Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro.
Autobild.de ievietojis interesantu rakstu, kurā aizdomājas, vai pircējam būtu izdevīgi iegādāties Audi Q7 V12 TDI, ko šobrīd piedāvā automobiļu tirgotājs J.Krause Automobile.
Vispirms par labo – Audi Q7 V12 ir krosovers, kas aprīkots ar pasaulē jaudīgāko sērijveida dīzeļdzinēju. 2006. gadā, kad modelis nāca pasaulē, tas piedāvāja unikālu kombināciju – luksuss krosoveru apvienojumā ar quattro pilnpiedziņu un gigantisko 12 cilindru dīzeļdzinēju, kas attīstīja 500 Zs jaudu un 1000 Nm griezes momentu. Starp citu, Audi šādu motoru sākumā gribēja likt sporta auto R8 un pat veica izmēģinājumus, taču beigās no projekta atteicās, novirzot jaudīgo dīzeļa agregātu Q7.
Rezultātā dzima augstas veiktspējas luksusa SUV, kas atkarībā no komplektācijas sver 2,6-2,7 tonnas, taču 100 km/h spēj sasniegt 5,5 sekundēs. Maksimālais ātrums ir 250 km/h – elektroniski ierobežots, bet cena jau pamata versijai pārsniedza 130 000 eiro.
J.Krause Automobile piedāvātais eksemplārs ražots 2012.gadā, īpašnieks to savulaik pasūtījis Daytonagrau Perleffekt krāsā, septiņu sēdvietu konfigurācijā (V12 modelim retums), aprīkojis ar ventilējamiem komforta sēdekļiem, alkantara jumta apdari, četru zonu klimatkontroli u.c. ekstrām. Komplektā arī keramikas bremžu diski un 21 collu riteņu diski. Kopējā cena toreiz sasniegusi 145 000 eiro.
Automašīnas nobraukums šobrīd 276 084 km, un, lai arī to atdot šķietami lēti (20 000 eiro bez nodokļiem), Autobild ir atturīgs, vērtējot iespējamu pirkumu. Izdevums norāda, ka V12 ir uzticams, taču svarīgi, kā īpašnieks pret to izturējies - ja turbokompresori ir bojāti, dzinējs jāizmet, turklāt arī keramisko bremžu disku nomaiņa ir neticami dārga (aptuveni 8000 eiro). Pat ja nekas neplīst, nodokļi, apdrošināšana un dīzelis maksā diezgan dārgi, taču no otras puses – ja varat atļauties un risks jūs nebaida, veiksmes gadījumā varat iegūt vienu no visu laiku aizraujošākajām dzinēju koncepcijām.
Jaunu auto vispār nav vērts pirkt,jo izbraucot no salona jau zaudē 30% vērtības..šo v12 var vai nu tikai nojāt,ja neguldās apkopēs,vai arī smuki pacelt līdz klassikas līmenim.. kā jau rakstā teikts- dzinējs labs,ja viņam apkopes ir līmenī un nav ne uz ko ekonomēts...protams šāds auto pārdzīvos tad visas mūslaiku 1.2 miskastes