Kāpēc auto reģistrācijas apliecībai ir tādi izmēri -kādi ir? Vai nebūtu ērtāk, no glabāšanas viedokļa, ja apliecība būtu kredītkartes lielumā? It kā sīkums, bet makā viņu glabāt īsti ērti nav.
Minēšu, pārāk daudz informācijas virsū? Mierinājumam - Beļģijā reģistrācijas apliecība ir A4 lapa. Dalās uz pusēm un viena daļa jātur mašīnā, otra mājās!
Vēl agrāk sods bija 1 lats, bet mašīnu veda uz stāvvietu un par stāvvietu jāmaksā bija 10 Ls (par vienu nakti), bet tas bija pirms gadiem 20. Vienreiz samaksāju, otreiz nevēlos, tāpēc izvēlos dokumentus vedāt līdzi.
Trekteriem kā tu - 500 eiras, mašīna uz stāvlaukumu un vadītāja apliecība nost uz diviem gadiem. Varbūt tas cipars ir lielāks, nezinu, nav man saistoši.
Sods ir paredzēts. 3EUR. Bet neviens par tiem 3EUR protokolu stādīt negrib, jo personas kodu jāprasa un sistēmā jāpārbauda tik un tā. Līdz ar to praksē nesoda.
Mūsējā ir mazāka tik ar to, ka pārlocīta vienreiz nevis divreiz Bet vispār man liekas ka leišu tehniskā pase salocītā formātā bija bik mazāka par mūsējo - pats tādu divarpus gadus kabatā nēsāju.
Hei! Kur problēma? Vari salocīt mūsu reģ.apliecību (vienreiz) - būs precīzi vadītāja apliecības izmērā! Es tā darīju, kad bija mazāks māks. Policisti, ņemot šādu salocīto apliecību rokās, vienmēr smaidīja, bet nekad neko sliktu neteica.
Iepriekš ir bijuši gadījumi, kad tehniskā nedaudz jāapgraiza, lai varētu dabūt makā. Tagad esmu uztaisījis nedaudz samazinātu ielaminētu kopiju, kuru bez problēmām varu ielikt makā.
Visgrūtāk šajā ziņā ir vāciešiem. Tur bez tehniskās vēl ir līdzi jāvadā sertifikāti par visām uzstādītājām neorģinālajām detaļām. Par maģi, papildniekiem, diskiem, amortizatoriem u.t.t. Tādam kārtīgi tjūnētam auto tā ir biezā A4 mape. CP un TA ir tiesības uz to visu pārbaudīt. Un ja trūkst kaut viens papīrs, to detaļu var klasificēt kā neatbilstošu vai pat zagtu un atstāt tevi uz ceļa kājniekos.
Anglijā arī ar "neoriģinālajām" detaļām nav viegli. Teiksim, riepas. No rūpnīcas tiek uzliktas ar ātruma indeksu 200 km/h un ir gana liela apdrošinātāju daļa, kas pieprasa - tādas tad arī jāliek, ja reiz ražotājs paredzējis. Tas nekas, ka braucējs varbūt ar simtiņu vien brauc un cik tad nu viņiem tas maksimālais ātrums ir - kādi 130 km/h gan jau.
Katrā valstī sava īpatnējā izpildīšanās attiecībā uz pārbūvēm. Viens somu čalis man nesen pastāstīja par vienu brīnumu kas ir somijā - viņiem ne tikai pārbūves ir smagi jādokumentē, bet brīdī, kad tu esi nomainījis 50% no sākotnējajām detaļām [dilstošās detaļas neskaitās; bremžu diskas, uzlikas, gultņus, blīvslēgus un siksnas var mainīt to ciparu neietekmējot], mašīna tiek uzskatīta par jaunu un tev ieruba kaut kādu nodokli - es nevarēju no viņa saprast kādu, bet laikam PVN - kam summa tiek paņemta no moderna līdzinieka - teiksim, ja mums tā būtu, tad man piestādītu PVN no jauna GTI golfa cenas. Forši... Tas čalis laikam šī iemesla dēļ nevar atļauties savam mk2 ielikt normālāku motoru, jo šis šo to citu mainot jau 37% ir dabūjis...
Parakstus var vākt arī par nemirstības garantēšanu, bet vai no tā ir kāda jēga? Līdz šim nav gadījies dzirdēt, ka kaut viena šāda iniciatīva būtu guvusi kādu atbalstu un tāpēc šis pasākums atstāj mazliet nenopietnu iespaidu.
Hju. Nav nekas jāmaina. Vajag nodrošināt CP pieeju reālā laikā datu bāzei un noteikt, ka valsts teritorijā vispār pietiek tikai ar ID karti. Visi tie papīri ir pagājušais gadsimts.
Kādam vēl prasa?!?? Sūdus netaisi un TA arī nevajag!
Vismaz 4 gadu ikdienas braukšanā tehniskā man ir paprasīta divas reizes - no laukiem braucot pēc Jāņiem mājā. Pūtis gan esmu reizes 20 toč.. Pēdējo gadu, TA stāv mājā drošā vietā, līdzi mašīnā stāv nokopēta kopija, ja nu kas gadās uz ceļa.... un neraustos. Reiz apstādināja uz riepu pārbaudi rīgā, iedevu TA kopiju, sakumā paskatījās uz mani un dusmīgi atcirta ka tā nav tehniskā, es teicu ka oriģināls man stāv mājā, mašīna uz mana vārda, datubāzē visu redzēsiet, aizgāja dusmīgs, pēc 5min atnaca atdeva un neko neteica.
Menti vienkārši ir slinki, jo tas viņiem ir 'papildus darbs,' kas principā viņiem būtu jādara, bet kāpēc jādara, ja var dzīvot uz vieglākā ceļa?...
Neredzu jēgu pa valsti braukājot visu staipīt līdz jo viss ir datubāzē mūsdienā! Tāpat ja liek liegumu, to dara elektroniski, un neviens vairs 'caurumiņus' laminātā nespiež... Ja tai pašai masīnai ir liegums, ta patruļai braucot to uzreiz redz un apstādinās tevi!
Ārpus valsts gan protams ka cita opera ka jābūt visiem doķiem uz rokas... It kā jau varētu arī bez, bet pašam tās ir neērtības.. kamēr tās valstis sazināsies viens ar otru lai pārbaudītu... pašam būs zb sēdēt mašīnā pus dienu.
Gribētos jau teikt "tātad nekur nebrauc", bet laikam jāsaka - sagadīšanās. Man pēdējo dažu mēnešu laikā ir prasīts divreiz - vienreiz robiņi dažus kilometrus no mana ciema uz šosejas apstādīja dokumentus pārbaudīt, un vienreiz kaut kad rudenī, pirmdienas rītā, kaut kādus puspiecos, dižajā pilsētā uz ulmaņa gatves, tur kur nobraucot no salinieka ir tas līkums uz leju un tilts pa virsu, mani apstādināja reidā, kura mērķis laikam bija pārbaudīt dokumentu derīguma termiņu - cepists pat neprasīja dokumentus iedot - es izvilku maku, attaisīju to nodalījumu, kur vienā pusē stāv tehniskā pase, otrā vadītāja apliecība, šis pateica lai nevelku laukā, palūrēja un novēlēja laimīgu ceļu.
LNT ziņās bija sižets tieši par šo, bija pieminēta arī parakstu vākšana manabalss portālā...
CSDD teica, ka jā viņiem jau transportlīdzekļa apliecības samazināšana ir izstrādes procesā un ka domā padarīt reģistrācijas apliecību kredītkaršu izmērā un štuko kādā sistēmā šo apliecību izveidot lai visu vajadzīgo info saliktu.
BET tas nav ātrs process jo pirms palaist apritē ir jāgūst sertificēta atdzinība no Eiropas, par šādu jaunā parauga dokumentu ieviešanu..
Turklāt ieviešana jau arī nebūs noteikti ar 'rītdienu' visiem jāmaina pases... jo ta viņi vnk pakārsies. Gan jau sakumā, kādu pirmo pus gadu tikai jaunajām mašīnām un pie jaunas transportlīdzekļu registrācijas izdos jauno paraugu un tikai pēc tam ja viss sekmīgi tad pārējie pēc brīvas izvēles varēs nomainīt.
Beigās sižetā par termiņiem pieminēja, ka vizmaz tuvāko dažu gadu laikā noteikti tas nenotiks, bet pie 'apliecību samazināšanas' viņi jau strādājot...
Tātad varbūt pēc 3, 4 vai 5 gadiem moš ieraudzīsim mazākas apliecības. ;)
Transportlīdzekļa reģistrācijas apliecība
Kāpēc auto reģistrācijas apliecībai ir tādi izmēri -kādi ir? Vai nebūtu ērtāk, no glabāšanas viedokļa, ja apliecība būtu kredītkartes lielumā? It kā sīkums, bet makā viņu glabāt īsti ērti nav.