"Volkswagen" sastāvā ietilpstošais superauto ražotājs "Bugatti" prezentējis modeļa "Veyron" pēcteci – jauno varenauto "Chiron", kas aprīkots ar 1500 ZS W16 motoru un spēs sasniegt maksimālo ātrumu 420 km/h.
Vispirms fakti, kas jāzina par jauno ātruma karali: 8,0 litru sešpadsmit cilindru motors, kas attīsta 1500 Zs jaudu un 1600 Nm griezes momentu, četras turbīnas, maksimālais ātrums 420 km/h (elektroniski ierobežots), 0-100 km/h – 2,5 sekundes, cena 2,4 miljoni eiro (bez nodokļiem), izgatavojamo eksemplāru skaits – 500 vienības.
300 ZS lielākā "Chiron" jauda (jaudīgākais no "Veyron" saimes attīstīja 1200 ZS) nodrošināta, pateicoties motoram, kuram gandrīz visas galvenās sastāvdaļas nācies izgatavot no jauna. Konstrukcijā iekļautas četras turbīnas – divas strādā zemos apgriezienos, bet otrs pāris pieslēdzas pēc 3800 apgriezieniem. 100 km/h "Chiron" sasniedz 2,5 sekundēs, 200 un 300 km/h – attiecīgi 6,5 un 13,6 sekundēs. Superauto varēs paātrināties līdz 380 km/h, bet, lai sasniegtu ražotāja atļautos 420 km/h (elektroniski ierobežots) vadītājam nāksies pārslēgt režīmus un izmantot speciālu atslēgu.
Inženieri izgatavojuši jaunu degvielas iesmidzināšanas sistēmu ar 32 sprauslām, dzesēšanas sistēmu ar 10 radiatoriem un titāna izplūdes sistēmu ar sešiem izvadiem (četri aizmugurē, divi apakšā).
"Chiron" motors strādā komplektā ar īpaši izturīgu septiņu pakāpju robotizēto divsajūgu pārnesumkārbu. Konstrukciju papildina pilnpiedziņas sistēma ar bloķējošajiem diferenciāļiem, jauna adaptīvā balstiekārta ar pieciem darbības režīmiem, oglekļa šķiedras - keramiskās bremzes, kas ar 300 km/h ātrumu braucošo kupeju apstādinās pēc 275 metriem, sadarbībā ar "Michelin" izstrādātas riepas (priekšā 285/30 R20, aizmugurē 355/25 R21), kas nodrošina par 14 un 12 procentiem lielāku saķeres virsmu nekā "Veyron".
4,54 m garais, 2,04 m platais un 1,21 m augstais "Chiron" apgādāts ar astoņiem LED starmešiem priekšpusē un 1,60 m garu diožu virteni no 82 elementiem aizmugurē. 1995 kg smagajam automobilim ir oglekļa šķiedras virsbūves paneļi, tāda paša materiāla aerodinamiskā aprīkojuma komplekts un aktīvais aizmugures spoileris ar četriem darba režīmiem.
Salonā ar ādas (pieejami 31 ādas, 8 alkantara varianti), alumīnija un oglekļa šķiedras dekoriem iebūvēti sporta sēdekļi, kas atdalīti ar platu viduskonsoli. Jaunākajos autobūves produktos ierasto liela izmēra multimediju sistēmas ekrānu te neatrast – tā vietā vien miniatūrs displejs un četras alumīnija grozāmpogas, kas atbild par klimatkontroli, sēdekļu apsildi un ventilāciju. Vadītāja priekšā digitālais mērinstrumentu panelis ar spidometru, kas sagrafēts līdz 500 km/h, stūre ar ātrumu pārslēgšanas svirām, dzinēja starta pogu un braukšanas režīmu taustiņiem.
Pa kreisi atrodas adaptīvās piekares režīmu poga, kas izmaina balstiekārtas augstumu, amortizatoru cietību, stūres iekārtas, pilnpiedziņas sistēmas, aktīvā diferenciāļa un aerodinamikas elementu darbību, bremžu un stabilizācijas sistēmas algoritmu.
Pirmo "Chiron" "Bugatti" tā pasūtītājam sola piegādāt 2016.gada rudenī. Pēc vācu mediju informācijas, šobrīd kompānijas ofisā reģistrēti jau vairāk nekā 120 pieteikumu.