Vācijas autobūves koncerna "Volkswagen" struktūrvienība "Audi" pirmdien paziņoja, ka 2,1 miljons tās ražoto dīzeļautomobiļu pasaulē ir aprīkoti ar izsmalcināto programmatūru, kas ļauj tiem falsificēt kaitīgo izmešu datus.
Foto: iAuto.lv
"Audi" preses pārstāvis norādīja, ka Vācijā vien ietekmēti 577 000 automašīnu un 13 000 ASV.
Savukārt Rietumeiropā kopumā šo automobiļu skaits sasniedz 1,42 miljonus. "Audi" vēsta, ka ietekmētie modeļi ir "Audi A1", A3, A4, A6, Q3, Q5 un TT.
"Volkswagen" pagājušajā nedēļā izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu, tostarp 2,8 miljoni Vācijā, aprīkoti ar konkrētu dīzeļdzinēju tipu, kas var falsificēt kaitīgo izmešu datus.
Kā vēstīts, ASV Vides aizsardzības aģentūra (EPA) atklāja, ka "Volkswagen" atsevišķām dīzeļdzinēju automašīnām valstī uzstādījusi programmatūru, kas pilnīgu kaitīgo izmešu kontroli veic vien brīdī, kad tai tiek veiktas oficiālās emisijas pārbaudes.
Tādējādi šie automobiļi emitē lielāku par atļauto kaitīgo izmešu apjomu, kas saistīts ar smogu un dažādām veselības problēmām.
Tikmēr Vācijas varasiestādes devušas "Volkswagen" laiku līdz 7.oktobrim, lai nāktu klajā ar grafiku visu savu dīzeļdzinēju automašīnu piemērošanai valsts piesārņojuma kontroles standartiem.
Savukārt piektdien "Volkswagen" valde par uzņēmuma jauno vadītāju iecēla luksusa automašīnu ražošanas struktūrvienības "Porsche" direktoru Matiasu Milleru.
62 gadus vecais Millers vadītāja amatā aizstāj Martinu Vinterkornu, kurš pagājušajā trešdienā atkāpās no amata, tādējādi uzņemoties atbildību par vērienīgo izmešu skandālu, kas aptvēris autoražotāju.
Vai nav vienalga? Kuram interesē tās izmešu normas? Ja agrāk domājām, ka tie auto neiet dēļ izmešu normu ievērošanas, tad tagad izrādās, ka viņi vienkārši neiet.