62% autovadītāju regulāri ved savu auto uz tehnisko apkopi - iAuto

62% autovadītāju regulāri ved savu auto uz tehnisko apkopi

 

Foto: Publicitātes attēls

62% autovadītāju regulāri ved savu auto uz tehnisko apkopi | 12.decembris 2025 15:14

Teju ceturtā daļa autovadītāju uzskata, ka lielākos riskus uz ceļiem rada automašīnu tehniskais stāvoklis un krietni vairāk par pusi (62%) norāda, ka savu spēkratu regulāri ved uz tehnisko apkopi pie zinoša un uzticama speciālista, 23% uzskata, ka pietiekamas rūpes par auto ir piedomāšana pie sava braukšanas stila un paradumiem, teju trešdaļa (32%) paši seko līdzi sava auto tehniskajam stāvoklim, bet 3% norāda, ka pietiek ar CSDD tehnisko apskati, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.

Salīdzinājumā ar situāciju pērn, nedaudz (par 2%) samazinājies to autovadītāju skaits, kuri uzskata, ka pietiek tikai ar CSDD apskati.

Salīdzinot atbildes, ko snieguši vīrieši un sievietes, iespējams secināt, ka vīrieši biežāk (39%) seko līdzi sava auto tehniskajam stāvoklim paši. Sievietes to dara tikai 22% gadījumu. Savukārt sievietes nedaudz biežāk (63%), nekā vīrieši (61%) ved auto pie speciālista. Speciālistiem savu auto biežāk uztic arī gados vecākie autovadītāji (66% vecuma grupā no 60 līdz 74 gadiem), bet retāk – jaunieši (53% vecumā no 18 līdz 29 gadiem).

“Ar auto tehnisko apkopi ir ļoti līdzīgi kā ar veselības pārbaudi pie ārsta, ļoti ieteicams vismaz reizi gadā aizvest automašīnu uz apskati, turklāt, nav nepieciešams gaidīt, kamēr parādās kādas problēmas, trokšņi utt., bet rīkoties preventīvi. Tas palīdz pamanīt problēmas jau pašā sākumā, kad remonts var būt ne tikai lētāks, bet arī var aizņemt mazāk laika, un, protams, samazināt riskus uz ceļiem,” stāsta Drošas Braukšanas Skolas direktors Jānis Vanks.

Viņš piebilst, ka “salīdzinoši daudzi autovadītāji joprojām cenšas veikt automašīnas tehnisko apkopi paši, galvenokārt, jo vēlas ietaupīt vai tāpēc, ka vēl pirms desmit gadiem tas patiešām bija reāli paveicams bez īpašām zināšanām un sarežģītas tehnikas. Agrāk automašīnās bija ievērojami mazāk elektronikas, un problēmu noteikšanai nebija nepieciešamas profesionālas diagnostikas iekārtas. Mūsdienās automašīnas ir kļuvušas daudz tehnoloģiski sarežģītākas, tāpēc arī drošākas un ērtāk lietojamas.”

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Jau no rītdienas: Valsts policija uzsāk automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem 29

No rītdienas, 11. decembra, Valsts policija uzsāks automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, tādiem kā – pārvietojamie un stacionārie fotoradari, 360 grādu kameru sistēmas un vidējā ātruma kontroles radari. Automatizēti pieņemtos lēmumus personām būs tiesības pārsūdzēt viena mēneša laikā no tā paziņošanas brīža. Lasīt vairāk

 

Ar pilnpiedziņu jautrāk! Pirmais brauciens ar jauno Toyota bz4X (+ VIDEO) 2

Automašīna ar grūti izrunājamo nosaukumu bZ4X kļuva par Toyota pirmo elektromobili. Kopš tā laika pagājuši trīs gadi, un pienācis laiks auto uzlabot. Autoziņas dodas uz Spāniju izbraukt ar jaunāko bZ4X. Dizainā radikālu izmaiņu nav, jo tā ir tikai modernizācija. Būtiskākais jaunums ir hammerhead stila lukturi kopā ar izvirzītu degungalu, kas ievirza šo Toyota ražojumu Lexus teritorijā. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles laiž klajā DS Performance Line 6

Stellantis apakšzīmols DS Automobiles iepriecinās markas entuziastus ar trīs modeļu īpašo Performance Line versiju, kas pieejamas DS 3, DS 4 un DS 7. Lasīt vairāk

 

Zemniekiem atbrīvojums no vinjetes turpmāk būs deviņus mēnešus gadā 6

Zemniekiem atbrīvojums no vinjetes jeb autoceļu lietošanas nodevas turpmāk būs deviņus mēnešus gadā, platformā "X" vēsta satiksmes ministrs Atis Švinka (P). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti