Paaudžu maiņu piedzīvojis "Audi" markas premium krosovers "Q5". Nupat tas ieradies arī Latvijā. Sākuma cena no 44 900 EUR.
Šajās fotografijās uzreiz varam novērot vizuālas izmaiņas starp veco un jauno paaudzi.
Audi Q5 jaunā un iepriekšējā paaudze Foto: iAuto.lv
“Audi” vidējās klases krosoveru “Q5” jau pazīstam deviņus gadus. Pirmo reizi tas tirgū nonāca 2008. gadā un piedzīvoja atjaunošanu 2012. gadā. Nu 2017. gadā Latvijā ir ieradies “Audi Q5” otrās paaudzes modelis.
“Audi Q5” tehniskie dati:
Dzinēji:
- 2.0 TDI quattro S tronic (122 kW/163 Zs)
- Vidējais degvielas patēriņš: N/a
- 0-100 km/h: N/a; CO2: N/a
- 2.0 TDI quattro S tronic (140 kW/190 Zs)
- Vidējais degvielas patēriņš: 5.2 – 4.9 l/100 km
- 0-100 km/h: 7.9 sek.; CO2: 162-154 g/km
- 2.0 TFSI quattro S tronic (185 kW/252 Zs)
- Vidējais degvielas patēriņš: 7.1 – 6.8 l/100 km
- 0-100 km/h: 6.3 sek.; CO2: 136-129 g/km
No šiem agregātiem Latvijā pieejams spēcīgākais dīzeļdzinējs un benzīna dzinējs. Visās versijās “Q5” ir aprīkots ar “quattro” pilnpiedziņu un septiņu pakāpju dubultā sajūga pārnesumkārbu “S tronic”. “Audi Q5 cena Latvijā sākas no 44 900 EUR.
Izmēri
- Garums: 4663 mm
- Riteņu bāze: 2819 mm
- Platums bez spoguļiem / ar spoguļiem: 1893 mm/2140 mm
- Platums salonā priekšā: plecu zonā 1523 mm, galvas zonā 1466 mm
- Platums salonā aizmugurē: plecu zonā 1500 mm, galvas zonā 1434 mm
- Bagāžnieka tilpums: 550 – 1510 litri
- Pašmasa: 1700 – 1720 kg
- Pilna masa: 2400 kg
Jaunais Audi Q5 2017
Testa auto
iAuto.lv testa braucienā devās ar “Audi Q5”, kas komplektēts ar 2.0 TDI 190 Zs dzinēju. Tā sākuma cena ir 47 100 EUR. Kā jau tas ierasts, ka auto dīleri piedāvā izmēģinājuma automobiļus ļoti bagātīgi aprīkotus, arī “Q5” nebija izņēmums, kurā bija ierīkots teju viss, kas šajā modelī pieejams. Taču šādam aprīkojumam ir sava ēnas puse, kas izpaužas cenā – “Audi Q5” kļūst gandrīz divas reizes dārgāk un cenu lapā ierakstītā summa ir 72 693 EUR (iesk. PVN), kas visdrīzāk liks izpētīt papildaprīkojuma sarakstu vēlreiz, pārdomājot, vai tas viss ir nepieciešams.
Testētā "Audi Q5" aprīkojums Foto: iAuto
Audi Q5 kļuvis vīrišķīgāks
Ja salīdzinām ar priekšgājēju, kas tā apaļo formu dēļ daudziem asociējās ar sieviešu auto, tad jaunais “Q5” ir kļuvis stūraināks. Gan dekoratīvā režģa, gan lukturu formas un segmentācijas, gan arī asās sānu rievas dēļ, kas redzama visu aktuālo “Audi” modeļu dizaina valodā. Ja no sāniem un aizmugures “Q5” ir nepārproti saglabājis savu siluetu, tad no priekšas tas jau atgādina samazinātu “Q7”.
Jaunais Audi Q5 2017
Priekšējā reste iekļauta biezā un spožā ietvarā, tādā veidā priekšgalu padarot monumentālāku. Aizmugures lukturi joprojām iestrādāti piektajās durvīs un ceļas tiem līdzi, atverot bagāžnieku. Atvērtā stāvoklī galvenos lukturus dublē lampiņas buferī iestrādātajās joslās, kur novietots arī atpakaļgaitas apgaismojums. “Audi Q5” varam uzskatīt par ideāla izmēra SUV, ja balansējam starp ietilpību salonā un bagāžniekā, un veiklību uz ceļa, tostarp pilsētās, un ta, ka darba dienās ar auto pārsvarā pārvietojas viens cilvēks.
Audi Q5 bagāžas nodalījums - 550 – 1510 litri
Tiesa, jaunais dizains nav gluži bez trūkumiem, jo mitrā laikā ūdens un netīrumu straumei ir tendence notecēt pa priekšējiem sānu logiem, kas tādā veidā kļūst netīri. Īpaši traucējoši tas ir tādēļ, ka vieta starp sānu spoguli un A statni, kuru dizaineri paredzējuši visai pārredzamu, kļūst par aklo zonu. Gaitā ik pa laikam bija dzirdama gaisa svilpšana, kas sākotnēji radīja aizdomas uz panorāmas jumtu, taču tās neapstiprinājās – ar jumtu viss kārtībā. Noteiktā leņķī atrodoties pret sānvēju, tā skaņa no sānu spoguļiem vai kāda cita virsbūves elementa bija dzirdama arī salonā.
Nepārāk veiksmīgi notek ūdens no priekšējā stikla, varam redzēt tā pēdas uz sānu loga gan augšā, gan sāna spoguļa zonā. Foto: iAuto.lv
Nepierasti, ka jaunai šāda klases automašīnai durvis nākas aiztaisīt diezgan spēcīgi, citādi panelī uzreiz ir ziņojums, ka automobilis ir vaļā. Iespējams, ka rūpnīcā kaut kas par stingru pievilkts un ar laiku iestrādāsies, bet katrā ziņā pārsteigums. Durvju rokturi ārpusē, atverot durvis, izvelkas uz augšu, kas ir elegants un ērts risinājums pieaugušajiem, taču bērniem sagādā grūtības.
Salonā ir plašuma sajūta
Salīdzinot ar priekšgājēju, jaunais “Q5” rada plašāku sajūtu. Iespējams tādēļ, ka priekšējais panelis kļuvis zemāks un dizainiski tas veidots horizontāli. Panelis un vadības ierīces ir tādas pašas, kā iepriekš testētajā “Audi A5 Coupe”, vien atšķiras ventilācijas atveres un centrālajā konsolē aiz pārnesumkārbas sviras ievietots prāvs skārienpaliktnis. 8.3” displejs priekšējā paneļa vidū nav skārienjutīgs un, lai iemācītos darboties ar multimediju vadības sistēmu, nav nepieciešams ilgs laiks.
Radio izvēlne
Navigācija no šī ekrāna neregulējas
Tomēr par ērtu navigāciju vidējā ekrānā nevarētu nosaukt. Labs piemērs nekur tālu nav jāmeklē – “Q2” modelī šie vadības slēdži bija mazskaitlīgākā sastāvā un atradās starp elkoņa balstu un pārnesumkārbas sviru. Tāpat arī braukšanas režīmu pārslēgšanas slēdzis bija izveidots vienkāršāks. Domājams, ka šāds koncepts arī “Q5” un “A5” modeļos būtu ērtāk lietojams.
Audi "Q5" priekšējais panelis Foto: iAuto
"Audi Q5" centrālā konsole Foto: iAuto
Automobili gan priekšā, gan aizmugurē ir daudz vietas. Ja automobili sazēšas visi pasažieri, tad visgrūtāk ir tieši autovadītāja blakussēdētājam, jo “Q5” nākas meklēt kompromisu starp priekšā sēdošā pasažiera un aiz viņa esošā pasažiera komfortu. Tā kā priekšējais panelis veidots orientēts uz vadītāju, blakussēdētāja kreisajai kājai ir laupīta vieta, kas rada neērtības. To gan var atrisināt pabīdot sēdekli uz aizmuguri, bet tad rodas tas kompromiss ar aizmugurē sēdošo, jo īpaši tādēļ, ka sēdekļu aizmugures veidotas no cietas plastmasas.
Attēlā varam redzēt, ka blakussēdētājam labais celis ir brīvs, bet kreisās kājas celis jau spiežas pret priekšējo paneli Foto: iAuto.lv
Sēdpozīcija jaunajā “Q5” drīzāk atgādina vieglo automobili, nevis krosoveru. Automobiļa grīda ir diezgan augsta, tā sēdekļi ir salīdzinoši zemi, līdz ar to priekšā sēdošajiem visērtāk būs sēdēt taisnām, nevis saliektām kājām. Jau ierasts, ka jaunākajos “Audi” modeļos ir personalizējams arī interjera apgaismojums. Gan priekšā, gan durvīs iestrādātās virsmas iespējams apgaismot plašā krāsu spektrā.
"Audi Q5" vadītāja sēdeklis Foto: iAuto
"Audi Q5" pasažieru vietas aizmugurē Foto: iAuto
Lieliska adaptīvā balstiekārta
Tehnoloģiski “Q5” ir ieguvis tādas pašas drošības, komforta un izklaides sistēmas, kā citos modeļos. Taču īpaši gribas uzteikt adaptīvo pneimatisko balstiekārtu, kas būs 2208 EUR vērta. Ar to “Q5” jūtas kā zivs ūdenī jebkādos ceļa apstākļos. Tā ir pietiekoši stingra, lai nevajadzētu izvēlēties “S-line” sporta balstiekārtu, komforta režīmā lāpītie ceļi un izdauzītie grants ceļi nebūs manāmi. Savukārt bezceļu režīmā auto tiks pacelts vēl uz augšu, lai tiktu galā grūtāk izbraucamās vietās.
190 Zs dīzeļdzinējs kopā ar septiņpakāpju divsajūgu pārnesumkārbu nodrošina ļoti labu dinamiku un patīkamu degvielas patēriņu. Protams, testa režīmā neizdevās iekļauties ražotāja norādītajos 5 l/100 km, bet mierīgi braucot ar šo automobili ir iespējams diezgan tuvs rezultāts. Mums sanāca ap 7 l/100 km dinamiskā režīmā. Progresīvā stūrēšanas sistēma, kas pielāgo stūres jutību ātrumam, tādējādi “Audi Q5” ir ļoti precīzi vadāms jebkurā ātrumā. Papildaprīkojumā pieejamais sporta stūres rats nodrošina teicamu satvērienu un vieglu vadāmību.
Braucot pa noledojušu šoseju, kur varētu rasties problēmas apstāties, ne mirkli nebija nestabilas sajūtas. “Q5” reaģē uz stūres kustībām tāpat, kā braucot pa sausu – šeit nopelns gudrajām drošības sistēmām un “quattro” piedziņai. Kad uz šāda ceļa auto jāapstādina, tad gan vadītājs un pasažieri ar drošības jostu savilkšanu tiek sagatavoti sadursmei, ja nu kas. Taču arī te “Q5” tiek galā bez lieka stresa – nedaudz garāks apstāšanās ceļš uz ledus, bet teicamā manevrētspēja joprojām saglabājas. Ir patīkami apzināties, ka šādas sistēmas var mūs nosargāt, bet droši vien nevajadzētu uz to paļauties vienmēr, jo visam mēdz būt savas robežas.
Mērinstrumentu panelī pārāk daudz informācijas
Interaktīvais mērinstrumentu displejs aiz stūres rata izskatās iespaidīgi, taču tas var būt ļoti grūti nolasāms. Tajā daudzos veidos ir iespējams attēlot informāciju par automobili, maršrutu, pieslēgto tālruni, multimedijiem u.t.t., taču brīžam šķiet par daudz un grūti uztverami, it īpaši, samazinot spidometra un tahometra skalas.
Vadītaja pozīcija "Audi Q5" Foto: iAuto
Braucot šajā režīmā grūti redzēt ātrumu
Visērtāk tomēr šķita klasisko ciparnīcu režīms, ar pa vidu attēlotu navigācijas karti vai degvielas patēriņa rādītājiem. Skaņas baudītājiem pieejama augstvērtīga “Bang&Olufsen” skaņas sistēma.
Mūsuprāt labāka kombinācija braucot
Par 2151 EUR “Q5” ir aprīkojams ar adaptīvajiem “Matrix LED” priekšējiem lukturiem. Kopumā tie ceļu izgaismo patīkami un pietiekami, taču tālā gaisma prasītos nedaudz tālāka, kā arī vadītāja pusē apgaismotais laukums nav tik vienmērīgs – ir manāma tumša strīpa, un sensors diezgan jutīgi reaģē uz atstaroto gaismu, tādējādi īpaši vadītāja pusē dažkārt pārāk agri vai nepiemērotā brīdī mēdz ieslēgties tuvo gaismu režīms.
Visā visumā “Audi” ir izdevies baudāms, daudzpusīgs un ikdienai draudzīgs automobilis ‘premium’ segmentā. Pāris lietas, kas nepatika ir drīzāk sīkumi, kas kādam traucē, kādam ne, taču jāsaprot, ka, jo dārgāk auto maksā, jo kritiskāk uz to skatās. Jā, cenas jautājums – šāds “Audi Q5” ir dārgs, taču tādu sajūtu tas arī sniedz un visa kā laba šeit ir daudz. Te gan jāņem vērā tas, ka dīleri Latvijā regulāri mēdz piedāvāt labi nokomplektētus automobiļus par pievilcīgām cenām.
Plusi un mīnusi
+ Dinamiska dzinēja un pārnesumkārbas kombinācija
+ Lieliska vadāmība un komforts uz dažādiem ceļa segumiem, pateicoties precīzajai stūrei un adaptīvai balstiekārtai
+ Plašs un ērts salons gan priekšā, gan aizmugurē
+ Par savu cenu atstāj dārga auto iespaidu
+/- Iespējams dāsns papildaprīkojums, taču par to arī dārgi jāmaksā
+/- kopumā labas LED gaismas, bet prasītos tālāk izgaismots laukums, kad ieslēgtas tālās gaismas. Daži konkurenti spēj piedāvāt vairāk
- Prasītos ergonomiskāka multimediju sistēmas vadība
- Auto būs bieži jātīra - sānu logi un bagāžnieka aile starp durvīm un virsbūvi ātri piesaista netīrumus
- Priekšējā pasažiera ceļgaliem varētu traucēt priekšējais panelis
- Durvis jāver ciet spēcīgi. Iespējams, ka tā ir tikai konrkētā automobiļa īpatnība un sērijveidā šādu problēmu nebūs.
Jaunais Audi Q5 2017
Portālā iAuto lasītāja viedoklis, Reinis Pabērzis:
"Lai arī Audi Q5 no ārpuses varētu šķist neliels, tomēr tā salons pārsteidz ar milzum daudz vietas. Ne tikai vadītājs var justies ērti garākā braucienā, bet arī pasažieri. Sportiskā dizaina salons ir ļoti ērts. Viss tajā ir ļoti labi izkārtots un saprotams. Braucot ar Q5 rodas sajūta, ka braucat ar pilnvērtīgu apvidus auto. Ceļš ir labi pārredzams un plašais salons rada sajūtu, ka braucat ar lielu auto.
Šis auto bija aprīkots ar 2.0TDi dzinēju, kurš bija ļoti dinamisks. Transmisija darbojas nevainojami. Audi Q5 vadās lieliski. Neskatoties uz to, ka auto ir aprīkots ar 20 collu diskiem, tā piekare nevainojami tiek galā ar ceļu nelīdzenumiem. Lai arī Audi Q5 ir pilnpiedziņas, tas tomēr ir pilsētas auto. Neieteiktu ar šo auto doties pārbaudīt viņa spējas purvainā apvidū!"
Patīk 8 pogu izvēlne, arī skārienjūtīgā virsma strādā labi, bet navigācijai traucē vairākās izvēlnes pogas - īpaši tās, kuras apstiprina izvēlni kreisās un labās puses vidū! Foto: iAuto.lv
1. Auto bildes blakus jātaisa vai nu abiem ar ieslēgtām vai izslēgtām gaismām. Ieslēgtas gaismas uz pārdodamo objektu ir lēts marketinga triks. Visticamāk samērojamā apgaismojumā abi produkti atšķiras nenozīmīgi;
2. Kas notiek ar to digitālo paneli kad saule uzspīd no aizmugures? Tas pats kas ar telefonu spilgtā saules gaismā? T.i. neko evar redzēt?;
3. Kā var teikt ka "Plašs un ērts salons gan priekšā, gan aizmugurē" ja priekšā ir šauri un neērti? "Ja automobili sazēšas visi pasažieri, tad visgrūtāk ir tieši autovadītāja blakussēdētājam, jo “Q5” nākas meklēt kompromisu starp priekšā sēdošā pasažiera un aiz viņa esošā pasažiera komfortu."