Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Vācijas pilsētās sāk luksoforu demontēšanu 28

 
13.septembris 2007 11:01

Nelielā Vācijas pilsētiņā Bomtē, kas atrodas Lejassaksijas zemē, sākts drosmīgs eksperiments, kam būtu jāsamazina avāriju skaitu uz ceļiem.

Sākot ar šo dienu apdzīvotajā vietā tiks demontēti luksofori un ceļazīmes. Pēc tam tiks likvidēts arī ceļa sadalījums brauktuvē un ietvē – visa virsma būs viena līmenī, bet gājēju un velosipēdistu celiņus apzīmēs vien citāds klājuma krāsojums.

Idejas autors ir kāds holandiešu transporta speciālists Hanss Mondermans. Viņa projektu ar nosaukumu Shared Space ("Kopīgā telpa") apstiprinājusi Eiropas Savienība un tas balstīts uz ideju par visu ceļu satiksmes dalībnieku vienlīdzību. Turklāt Mondermans uzskata, ka ciešo noteikumu žņaugu netraucēti, autovadītāji un gājēji vadīsies pēc veselā saprāta principiem, kas vienkāršos kustības shēmas un paaugstinās drošību uz ceļiem.

Pirmā eksperimentā piedalījās Holandes pilsētiņa Drahtena, kur tā rezultātā satiksmes negadījumu skaits samazinājies vairākas reizes. Šobrīd pārejas iespēju uz jauno režīmu apspriež arī Berlīnes priekšpilsētas Firstenbergas vadība.
 
Visi komentāri
 
242788. viesis 13.septembris 2007 11:20
0 0 Atbildēt

kad kautkur eirokā kļūst lieks kāds prāmis vai helikopters to cenšas iesmērēt trešās pasaules valstīm.... tajā skaitā latvijai....

nerodās nekās sajūtas skatoties uz jauniem luksoforiem rīgas ielās, vietās kur nekad nav bijuši sastrēgumi un avārijas? ;)

:D:D:D

242789. viesis 13.septembris 2007 11:29
0 0 Atbildēt

Anarhija-matj porjadka!

242792. viesis 13.septembris 2007 11:51
0 0 Atbildēt

Biju es Bomtē.Kukurūzas nogatavošanas laikā.Ne vella aiz tiem lakstiem redzēt nevar.Ceļš līkumains pa abām pusēm kukurūza.

242793. viesis 13.septembris 2007 12:04
0 0 Atbildēt

Pie mums tas nestrādās vispār. Labās rokas principu jau tā retais zin (ja es braucu taisni man priekšroka :D ). Kas notiks kad novāks luksoforus? :D :D :D

242797. viesis 13.septembris 2007 12:26
0 0 Atbildēt

Visraksts tāds skaļš- PILSĒTĀS . Bet rakstā izrādās, ka tikai vienā pilsētelē ar ,droši vien, 78 iedzīvotājiem.

242798. viesis 13.septembris 2007 12:34
0 0 Atbildēt

Vēl vajadzētu atcelt ātruma ierobežojumus un to, ka jābrauc pa ceļa labo pusi..

242800. viesis 13.septembris 2007 12:41
0 0 Atbildēt

Virsraksts ir saskaņā ar labākajām šī portāla tradīcijām.. ne pirmais, ne pēdējais. Nožēlojami!

242802. viesis 13.septembris 2007 12:46
0 0 Atbildēt

A kas tev pret virsakstu? Tavs texts arī tāds panožēlojams izskatās.

242805. viesis 13.septembris 2007 13:30
0 0 Atbildēt

Daudzi te ik pa laikam pagaudo, ka slikti raksti, bla, bla... Varētu padomāt - paši ūberkūlos rakstus esat iesūtījuši un maksājat akūno abonēšanas maksu...

Parādiet man kādu savu "interneta vietni, kur jūsu datnes ievietotas"...

audifans

242810. viesis 13.septembris 2007 13:50
0 0 Atbildēt

datne ir fails nevis raksts, ja kas :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

242811. viesis 13.septembris 2007 13:51
0 0 Atbildēt

palūgšu bez off-topic!

242812. viesis 13.septembris 2007 13:56
0 0 Atbildēt

ha!!! rīgā ar visiem luksaforiem, līnijām un ietvēm cilvēki brauc pēc SAVAS loģikas un veselā saprāta.

ja rīgā uzrīkot šadu eksperimentu tad slimnīcas un autokapsētas būtu pārpildītas........ :)

242813. viesis 13.septembris 2007 14:10
0 0 Atbildēt

Visvairaak avaariju Riigaa notiek tiesi pie luksoforiem:D:D:D

joks...

hmm...doma nav slikta....ja vien buutu arii paredzeeta atbildiiba un noveerosanas kameras, lai pieraadiitu kursh vainiigs....

katrs luksofors pie mums darbojas savaa rezhiimaa, vienam mirgo zaļš, citam ne, ir konkreetas vietas, kur darba dienaa nevar izbraukt 2 luksoforus vienaa laikaa utt...viss iet uz to, ka satiksme tiek dezorganizeeta nevis organizeeta, un cilveeciskie faktori no organizeetaaju puses vispaar netiek njemti veeraa...

242817. viesis 13.septembris 2007 15:15
0 0 Atbildēt

murgaina ideja - kādam nav ko darīt.

242818. viesis 13.septembris 2007 15:33
0 0 Atbildēt

Jāturpina darbs, kas paredz luksoforiem atcelt zaļo mirgojošo signalu. Faktiski, 99% gadījumu pie mirgojošā visi spiež uz gāzi, nevis samazina ātrumu, kādēļ izveidojas avārijas bīstamība. Ne velti, tāpēc ES valstis jau atteicās no zaļā-mirgojošā, arī pie mums jaunajiem luksoforiem to vairs neuzstāda. Jāsaka, ka dzeltenā gaisma tomēr vadītāju uz bremzēšanu mobilizē daudz labāk. Tas nu ir pārbaudīts fakts.

242820. viesis 13.septembris 2007 16:02
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis - tieši tā - "mobilizē uz bremzēšanu". T.I. iedegoties dzeltenajam ~puse vadītāju turpina braukt ar iepriekšējo ātrumu vai pat paātrinās, otra puse spiež uz bremzēm. Atkarībā no tā, kurš kuram priekšā, atskan bums vai nē...

IMHO pie mirgojoša zaļā avārijas situāciju ir mazāk... Avārijas bīstamība rodas ne no tā ka visi "spiež grīdā" vai bremzē, bet no tā ka katrs dara savādāk...

242825. viesis 13.septembris 2007 16:27
0 0 Atbildēt

daudz kur vecie luksofori vēl joprojām strādā bez mirgojoša zaļā, bet daļa jauno - ar. kur loģika? un par to labās rokas principu, to tiešām zin reti kurš. paeksperimentējiet lielveikalu stāvvietās. pamēģinat izbraukt no kabatas vai no šķērsceliņiem ja kāds tuvojās no kreisās - nepalaidīs 100%

242826. viesis 13.septembris 2007 16:38
0 0 Atbildēt

''arko2 [?] 13.09.2007 16:27

. paeksperimentējiet lielveikalu stāvvietās. pamēģinat izbraukt no kabatas vai no šķērsceliņiem ja kāds tuvojās no kreisās - nepalaidīs 100%''

Muļķības. Laiž un kā vēl.

242829. viesis 13.septembris 2007 17:09
0 0 Atbildēt

labaak paeksperimenteet purvciema/puuces krustaa ;)

242830. viesis 13.septembris 2007 17:40
0 0 Atbildēt

Arī pie mums ir līdzīgs vienlīdzīgo princips! Vispirms vienlīdzīgākais, pēc tam vienlīdzīgais!

242832. viesis 13.septembris 2007 18:22
0 0 Atbildēt

Nākamajā etapā šķērsām pāri ielai taps izrakti 1m dziļi grāvji un avāriju skaits samazināsies vēl vairāk.

242833. viesis 13.septembris 2007 18:36
0 0 Atbildēt

Nu vo-frichos jau demontee,bet pie mums nekaadi gudrpaurelji nevar pielikt zaljo labo bultinju...

242835. viesis 13.septembris 2007 19:05
0 0 Atbildēt

Berliines centraa ir ljoti maz luksoforu.. bet arii korkju nav, kas interesanti..

242867. viesis 14.septembris 2007 10:42
0 0 Atbildēt

Vairākās valstīs efektīvi tiek izmantoti Apļveida krustojumi. LV neluksoforiem nav gatava. Jau tā visi salien krustojumā un norobežo ceļu tiem kuriem zaļā gaisma. Labs piemērs ir krustojums pie Stacijas laukuma, līdēju dēļ rodas lieli sastrēgumi, bet policisti nekad tur nav manīti. Pamēģiniet no Esplanādes aizbraukt līdz Tirgum ar sabiedrisko.

242916. viesis 14.septembris 2007 16:21
0 0 Atbildēt

Par tiem luksaforiem pilnīgi piekrītu raimondo.

Tas nekas, ka uz zaļā mirgojošā visi mauc pāri, pie oranžā ir ierasts bremzēt. Bet te nu tu brauc, pēkšņi iedegas oranžais un kāds tev priekšā liek pa mēmajiem. Tas nav normāli un nebūt nav drošāk par zaļo mirgojošo.

Ja pie mums novāktu luksaforus, iespējams uzlabotos satiksmes organizācija, vienīgi tie "vienādākie" gan sāktu vairāk uzdarboties.

Gribētu redzēt šādu ceļa kustības organizāciju Krievijā, piemēram, Maskavā :) Tur gan varētu redzēt to ideju par visu ceļu satiksmes dalībnieku vienlīdzību - mašīnas brauc visur, bet gājēji, velosipēdisti un citi transporti kur grib. Tur jau arī šobrīd ir skaidrs, ka ietves nav domātas tikai gājējiem ;)

242920. viesis 14.septembris 2007 17:04
0 0 Atbildēt

A ko, laba ideja. Šodien braucu pār Slāvu tiltu un maskačkas pusē luksofori nestrādāja... un nebija nekāda sastrēguma. Tilts tuxs, vadītāji mierīgi palaiž garām gan sab trans gan citus autiņus no maskavas ielas. Pie lidiņa luksofors strādāja un... bija sastrēgums :(

242974. viesis 16.septembris 2007 0:29
0 0 Atbildēt

Ideja par luksoforu noņemšanu tiešām ir laba. Piemeram, Eģiptē es tikai vienu luksoforu redzēju un nevienas gajēju parējas un ... nekas visi mierīgi brauc un staiga, nevienas avarijas un nekādu korķu.

Par mirgošo zaļu noņemšanu - tas ir lauku gudrinieku loģika. Ar mirgošo zaļu vaditājam ir vairāk informācijas.

Ir verts arī paskatīties kas notiek pie tiem luksoforiem, kuriem zaļs nemirgo.

Daži brauc ne tikai uz dzelteno, bet tagad arī uz sarkano. A ko? Visi taču zina, ka kadu laiciņu sarkanais deg visiem, kāpēc nebraukt, ja visi stāv?:)

242975. viesis 16.septembris 2007 2:23
0 0 Atbildēt

Starpcitu loti laba ideja,kas balstiita uz cilveeka psihalogisko uztveri!Domaaju pie saadas sisteemas aatri muusu baalelini braukt iemaaciitos un saaktu cieniit viens otru!:)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pārkāpumi nemazinās - Liepājas šoseju kontrolēs pastiprināti, arī no gaisa (+ VIDEO) 12

Pēc asiņainajām avārijām uz Liepājas šosejas, kur pēdējā notika pirms nedēļas, šo satiksmes maģistrāli policija sola kontrolēt pastiprināti gan no zemes, gan no gaisa. Lasīt vairāk

 

Atpakaļ pie pogām: Hyundai secina, ka skārienekrāni “sākuši tracināt klientus” 25

Pie šāda secinājuma autoražotājs nonācis izpētot klientu atsauksmes Amerikas Savienoto valstu tirgū. Lasīt vairāk

 

Jauno elektromobiļu noiets: Tesla Vācijā tikai trešajā vietā, kurš ir pirmais? 10

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū ilgstošais līderis Tesla atkāpies uz trešo vietu, pirmās divas pozīcijas atdodot citiem. Lasīt vairāk

 

Nedēļas nogalē varēs bez maksas pārbaudīt auto tehnisko stāvokli 5

No 15. novembra līdz 24. novembrim no plkst. 11.00 līdz 18.00 vairākās Latvijas pilsētās notiks bezmaksas automobiļu pārbaudes, kurās vadītājiem būs iespēja noskaidrot, vai auto pilnvērtīgi sagatavots ziemas ceļiem. Pagājušajā gadā līdzīgā akcijā tika apsekotas 518 automašīnas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti