papildināts: Šodien notiek ceļu policijas ātruma kontroles maratons 32

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 16.aprīlis 2015 12:39

Šodien jau ir sācies un tas notiek pirmo reizi Latvijā - ātruma kontroles maratons, kura laikā 24 stundas, sākot ar 16.aprīļa pulksten 6:00, Valsts policijas darbinieki īpaši intensīvi kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu.

Raksti šeit iAuto.lv komentāros par to, kas un kur šodien pieredzēts.

Šorīt Latvijā ātruma kontroles maratona sākumā lielākais ātrums kas fiksēts kādam transportlīdzeklim ir 129 kilometri stundā. Latvijas Televīzijas raidījums "Rīta panorāma" tika ziņots, ka pārkāpējs braucis pa Jūrmalas šoseju. Taču plkst. 12:00 iAuto.lv žurnālists policiju šajā ceļa posmā vairs nemanīja.

Šis maratons pirmo reizi vienlaicīgi notiks arī Eiropas Savienības dalībvalstīs, sadarbojoties visām ar ceļa satiksmes drošību saistītajām institūcijām.

Ātruma kontroles maratona mērķis ir atturēt transportlīdzekļu vadītājus no pārkāpumu izdarīšanas, kas saistīti ar atļautā braukšanas ātruma ievērošanu un aicināt autovadītājus izvēlēties tādu braukšanas ātrumu, kas ir drošs pašiem un pārējiem ceļu satiksmes dalībniekiem.

Aicinot šoferus uz apdomīgu rīcību, par akcijas saukli atkārtoti esam izvēlējušies vienu no CSDD kampaņu lozungiem “Brauc ar prātu – paliec dzīvs!”, kas vērsta pret ātru un agresīvu braukšanas stilu. Jāpiebilst, ka tieši apzināta braukšanas ātruma pārsniegšana un neatbilstoši apstākļiem izvēlēts braukšanas ātrums aptuveni 40% gadījumu izvēršas ceļu satiksmes negadījumā.

24 stundu ātruma kontroles maratona idejas autori ir Vācijas ceļu policija, kas pirmo reizi to īstenoja 2012.gadā, gūstot labus panākumus ceļu satiksmes drošības uzlabošanā. Akcija guva plašu popularitāti, kā arī to atzinīgi novērtēja visa sabiedrība.

Kopš Vācijas pieredzes arī citas valstis ir īstenojušas šādu akciju, taču šogad pirmo reizi ātruma kontroles maratonā piedalīsies vienlaicīgi lielākā daļa ES dalībvalstu. Šādu risinājumu ierosināja Eiropas ceļu policijas tīkla (TISPOL) biedri – visu Eiropas dalībvalstu ceļu policijas augstākās amatpersonas, kuras strādā kopā, lai uzlabotu satiksmes drošību visā Eiropā, īpaši akcentējot nepieciešamību samazināt ievainoto un bojā gājušo satiksmes dalībnieku skaitu ceļu satiksmē.

Jāpiebilst, ka šī gada pirmajos trīs mēnešos uz Latvijas ceļiem ievainojumus guvuši 814 satiksmes dalībnieki, bet dzīvību zaudējuši 39. Savukārt par pārsniegtu atļauto braukšanas ātrumu šoferiem sastādīti jau 19 730 administratīvā pārkāpuma protokoli, vairāk lasi šeit >>>

Aptauja "Vai Tu šodien, kad notiek ātruma kontroles maratons, redzēji ceļu policiju strādājam Latvijas ceļos?" draugiem.lv ir šeit >>>

 
Visi komentāri
 
LMT 16.aprīlis 2015 9:15
1 2 Atbildēt

Līķu maratonā mēs esam pārliecinoši pirmie Eiropā, jau 46 gabali. Visu cieņu CSDD darboņiem.

iAuto 16.aprīlis 2015 9:17
2 0 Atbildēt

Daļēja taisnība Tev ir, jo bez sistēmas kļūdām tik slikti rezultāti nebūtu.

GB12 16.aprīlis 2015 9:41
6 5 Atbildēt

Nevis sistēmā ir kļūda (protams, vienmēr var kaut ko labāku darīt), bet mūsu tupo bāleliņu domāšanā. To tā kā reiz vajadzētu saprast, kamēr nemainīsies mūsu tautiņas domāšana pašos pamatos, līķi uz ceļiem būs.

Starp citu, LMT tikai gāna CSDD, bet vēl ne reizi nav pateicis, ko vajadzētu darīt. Un 3 reizes ļaujiet minēt, vai viņš ir ierosinājumus sūtījis CSDD.

iAuto 16.aprīlis 2015 10:32
13 3 Atbildēt

Ja bojā gājušo skaitā uz 1000000 Eiropā esam vieni no līderiem negatīvajām statistikā, tad jābūt arī lielām kļūdām atbildīgajās institūcijās. Ne tikai CSDD, bet arī satiksmes organizēšanā, policijas darbā, likumdošanā.

Tikai viens piemērs, Rīgā ienāk 4 tilti pāri Daugavai. Uz vienas no maģistrālajām ielām Lāčplēša ielas uztaisa velo joslas un stāvvietas, ne kas cits kā neprofesionalitāte un stulbums. Arī Elizabetes ielas velo joslas no Eksporta ielas puses samazināja joslu skaitu no 2 uz 1. Šīs nepārdomātās velo joslas rada ne tikai stresu un arī agresiju autovadītājos, bet diemžēl šogad pieaugs būtiski negadījumu skaits ar velosipēdiem, īpaši automobīlim veicot labo pagriezienu.

Te var minēt vēl un vēl piemērus, kas rada šo situāciju.

Vispār jau jāsāk laikam ar zīmēm, kas ierobežo ātrumu, daudzās vietās nepamatoti zems (Kalnciema tilts nu jau ar fotoradariem) un līdz ar to arī pieradina pārkāpt ātrumu. Vai arī Babītes radars uz luksofora pieradina nestāties pie sarkanās gaismas.

Vernons 16.aprīlis 2015 12:30
3 0 Atbildēt

Piemēram Vācijā ir visvairāk auto, bet bojā gājušo vismazāk!

I auto varēja ielikt statistiku par valstīm auto skaits, iedzīvotaju skaits un bojā gājušo skaits uz miljons iedzīvotajiem.

ig 16.aprīlis 2015 9:58
1 0 Atbildēt

Es braucot no Iļģuciema uz Ziepniekkalnu neesmu redzējusi nevienu ekipāžu!

Vernons 16.aprīlis 2015 10:05
3 3 Atbildēt

Jāsāk ar fiziku, loģiku un CSN pildīšanu TĀ, kā tie ir rakstīti!

Klupšanas punkts ir 119.! Tur ir kautkas vairāk rakstīts, nekā "distance"! "Priekšā braucošam bremzējot" burtiski ir jāpilda CSN 70., 73. un 77. punktu nosacījumi! CSDD aizmirsis par sadaļu noteikumu grāmatā "Brīdinājuma signāli un to lietošana". Nevar CSN darboties paši par sevi policijas izkropļotā versijā - "ievēro distanci"! Pēdējais laiks pārslēgties uz "Garantē drošību" un tas viss visprimitīvākā veidā ir ietverts CSN 10. punktā!

Un tā, "katram priekšā esošam satiksmes dalībniekam ar savu rīcību, darbību, vai bezdarbību ir jāgarantē drošība"!

Arī ceļu policijas darbiniekiem, veicot savus darba pienākumus. Tvarstot par ātrumu var izraisīt arī avāriju!

k442 16.aprīlis 2015 10:42
1 2 Atbildēt

Šie nav vienīgie punkti, CSN jāievēro pilnībā, bet, ja runājam par braukšanas ātrumu, tad šeit būtiskākie ir 112. un 113. punkts, tai skaitā arī par ātruma samazināšanu kā primāro izvēli, ja ceļā rodas kāds šķērslis.

Vernons 16.aprīlis 2015 12:23
0 1 Atbildēt

Domu uztvēri pareizi! Lai kāds no braucējiem spētu izpildīt CSN 113. punkta prasības, sākt samazināt ātrumu pirms šķēršļa, kuru spēja pamanīt, tam priekšā braucošam ar vienalga kādu ātrumu viņš arī nebrauktu ir jāieslēdz savlaicīgi brīdinājuma signāli! Un šie CSN 70., 73. un 77. ir izšķiroši būs avārija vai nebūs! Brīdinājuma signāli ir domāti priekš citiem, ne viss priekš sevis, kā daudzi iedomājas. Šajā jautājumā uz ceļiem valda pilnīgs pofigisms. Brīdinājuma signāliem brīdinājuma zīmes statuss!

Pārkārtojoties joslās, apdzenot, vai vienkārši izbraucot uz ceļa ir jāpārliecinās, vai josla kurā es iebraukšu ir un būs brīva pietiekamā attālumā. Tam priekšā esošam ir izšķiroša loma kustības drošībā. Atverot durvis jāpaskatās spogulī, vai to drīkst darīt!

Būvējot ceļus jāsāk veidot ātruma samazināšanas joslas, lai CSN nebūtu tukšu punktu bez seguma dzīvē!

erika 16.aprīlis 2015 10:15
3 0 Atbildēt

no Ogres izbraucu plkst.8.00 un līdz Rīgai neredzēju nevienu policijas mašīnu.

Kukulīts 16.aprīlis 2015 10:28
3 0 Atbildēt

Mentiem svētki! :)

es 16.aprīlis 2015 10:32
14 0 Atbildēt

Man vienalga ir tās ekipāžas vai nav.Braucu ar atļauto ātrumu.Bet tos skrējējus vienas dienas akcija neizmainīs

latvane 16.aprīlis 2015 10:48
3 3 Atbildēt

Ja Vacija nebutu pilns ar krieviem un turkiem vinji savus radarus varetu izmest,jo vaciesi brauc ka mirlas.

Daņuta 16.aprīlis 2015 10:50
2 0 Atbildēt

Visu dienu kkur braucu, policija kā vnm nekur netika redzēta..

solaris 16.aprīlis 2015 13:39
1 0 Atbildēt

Vakar daudz redzēju. Šie laikam izdomāja, ka daudzi cerēs, ka pirms izsludinātās kampaņas CP nestrādās.

REXX 16.aprīlis 2015 11:28
4 1 Atbildēt

Ir valstis, kur brauc krietni ātrāk, kā Latvijā, bet kaut kā tik daudz nesitas. Laikam ne jau ātrumā problēma, bet prasmēs: vieniem organizēt satiksmi, otriem draudzēties ar galvu, vadot transportlīdzekli.

Guntis 16.aprīlis 2015 11:31
1 1 Atbildēt

Baudiet katru dienu un bez brīdinājuma.Šoferi skrien ikdienā kā traki.

iAuto 16.aprīlis 2015 13:24
1 0 Atbildēt

Policija ir manīta Liepāja-Aizpute-Kuldīga

iAuto 16.aprīlis 2015 14:03
1 0 Atbildēt

Vēl info: vienu ekipāžu uz Valmiera - Smiltene redzēju, noķēruši vienu un gozējās kameras priekšā

Toms 16.aprīlis 2015 15:17
1 0 Atbildēt

kadam atkal kukuli vajadzes iedot lai muti turetu.. :D

Piziks 16.aprīlis 2015 15:47
1 0 Atbildēt

Šodien esmu nobraukājis vairāk nekā 100 km.,nevienu ceļu policistu nēesmu redzējis!

vecais 16.aprīlis 2015 16:03
2 0 Atbildēt

Pats pasākums protams vērtīgs, tikai..., atkal tas, nolāpītais, tik sodīt un sodīt, ne, pamācīt, aizrādīt, vai vēl kā..

edis86 16.aprīlis 2015 18:55
1 1 Atbildēt

Un tikai loģiski, ka sodīt. Esmu tikai pr sodu palielināšanu. Pie mums ceļu kultūra sen vairs neeksistē. Katrs min uz pedāļa, cik grib. Ja lidotāji ikdienā norausies uz sodiem, tad viņu skaits samazināsies. Par pamācīšanu- ja esi gājis autoskolā, tev būtu jāzin tāpat csn. Aizrādīšana- ja noraujies 1.reizi- ok, bet par katru nākamo tikai sodīt.

Tos, kas nepārkāpj noteikumus- nesoda. Elementāri.

fukss 16.aprīlis 2015 16:05
1 0 Atbildēt

Interesanti...šodien kādas sešas stundas riņķoju pa ceļiem,bet policijas mašīnu pat neredzēju nevienu,nerunājot par kontroli...

! 16.aprīlis 2015 16:11
2 0 Atbildēt

Vēl jāpiemin būsu ideālais ceļa stāvoklis. Ja mums ir jāmanevrē kā dzērušam, lai tikai nepāršautu riepu un nesabojātu visu ritošo, tad kā var gribēt drošību?

Bet nu labi, tās ir tikai bedres, vēl var parunāt par ceļu apsaimniekošanu ziemā, kura ir katastrofāla, vai nekāda.

Pieceltu viņi savas resnās pakaļas un sāktu strādāt labāk, nekā bļaustīties ar savām statistikām no kurām tāpat neko nesaprot. Amorālais deģenerātu bars.

Nataļja 16.aprīlis 2015 16:15
2 0 Atbildēt

Braucot no rita no Jaunolaines uz centru pec tam uz Plavniekiem un atpakal lidz Olaine nevienas policijas masinas ne redzejam!.Kur tad ir atruma kontroles maratons?!

Gavars 16.aprīlis 2015 17:31
4 0 Atbildēt

Vācijā spied pedāli grīdā un brauc,visi dzīvi un līķu maz.Latvijā brauc uz 110km/h un to jau sauc pa lidotāju,baigi nesās.Visa satiksmes organizēšana te ir galīgi garām,un par ceļiem nerunāsim.Pēc 10 gadiem pat traktori Latvijā lauzīs riteņus nost.Protams braukšanas kultūra Latvijā ar ir zem katras kritikas.Tikai Krievijā brauc vēl nekaunīgak kā Latvijā.

kasinsh79 16.aprīlis 2015 17:39
12 0 Atbildēt

Esmu nobraucis ap 370 km pa Latviju un pa Lietuvu (Rīga - Kauņa - Viļņa). Principā, varbūt burtiski pāris ekipāžu vairāk nekā ierasti. Kā braucu ierasti, tā arī šodien braucu :)

Neviens pārspīlēti reida dēļ nesāka braukt precīzi 90.

Tāpat tika veiktas apdzīšanas (tobrīd gan jau, ka ap 120 bija ikreiz), tāpat tika braukts +20, nekādu problēmu vai liekas ažiotāžas.

Nav tas ātrums nelaimes gadījumiem VIENMĒR pie vainas, vienmēr esmu to apgalvojis un nekautrējos tagad atkārtot.

er 16.aprīlis 2015 19:31
3 0 Atbildēt

nesaprotu to ka joprojam atrums max ir 90 km h tapat ka 60 os kad ar pobedu vai kaarliti braucot uz 64 km h likas jau ka pashnaviba, vis skaneja un vibreja; pec 40 gadiem ir entievuzlabojum a/m visas jomas bet tie 90 km palikushi; ar 5 gadigu passatu jau liekas ka pie100 km uz vietas staavi, un lai nemuld pa bremzeshanaas celjiem, pie 100 km h ari 15 m stirnai esmu nobremzejis..

Ulass 16.aprīlis 2015 21:06
0 0 Atbildēt

Nu, braucot šodien no Rīgas uz Valmieru un atpakaļ, manīju tikai vienu ekipāžu!

Ieva 17.aprīlis 2015 0:25
1 1 Atbildēt

Man ir tas gods nedēlu vizināties pa Vāciju, arī šodien. Un vai zināt, ja uz maģistrāli ir jābrauc uz 80, tad viņi to dara, ja ir pilsētā jābrauc uz 50, tad viņi tā brauc. Jau pirmajā dienā, kad sāku kursēt pa Vāczemes ceļiem, mani tas izbrīnija visvairāk - viņi ievēro noteikumus. Un policija šajā maratonā ir un stāv, bet viņi vnk stāv, jo nav jau ko ķert, visi brauc pēc noteikumiem.

kasinsh79 17.aprīlis 2015 6:27
3 0 Atbildēt

Gan jā, gan nē. Katrā ziņā Vācija ir labs piemērs, kā adekvāti jāizvieto ātrumu ierobežojošas ceļazīmes. Nevis akli minimālo ātrumu bez sajēgas, bet gan atbilstoši situācijai.

Tajā pašā laikā atceros sevi braucam pa Vāciju pa autobāni, varbūt gluži neievērojot pēkšņi uzradušās zīmes 130 (pēc bez limita ātruma) - tāpēc netiku ne ķerts rokā, ne sodīts, ne tml. Vācijā ir kolosāla satiksme no mana viedokļa.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti