Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Ceļojums uz Grieķiju ar Renault Symbioz 14

 
Guntars Pulss speciāli iAuto | 14.novembris 2024 16:31

Pavisam nejauši iekrita acīs piedāvajums doties ceļojumā uz Grieķiju, turklāt nevis ar lidmašīnu, bet ar auto.

Maršrutu bija aprakstījis māju un dzīvokļu izīrētājs – latvietis, kurš apprecējis grieķieti – un ar auto to veicis neskaitāmas reizes. Redzot ceļam nepieciešamo laiku un dienā nobraucamos kilometrus (bija aprakstīti trīs un četru dienu varianti), radās labs priekšstats par braucienu un iespējām arī pa ceļam kaut ko apskatīt. Teorētiski iespējams šo maršrutu veikt arī 36 stundās, taču tad ir jābrauc bez pārtraukumiem. Visai nogurdinošs pasākums, kuru negribētos ieteikt, jo tas taču galu galā ir atpūtas brauciens.

Tupceļā mūsu draugu kompānijai nebija iespēja laicīgi startēt, tādēļ viņiem nācās izvēlēties trīs dienu maršrutu ar divām nakšņošanām viesnīcās Polijā un Rumānijā. Taču mājupceļā viņi deva priekšroku četru dienu variantam ar nakšņošanu Bulgārijā, Rumānijā un Polijā, jo tas tomēr ir mazāk nogurdinošs un sniedz iespēju patīkami pavadīt vakaru.

Taču atgriežamies pie maršruta. Tatad tas ir: Latvija, Lietuva, Polija, Slovākija, Ungārija, Rumānija, Bulgārija, Grieķija. Iespējams braukt arī caur Serbiju, taču pieredzējušie ceļotāji vienmēr brauc tikai pa Eiropas Savienību, jo esot bijusi nepatīkama pieredze ar robežām un kukuļu prasīšanu.

Kopā no Rīgas līdz Grieķijas ziemeļu piekrastes ciemam Nea Irakleia sanāk ap 2500 km.

Vinjetes ir vajadzīgas Slovākijā, Ungārijā, Rumānijā, Bulgārijā un tās nopirkām iepriekš internetā uz mēnesi, lai ir arī atpakaļceļam. Kopā tās izmaksāja ap 100 eiro.

Tagad par ceļojumam izmantoto transportlīdzekli. Veiksmīgi sakrita tā, ka pateicoties Renault reģionālā importiera atsaucībai, radās iespēja šo ceļojumu apvienot ar jaunā Renault krosovera Symbioz testu. Jāteic, ka beidzamajā laikā Renault ir izlaidis visai daudz jaunus modeļus, tādēļ noorientēties plašajā dažāda izmēra krosoveru klāstā nav viegls uzdevums. Renault modeļu rindā Symbioz ieņem vietu starp Captur un Austral.

Dzinēja ziņā Renault Symbioz ir pieejams vienā pilnā hibrīda (E-Tech) versijā. Tā apvieno 1,6 litru benzīna agregātu, galveno elektromotoru un mazāku motoru, kas nodrošina 143 ZS jaudu, un tas viss tiek nosūtīts uz priekšējiem riteņiem (nav četru riteņu piedziņas opcijas). Auto cena ap 30 000 eiro.

Ražotāja norādītais vidējais degvielas patēriņš kombinētajā ciklā ir 4,7 litri uz 100 km. Pārsteidzoši, ka braucot reālos apstākļos borta dators uzrādīja 4,8 l/100 km. Protams, parvietojoties pa ātrgaitas šosejām ar 120 – 130 km/h, degvielas patēriņš nedaudz pieaug. Hibrīdiem labāk patīk pilsētas un piepilsētas satiksme ar iespēju regulāri enerģiju atkal uzkrāt, samazinot kustības ātrumu.

Symbioz modelim E-Tech Full Hybrid sistēma ļauj kustību uzsākt un kādu brīdi braukt pilnībā elektriskā režīmā, kas nodrošina ievērojamu degvielas ekonomiju. Turklāt tas palīdz arī pa kalnu serpentīniem, protams, ja vien netiek braukts ļoti dinamiski. Te vietā piebilst, ka vidējais degvielas patēriņš visā 5000 km distancē bija 5 l/100 km, kas manuprāt ir ļoti labs rādītājs, ņemot vēra, ka braucām arī pa ātrgaitas ceļiem un kalnainiem apvidiem.

Atgriežamies pie ceļojuma. Sekojām pieredzējušo braucēju ieteikumiem un to nenožēlojam. Pirmo nakti pavadījām viesnīcā Polijas pilsētā Radom. Otrā nakts Rumānijā – pilsētā Oradea ar skaistu, eiropeisku un sakoptu vecpilsētu. Trešā nakts Bulgārijas pilsētā Vidin.

Te nedaudz sīkāk par katras dienas maršrutu.

Pirmajā dienā braucām līdz Radom pilsētai Polijā. Kopā sanāk ap 800 km, bet kustība ir gana raita, jo Polijā tagad daudzviet ir labi ātrgatas ceļi un arī Lietuvas pierobežā notiek aktīva lielceļu būvniecība.

Otrajā dienā devāmies no Radom uz Oradea pilsētu Rumānijā. Apmēram 690 km. Braucot pa šo maršrutu Slovākijai un Ungārijai principā izšāvāmies cauri, jo ir sabūvēti jauni bāņi un ceļi ir labu labie. Oradea ir liela un sena pilsēta, kuru noteikti ir jāapskata un vakarā jaapmeklē kāds no daudzajiem vecpilsētas krodziņiem. Tā kā līdz šim brauciens ir bijis pa Šengenas zonu, tad robežas faktiski nav bijušas. Pirmā robežkontrole ir pirms Oradea, iebraucot Rumānijā. Pirms robežas gan bija vairākus kilometrus gara kravas auto rinda, kurai nācās spraukties garām, taču vieglajiem auto robežkontrole aizņēma tikai 10 – 15 minūtes.

Trešajā dienā ceļš no Oradea līdz pierobežas pilsētai Vidin Bulgārijā. Sākumā ceļi lieli un labi, bet Rumānijas otrā pusē sanāk kādu laiku braukt pa ciematiem. Satiksme vietām diezgan blīva, daudz kravas auto. Tādēļ arī šie aptuveni 500 km prasa kādas septiņas stundas. Iebraucot Bulgārijā jāmaksā seši eiro par tiltu pāri Donavai, bet robežkontrole prasa kadas 15 minūtes. Vidin ir diezgan neinteresanta postpadomju industriālā pilsēta, bet tur ir viena nesen uzcelta viesnīca Impuls Hotel ar lielisku SPA un labu restorānu.

Ceturtajā dienā no Vidin līdz mūsu ciemam Nea Irakleia kopā sanāk ap 550 km. Sākumā līdz Sofijai bija jāšķērso kalnu pareja pa serpentīniem, tā ka tur ātri braukt nesanāca, jo iestrēgām aiz vairākiem kraveniekiem. Toties varējām nestaidzīgi baudīt jaukos dabas skatus. Pēc tam no Sofijas pārsvarā ir bānis līdz Grieķijas robežai. Pirms iebraukšanas Grieķijā bija ieteikums pieliet pilnu bāku, jo Bulgārijā degviela ievērojami lētāka. Oktobra vidū Bulgārijā benzīns maksāja 1,31 eiro litrā, bet Grieķijā 1,78 eiro litrā. Grieķijā nav vinjetes, bet ir maksas lielceļi. Mums gadījas kādi trīs kontrolpunkti, kur kopā bija jāsamaksā ap pieciem eiro.

Grieķijas Maķedonijā Egejas jūras krastā mazpilsētiņā Nea Irakleia pavadījām tieši nedēļu. Pirmās dienas laiskojāmies un peldējāmies apkārtnes pludmalītēs, tad vienu dienu veltījām Grieķijas otrās lielākās pilsētas Soloniku apmeklējumam un vēl pa dienai atvēlējām tuvējām pussalām un senatnīgajiem piekrastes ciematiņiem.

Vēlreiz atgriežoties pie auto – Renault Symbioz – jateic, ka Grieķijas vienas dienas apceļošanas braucienos tajā diezgan ērti satilpa pieci pieauguši cilvēki – lai abām mūsu kompānijām nebūtu jābrauc katrai ar savu auto. Aizmugures sēdekļi ir bīdāmi un atbīdīšana līdz galam nodrošina pietiekami daudz vietas sešām kājām, pat ja priekšējos sēdekļus aizņem līdzīga garuma cilvēki. Pasažieri bija pietiekami apmierināti arī ar telpu augstumā. Pozitīvi ir tas, ka grīdas tunelis ir diezgan mazs, tāpēc pasažierim visneērtākajā vidus vietā tomēr bija pietiekami daudz vietas kājām. Savukārt, ja aizbīdat aizmugurējo solu līdz galam uz priekšu, radot dāsnu 624 litru bagāžas nodalījuma telpu, lielākā daļa kājas telpas pazūd, padarot aizmugurējos sēdekļus par zonu, kas paredzēta tikai bērniem.

Symbioz bagāžnieks ir saprātīga izmēra (492 litri) pat ar aizmugurējo solu līdz galam uz priekšu. Tāpat ir arī regulējama augstuma bagāžnieka grīda. Augstākajā iestatījumā tas rada līdzenu bagāžas grīdu līdz pat priekšējo sēdekļu atzveltnēm, kad aizmugurējie sēdekļi ir nolocīti, radot 1582 litru bagāžas nodalījumu.

Testētajai Symbioz versijai bija iespaidīgs Solarbay panorāmas jumts, kuru var aptumšot četrās konfigurācijās, lai samazinātu tiešu saules staru iedarbību – to kontrolē ar pārslēgšanas slēdzi pie griestiem.

Vadītāja sēdpozīcija ir gana komfortabla ar plašām regulēšanas iespējām un to bija iespēja parbaudīt pavadot garas stundas pie stūres. Redzamība uz priekšu un sāniem ir pienācīga. Atpakaļskata kamera ir standarta aprīkojumā un tā ir papildināta ar 360 grādu skata kameru.

Symbioz ir konfigurējams 10,25 collu digitālais vadītāja displejs ar centrālo 10,4 collu skārienekrānu. Informācijas un izklaides sistēma darbojas ar Google programmatūru, tāpēc tai ir piekļuve vairāk nekā 50 lietotnēm, tostarp Spotify un Google Maps. Kopumā tā ir viegli lietojama sistēma, pateicoties vienkāršajam izkārtojumam, labajai grafikai un ātrajai darbībai. Bezvadu Android Auto un Apple CarPlay viedtālruņa savienojums tiek piedāvāts standarta aprīkojumā, ja vēlaties apiet iebūvēto sistēmu.

Salonā ir divi USB-C porti katrai sēdekļu rindai, kā arī bezvadu viedtālruņa uzlāde priekšā. Zem skārienekrāna atrodas fiziski slēdži tiešai klimata kontroles funkciju darbībai, tostarp salona temperatūrai, ventilatora ātrumam, gaisa sadalei un pretsvīšanas ierīcēm priekšā un aizmugurē. Tas ir lieliski, jo nav jānovērš skatiens no ceļa, lai veiktu korekcijas. Slēdžiem ir arī patīkama taustes sajūta.

Septiņu litru tilpuma cimdu nodalījumā ir vieta ne tikai cimdiem. Katrā durvju kabatā ietilpst 500 ml ūdens pudele, un kopā ir 24,7 litri sīklietu novietņu ietilpiba.

Symbioz ir aprīkots ar daudzām drošības tehnoloģijām, tostarp automātisko avārijas bremzēšanu (AEB) ar gājēju un velosipēdistu noteikšanu, kā arī joslas saglabāšanas palīdzību.

Kopumā jāteic, ka auto atstāja patīkamu iespaidu, bet zemais degvielas patēriņš pat sagādāja patīkamu pārsteigumu. Interjera noformējums ir jaunās paaudzes Renault automobiļu stilā ar lielu vertikāli novietotu centrālo ekrānu. Ceļojuma laikā parsvarā pielietojām iebūvēto navigācijas sistēmu, kurai ir interneta pieslēgums un tadēļ tā vairākas reizes piedāvāja izvēlēties tobrīd izdevīgāku maršrutu. Salona iekārtojums un apdare rada visnotaļ kvalitatīvu sajūtu un arī ārējais dizains atstāj solīda un izmēros gana cienījama auto iespaidu.

Symbioz izrādījās ļoti patīkams, ērts un ekonomisks ceļabiedrs šādā ceļojumā un nav šaubu, ka tāds tas ir arī kā ikdienas auto.

 
14 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
0pis 16.novembris 2024 11:41
4 0 Atbildēt

Vienreiz mūžā tas ir jāizdara, lai pēc tam nenāktu prātā doma ka lidošana ir garlaicīga.

0pis 16.novembris 2024 12:26
4 0 Atbildēt

Nu, ja pieliet seju ir ceļojuma galvenais mērķis - nevajag tajā vainot nevienu citu, izņemot sevi.

Nja 16.novembris 2024 12:04
2 1 Atbildēt

Nu ja. Labāk aizlidot uz viesnīcu kur nedēļu var pieliet seju.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

LVC aicina arī satiksmes autobusus un kravas automašīnas aprīkot ar ziemas riepām 28

VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) aicina aprīkot transportu ar ziemas riepām, tostarp arī satiksmes autobusus un kravas automašīnas. Lasīt vairāk

 

Jaunmārupē uz ielas nogāžas ceļamkrāns, par laimi cietušo nav (+ FOTO) 16

Attēlos tas nav redzams, taču aculiecinieks apgalvo, ka tonnām smagā konstrukcija nogāzusies blakus skolas autobusam. Ja tā, tad esam izvairījušies lielas nelaimes tieši Zolitūdes traģēdijas 11. gadskārtā. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēju spēkrati 4 reizes biežāk nekā elektroauto paliek uz ceļa ar tukšu akumulatoru 29

Elektroauto skaits uz Latvijas ceļiem strauji aug. Un gluži tāpat kā auto ar iekšdedzes dzinējiem, arī elektroauto var nonākt situācijās, kad dažādu iemeslu dēļ tie vairs nevar turpināt ceļu. Apdrošināšanas sabiedrība BALTA (PZU grupa) regulāri sniedz palīdzību uz ceļa elektroauto un apgāž mītus par to, ka biežākais iemesls nespējai turpināt braucienu ir tukša baterija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti