Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Saeimā mēģinās lūkot, kā izlabot pašiem nesaprastus OCTA likuma grozījumus; savākti jau 14 000 parakstu 18

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 28.novembris 2024 8:52

Saeimas sēdē šodien vērtēs opozīcijas iesniegtos grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas labo pieņemto normu, kas paredz, ka OCTA polise turpmāk būs obligāti jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku.

"Jaunās vienotības" (JV) Saeimas frakcijas vadītājs Edmunds Jurēvics aģentūrai LETA pastāstījis, ka par likumprojektu nobalsoja visi Saeimas deputāti un lai paātrinātu jautājuma risināšanu, ceturtdienas, 28.novembra, sēdē paredzēts atbalstīt vairāku opozīcijā esošo politisko spēku lūgumu veikt grozījumus OCTA likumā, atceļot pieņemtās izmaiņas.

Jurēvics paskaidroja, ka šis nav tāds "pozīcijas, opozīcijas jautājums", kas ir iemesls, lai opozīcijas sagatavoto likumprojektu nodotu skatīšanai komisijā.

Jau ziņots, ka Saeimas šā gada 14.novembrī pieņemtie un Valsts prezidenta izsludinātie grozījumi OCTA likumā pardz, ka OCTA apdrošināšanas polise turpmāk būs obligāti jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku. Grozījumi likumā stāsies spēkā šogad 10.decembrī.

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) pārstāvji skaidro, ka līdz šim spēkā esošais regulējums paredzēja, ka transportlīdzeklim, ja tas netika izmantots ceļu satiksmē, un vienlaikus nebija pārtraukta tā reģistrācija, OCTA polises iegāde nebija obligāta.

Saeimas pieņemtie grozījumi likumā paredz, ka turpmāk OCTA polise būs jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, neatkarīgi no tā vai transportlīdzeklis piedalās ceļu satiksmē, ja vien uz laiku nav pārtraukta tā reģistrācija valsts vai pašvaldību transportlīdzekļu reģistrā.

Minētie grozījumi veikti atbilstoši Eiropas Savienības (ES) direktīvas prasībām, un tie paplašina cietušo personu aizsardzību. LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins skaidro, ka tādējādi arī transportlīdzekļa īpašniekam samazinās risks, ka ar tā īpašumā vai valdījumā esošo neapdrošināto spēkratu apzināti vai netīši tiks nodarīti zaudējumi citas personas mantai vai veselībai, par kuru regresa kārtībā nāksies maksāt no savas kabatas.

Abāšins piebilst, ka šāda kārtība jau darbojas dažās kaimiņvalstīs, piemēram, Igaunijā. Šīs direktīvas prasība būs jāievēro arī pārējām ES dalībvalstīm, kas to vēl nav ieviesušas.

Abāšins aicina visus transportlīdzekļu īpašniekus pārliecināties, vai to īpašumā vai valdījumā esošajiem spēkratiem ir derīga OCTA. Ja transportlīdzeklis netiek ikdienā aktīvi izmantots, vai paredzēts, ka tas netiks ilgstoši lietots, Abāšins rekomendē tā īpašniekam apsvērt iespēju uz laiku pārtraukt spēkrata reģistrāciju, piebilstot, ka šobrīd noris diskusija par esošo normatīvu izmaiņām, lai ļautu pārtraukt transportlīdzekļa reģistrāciju uz laiku, neveicot numurzīmju nodošanu.

Neapdrošināto transportlīdzekļu kontrole šobrīd tiek veikta ar Valsts policijas ekipāžu vai tehnisko palīglīdzekļu uzraudzību - tas nozīmē, ka kontrolēti tiek tikai tie spēkrati, kas piedalās ceļu satiksmē.

Līdz ar grozījumu spēkā stāšanos Valsts policijas ekipāžas varēs pārbaudīt arī ceļmalās vai citur ilgstoši stāvošus transportlīdzekļus, skaidro Abāšins, norādot - ja šādam spēkratam nebūs derīga OCTA, un nebūs pārtraukta tā reģistrācija, var tikt sodīts šī transportlīdzekļa īpašnieks. Tāpat tiek diskutēts arī par citiem neapdrošināto transportlīdzekļu kontroles mehānismiem nākotnē, tomēr tie prasīs atbilstošas izmaiņas normatīvos, piebilst Abāšins.

Paraksties šeit https://manabalss.lv/octa-polise-tikai-transportlidzekla-izmantosanas-laika/show

 
18 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Original Nja 28.novembris 2024 9:46
9 0 Atbildēt

Smieklīgi, ka LTAB piesauc Igaunijas piemēru, ka tur esot tāpat, lai gan Igaunijā ir skaidri nodefinēts, ka, ja automašīna ir nolikta "ziemas guļā" garāžā, angārā, vai privātā teritorijā, OCTA nav jāpērk, taču, ja tā stāv uz ielas vai publiskā stāvvietā, tad ir. Bet protams, ka LTAB nebija izdevīgi šo pieminēt

Nja 28.novembris 2024 10:06
4 0 Atbildēt

Ar ko tie daži cilvēku vārdi bildē ir tik īpaši ka vajag pasvītrot?

Original Nja 28.novembris 2024 9:52
3 0 Atbildēt

Šī vairākkārtējā noņemt/uzlikt uzskaitē katru gadu ir maksas pakalpojums, kā arī jau samaksātā gada nodokļa atgriešana ir vesels process caur VID, kas nozīmē, ka tas uzliek absolūti nevajadzīgu slogu uz CSDD un VID sistēmām un darbiniekiem. Vienīgais bonuss - papildus peļņa CSDD un, potenciāli, arī valstij, jo daļai būtu slinkums rakstīt iesniegumus VID nodokļa atgriešanai. VIss šis likuma izmaiņu farss ir tikai un vienīgi mēģinājums nokāst piķi no valsts, LTAB lobijs, un, iespējams, mēģināt atbrīvot ielas no ilgstoši stāvošām lamatām.

Labākais risinājums, kas tiešām dotu kādu labumu gan tautai, gan valstij, būtu, ņemot piemēru no Vācijas, ieviest numurzīmes, kuras drīkst izmantot/apdrošināt tikai noteiktos mēnešos. Nodokli maksā tikai par šiem mēnešiem, tāpat arī apdrošināšanu. Šāds risinājums derētu lielākajai daļai motociklistu un auto entuziastu, kuri savus spēkratus izmanto tikai vasarā.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Saeimā mēģinās lūkot, kā izlabot pašiem nesaprastus OCTA likuma grozījumus; savākti jau 14 000 parakstu 18

Saeimas sēdē šodien vērtēs opozīcijas iesniegtos grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas labo pieņemto normu, kas paredz, ka OCTA polise turpmāk būs obligāti jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām Huyndai Tucson lādējamo hibrīdu (+ VIDEO)

Jaunākais Hyundai Tucson ārēji izskatās tāpat kā iepriekš. Kas mainījies? Šī ir ceturtās paaudzes Tucson modeļa modernizētā versija. Eiropas tirgum to vēl arvien ražo Čehijā, un tirdzniecībā tā nonāca vien gada vidū. Lasīt vairāk

 

No 1.decembra ceļu satiksmē tikai ar atbilstošām ziemas riepām 9

Tuvojoties Ceļu satiksmes noteikumos noteiktajam ziemas periodam, VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija" (CSDD) sadarbībā ar Valsts policiju pēdējo dienu laikā visā Latvijas teritorijā veikusi tehniskās kontroles uz ceļiem, lai pārbaudītu transportlīdzekļa tehnisko stāvokli un riepu atbilstību ziemas prasībām. Lasīt vairāk

 

"RB Rail" šogad atalgojumam tērē ap 17 miljoniem eiro 2

Baltijas valstu kopuzņēmums AS "RB Rail" šogad atalgojumam tērē ap 17 miljoniem eiro, liecina Latvijas Televīzijas raidījuma "Kas notiek Latvijā?" apkopotā informācija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti