Ir lasīti ekspertu šausmu stāsti, ka jau pie -10C stipri izlādējies akumulators var sasalt un tā korpuss saplaisāt. Protams, jautājums , kas ir "stipri izlādējies". Par stipri izlādējušos parasti uzskata akumulatoru, kuram spriegums uz spailēm pēc nakts vai ilgākas stāvēšanas ir 12,0 V vai mazāk. ( 12,5V par 50% uzlādēts, 12.75V -100% uzlādēts, 10,7 V totāli beigts ). Sakarā ar "mājsēdi" cilvēki brauc mazāk un prognoze vēl sola aukstumu līdz -20C, tā , ka izlādējušās baterijas noteikti ir daudzu autoīpašnieku realitāte patlaban.
12V pat pie -20 nevajadzētu sasalt, tikai tad jau kaut kas ar ūdens vai skābes kvalitāti ir pakaļā ( bet nu mūsdienās vairs neviens tur neko klāt nelej/neapkalpo pats, tā kā varbūtība maza).
Man man liekas pie lielākajiem mīnusiem šogad bija noslīdējis zemāk par 11,8 V akumlators ( signalizācija bļāva par pārāk zemu spriegumu, un visu laiku reportē uz mobilo uzlādes līmeni) un nekas - visu piedarbinājām utt.
Te info militāristiem- viens grafiks diezgan viegli uztverams:
Es arī domāju, ka eksperti droši vien atceras savu jaunību un tā laika aķus. Pēc loģikas, no bezapkalpes akumulatora izgaist daļa ūdens, bet sērskābe paliek, tā , ka diez vai sasalšana iespējama.
Sasalšana iespējama, bet tad tam jābūt pilnīgam mironim, kur visa skābe ir reaģējusi ar platēm, piemēram atstātas gaismas pa nakti. Normālos apstākļos pie -30 C būtu tik būtu jāuztraucas, aķi neatstāt neuzladētu.
Jaunībā mērīja blīvumu ar apšaubāmas kvalitātes elektrolīta blīvuma indikatoriem un lēja klāt destilēto ūdeni. Viens otrs noteikti ar to ūdeni pārcentās.
Nu, man skaidrs, kāpēc tie akumulatori sasala, jo cilvēki vienmēr lēja tikai ūdeni ;) Teorētiski ideālam akumulatoram, saprotams blīvums vienmēr pietiekami pieaug uzlādējot. Reālam ar laiku plates sulfatizējas, t.i. sērskābe neatgriezeniski saistās ar svinu sulfāta veidā, uzlādējot blīvums pieaug nepietiekami, un elektrolīts būtu jāpapildina ne tikai ar ūdeni, bet arī ar papildus elektrolītu.
Ir gadījies ziemā aizsaldēt kausējamās PPR caurules ar ūdeni zem spiediena. Viņas ir tik elastīgas, ka pilnīgi nekas slikts nenotika. Pavasarī sistēma atkusa un funkcionēja tālāk. Plastmasas spaiņi gan ir sprāguši gabalos.
Vai jau pie -10C stipri izlādējies akumulators var sasalt ?
Ir lasīti ekspertu šausmu stāsti, ka jau pie -10C stipri izlādējies akumulators var sasalt un tā korpuss saplaisāt. Protams, jautājums , kas ir "stipri izlādējies". Par stipri izlādējušos parasti uzskata akumulatoru, kuram spriegums uz spailēm pēc nakts vai ilgākas stāvēšanas ir 12,0 V vai mazāk. ( 12,5V par 50% uzlādēts, 12.75V -100% uzlādēts, 10,7 V totāli beigts ). Sakarā ar "mājsēdi" cilvēki brauc mazāk un prognoze vēl sola aukstumu līdz -20C, tā , ka izlādējušās baterijas noteikti ir daudzu autoīpašnieku realitāte patlaban.