>
Aptauja "Vai Tu šodien, kad notiek ātruma kontroles maratons, redzēji ceļu policiju strādājam Latvijas ceļos?" draugiem.lv ir šeit >>>
Līķu maratonā mēs esam pārliecinoši pirmie Eiropā, jau 46 gabali. Visu cieņu CSDD darboņiem.
Daļēja taisnība Tev ir, jo bez sistēmas kļūdām tik slikti rezultāti nebūtu.
Nevis sistēmā ir kļūda (protams, vienmēr var kaut ko labāku darīt), bet mūsu tupo bāleliņu domāšanā. To tā kā reiz vajadzētu saprast, kamēr nemainīsies mūsu tautiņas domāšana pašos pamatos, līķi uz ceļiem būs.
Starp citu, LMT tikai gāna CSDD, bet vēl ne reizi nav pateicis, ko vajadzētu darīt. Un 3 reizes ļaujiet minēt, vai viņš ir ierosinājumus sūtījis CSDD.
Ja bojā gājušo skaitā uz 1000000 Eiropā esam vieni no līderiem negatīvajām statistikā, tad jābūt arī lielām kļūdām atbildīgajās institūcijās. Ne tikai CSDD, bet arī satiksmes organizēšanā, policijas darbā, likumdošanā.
Tikai viens piemērs, Rīgā ienāk 4 tilti pāri Daugavai. Uz vienas no maģistrālajām ielām Lāčplēša ielas uztaisa velo joslas un stāvvietas, ne kas cits kā neprofesionalitāte un stulbums. Arī Elizabetes ielas velo joslas no Eksporta ielas puses samazināja joslu skaitu no 2 uz 1. Šīs nepārdomātās velo joslas rada ne tikai stresu un arī agresiju autovadītājos, bet diemžēl šogad pieaugs būtiski negadījumu skaits ar velosipēdiem, īpaši automobīlim veicot labo pagriezienu.
Te var minēt vēl un vēl piemērus, kas rada šo situāciju.
Vispār jau jāsāk laikam ar zīmēm, kas ierobežo ātrumu, daudzās vietās nepamatoti zems (Kalnciema tilts nu jau ar fotoradariem) un līdz ar to arī pieradina pārkāpt ātrumu. Vai arī Babītes radars uz luksofora pieradina nestāties pie sarkanās gaismas.
Piemēram Vācijā ir visvairāk auto, bet bojā gājušo vismazāk!
I auto varēja ielikt statistiku par valstīm auto skaits, iedzīvotaju skaits un bojā gājušo skaits uz miljons iedzīvotajiem.