Un tā pienāca gaidītais 19.septembra rīts, laiks saulains un sauss – ko vēl vairāk varēja vēlēties, ja runa par auto un to visai vērienīgu izmēģināšanu mūsu pašu zemītē? Paldies IAUTO.LV (un personīgi – Mārim Ozoliņam) par piešķirto iespēju ņemt dalību “Latvijas Gada auto Rudens mediju testa braucienā. Pabūt ļoti interesantu cilvēku sabiedrībā, izbraukt ar katru konkursa dalībnieka pieteikto auto visai neierastos maršrutos pa Kurzemi, padalīties savā starpā ar iespaidiem par katru auto un vispār pavadīt neierastu brīvdienu auto :D Jāpiebilst, ka ģimene, labi zinot manu aizraušanos ar auto, nekādu protestu par vienu izniekoto brīvdienu man tā arī neizteica.
Latvijas Gada auto 2016 pretendenti Rudens mediju testa braucienā Foto: iAuto.lv
Jau no paša rīta pie TC MOLS ieraudzīju “GADA AUTO” karogus un improvizētu mini izstādi no jauniem auto modeļiem. Visu vēl interesantāku darīja iespēja satikt un aprunāties ar, manuprāt, ievērojamiem cilvēkiem, kā I. Cauni vai A. Jansonu, par auto žurnālistiem un fotogrāfiem pat nerunājot. Palīdzēju Mārim aplīmēt vairākus brauciena dalībnieku auto ar sarkanajām “GADA AUTO 2016 PRETENDENTS” lielajām uzlīmēm, līdz saņēmu lūgumu tikt aizvestam turpat netālu līdz TC MOTORS, savākt SUBARU FORESTER. Tad jau tālākais būs pirmie iespaidi par auto marku, ar kuru ne reizi savā mūžā vēl nebiju braucis, un kas bija mūsu grupiņas pirmais testa auto izbraucienā uz Rojas pusi.
Subaru Forester Foto: iAuto.lv
SUBARU FORESTER, aprīkots ar SUBARU BOXER DIESEL 2.0 LITRU DOHCMAKS. JAUDA: 147 PS (108 kW) / 3600 apgr./min, MAKS. GRIEZES MOMENTS: 350 Nm / 1600 - 2400 apgr./min
Uz odometra nobraukti tikai pirmie 55km, tātad auto pilnīgi jauns, aprīkots ar automātisko ātrumkārbu. Iedarbinot, visai kluss dzinējs. Aprīkojums auto arīdzan būtu visai garš saraksts. Izbraucot uz Krasta ielas, pirmais pārsteigums – dzinējs rēc, bet auto dinamikas pilnīgi nekādas. Tas pierādījās arī turpmākā brauciena laikā. Konkrētais dzinējs patīkamai un raitai braukšanai noteikti ir par vāju. Vēl pieļauju iespēju, ka tas bija vēl “neiebraukts” un arī to mocīt nebija vēlmes, taču pirmais iespaids esot visnoturīgākais, ko izmainīt jau grūti. Iespaidu neuzlaboja arī ļoti lielais degvielas patēriņs, kas pēc nobrauktiem 100km joprojām uzrādīja virs 8l/100km! Par automātisko ātrumkārbu gan neviena slikta vārda teikt nevaru. Piekares darbība braucot Latvijā atļautajos ātrumos – neitrāla, neskatoties uz auto virsbūves tipu (man atgādināja piepaceltu universāli vai neierastas formas SUV).
Visādi citādi SUBARU FORESTER atstāja vienkārša darba (lauku cilvēka) auto iespaidu. Diezgan daudz vietas salonā (arī aizmugurē sēdošajiem), daudz visādu patīkamu sīkumu (piemēram, iespēja pagarināt saulessargu garumu, no abām pusēm uz atpakaļskata spoguļa pusi), iespaidīga LCD ekrāna opcijas visa kā regulēšanā un iestatīšanā (pats gan nemēģināju), bet jāatzīst visai kaitinošo japāņu auto niansi neprasmi saražot auto, kas būtu kluss salonā arī ātrumā virs 100km/h.
Mazda 2 Foto: iAuto.lv
MAZDA 2, aprīkota ar dzinēju 1.5 (90) SKYACTIVE, MAKS. GRIEZES MOMENTS 148 NM/ 4000 apgr./min, benzīns. Automātiskā ātrumkārba, kuras darbība ir teju nejūtama. Viens no testa lielākajiem pārsteigumiem. Auto sēdējām 4 pieaugušie (tātad teju vai max noslogojumā), bet ne mirkli neradās šaubas ne par auto dinamiku un spēju veikt apdzīšanas manevrus, ne arī par piekares darbību (vadāmību)! Salons ļoti krāsains, ar sarkaniem plastmasu elementiem (gaumes lieta), mūsu testa auto aprīkojumā bija tikai kondicionieris, nevis klimatkontrole (grozāmie rokturi izskatījās nedaudz vecmodīgi), iespaidīgs milzīgs LCD ekrāns ar perfektu vadību un latviešu valodu (ražotāja attieksme), no dīlera teiktā sapratu, ka pilnīgi visas jaunās MAZDA automašīnas tiek aprīkotas ar šo ekstru, kas būtībā ir kā sagatave nopietnai GPS navigācijai arī, jo, piemaksājot ~600 eur, iespēja tikt pie čipa ar Eiropas valstu kartēm. Vietas aizmugurē ļoti maz, sēdēšana ilgstoši radītu nepārprotamu vēlmi pēc iespējas ātrāk beigt braucienu. Tipisks pilsētas auto ar labu manevrētspēju, dinamiku, aprīkojumu. Kluss mierīgā braukšanas režīmā ap 50km/h, bet skaļš ap 100km/h.
Lieki piebilst, ka mūsu testa brauciens noteikti neiekļāvās “VW FANS braukšanas stila” manierē, tāpēc izbrīnu vēl lielāku radīja niecīgais 6,4l/100km patēriņš ārkārtīgi dinamiskā braukšanas režīmā, pilnā auto noslogojumā!
Mazda CX-3 Foto: iAuto.lv
MAZDA CX-3, SKYACTIV-D 1.5, 77/(105) / 4000, GRIEZES MOMENTS 270 NM/ 1600-2500 apgr./min, dīzelis. Automātiskā ātrumkārba, kuras darbība ir teju nejūtama. Iespaidīgi aprīkots un ļoti pievilcīgs krosovers (koši sarkans metaliks, bēšas ādas salons, LED lukturi utt.) gandrīz 30 000 eur cenā. Protams, dārgi, taču arī aprīkojums kā krietni augstākas klases auto! Iekāpjot atkal 4 cilvēkiem vienā auto, mazliet prieku sabojāja fakts, ka aizmugurē sēdošajiem ceļi atdūrās priekšā sēdošo sēdekļu atzveltnēs, garāku braucienu padarot neizturamu. Joslu maiņas sensora darbība bija nesaprotama, reizēm tas ieslēdzās (par to brīdināja skaņas signāls), bet reizēm nē. Dīlera pārstāvis to raksturoja kā “sliktas kvalitātes” ceļa līniju krāsojumu J Arī pēc spriganā mazās MAZDA 2 benzīna dzinēja, dīzelis šķita ļoti gurdens, bez dinamikas. Principā, noteikti neieteiktu šo konkrēto salikumu MAZDA dīzelim & automātam. Un atkal tā pati MAZDA raksturojošā nianse – auto kļūst nepatīkami skaļš ātrumos virs 100km/h.
Renault Kadjar Foto: iAuto.lv
RENAULT KADJAR, dci 130, 96 (130) pie 4000 apgr./min, GRIEZES MOMENTS 320 NM pie 1750 apgr./min, dīzelis. Un atkal viens krosovers aizvien augošajā segmentā. 6 pakāpju mehāniskā ātrumkārba. Pilnībā lauzts stereotips par marku kā tādu! Jo braukšanas prieks salikumā dīzelim ar mehānisko ātrumkārbu – vienkārši lielisks! Kolosāla atsaucība uz gāzes pedāļa nospiešanu jebkurā ātrumā! Ērta sēdpozīcija aizmugurējā sēdeklī, ļoti ērti pie stūres. Man par lielu izbrīnu, dzinējs visai kluss – tāpat kā auto salons, starp citu, arī lielākos ātrumos.
Ssang Yong Tivoli Foto: iAuto.lv
SSANG YONG Tivoli, 94 (128) / 6000, GRIEZES MOMENTS 160 / 4600 apgr./min, benzīns. Automātiskā ātrumkārba. Vēl viens krosovers izvērtēšanai. Jāatzīstas, ka braucienu ar šo auto es gaidīju ar lielu interesi, jo līdzšinējie iespaidi par šo Dienvidkorejas auto ražotāju aprobežojās tikai ar ārkārtīgi neglītiem (mans subjektīvs viedoklis) auto, ar lielu tehnisko neuzticamību (tautā dzirdēti vairāki līdzīgi viedokļi). Iekāpjot aizmugurējā sēdeklī, liels pārsteigums par ļoti lielo plašumu. Sēdēšanas ērtums kā lielā minivenā! Taču salona apdares tehniskais izpildījums gan lika stipri vilties (materiāli uz tausti, formas utt.) Automātiskā ātrumkārba man par lielu brīnumu, strādāja nevainojami un ļoti plūdeni. Atsevišķs stāsts par dzinēju, ko es raksturotu kā ļoti neatsaucīgu (vāju), skaļu un pilnīgi neelastīgu. Un, lai arī īsā diskusijā ar I.Cauni atļāvos iebilst, ka par savu naudu laikam nemūžam tādu auto es nepirktu, viņš iebilda, ka ne tik sen arī ar KIA cilvēki domāja līdzīgi…
Mercedes-Benz Vito Foto: iAuto.lv
MERCEDES – BENZ VITO, dīzelis, mehāniskā ātrumkārba. Neierasti šajā kompānijā – salīdzinoši prasts, vienkāršs pasažieru buss ar noslieci uz komerctransportu. Ērta sēdpozīcija un viduvēja vadāmība, salons ļoti plastmasīgs un jau visai izgrabējis. Plašs 8 vietīgs salons, ar parastiem pacietiem sēdekļiem Man gan patika busa dinamika, kas daudz neatpalika no vājākajiem testa dalībniekiem. Kā teica dīlera pārstāvis, šis ir MERCEDES mēģinājums ielēkt segmentā ar mazākiem pircēju ienākumiem. Vai tas izdosies – neesmu drošs.
Škoda Superb Foto: iAuto.lv
ŠKODA SUPERB, 2,0 TDi, 190 zs/3,500–4,000, 400 NM/1,750 apgr./min, dīzelis. Biju braucis ar iepriekšējo modeli (kas patika), bet jaunais SUPERB noteikti pārsteidza labā nozīmē! Izcili ērts auto, ārkārtīgi daudz vietas, daiļā blakussēdētāja aizmugurējā sēdeklī varēja sakrustot kāju pār kāju, īsti neskarot priekšā esošā sēdekļa atzveltni! Aprīkojumā viss, ko var vēlēties! Braucot, nerodas sajūta, ka nebrauc ar Premium klases auto. Ventilējami sēdekļi, atsevišķa klimatkontrole pat aizmugurē sēdošajiem, sēdekļu apsilde visiem pasažieriem utt. Izcila DSG automātiskās ātrumkārbas darbība. Ļoti sprigans dīzeļdzinējs ar patīkamu 6,7l/100km patēriņu ārkārtīgi asā braukšanas režīmā! Ļoti patika ekstra, kad var atvērt bagāžnieka durvis, pavēzējot kāju zem aizmugurējā bufera. Manuprāt, visreālākais GADA AUTO 2016 uzvarētāja kandidāts!
Tagad – beidzot arī glīts pēc skata, atšķirībā no iepriekšējā modeļa.
Ford S-Max Foto: iAuto.lv
FORD S-MAX, 2,0 litru TDCi 180ZS, automātiskā ātrumkārba. Tā kā ilgāku laiku ģimenē braucām ar minivenu, jau biju gaidījis vienkārši labu auto. Taču ieraudzīju perfekti aprīkotu (panorāmas stikla jumts, ādas salons, ventilējami sēdekļi ar automātisku muguras masāžu (kosmoss labā nozīmē), absolūti izcilas kameras auto aizmugurē un arī priekšā (kolosāli pārskatāmas izbrauktuves no vārtu rūmēm pilsētā) utt. minivenu, kam piedevām vēl lieliska dīzeļdzinēja atsaucība un dinamika arīdzan! Izcili kluss auto – gandrīz vai BMW sedana līmenī. Lieki piebilst, ka tādu auto katrs var vēlēties! Vienīgais, kas apbēdināja – testa auto maksāja 47 000 eur… Bet dīlera pārstāvim izrādīju patiesu sajūsmu par ļoti ērtu un viegli vadāmu ģimenes auto!
Hyundai Tucson
HYUNDAI TUCSON 1.6 T –GDI, jauda 130,0 (177) / 5 500 apgr./min, 265 NM / 1 500 apgr./min, automātiskā ātrumkārba. Vēl viens auto, kas lauza manus stereotipus pilnībā. Lieliska turbo dzinēja atsaucība (pārsteigums pie 1.6l dzinēja tilpuma), mērena apetīte (niknā režīmā ap 10 l/100km), ļoti kluss akustiski salons, patīkama auto vadāmība un ārkārtīgi plašs auto aprīkojums. Jaunas paaudzes divu sajūgu automāts – pilnīgi ideāla ātrumkārbas darbība. Tiešām ērta sēdēšana gan pie stūres, gan aizmugurē. Jāsecina, ka HYUNDAI ražotājs progresē milzīgos ātrumos!
Mercedes-Benz GLE Coupe Foto: iAuto.lv
MERCEDES – BENZ GLE Coupe , griezes moments NM 620/1600–2400). Jauda 190(268) pie 3600 apgr./min, dīzelis, 9 pakāpju automātiskā ātrumkārba. Jauns modelis, kas tiek pretstatīts nu jau populārajam BMW X6. Ar šo MERCEDES – BENZ GLE Coupe braucot (zemu lidojot) pa Latvijas ceļiem, visai daudz tikām fotografēti arī no garām braucošu BMW braucēju puses, pilsētā iebraucot J Jo ārpus šis auto nevienam nebija noķerams, fantastiska dinamika un piekares darbība (vadāmība), kas regulējama ar Airmatic amortizatoriem (abiem tiltiem) vairākos stāvokļos utt. Ventilējami ādas sēdekļi, vesela kaudze dažādu palīgsistēmu utt. Ļoti patika joslu maiņas sensors, veicot joslu maiņu bez ieslēgta pagrieziena rādītāja, nodreb stūre un auto pat tiecas “neļaut” griezt pa kreisi – stūrei pieslēdzās pretestība pēc brīdinājuma signāla un vibrācijām.
Man tiešām paveicās, nobraucu pie šī skaistuļa stūres ap 40 minūtes visdažādākajos režīmos, neatrodu pilnīgi neviena slikta vārda par to! Bauda braukt vispārākajā nozīmē pie 10l/100km vidējā degvielas patēriņa! Mans absolūtais šī testa favorīts!
Foto: iAuto.lv
Rezumējot pasākumu, varu apgalvot, ka izmēģināt vienā dienā tik lielu skaitu jaunu auto – fantastika! Radās priekšstats par mūsdienu autobūves tendencēm, kā arī idejas par kādu konkrētāku auto kā potenciālu pirkumu tuvākā vai tālākā nākotnē!
PALDIES IAUTO.LV
Kasinsh79 (Kaspars Gailis)
Foto: iAuto.lv
Ja arī Tu vēlies izbraukt ar šiem un vēl citiem auto, tad nāc 3.oktobrī uz TC Mols, konkursa "Latvijas Gada auto" rīkoto "Lielo testa braucienu Molā".
3.oktobrī pie TC Mols no plkst 11:00 līdz 18:00
Tad nu tā.
Ne žurnālists būdams, uzrakstīju, manuprāt, sakarīgu savu atziņu apkopojumu par testa dienu. Diemžēl izrādās, ka te ir vairāki izteikti neinteliģenti personāži, kuriem vairāk par saturu interesē forma. Ļoti bēdīgi, bet komentēt katra tirliņa "pērli"netaisos.
Esmu gatavs diskutēt tikai par saturu (auto testu un modeļiem tajā). Visu gaišu :D