Jau kādu brīdi pie patērētājiem savu ceļu meklē jaunā Honda CRV. Paskatīsimies ko jaunais jāpāņu krosovers piedāvā savas popularitātes uzspodrināšanai.
Honda CRV vienmēr bijis diezgan iecienīts modelis autobraucēju vidū. Auto izcēlās ar kvalitatīvu apdari un labu komforta, kā arī ērtu salonu. Jaunais CRV cenšas pilnībā atšķirties no priekšgājējiem. Auto izceļas ar izteiksmīgu dizainu. Lieli lukturi, kuri sniedzas gandrīz līdz riteņu arkām, miglas lukturi apakšējā spoilerī tikpat efektīgi. Izceltas riteņu arkas un dzinēja pārsega "uzrautās" sānu malas, kā arī akcentēti sliekšņi un sānu moldingi. Spēkrats varbūt nav ultra moderns, tomēr ļoti mūsdienīgs, sabalansēts un pārdomāts. Bet tajā pašā laikā jaunais CRV nezaudē Hondai raksturīgo stilu. Viss ir darīts fanu pulka palielināšanai.
Arī salons jaunajam CRV modelim ir ļoti pārdomāts. Akcents likts uz komfortu un kvalitāti. Apdarē izmantoti augstvērtīgi matriāli. Braucot, salonā nekas neskrapst, negrab. Vienīgi cimdu nodalījuma(bardačoka) vāks tāds plastmasīgs, grabulīgs, ar laiku varētu likt sevi manīt(dzirdēt). Durvju iekšpuse ir nostrādāta ne tikai kvalitatīvi, bet arī praktiski. Elkoņbalsti -durvju rokturi apdarināti ar ādu, tie tik ātri nesmērēsies un ir patīkami mīksti elkonim. Viegli aizsniedzami uz durvju roktura izvietoti spoguļu regulētājs, logu atvēršana un turpat blakus visu durvju slēgšana. Daudzu ražotāju spēkratos durvju slēgšanas pogas ir kārtīgi "noslēptas". Jāpiezīmē, ka durvju slēgšanas funkcija nodublēta arī uz blakussēdētāja durvīm. Durvis veras pietiekoši plaši, atvieglojot izkāpšanu gan priekšā, gan aizmugurē sēdošajiem. Arī sliekšņi izveidoti tā, ka iespējams izkāpjot nenosmērēt bikšu galus. Par to bonuss Hondai. Pozitīvo noti notur arī pārējā salona "infrastruktūra". Stūre ir ērta, var noregulet pēc vajadzības, tomēr varēja būt resnāka, parocīgāka tvērienam. Dizains jau pazīstams, bet ok. Uz stūres jau ierastās funkcijas. Patīkams pārsteigums acu priekšā ar labo īkšķi aizsniedzama stūres apsildes poga. Ērti, ātri, vienkārši. Starpcitu stūre uzsilst ļoti ātri.
Panelis gaumīgs, nav "ultra", vairāk gan klasisks. CRV viens no retajiem auto, kuram negribas nolocīt multimediju ekrānu. Tas veiksmīgi "noguldīts" uz paneļa. Ar saules stariem ekrāns pārāk "nespēlejas", tāpēc tā lietošana saulainā laikā nav apgrūtināta. Vadītājam visu aktuālo funkciju slēdži komforta nodrošināšanai atrodas zem ekrāna, viegli aizsniedzami. Tā kā, lai nodrošinātu patīkamu temperatūru salonā, sēdekļa apsildi u.c. no ceļa jānovēršas minimāli. Pati multimediju sistēma sastādīta saprotami un tās lietošana neprasa pārāk daudz laika. Informācija par braucienu dublējas arī pie odometra radītāja uz paneļa. Gadījumā, ja braucējs vēlas klausīties kādu radio staciju ne viss mūziku no "cita veida ierīcēm", tad kādas neieprogrammētas radiostacijas meklēšana nav vienkārša, jo staciju maiņas bultiņas ir tik sīkas, ka braucot grūti trāpīt... Visi slēdži, kas saistīti ar komfortu atrodas centrā, bet ar "braukšanu" aiz stūres kreisajā malā, lai nejauktos. Tālākiem braucieniem noderēs neskaitāmi sīklietu nodalijumi, nišiņas. Tās ir gan durvīs, gan uz centrālā tuneļa, kā arī zem elkoņbalsta. Galvenā problēma būs atcerēties kas kur noglabāts.
Sēdekļi ļoti ērti un ar kvalitatīvu apdari, arī garākā ceļā būs pietiekoši komfortabli. Konkrētam auto ar elektrisko vadību aprīkots tikai vadītāja sēdeklis, taču tas pārējiem braucējiem neliks justies neērtāk. Hondas salons ir pietiekoši plašs un vietas gana daudz arī aizmugurē sēdošajiem. Aiz 1,9m gara vadītāja brīvi var iekārtoties tik pat ražens rada gabals. Aizmugurē tiešām ir reāli ērti. Kurpju purngalus var brīvi paslēpt zem priekšējiem sēdekļiem, vietas tur daudz. Aizmugurējās durvīs līdzīgi kā priekšējās, iemontēti logu atvēršanas slēdži un turpat blakus sēdekļu apsildes poga. Tā kā ziemā ne vienam nebūs jāsalst. Aizmugurē sēdošie ir nodrošināti ar gaisa plūsmas atverēm. Pieplūstošā gaisa temperatūru regulēt nevar, bet virzienu un apjomu gan. Pasažieru ērtībām pieejamas divas USB ligzdas. Aizmugurē sēdošajiem ne tikai viegli sēdēt, bet arī nav grūti izkāpt. To nodrošina durvju ailes forma un izmēri. Pēdējos gados auto "arhitektūras" iespaidā dažu marku spēkratiem izkļūt no "otrās rindas" ir apgrūtinoši. Aizmugurē sēdošajiem gan vajadzētu atcerēties, ka jāuzvedas labi, jo vadītajam uz briļļu plauktiņa vāka uzmontēts sfērisks spogulītis tieši aizmugurē sēdošo novērošanai. Interesanta doma. Kopumā CRV salons atstāj ļoti labu iespaidu iespaidu, kuru mazliet sabojā braucēju mazo spogulīšu apgaismojums saules sargos. To varētu nodēvēt par "svecīšu gaismu", pilnīgu pretstatu salona izgaismojumam.
Bagāžas nodalījums nepārsteidz. Tas ir pietiekoši liels, bet izmēru rekordus pārspēt netaisās. Ērtībām ražotājs uzstādījis dāžadus āķīšus(pavisam gan tikai 4)dažādu mantu nostiprināšanai. Uz bagāžas nodalījuma sliekšņa mistiski nostiprinātas dekoratīvas uzlikas, kuras tiek izkustinātas katreiz, kad paceļ grīdas klapi. Varbūt konkrētā auto trūkums. Grūti teikt. Jā, zem klapes atrodams rezerves ritenis. Latvijā noderīga lieta.
Brauc jaunais CRV labi, līgani. Tā vien liekas, ka Hondai CRV vairāk patīk vienmērīgs, plūdens brauciena ritms. Auto ir precīza stūre, tas labi vadās uz veca asfalta tur trajektoriju. Novērojama laba piekares darbība, tā nekaitina ar ļumīgumu, bet arī zobi neklab braucot pa bedrītēm nosētu grants ceļu. Jāpiezīmē, ka brauciens pa pilsētas bruģi bija pārsteidzoši mierīgs. Tas bija līgans un kluss. Sīkums, bet patīkami. Mierīgs brauciens vien vedina pie domas, ka Jaunais CRV ir tāds īst ģimenes braucamais, kopigām ekskursijām un ikdienas rūpēm. To tikai apliecina 1,5 l dzinējiņš, kurš nav īsti gatavs straujiem, dinamiskiem izlēcieniem. Auto nav maziņš un viegliņš , un tomēr ražotaja norādītos "zirdziņus" īsti sajust nevarēja. Tāpēc nesteidzīgs ikdienas brauciens sagādā vairāk prieka, nekā centieni demonstrēt "musku;lus". Kā jau krosoveram pienākas CRV droši var nobraukt no ceļa un pat vagot meža stigas, klīrens to ļauj. Diemžēl sasalusī zeme neļāva pilnībā pārbaudīt auto caurgajamības spējas. Nekas citreiz.
Pavisam tiek piedāvātas divas dzinēju versijas ar dažadiem jaudas parametriem. 2,0 l hibrīds ar 145zs un 1,5 l benzīnieks ar jaudu 173zs un 193zs. Diemžēl dīzeļversija netiek piedāvāta. Tā spēkratam noteikti piešķirtu dzīvelīgāku raksturu. Auto pieejams daudz un dažādās komplektācijās, kuras tad arī nosaka spēkrata cenu. Jaunajai Honda CRV cenas diapazons ir 26330 eur līdz 41460 eur.
Nebūtu nekāda šķirba, 1.5 turbo vai 2.0 turbo - atceries, tā ir honda, pasažieru mašīna, kurā atrodas motocikla motors, kurš jāzāģē - vienīgie hondas turbiķi kas sasniedz pilnu pūtienu pie 2k, ir dīzeļi; tur noteikti ražotājs bija spiests beidzot uztaisīt normālu kārbu - visiem hondas ļurbo benzīnniekiem pilns pūtiens zem 3k nenāk, tā ka 1.5 vai 2.0, aģin huj, tāpat būtu jāzāģē. Ja netici, paskaties uz Type R kiviča parametriem.