Sabiedrība ceļ trauksmi par OCTA grozījumiem: ManaBalss iniciatīva savāc jau gandrīz 2000 parakstu trīs stundu laikā - iAuto

Sabiedrība ceļ trauksmi par OCTA grozījumiem: ManaBalss iniciatīva savāc jau gandrīz 2000 parakstu trīs stundu laikā 50

 

27.11.2024 ir 3 354 paraksti uz plkst. 17.51 Foto: Ekrānuzņēmums

Nozare.lv | 27.novembris 2024 16:48

Jaunās prasības par obligātu OCTA polises iegādi visiem reģistrētajiem transportlīdzekļiem, neatkarīgi no to izmantošanas, ir izraisījušas plašu sabiedrības neapmierinātību. Saskaņā ar likuma grozījumiem, kas stāsies spēkā 23.decembrī, OCTA būs jāiegādājas pat tiem transportlīdzekļiem, kas netiek izmantoti un stāv garāžās vai pagalmos.

Šī norma radījusi pamatotu satraukumu daudzos transportlīdzekļu īpašniekos, neizpratnē ir arī motobraucēji un antīko automobiļu kolekcionāri. Tiek norādīts, ka šie grozījumi ne tikai uzliek transportlīdzekļu īpašniekiem nepamatotu finansiālu slogu, bet arī ietekmē situācijas, kad transportlīdzekļi ilgstoši netiek izmantoti. Turklāt prasība iegādāties OCTA arī neizmantotiem transportlīdzekļiem netieši liek pārmaksāt par pakalpojumiem, kas faktiski netiek izmantoti.

ManaBalss.lv publicētā iniciatīva "OCTA polise tikai transportlīdzekļa izmantošanas laikā" ( https://manabalss.lv/octa-polise-tikai-transportlidzekla-izmantosanas-laika/show) aicina atcelt prasību obligāti iegādāties OCTA polises transportlīdzekļiem, kas netiek izmantoti, kā arī vienkāršot transportlīdzekļu reģistrācijas pārtraukšanu un atjaunošanu, ļaujot to veikt attālināti, bez nepieciešamības nodot numurzīmes.

Triju stundu laikā kopš iniciatīvas publicēšanas tai savu atbalstu izteikuši gandrīz 2000 cilvēku. Tas apliecina, ka šis jautājums ir svarīgs daudziem un nepieciešamas tūlītējas izmaiņas normatīvajos aktos.

ManaBalss aicina ikvienu Latvijas iedzīvotāju parakstīt šo iniciatīvu, lai veicinātu taisnīgu un saprātīgu risinājumu šai problēmai. Jo vairāk parakstu tiks savākts, jo spēcīgāka būs sabiedrības balss, uzrunājot Saeimu par nepieciešamajām izmaiņām.

Paraksties šeit https://manabalss.lv/octa-polise-tikai-transportlidzekla-izmantosanas-laika/show

 

Šitie ir mūsu varoņi - kas atbalstīja šo likumu Foto: Ekrānuzņēmums

27.11.2024 ir 6 721 paraksti uz plkst. 20.08 Foto: Ekrānuzņēmums

27.11.2024 ir 9 750 paraksti uz plkst. 21.25 Foto: Ekrānuzņēmums

27.11.2024 ir 9 750 paraksti uz plkst. 21.34 Foto: Ekrānuzņēmums

27.11.2024 ir 11 842 paraksti uz plkst. 23.21 Foto: Ekrānuzņēmums

28.11.2024 ir 14 188 paraksti uz plkst. 8.20

 
50 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Jobo 27.novembris 2024 17:23
15 0 Atbildēt

Pieredzes vajag  vākt parakstus arī par Briškena atlaišanu. Daudz sūdus ir savārijis.

uupis 27.novembris 2024 17:40
13 0 Atbildēt

Pēkšņi visi uzzināja ka Garantijas fondam NAV JĒGAS!!!

Kā tā sanāca???

robchix 27.novembris 2024 20:06
10 0 Atbildēt

Vispār jau, te parādījās tas, ka mūsu simc "gudrās" pakaļas vispār nedara savu darbu, respektīvi pilnīgi un galigi nelasa un neiedziļinās  (vai nevēlas to darīt) likumdošanas aktos, kas viņiem tiek likti priekšā uz apstiprināšanu.

Šis likums tika sākts bīdīt marta. Un ir izgājis visus trīs lasījumus. Bez iebildumiem un izmaiņām.

Un saiemā ir tāc Zivtiņš, ir tāc Kulbergs kas it kā sevi ir pozicionējuši kaut kādā sakarā ar autolietām.   It kā Latvijā ir arī sabiedriskas organizācijas, kas it kā pārstāv auto īpašniekus, tirgotājus un citus ap auto lietām saistītas organizācijas. It kā. Laikam. Varbūt.

Jā, tajā skaitā arī iespējams šis portāls. Un vēl visādas FB grupeles utml.

Un neviens no šo organizāciju, grupējumu cilvēkiem acīmredzot neincējas par iesniegtajiem likumdošanas aktem, lai kaut kādā veidā mēģinātu piedalīties to apspriešanā, iznestu uz savu biedru, auditorijas izvērtēšanā.

Toties te var izlasīt, ko portāla īpašnieks, kurš sevi it kā arī pieskaita pie kaut kādas sabiedriskas organizācijas, vismaz tā var domāt, jo reizēm notiek kaut kādas tajā virzienā vērstas kustības par ceļiem un satiksmi,  ir vērtīgu atradis un nopircis Amazonā.

Kamēr laikam no marta mēneša nav sanācis paincēties, kādi likumi tiek bīdīti autoīpašnieku kārtējai aptīrīšanai. 

Nē nu nav jau piespiedu pienākums. Bet tikai tā jau tos likumus var sabiedrība izdiskutēt, ka sabiedriskas organizācijas par to likumu pieņemšanu incējas un uzdod likumdevējam ne pārāk ērtus jautājumus, no kurienes tādiem likumiem aug kājas. 

Un jā, Jebāšins strādā labi savu maizesdevēju labā. Un iespējams arī tāpēc no marta mēneša un trīs lasījumos nevienam deputātam neradās jautājumi. Cerēja ka izies.

Toties vakar Zivtiņam bija satraukums par dārgajām zoodārza biļetēm. Lai gan tas tā kā nav likumdevēja ziņā...  Tā strādājam.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti