Vai var liet parastā autiņa bākā bez pārbūves? Neatceros kur tas bija, bet kautkur lasīju/redzēju ka varot. Varbūt kādam ir vairāk informācijas. Ja ir kādi resursi netā, ielieciet linku.
nu kā - tas katram motoram ir individuāli, bet vidēji sanāca degmaisījumu treknināt par 10-15%. aizdedzes moments + ~3-5 grādi tukšgaitā, pārējos režīmos ~5 grādi agrāka. un, protams, lambda zondei samazinam regulēšanas diapazonu, lai netreknina
un auto arī ilgāk iesilst - jo spirta sadegšanas temperatūra ir zemāka.
par patēriņu - mazāks tas nebūs nekādā gadījumā, kā braucot ar benzīnu. vai nu būs tāds pats, vai lielāks.
būtībā reālais ieguvums ir ekoloģija un tas, ka motora cilindros un izplūdes sistēmā nav kvēpu.
Kāda ekonomija - ko Jūs te sapņojiet!!! Spirtam ir precīzi 2 x mazāka siltumspēja par benzīnu. Tātad uz tīra spirta braucot vienādos apstākļos patēriņam ir jāpalielinās akurāt 2 x! Vienīgi reāli nebūs 2 x jo spirts sadeg pilnīgāk, bet šie rādītāji radīs diezgan mazu (lasi nebūtisku) iespaidu. Faktiski būtu jābūt lielākam patēriņam ap 1,7 reizes ar E85.
i_edgars rakstīja: Kāda ekonomija - ko Jūs te sapņojiet!!! Spirtam ir precīzi 2 x mazāka siltumspēja par benzīnu.
Neviens jau par ekonomiju te nesapņo prasīju par patēriņu cik ir palielinājies. E85 jau nav tīrs spirts, bet gan maisījums. Enerģijas blīvums tilpuma vienībās ir ~20 MJ/l etanolam un ~33 MJ/l 95E attiecīgi nav tur 2x mazāk enerģijas. E85 tie būtu 65%-72% no benzīna enerģijas, bet reāli sadegot efektivitāte ir lielāka un patēriņš palielinās tikai par 25%
i_edgars rakstīja: Kāda ekonomija - ko Jūs te sapņojiet!!! Spirtam ir precīzi 2 x mazāka siltumspēja par benzīnu. Tātad uz tīra spirta braucot vienādos apstākļos patēriņam ir jāpalielinās akurāt 2 x! Vienīgi reāli nebūs 2 x jo spirts sadeg pilnīgāk, bet šie rādītāji radīs diezgan mazu (lasi nebūtisku) iespaidu. Faktiski būtu jābūt lielākam patēriņam ap 1,7 reizes ar E85.
tik traki nebija, bet ātri izbraucās tas ji bioetanols....
pieļauju, ka kādā Saab biopower ar turbo motoru (ja tāds ir) varētu dabūt labākus rezultātus...
bet, agri vai vēlu nafta beigsies un būs jābrauc uz spirta..
Esmu zviedru zemē.Draugs ar 900 saab, divi gabali volvo 740 brauc 50% E85, 50 % 95. Vienam volvo ir jūtams jaudas zudums, otrs un saab iet normāli. Cena E85 - 8.5 SEK; E95 - 13.0 SEK.
Elementāri - subsidēta degviela. Ja tās subsīdijas atgrieztu, viss nostātos savās vietās
Modricimus kāds vēl spirts? Elektrība vai gāze! Salīdzinot ar elektrību, iekšdedzes dzinēji ir ļoti neekonomiski un braukšanai nepiemēroti Vispār arī tam varētu piekrist - elektromobīļiem kārba un sajūgs ir?
1. Es jau devu MJ/L ... uz litru un neko tur pārrēķināt nevajag.
2. Un kā iegūst elektrību??? Lielum lielāko daļu iegūst TECos vai AESos... tas ir iegūst pārkarsētu tvaiku un dzen caur tvaika turbīnu, kuras galā ir elektroģenerators. Tvaika turvīnai lietderības koeficients nav lielāks par 40%!!! Modernajiem dīzeļiem tas ir tuvu pie 45%, benzīnniekiem tuvu pie 37%. Tā ka gāzi sadedzinot elektrostacijās, lai iegūtu kW jaudas, novadītu to pa el vadiem un uzkrātu elektromobīlī zudumi ir lielāki kā to pat gāzes daudzumu sadedzināt pa tiešo auto dzinējā.
Tikai neaizmirsti, ka ģeneratorus var griezt arī ar ūdeni vai gaisu, un lai iegūtu tvaiku, obligāti nav jākurina nafta vai gāze, bet var arī izmantot ģeotermālo siltumu vai atomreaktoru Un vēl ir tāda lieta kā TEC - ar mašīnu tu diez vai kādu māju apkurināsi
i_edgars rakstīja: Jā zināšanu līmenis te ir gaužām zems!!!
1. Es jau devu MJ/L ... uz litru un neko tur pārrēķināt nevajag.
2. Un kā iegūst elektrību??? Lielum lielāko daļu iegūst TECos vai AESos... tas ir iegūst pārkarsētu tvaiku un dzen caur tvaika turbīnu, kuras galā ir elektroģenerators. Tvaika turvīnai lietderības koeficients nav lielāks par 40%!!! Modernajiem dīzeļiem tas ir tuvu pie 45%, benzīnniekiem tuvu pie 37%. Tā ka gāzi sadedzinot elektrostacijās, lai iegūtu kW jaudas, novadītu to pa el vadiem un uzkrātu elektromobīlī zudumi ir lielāki kā to pat gāzes daudzumu sadedzināt pa tiešo auto dzinējā.
pļā! ^%$@*& vēl viens raimis
davaj parādi vienu dīzeli ar 45% lietderības koeficientu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ak, nemaz tik tālu nebiju aizdomājies - tie procenti, cik lielu daudzumu zupas var pārstrādāt kustībā ir viena lieta, bet cik no tās kustības var izmantot, ir pavisam cita lieta Cik liels lietderības koeficients ir motoram brīvgaitā, kad tas ražo tikai ap kilovatu elektrības? Vēl piemērs iz dzīves - kkad sen forsāžā bija viena igauņa pobeda, kurai ir kkur ~12kw elektromotors, cik sapratu, kustas ļoti pieklājīgi. Vai 15 zs ķīselis to spētu?
Parazītiskie zudumi dzinējā(berze+rite),kārbā, ritošajā vidēji ir 15% manuālai kārbai un 30% automātam, tā kā 100HP tehniskajā pasē nozīmē nieka 85 zirgus uz riteņiem(WHP). +Vēl var pieskaitīt zudumus griežot dažādus papildaprīkojumus, A/C=5HP, Gaismas=0.3HP,Stūres pastiprinātājs utt.
Tomēr es uzskatu ka elektormbīļiem nav nākotnes. Kā jau te teica modernos dīzeļos lietderības koeficients ir pie 45%. Tas nelielais ieguvums ar uzviju pazūd, jo akumulatora lietderības koeficients nav 100%
Vēl nevajag aizmirst, ka akumulatori ir ļoti kaitīgi dabai (jo saturs vai nu stipru skābi - sērskābi vai stipru sārmu un smagos metālus)
Un ņemot vērā mūsu kliamtiskos apstākļus - cik procenti cilvēku būtu ar mieru iztikt bez apkures iekš auto???
Un ņemot vērā mūsu kliamtiskos apstākļus - cik procenti cilvēku būtu ar mieru iztikt bez apkures iekš auto???
Kurš teica, ka nebūs apkures, tikai elektro auto tas nav par velti atšķirībā no iekšdedzes, kur siltums ir blakusprodukts. Tad labāk salt nekā nobraukt uz pusi mazāk ceļa
Tieši elektroauto ir nākotne moš dažu veidu fuelcells. Nākotnes nav ūdeņraža, gaisa, iekšdedzes(izņemot hibrīdus) auto.
Akumulatora lādēšanas 1/10C lietderības koeficients ir 90%, tērējot hvz nezinu, bet kudi augstāks par jebkuru citu alternatīvu. Un tas ka akumulatori kaitīgi dabai ir nonsenss, jo jau tagad 90% svina-skābes akumulatori iekš ASV tiek pārstrādāti, nevajag jau to skābi dzert vai liet notekās. Problēma ir ar Li-ion, jo visiem tā nepietiks, bet tiklīdz būs elektroauto arī akumulatori attīstīses.
Isumā - parastās baterijas (tās kuras ar zaķīsiem reklamē ) \"sadedzina\" - pārvērš ķīmiski mazāk aktīvā stāvoklī dažādus metālus un to savienojumus (svinu, cinku, niķeli, litiju - varbūt vēl kaut ko, bet uzreiz nevaru atcerēties) Fuel cells ir meģināts līdzīgi dedzināt ūdeņradi, dabas gāzi, dažādus spirtus.
Problēma ir tur, ka oksidēšanās reakcija praktiski nenotiek istabas temperatūrā bez katalizatoriem. Un tieši katalizatori ir galvenā problēma - vislabāk izmantot platīnu. Bet tas ir ļoti dārgi. Un katalizatoriem ir ļoti mazs darba mūžs.......
Vēl tikko izlasīju, ka fuel cells ir ļoti mazs lietderības koeficents. Pašreizējiem ap 50%. Kas ne cik daudz nepārsniedz iekšdedzes dzinēja rādītāju. (Teorētiski gan - līdz 80%) Vienu vārdu sakot - fuelcells - tāla nākotne...
Par elektromobīli un apkuri - protams ka iespējams izmantojot akumulatoru enerģiju sildīt salonu. Bet tad jūtami samazināsies jau tā mazais nobraukums ar vienu uzlādi. Un vēl - nevajag aizmirst, ka aukstumā aķu ietilpība stipri samazinās.
Vienu vārdu sakot - pagaidām nav alternatīvas naftai + iekšdedzes dzinējam. Ar alternatīvu es domāju veidu kurš nodrošinās braukšanu pa līdzīgu cenu un ar līdzīgu konfortu un līdzīgu pieejamību. Izbaudam privātos auto kamer vēl var. HVZ kas būs nākotnē...
Bioetanols E85.
Vai var liet parastā autiņa bākā bez pārbūves? Neatceros kur tas bija, bet kautkur lasīju/redzēju ka varot. Varbūt kādam ir vairāk informācijas. Ja ir kādi resursi netā, ielieciet linku.