VWfans rakstīja: Tagad benzīna cena kāpj, bet autogāzes cena pat kādu reizi šur tur drusku nokrīt. Palielinās mans izdevīgums braukt ar gazificētu Fabiju. Pa nepilniem trīsarpus gadiem ar gāzi nobraukti 91 tūkst.km (kopā mašīnai 138 tūkst.km), atpelnīta iekārtas cena un vēl ietaupīti 1360 eiro.
Cik centi izmaksā 1 km . Un cik esi iztērējis uzlikšana + apkope ?
Gāzes iekārtai dod līdzi savu servisa grāmatiņu, un ir noteikts, ka apkopes jāveic ik pēc 20 tūkst.km. Sanāk taisīt vairāk apkopju: ik pēc 15 tūkst.km parasto apkopi, un atsevišķi ik pēc 20 tūkst.km gāzes iekārtas apkopi.
Labi, izmainīšu jautājuma formu - ko tev, saistībā ar gāzi, prasa TA? Mani vienkārši interesē - ja es nākotnē piereģistrēšu golfam gāzi, vai man likums liks braukt pie kaut kādiem makaronu karinātajiem maksāt īsti ne par ko, jeb varēšu bez tā iztikt
Neko darīt man speciāli neprasa. Pati apskate gan maksā 2,40 EUR dārgāk. Inspektors pārbauda atgāzes, kā nu tur vajag, bet no manis nekādas papildu darbības neprasa.
Man sanāk plus 20%, jo Fabija ar benzīnu ,,jaunībā,, tērēja 6,5 litrus uz 100 km, bet tagad ar gāzi 7,8 litrus uz 100 km. Šobrīd, benzīna cenai kāpjot, autogāzes cena par litru atkal ir mazāk kā puse no benzīna cenas.
Pizģec, fan, te tev nu bija nemotora ekonomija - man ķieģeļa formas golfs ar 2.0 motoru, 9 gadus vecām sprauslām un kaut kādu mazu gāzes noplūdīti [iespējams, gar tām pašām sprauslām] garajos gabalos patērē astoņus litrus ar nelieliem komatiem - kad 15" BBS ļitaku vietā bija 14" zandvoort'i [bik šaurākas riepas un aerodinamiskāki diski], kaut kad arī dabūju patēriņu daždesmit gramus virs tiem astoņiem litriem - parastajos ikdienas braucienos vidējais svārstās starp 9 un 10; kājas smagums pie vainas. Nesen sanāca nozāģēt 200 km pa leišu A1 @ 135 kmph - 11,6l, bet nu tas bija ar kruīza bloku, kurš pie tā ātruma ātrumu turēja reāli kačājot pedāli [ = bik lielāks patēriņš]; nu ir uzlikts pareizais bloks kurš ar pedāli apietas maigāk, kad nākamreiz sanāks aizšaut līdz kauņai, redzēs cik tad būs. Vēl kaut kad būs jāuzliek jaunas sprauslas un tad gan jau būs tavas fabijas patēriņš, par spīti stipri labākam cēlienam
insekc rakstīja: Patēriņš ar LPG ir lielāks + ~10%. Bet tas ir no reālā benžas tētiņa, nevis no ražotāju reklamētā (nu tur atšķirība ir vismaz 10-20%).
Tātad Subaru Outback, 2015. , 2.5 atmo, Motors FB25, variators, patēriņš 12l LPG uz 100 km kombinētā ciklā. Nesēņoju. 2 gadu laikā nobraukts ~ 30 000 km, BRC iekārta, apkopes "0" EUR. Pagaidām viss O.K. Jā, iekārta izmaksāja 800 EUR. Variet rēķināt ekonomiju.
Ar Forester bez apkopēm nobraucu 100 000 km, tikai pa vidu pats nomainīju filtriņu. Tad gan gāzinieks teica, ka reduktors riktīgi piedir..s. Bet neko, darbojās O.K., bez check engine vai citām problēmām. To motoru, kurš darbojas jau neremontē. Gan jau ka ar Outback vēl pēc pāris gadiem aizbraukšu pie gāzes veča tīri profilaktiski.
Un ko tu tur taisies profilaktiski darīt? Apkope pa lielam filtru maiņa vien tik ir, viens ir pa vidu starp sprauslām un reduktoru, otrs ir reduktorā. Cerams ka tev ir dārgais plastmasas filtrs un nevis mazais bleķa sūdiņš?
To, ka būs kaut kādas ziepes, jutu griežot ciet toroidālā gāzes balona multivārsta mehānisko ventili. Lāgā negribēja noslēgt sistēmu. Tā kā priekšā bija motora galvas izplūdes vārstu maiņa, tad uz laiku atliku šo bēdu malā! Motora remonts izrādījās veiksmīgs( vairumu darbu veicu paša spēkiem), izmaksāja tā ap 250. Līdz ar to pienāca svinīgais brīdis to ventili atvērt. Kas arī izdevās viegli, tikai redz, gāze traki šņākdama traucās laukā gar ventiļa asi...
Pieredzējušu gāzes servisu darbinieku aptauja liecināja, ka gāze jāzaudē neekoloģiskā veidā! Esot jāmaina balons ar visu multivārstu. Visbeidzot "heinrihsgāze" darbinieks ieminējās, ka tomēr varot to ventili pašu skatīt, ja jau uzstāju. Padomāju, ka tad jau pats varu to izdarīt.
Ventilis izrādījās izjaucams. 2 blīvītes maksāja 30 centus (hansaflex). Noslēgblīvi nevarot pasūtīt vai izgatavot, tā tāda konusveida 6 līdz 11 mm. Nu neko, piepucēju tai pašai spurgalas, vēl noslēgs galējas vajadzības gad.! Tātad, ko teiksiet, kā lai profilaktiski maina tās ventiļa blīvītes? Balons taču jāiztukšo. Labi, ka nebija daudz gāzes man tajā...
Sadabūju beidzot jaunu smalko gāzes filtru - 9 eiro. Tas manam auto tāds ar bosch sensora pieslēgvietu.
Ja iepriekš apm.pirms gada tas pirmais filtrs, pie reduktora, bija tīrs, tad tagad tas bija pabaigs un pienests ar melnu " darvu".
Secinājums, ka tomēr dramatiski var mainīties situācija un sanāk , ka ar filtru maiņu esmu nokavējies. Arī otrs filtrs - tas, kurš pirms pašām sprauslām, būtu bijis jau agrāk jāmaina.
Aizdomas krīt uz uzpildes staciju virši Ventspilī.
Jo tieši pēc tās uzpildes sākās raustīšanās.
Kaut gan cits auto, arī pildīts turpat - filtri samērā tīri - tik sarkanīgas rūsas nogulsnes. Tam arī manīta rīstīšanās pēc uzpildes turpat apmēram tai pašā nedēļā.
Nu, kungi, kā vispār ir? Vai gāze kā tāda vēl ir aktuāla, vai margināla parādība? Kāds vispār pašlaik liek savā jaunajā/ vecajā auto aftermarket gāzes iekārtu? Par tiem pāris modeļiem, kas nāk ar gāzi no rūpnīcas jautājumu nav.
Vēl tādas pārdomas: vai gāzētu mašīnu vispār reāli var pārdot? Jo, piemēram, es, kā arī daudzi citi man zināmi cilvēki šādiem aparātiem iet ar lielu līkumu.
Piemēram, pavasarī pārdevu 00' gada golf4 2.0 benz/gāze . Paņēma pārpircējs otrajā slud. dienā. Tam interesēja tikai motora un kārbas stāvoklis, kā arī laba vēsture CSDD. Pielaboja caurumus spārnos, piekrāsoja rūsiņu un nedēļas laikā pārdeva jau nākamajam īpašn. par 1,5k. Pārpircējs gribēja arī pirkt 07' clio, bet es izlēmu pats vēl braukāt.
A kas, piedodiet, ir mainijies? Lpg joprojām ir puse no benzīna. Vairāk arī neko nevajag zināt. Pirkšanai vajag skatīties stāvokli, nevis lpg esamība iekš auto.
Par pusi jau nu stipri piepušķots. Aftermarket balona esamība kaut kur arī ir mīnuss un piedevām modernie benzīni ir kļuvuši visnotaļ ekonomiski. Stāvokli skatīties nav nemaz tik vienkārši, bet LPG iekārtas esamība ir netiešs rādītājs, ka iepriekšējais īpašnieks ir bijis taupīgs un ļoti iespējams, taupījis arī uz citām auto uzturēšanas izmaksām.
Tas viss neko nemaina. Ņemot vērā ka benzīnu Lv ir mikro apjoms, jāizskata visi varianti. Kad meklēju volgu p3, visā LV bija 3 gb. Tagad līdzīgi. Ar citām markām stāsts līdzīgs. Lēta iekārta viegli upgreidojas. Ietaupās pāris dienas un 700naudas. Jauna laba iekārta ap 1k tagad
darklight rakstīja: Nu, kungi, kā vispār ir? Vai gāze kā tāda vēl ir aktuāla, vai margināla parādība? Kāds vispār pašlaik liek savā jaunajā/ vecajā auto aftermarket gāzes iekārtu? Par tiem pāris modeļiem, kas nāk ar gāzi no rūpnīcas jautājumu nav.
Vēl tādas pārdomas: vai gāzētu mašīnu vispār reāli var pārdot? Jo, piemēram, es, kā arī daudzi citi man zināmi cilvēki šādiem aparātiem iet ar lielu līkumu.
Nu, tādi muļķi kā tu un citi tev zināmi cilvēki paši vainīgi ka turaties pa gabalu no taupīgām mašīnām Tas ir stāsts no tās pašas sērijas kur cilvēki grib 10-15 gadus vecu dīzeli ar 200k noskrējienu
Kāds nav lietas kursā cik liela akcīze autogāzei ir pie mums un cik leišos? Jo ir nenormāla cenas starpība starp abām valstīm - pirms kovida pēc pēdējā akcīzes pacēliena normālā starpība bija 5 centi, bet tagad tie ir 15 - es te Palangā visu laiku minos garām tablo uz kura ir 57 centi...
msh rakstīja: Kāds nav lietas kursā cik liela akcīze autogāzei ir pie mums un cik leišos? Jo ir nenormāla cenas starpība starp abām valstīm - pirms kovida pēc pēdējā akcīzes pacēliena normālā starpība bija 5 centi, bet tagad tie ir 15 - es te Palangā visu laiku minos garām tablo uz kura ir 57 centi...
Autogāzes cenu kāpums?
Pašlaik likt gāzes iekārtu vēl atmaksājas.
Bet vai kādam ir informācija, kāda būs autogāzes cena pēc Krievijas gāzes cenas celšanas šogad?