Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Ko darīt, ja noticis CSNg Apvienotajā Karalistē 4

 
13.jūnijs 2013 11:59

Kopumā pērn saņemti 229 atlīdzību pieteikumi, no kuriem 83% izraisījuši Lietuvas klienti, 8% - Latvijas, 8% - Polijas un 1% - Francijas klienti.

Pēc apdrošināšanas sabiedrības „BTA Insurance Company” SE apkopotajiem datiem no visiem saņemtajiem apdrošināšanas atlīdzību pieteikumiem par ceļu satiksmes negadījumiem (CSNg) Apvienotajā Karalistē 83% gadījumu tos ir pieteikuši klienti no Lietuvas. Savukārt latvieši - tikai 8%.


BTA filiāle Apvienotajā Karalistē nodarbojas ar atlīdzību lietu izskatīšanu, kas saistītas ar CSNg, kur iekļuvuši BTA klienti. Kopumā pērn saņemti 229 atlīdzību pieteikumi, no kuriem 83% izraisījuši Lietuvas klienti, 8% - Latvijas, 8% - Polijas un 1% - Francijas klienti. 2012. gadā BTA apdrošināšanas atlīdzībās UK izmaksājusi 1,588 milj. eiro, lielākā atlīdzība CSNg lietās par vienu negadījumu bija 35 808 eiro.


Atšķirībā no citām valstīm, Apvienotajā Karalistē policija apmeklē CSNg vietu tikai tad, ja cietušajam nodarīti smagi miesas bojājumi, vai CSNg ir iesaistīti vairāk nekā trīs transportlīdzekļi. Ja policija atbrauc uz CSNg vietu un konstatē, ka negadījums ir mazsvarīgs, tā palīdz iesaistītām personām apmainīties ar apdrošināšanas polises detaļām. Ja Latvijā arvien pieaug ar saskaņoto paziņojumu reģistrēto negadījumu skaits, tad, nokļūstot negadījumā Apvienotajā Karalistē, nereti autovadītāji apmainās ar datiem un kontaktiem uz salvetes vai kādas papīra lapas, ko nu iespējams atrast transportlīdzeklī. Tālāk šī informācija tiek nodota juristam, kurš risina visas nepieciešamās formalitātes līdz apdrošināšanas atlīdzības saņemšanai. Šādā situācijā atlīdzības saņemšanas process ir sarežģīts un laikietilpīgs, rezultātā no vainīgās personas apdrošināšanas kompānijas tiek piedzīti zaudējumi ne tikai par CSNg, bet arī par jurista pakalpojumu izmaksām.


Andris Kaņķis, „BTA Insurance Company” SE filiāles vadītājs: „Regulāri saņemam no mūsu klientiem lūgumus palīdzēt risināt situāciju OCTA apdrošināšanas lietās. Lielākās kļūdas, ko pieļauj Latvijas iedzīvotāji, ārvalstīs nokļūstot CSNg – mēģina visu nokārtot paši, nezinot Apvienotās Karalistes likumdošanu. Mēs saviem klientiem palīdzam visu jautājumu risināšanā un noregulēšanā, lai maksimāli viņus pasargātu no stresa un neapdomīgas vai nepareizas rīcības. Tagad esam izveidojuši īpašu Ceļu satiksmes negadījuma reģistrēšanas karti Apvienotajā Karalistē, kas ir kā alternatīva saskaņotajam paziņojumam Latvijā. Šīs kartes iespējams saņemt BTA klientu apkalpošanas centros drukātā formātā, kā arī pieejams elektroniskais formāts mūsu mājaslapā, ko iespējams arī izprintēt. Pēc CSNg reģistrēšanas kartes aizpildīšanas mūsu klientam un mums būs visa nepieciešamā informācija par negadījumu. Karte ir sagatavota latviešu un daļēji angļu valodā, lai attiecīgo daļu ar savām detaļām un BTA kontaktinformāciju mūsu klients var iedot arī otrai negadījumā iesaistītajai pusei. Ātra informācijas saņemšana un apstrāde dod mums iespēju aizstāvēt klienta intereses un kontrolēt atlīdzības lietu no paša sākuma, savlaicīgi novērst iespējamo apdrošināšanas krāpšanu, jo Apvienotajā Karalistē krāpšanas risks ir ļoti liels.”


Kāds BTA klients tika vainots CSNg izraisīšanā Apvienotajā Karalistē. Viņš tika apvainots par braukšanu atpakaļgaitā, kā rezultātā notika sadursme. „Savukārt mūsu klients pastāstīja, ka bija uzsācis braukšanu uz priekšu, kad izjuta un dzirdēja sadursmi. Otrs vadītājs iesniedza prasību par automašīnas bojājumiem, nomas izmaksu, kā arī pieprasīja kompensāciju par miesas bojājumiem. Mums izdevās sazināties ar netālu esošas ēkas īpašniekiem, un izrādījās, ka tur uzstādītā CCTV kamera bija fiksējusi negadījumu. Iegūtajā ierakstā varēja redzēt, ka tieši otrs vadītājs bija vainojams sadursmē. Nosūtījām ierakstu vainīgā vadītāja apdrošināšanas un auto nomas kompānijām. Visas prasības tika atceltas,” stāsta A. Kaņķis.


Apvienotajā Karalistē apdrošināšanas pakalpojumi ir līdz pat desmit reizēm dārgāki nekā Latvijā, tāpēc nereti Baltijas valstu un Polijas pilsoņi, kas nu jau pastāvīgi dzīvo Apvienotajā Karalistē, savas automašīnas apdrošina pie Baltijas valstu apdrošinātājiem. Taču tas nav korekts situācijas risinājums, jo ir pretrunā ar Apvienotās Karalistes likumdošanu. BTA filiāle Apvienotajā Karalistē ir izveidota, lai palīdzētu klientiem, kas dodas uz Apvienoto Karalisti ceļojumā, ciemos vai darba braucienos, piem., visvairāk gadījumu saistīti ar loģistikas uzņēmumu kravas auto jeb „fūrēm”.

Foto: iAuto

BTA padomi, kā rīkoties, ja gadījies nokļūt CSNg Apvienotā Karalistē

  1. Nekad neatzīstiet savu vainu notikuma vietā!
  2. Lūdziet otram autovadītājam un tā pasažieriem uzrādīt personu apliecinošus dokumentus, pajautājiet, vai viņi ir transportlīdzekļa īpašnieki, un, ja nav, tad lūdziet sniegt informāciju par transportlīdzekļa īpašnieku (informāciju par vārdiem un uzvārdiem pārbaudiet, neskatoties uz to, ka persona jau ir uzrakstījusi konkrētos datus).
  3. Veiciet pierakstus par CSNg, norādot:
    1. laiku, vietu (ceļa nr., kilometru vai viadukta nr., virzienu, uz kuru braucāt) un laika apstākļus, kādos noticis CSNg,
    2. vārdus, uzvārdus, adreses, dzimšanas datus, kontaktinformāciju CSNg iesaistītajām personām,
    3. CSNg iesaistīto transportlīdzekļu apdrošināšanas datus,
    4. precīzu pasažieru skaitu, ieskaitot viņu atrašanās vietas automašīnas salonā CSNg laikā,
    5. pierakstiet iesaistīto transportlīdzekļu marku, modeli, valsts numuru un krāsu,
    6. ja otram transportlīdzeklim ir acīmredzami bojājumi, tad atzīmējiet, kur un kādi tie ir, ja acīmredzamu bojājumu nav, tad pierakstiet, kur tie jūsuprāt varētu būt,
  4. Ja jums ir pieejams fotoaparāts vai foto kamera telefonā, tad veiciet transportlīdzekļa fotogrāfēšanu sadursmes vietā, kā arī apkārtnes un bremzēšanas ceļu, ja to iespējams fiksēt. Ja pastāv iespēja un tas neapdraud jūsu dzīvību/veselību, nofotografējiet arī CSNg iesaistītās personas.
  5. Pierakstiet CSNg liecinieku vārdus, uzvārdus, kontaktinformāciju. Ja tas nav iespējams, pierakstiet reģistrācijas numurus automašīnām, kuras bija apstājušās uzreiz pēc CSNg.
  6. Piefiksējiet informāciju par uz CSNg atbraukušajiem palīdzības dienestiem (policija, ātra medicīniskā palīdzība, ugunsdzēsēju dienests, satiksmes dienests).
  7.  Doto informāciju apkopojiet arī tad, ja CSNg nav ievainoto.
  8. Pierakstiet veidu, kā CSNg iesaistītās personas devās prom no negadījuma vietas - patstāvīgi vai ar auto evakuatoru. Ja iesaistītais auto tiek aizvest ar evakuatoru, pierakstiet evakuatora kompāniju un numurzīmi.
  9. Ja jūsuprāt ir vēl kāda svarīga informācija par negadījuma gaitu vai apstākļiem, protams, piefiksējiet arī to.

Iespējams, ka nespēsiet piefiksēt visu augstāk minēto informāciju, taču jo vairāk informācijas piefiksēsiet, jo lielākas iespējas jums būs pasargāt pašam sevi no lieliem finansiāliem izdevumiem.

 
Visi komentāri
 
Deksters 13.jūnijs 2013 19:31
0 0 Atbildēt

Šis bija noderīgs raksts. Vienmēr, kad tur braukāju, domāju par iespējamo CSN un rīcību pēc tam.

EcoA 14.jūnijs 2013 8:42
0 0 Atbildēt

Raksts jau OK, bet vai pirmais ieteikums nav nedaudz dīvains (ja piem. tomēr esi vainīgs)?

Deksters 14.jūnijs 2013 12:16
0 0 Atbildēt

Kāpēc dīvains? Tur teikts ''uz vietas'' neatzīt. Jo ne visi visu zin, biji vai nebiji vainīgs, visādi var būt.

msh 14.jūnijs 2013 23:57
0 0 Atbildēt

Ir dzirdēts par šitento turienes bezpriģelu no turieniešiem pašiem uz aci. Konkrētāk par variantu, kad persona A ar mazu starpību ieliekas personas B mašīnas pakaļā bez bojājumiem, persona B pasaka ka viss kulē, bet pēc tam piesaka CSNg, saņem kādu štuku un safiš personas A no claims discount klasi aka bonus malus klasi, kas personai A, protams, izmaksā stipri vairāk.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

OCTA turpmāk būs obligāta visiem transportlīdzekļiem, ja nav pārtraukta to reģistrācija 69

Latvijas Republikas Saeima šī gada 14.novembrī pieņēmusi, un Valsts prezidents izsludinājis grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas paredz vairākas būtiskas izmaiņas. Lasīt vairāk

 

Škoda katapultējas uz pretējo joslu (+ VIDEO) 4

Komentārā teikts, ka Škoda vadītājs saduras ar priekšā braucošo Audi, novirzās no kursa un uzbraucot zaļajai zonai, kas nostrādā kā tramplīns, pārlido apstādījumam un nonāk uz ielas, kur kustība virzās uz pretējo pusi. Lasīt vairāk

 

Pētījumā atklāts: palielinoties spēkrata nobraukumam, pieaug odometra "attīšanas" un bojājumu skaits 6

Nobraukums ir viens no galvenajiem transportlīdzekļa nolietojuma rādītājiem, tādēļ daudzi šoferi uz to paļaujas, pērkot automašīnu. Taču ne vienmēr šis skaitlis ir precīzs - it īpaši vecākiem automobiļiem. Spēkrata kalpošanas mūža gaitā veiktais kilometru skaits tiek fiksēts odometrā. Krāpnieki bieži cenšas manipulēt ar tā datiem, lai maldinātu pircējus. Lasīt vairāk

 

Tesla slikti, Honda – labi: vācu TÜV atklāj, kas ir labākais 20

Ja jūs esat Honda Jazz īpašnieks, tad varat priecāties – jūsu auto nelūzīs un kalpos uzticami vismaz pirmos 2-3 gadus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti