Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Kā lauzt stereotipus jeb viena sestdiena ar konkursu "Latvijas Gada auto 2016" (+ foto) 18

 

Kaspars Gailis pie Mercedes-Benz GLE Coupe Foto: Kaspars Gailis

Kaspars Gailis speciāli iAuto | 26.septembris 2015 19:17

Un tā pienāca gaidītais 19.septembra rīts, laiks saulains un sauss – ko vēl vairāk varēja vēlēties, ja runa par auto un to visai vērienīgu izmēģināšanu mūsu pašu zemītē? Paldies IAUTO.LV (un personīgi – Mārim Ozoliņam) par piešķirto iespēju ņemt dalību “Latvijas Gada auto Rudens mediju testa braucienā. Pabūt ļoti interesantu cilvēku sabiedrībā, izbraukt ar katru konkursa dalībnieka pieteikto auto visai neierastos maršrutos pa Kurzemi, padalīties savā starpā ar iespaidiem par katru auto un vispār pavadīt neierastu brīvdienu auto :D Jāpiebilst, ka ģimene, labi zinot manu aizraušanos ar auto, nekādu protestu par vienu izniekoto brīvdienu man tā arī neizteica.

Latvijas Gada auto 2016 pretendenti Rudens mediju testa braucienā Foto: iAuto.lv

Jau no paša rīta pie TC MOLS ieraudzīju “GADA AUTO” karogus un improvizētu mini izstādi no jauniem auto modeļiem. Visu vēl interesantāku darīja iespēja satikt un aprunāties ar, manuprāt, ievērojamiem cilvēkiem, kā I. Cauni vai A. Jansonu, par auto žurnālistiem un fotogrāfiem pat nerunājot. Palīdzēju Mārim aplīmēt vairākus brauciena dalībnieku auto ar sarkanajām “GADA AUTO 2016 PRETENDENTS” lielajām uzlīmēm, līdz saņēmu lūgumu tikt aizvestam turpat netālu līdz TC MOTORS, savākt SUBARU FORESTER. Tad jau tālākais būs pirmie iespaidi par auto marku, ar kuru ne reizi savā mūžā vēl nebiju braucis, un kas bija mūsu grupiņas pirmais testa auto izbraucienā uz Rojas pusi.

Subaru Forester Foto: iAuto.lv

SUBARU FORESTER, aprīkots ar SUBARU BOXER DIESEL 2.0 LITRU DOHCMAKS. JAUDA: 147 PS (108 kW) / 3600 apgr./min, MAKS. GRIEZES MOMENTS: 350 Nm / 1600 - 2400 apgr./min

Uz odometra nobraukti tikai pirmie 55km, tātad auto pilnīgi jauns, aprīkots ar automātisko ātrumkārbu. Iedarbinot, visai kluss dzinējs. Aprīkojums auto arīdzan būtu visai garš saraksts. Izbraucot uz Krasta ielas, pirmais pārsteigums – dzinējs rēc, bet auto dinamikas pilnīgi nekādas. Tas pierādījās arī turpmākā brauciena laikā. Konkrētais dzinējs patīkamai un raitai braukšanai noteikti ir par vāju. Vēl pieļauju iespēju, ka tas bija vēl “neiebraukts” un arī to mocīt nebija vēlmes, taču pirmais iespaids esot visnoturīgākais, ko izmainīt jau grūti. Iespaidu neuzlaboja arī ļoti lielais degvielas patēriņs, kas pēc nobrauktiem 100km joprojām uzrādīja virs 8l/100km! Par automātisko ātrumkārbu gan neviena slikta vārda teikt nevaru. Piekares darbība braucot Latvijā atļautajos ātrumos – neitrāla, neskatoties uz auto virsbūves tipu (man atgādināja piepaceltu universāli vai neierastas formas SUV).

Visādi citādi SUBARU FORESTER atstāja vienkārša darba (lauku cilvēka) auto iespaidu. Diezgan daudz vietas salonā (arī aizmugurē sēdošajiem), daudz visādu patīkamu sīkumu (piemēram, iespēja pagarināt saulessargu garumu, no abām pusēm uz atpakaļskata spoguļa pusi), iespaidīga LCD ekrāna opcijas visa kā regulēšanā un iestatīšanā (pats gan nemēģināju), bet jāatzīst visai kaitinošo japāņu auto niansi neprasmi saražot auto, kas būtu kluss salonā arī ātrumā virs 100km/h.

Mazda 2 Foto: iAuto.lv

MAZDA 2, aprīkota ar dzinēju 1.5 (90) SKYACTIVE, MAKS. GRIEZES MOMENTS 148 NM/ 4000 apgr./min, benzīns. Automātiskā ātrumkārba, kuras darbība ir teju nejūtama. Viens no testa lielākajiem pārsteigumiem. Auto sēdējām 4 pieaugušie (tātad teju vai max noslogojumā), bet ne mirkli neradās šaubas ne par auto dinamiku un spēju veikt apdzīšanas manevrus, ne arī par piekares darbību (vadāmību)! Salons ļoti krāsains, ar sarkaniem plastmasu elementiem (gaumes lieta), mūsu testa auto aprīkojumā bija tikai kondicionieris, nevis klimatkontrole (grozāmie rokturi izskatījās nedaudz vecmodīgi), iespaidīgs milzīgs LCD ekrāns ar perfektu vadību un latviešu valodu (ražotāja attieksme), no dīlera teiktā sapratu, ka pilnīgi visas jaunās MAZDA automašīnas tiek aprīkotas ar šo ekstru, kas būtībā ir kā sagatave nopietnai GPS navigācijai arī, jo, piemaksājot ~600 eur, iespēja tikt pie čipa ar Eiropas valstu kartēm. Vietas aizmugurē ļoti maz, sēdēšana ilgstoši radītu nepārprotamu vēlmi pēc iespējas ātrāk beigt braucienu. Tipisks pilsētas auto ar labu manevrētspēju, dinamiku, aprīkojumu. Kluss mierīgā braukšanas režīmā ap 50km/h, bet skaļš ap 100km/h.

Lieki piebilst, ka mūsu testa brauciens noteikti neiekļāvās “VW FANS braukšanas stila” manierē, tāpēc izbrīnu vēl lielāku radīja niecīgais 6,4l/100km patēriņš ārkārtīgi dinamiskā braukšanas režīmā, pilnā auto noslogojumā!

Mazda CX-3 Foto: iAuto.lv

MAZDA CX-3, SKYACTIV-D 1.5, 77/(105) / 4000, GRIEZES MOMENTS 270 NM/ 1600-2500 apgr./min, dīzelis. Automātiskā ātrumkārba, kuras darbība ir teju nejūtama. Iespaidīgi aprīkots un ļoti pievilcīgs krosovers (koši sarkans metaliks, bēšas ādas salons, LED lukturi utt.) gandrīz 30 000 eur cenā. Protams, dārgi, taču arī aprīkojums kā krietni augstākas klases auto! Iekāpjot atkal 4 cilvēkiem vienā auto, mazliet prieku sabojāja fakts, ka aizmugurē sēdošajiem ceļi atdūrās priekšā sēdošo sēdekļu atzveltnēs, garāku braucienu padarot neizturamu. Joslu maiņas sensora darbība bija nesaprotama, reizēm tas ieslēdzās (par to brīdināja skaņas signāls), bet reizēm nē. Dīlera pārstāvis to raksturoja kā “sliktas kvalitātes” ceļa līniju krāsojumu J Arī pēc spriganā mazās MAZDA 2 benzīna dzinēja, dīzelis šķita ļoti gurdens, bez dinamikas. Principā, noteikti neieteiktu šo konkrēto salikumu MAZDA dīzelim & automātam. Un atkal tā pati MAZDA raksturojošā nianse – auto kļūst nepatīkami skaļš ātrumos virs 100km/h.

Renault Kadjar Foto: iAuto.lv

RENAULT KADJAR, dci 130, 96 (130) pie 4000 apgr./min, GRIEZES MOMENTS 320 NM pie 1750 apgr./min, dīzelis. Un atkal viens krosovers aizvien augošajā segmentā. 6 pakāpju mehāniskā ātrumkārba. Pilnībā lauzts stereotips par marku kā tādu! Jo braukšanas prieks salikumā dīzelim ar mehānisko ātrumkārbu – vienkārši lielisks! Kolosāla atsaucība uz gāzes pedāļa nospiešanu jebkurā ātrumā! Ērta sēdpozīcija aizmugurējā sēdeklī, ļoti ērti pie stūres. Man par lielu izbrīnu, dzinējs visai kluss – tāpat kā auto salons, starp citu, arī lielākos ātrumos.

Ssang Yong Tivoli Foto: iAuto.lv

SSANG YONG Tivoli, 94 (128) / 6000, GRIEZES MOMENTS 160 / 4600 apgr./min, benzīns. Automātiskā ātrumkārba. Vēl viens krosovers izvērtēšanai. Jāatzīstas, ka braucienu ar šo auto es gaidīju ar lielu interesi, jo līdzšinējie iespaidi par šo Dienvidkorejas auto ražotāju aprobežojās tikai ar ārkārtīgi neglītiem (mans subjektīvs viedoklis) auto, ar lielu tehnisko neuzticamību (tautā dzirdēti vairāki līdzīgi viedokļi). Iekāpjot aizmugurējā sēdeklī, liels pārsteigums par ļoti lielo plašumu. Sēdēšanas ērtums kā lielā minivenā! Taču salona apdares tehniskais izpildījums gan lika stipri vilties (materiāli uz tausti, formas utt.) Automātiskā ātrumkārba man par lielu brīnumu, strādāja nevainojami un ļoti plūdeni. Atsevišķs stāsts par dzinēju, ko es raksturotu kā ļoti neatsaucīgu (vāju), skaļu un pilnīgi neelastīgu. Un, lai arī īsā diskusijā ar I.Cauni atļāvos iebilst, ka par savu naudu laikam nemūžam tādu auto es nepirktu, viņš iebilda, ka ne tik sen arī ar KIA cilvēki domāja līdzīgi…

Mercedes-Benz Vito Foto: iAuto.lv

MERCEDES – BENZ VITO, dīzelis, mehāniskā ātrumkārba. Neierasti šajā kompānijā – salīdzinoši prasts, vienkāršs pasažieru buss ar noslieci uz komerctransportu. Ērta sēdpozīcija un viduvēja vadāmība, salons ļoti plastmasīgs un jau visai izgrabējis. Plašs 8 vietīgs salons, ar parastiem pacietiem sēdekļiem Man gan patika busa dinamika, kas daudz neatpalika no vājākajiem testa dalībniekiem. Kā teica dīlera pārstāvis, šis ir MERCEDES mēģinājums ielēkt segmentā ar mazākiem pircēju ienākumiem. Vai tas izdosies – neesmu drošs.

Škoda Superb Foto: iAuto.lv

ŠKODA SUPERB, 2,0 TDi, 190 zs/3,500–4,000, 400 NM/1,750 apgr./min, dīzelis. Biju braucis ar iepriekšējo modeli (kas patika), bet jaunais SUPERB noteikti pārsteidza labā nozīmē! Izcili ērts auto, ārkārtīgi daudz vietas, daiļā blakussēdētāja aizmugurējā sēdeklī varēja sakrustot kāju pār kāju, īsti neskarot priekšā esošā sēdekļa atzveltni! Aprīkojumā viss, ko var vēlēties! Braucot, nerodas sajūta, ka nebrauc ar Premium klases auto. Ventilējami sēdekļi, atsevišķa klimatkontrole pat aizmugurē sēdošajiem, sēdekļu apsilde visiem pasažieriem utt. Izcila DSG automātiskās ātrumkārbas darbība. Ļoti sprigans dīzeļdzinējs ar patīkamu 6,7l/100km patēriņu ārkārtīgi asā braukšanas režīmā! Ļoti patika ekstra, kad var atvērt bagāžnieka durvis, pavēzējot kāju zem aizmugurējā bufera. Manuprāt, visreālākais GADA AUTO 2016 uzvarētāja kandidāts!

Tagad – beidzot arī glīts pēc skata, atšķirībā no iepriekšējā modeļa.

Ford S-Max Foto: iAuto.lv

FORD S-MAX, 2,0 litru TDCi 180ZS, automātiskā ātrumkārba. Tā kā ilgāku laiku ģimenē braucām ar minivenu, jau biju gaidījis vienkārši labu auto. Taču ieraudzīju perfekti aprīkotu (panorāmas stikla jumts, ādas salons, ventilējami sēdekļi ar automātisku muguras masāžu (kosmoss labā nozīmē), absolūti izcilas kameras auto aizmugurē un arī priekšā (kolosāli pārskatāmas izbrauktuves no vārtu rūmēm pilsētā) utt. minivenu, kam piedevām vēl lieliska dīzeļdzinēja atsaucība un dinamika arīdzan! Izcili kluss auto – gandrīz vai BMW sedana līmenī. Lieki piebilst, ka tādu auto katrs var vēlēties! Vienīgais, kas apbēdināja – testa auto maksāja 47 000 eur… Bet dīlera pārstāvim izrādīju patiesu sajūsmu par ļoti ērtu un viegli vadāmu ģimenes auto!

Hyundai Tucson

HYUNDAI TUCSON 1.6 T –GDI, jauda 130,0 (177) / 5 500 apgr./min, 265 NM / 1 500 apgr./min, automātiskā ātrumkārba. Vēl viens auto, kas lauza manus stereotipus pilnībā. Lieliska turbo dzinēja atsaucība (pārsteigums pie 1.6l dzinēja tilpuma), mērena apetīte (niknā režīmā ap 10 l/100km), ļoti kluss akustiski salons, patīkama auto vadāmība un ārkārtīgi plašs auto aprīkojums. Jaunas paaudzes divu sajūgu automāts – pilnīgi ideāla ātrumkārbas darbība. Tiešām ērta sēdēšana gan pie stūres, gan aizmugurē. Jāsecina, ka HYUNDAI ražotājs progresē milzīgos ātrumos!

Mercedes-Benz GLE Coupe Foto: iAuto.lv

MERCEDES – BENZ GLE Coupe , griezes moments NM 620/1600–2400). Jauda 190(268) pie 3600 apgr./min, dīzelis, 9 pakāpju automātiskā ātrumkārba. Jauns modelis, kas tiek pretstatīts nu jau populārajam BMW X6. Ar šo MERCEDES – BENZ GLE Coupe braucot (zemu lidojot) pa Latvijas ceļiem, visai daudz tikām fotografēti arī no garām braucošu BMW braucēju puses, pilsētā iebraucot J Jo ārpus šis auto nevienam nebija noķerams, fantastiska dinamika un piekares darbība (vadāmība), kas regulējama ar Airmatic amortizatoriem (abiem tiltiem) vairākos stāvokļos utt. Ventilējami ādas sēdekļi, vesela kaudze dažādu palīgsistēmu utt. Ļoti patika joslu maiņas sensors, veicot joslu maiņu bez ieslēgta pagrieziena rādītāja, nodreb stūre un auto pat tiecas “neļaut” griezt pa kreisi – stūrei pieslēdzās pretestība pēc brīdinājuma signāla un vibrācijām.

Man tiešām paveicās, nobraucu pie šī skaistuļa stūres ap 40 minūtes visdažādākajos režīmos, neatrodu pilnīgi neviena slikta vārda par to! Bauda braukt vispārākajā nozīmē pie 10l/100km vidējā degvielas patēriņa! Mans absolūtais šī testa favorīts!

Foto: iAuto.lv

Rezumējot pasākumu, varu apgalvot, ka izmēģināt vienā dienā tik lielu skaitu jaunu auto – fantastika! Radās priekšstats par mūsdienu autobūves tendencēm, kā arī idejas par kādu konkrētāku auto kā potenciālu pirkumu tuvākā vai tālākā nākotnē!

PALDIES IAUTO.LV

Kasinsh79 (Kaspars Gailis)

Foto: iAuto.lv

Ja arī Tu vēlies izbraukt ar šiem un vēl citiem auto, tad nāc 3.oktobrī uz TC Mols, konkursa "Latvijas Gada auto" rīkoto "Lielo testa braucienu Molā".

3.oktobrī pie TC Mols no plkst 11:00 līdz 18:00

 
Visi komentāri
 
VWfans 26.septembris 2015 21:09
6 6 Atbildēt

Paldies, interesants raksts! Laikam jāsecina, ka vilšanās bija Subaru-Forester un Ssang-Yong Tivoli. :)

kasinsh79 26.septembris 2015 21:24
7 0 Atbildēt

Prieks, ka var lasīt :)

Tas tiesa, biju gaidījis daudz vairāk no Subaru Forester (jo pirmā saskarsme ar Subaru marku kā tādu), bet Ssang-Yong Tivoli - noteikti neesmu tā mērķauditorija.

Kopumā man kā auto (kā tādu) fanam - visnotaļ neierasts pasākums, man ļoti patika!

Shiirs 26.septembris 2015 23:53
6 25 Atbildēt

man vilshanaas ir shaadi raksti.

kur kautkads roltons, piemeram, uzskata, ka mashiina neiet, jo "veel nav iebraukta". :D

un vel nozelojamaak ir neiedot murgojumu izlasiit kadai pensioneetai uchenei, kura saliks komatus pareizi.

Shiirs 26.septembris 2015 23:56
6 20 Atbildēt

Jaa (paga ko es gribeeju teikt)? nee (laikam neko) :)

paskaitiet cik iekavu! apdirsties aiz laimes var!

kasinsh79 27.septembris 2015 7:35
14 6 Atbildēt

Par pareizrakstību jau gan man pārmest nevajadzētu. Gramatika ir mans absolūts jājamzirdziņš :)

Nav tur nevienas kļūdas. Ar to patiesi lepojos.

GB12 27.septembris 2015 14:53
9 3 Atbildēt

Nomierinies. Viņam vienkārši skauž.

sirga 27.septembris 2015 10:48
1 0 Atbildēt

veca uchene, rakstā pati apjuktu....

mūsu laika domas pārvades stils ir izcils-ta ka komatu,iekavu,domuzīmi liec kur gribi:D

Tas pats teksta pieminēts vārds "bus";dīlers

nav tie īsti latvieshu valodas vardi-bet ir OK-viņsh tak nav Rainis-un uguns & nakts nerakstīja:D

torkjis 27.septembris 2015 13:55
6 16 Atbildēt

Jā, jā, nevienas kļūdas. Vismaz par gramatiku jau varēji paklusēt.

" Ļoti patika ekstra, kad var atvērt bagāžnieka durvis, pavēzējot kāju zem aizmugurējā bufera." (c)

"Kad" ir apstākļa vārds un šajā teikuma konstrukcijā, tā lietošana ir nepareiza.

Kļūdu ir ļoti daudz. Par sintaksi pat nerunājot.

kasinsh79 27.septembris 2015 15:39
17 3 Atbildēt

Nu jāaaaa :)

Labākais ēdiens latvietim - cits latvietis :)))

Paldies!

kasinsh79 27.septembris 2015 17:12
19 0 Atbildēt

Tad nu tā.

Ne žurnālists būdams, uzrakstīju, manuprāt, sakarīgu savu atziņu apkopojumu par testa dienu. Diemžēl izrādās, ka te ir vairāki izteikti neinteliģenti personāži, kuriem vairāk par saturu interesē forma. Ļoti bēdīgi, bet komentēt katra tirliņa "pērli"netaisos.

Esmu gatavs diskutēt tikai par saturu (auto testu un modeļiem tajā). Visu gaišu :D

torkjis 27.septembris 2015 17:30
0 0 Atbildēt

Viss jau būtu kedā, tik nevajag izcelt to, kā nav.

Nu nav gramatika Tev nekāds jājamzirdziņš.

Tieši tāpēc jau parādījās komentāri gramatiku.

Peace :)

iAuto 27.septembris 2015 17:34
0 0 Atbildēt

Galvenais nevajag cepties, katram savs viedoklis.

VWfans 27.septembris 2015 20:13
0 0 Atbildēt

Labprāt iegādātos Hyundai-Tucson ar 1,6 litru 132 zirgspēku benzīna motoru sākuma komplektācijā par 20 tūkstošiem eiro.

hyundai.skandimotors.lv/files/tucson_lat_equip04_09.pdf

Shiirs 28.septembris 2015 23:31
1 19 Atbildēt

:D

Raksts tieshaam uz goda. Tiesi tada pasha stilaa kaa vina hondas pardoshanas sludinajums.

Latvijas autoprese miizh karstu un pirzh saluutu. puulis gavilee. visi vienlaiciigi atver shampjus. ir dzimis jauns talansts. :D

ak 30.septembris 2015 8:08
9 0 Atbildēt

Paldies, kasinsh. Ļoti patika Tava rakstīšanas stils, un konkrēti, mārketinga neaptumšoti, secinājumi. Kas pārsteidza-ka Foresters (kurš ir arī man ka otrais auto, tikai ar 2.0 benzīna dzinēju) nav ne ar ko gājis uz priekšu, laikam grib pakāst savus pircējus, jo dzinēja tupums ir viens no lielākajiem trūkumiem. Sava Forestera 150 zs - es vispār nesaprotu, kur viņi ir ? Nākamais Subaru nebūs.

Paldies par sakarīgo aprakstu!

Shiirs 30.septembris 2015 15:03
0 2 Atbildēt

biski pagaidi. vinu vajag piebraukt! objezdjitj nado! roltons zina par ko ir runa! :D

ak 30.septembris 2015 16:20
0 0 Atbildēt

Es savējo jau 150 k/km "apbraucu" :)

dzanks 26.novembris 2015 9:20
0 0 Atbildēt

150 Zs auto ar pilnpiedziņu, kur pilna masa pie 2 tonnām noteikti nav prātīgs lēmums. Ne velti par labāko dzinēju subaru ir atzīts 3.0 atmosfēriskais - vienkāršs tai pat laikā jaudīgs, un patērē mazāk par 2,5 vienādos auto.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Lūk, tā izskatās mūsu ikdiena uz Latvijas ceļiem 1.daļa - vajag 4 joslu ceļus (+ VIDEO) 1

Vienam par ātru, citam par lēnu. Smagais steidzas un nervozē, taču vieglā automobiļa vadītājam "saule vēl augstu" un viņš jau labu gabalu pirms pilsētas pārgājis uz nesteidzīgu braukšanas stilu, aptuveni 70 km/h ātrumā. Lasīt vairāk

 

Sabiedrība ceļ trauksmi par OCTA grozījumiem: ManaBalss iniciatīva savāc jau gandrīz 2000 parakstu trīs stundu laikā 37

Jaunās prasības par obligātu OCTA polises iegādi visiem reģistrētajiem transportlīdzekļiem, neatkarīgi no to izmantošanas, ir izraisījušas plašu sabiedrības neapmierinātību. Saskaņā ar likuma grozījumiem, kas stāsies spēkā 23.decembrī, OCTA būs jāiegādājas pat tiem transportlīdzekļiem, kas netiek izmantoti un stāv garāžās vai pagalmos. Lasīt vairāk

 

OCTA turpmāk būs obligāta visiem transportlīdzekļiem, ja nav pārtraukta to reģistrācija 121

Latvijas Republikas Saeima šī gada 14.novembrī pieņēmusi, un Valsts prezidents izsludinājis grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas paredz vairākas būtiskas izmaiņas. Lasīt vairāk

 

Porsche neatteiksies no iekšdedzes motoriem 3

Vācijas autobūves uzņēmums turpinās izstrādāt arī iekšdedzes motoru modeļus, saglabājot tradicionālos dzinējus vismaz līdz 2030. gadam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti