No 10 līdz 80 procentiem 10 minūtēs: Polestar testē super ātru uzlādi 13

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 1.maijs 2024 11:56

Inženieriem izdevies atrast risinājumu īpaši ātram uzlādes procesam, kas ievērojami samazinās laiku, kas šobrīd jāpatērē gaidot kamēr uzlādēsies jūsu elektroautomobiļa akumulators tālākajam ceļam.

Ķīnas autobūves uzņēmuma Geely sastāvā ietilpstošais zviedru Polestar kopā ar ātrās uzlādes akumulatoru pionieri StoreDot strādā pie īpaši ātra uzlādes procesa, kas likvidētu daudziem tik nepatīkamo dīkstāves laiku elektroautomobiļa bateriju uzlādes laikā.

Tiek ziņots, ka šim nolūkam izmanto Polestar 5 prototipu ar eksperimentālu 77 kWh akumulatoru, kura konstrukcijā dominē silīcija elementi. Inženieriem izdevies pilnībā funkcionējoša elektroautomobiļa akumulatoru uzlādēt no 10 līdz 80 procentiem tikai 10 minūtēs, turklāt tiek atzīmēts, ka 77 kWh bateriju var potenciāli palielināt līdz 100 kWh, kas nākotnē 10 minūšu laikā vidēja izmēra elektromobiļa darbības rādiusu palielinātu par 320 kilometriem.

Pārsteidzošs ir arī atklājums, ka uzlādes laikā jauda nevis krītas, kā tas ir parasti, bet gan paliek nemainīga vai pat palielinās. Tā eksperimenta laikā noskaidrojās, ka sākot uzlādi ar 310 kW, uzlādes procesa beigās jauda sasniedza maksimālo vērtību, kas pārsniedz 370 kW, un tā tas notiek visu laiku, kamēr atrodaties uzlādes zonā no 10 līdz 80 procentiem.

XFC testu realizēja Polestar un StoreDot inženieri, lai demonstrētu XFC akumulatoru tehnoloģijas piemērotību nākotnes Polestar transportlīdzekļiem. StoreDot jaunajā XFC tehnoloģijā tiek izmantotas šūnas, kurās dominē silīcijs ar enerģijas blīvumu, kas ir salīdzināms ar jaunākajām NMC šūnām. Tiem nav nepieciešamas nekādas īpašas dzesēšanas sistēmas transportlīdzeklī. Tajā pašā laikā svars tiek saglabāts vai pat samazināts. Ne mazāk svarīgas īpašības ir arī  augsta pārstrādājamības pakāpe un vienkārša apkope.

Tests pierādījis, ka XFC tehnoloģija ir savietojama ar mūsdienu līdzstrāvas uzlādes infrastruktūru, kur arvien biežāk tiek uzstādītas uzlādes stacijas ar jaudu 350 kW vai vairāk.

 
Visi komentāri
 
Pļurkt 1.maijs 2024 13:22
1 4 Atbildēt

Vot tas jau beidzot ir nopietns pieteikums benzīna un dīzeļa aizvietošanai!

Bradypus 1.maijs 2024 16:00
5 2 Atbildēt

Tiešām? Piemirsies, ka viena DUS aizstāšanai ar šādu vajadzēs izbūvēt atsevišķu augstsprieguma līniju un apakšstaciju.

Bradypus 2.maijs 2024 11:24
2 0 Atbildēt

Mīnusotāji var droši paskatīt šo un padomāt, ka viena maza DUS ar 4 sūkņiem tos "elektrificējot" ar šādu elektrouzlādi ir jānodrošina ar LIELU apakšstaciju - mazā (630kVA) nespēs "pavilkt" pat divus.  

www.jauda.com/uploads/catal...s/Katalogs.pdf

Bradypus 2.maijs 2024 12:35
1 0 Atbildēt

Nākamā līmeņa bildīte - jau vairs nav runa par apakšstaciju bet AST līmeņa pārbūvēm - visi Ropažu novada guļamrajoni kopā var atļauties 3 šādas uzlādes punktus un tad paliek ar pliku pakaļu. 

Emka 1.maijs 2024 13:57
5 3 Atbildēt

Problēma vairs nav attālumā, bet gan cenā.

Kas cenas noslides lidz 10 000€ letakajiem modeļiem tad arī būs elektroauto bums jeb aizvietošana kā norvēģijā.

Pagaidām neviens EU vai ASV ražotājs neko tadu nepiedavā.

Bet Sodas baterijas to var izmainīt.

Krotow 2.maijs 2024 16:06
0 0 Atbildēt

Sodu tu vari tikai iedzert... vai iebērt kūku mīklā.

650 1.maijs 2024 14:00
2 1 Atbildēt

Jā jā.Tagad interesenti ar 3kāršu sparu pirks esošos saražotos el.hlamus ar "parasto" uzlādi. Un (protams) arī iepriekšējās/pirmās paaudzes lietotos,kuri lādējoties pavada ilgāku laiku, nekā braucot.Pie ķēdes piesiet gluži nesanāca, tāpēc siesim pie kabeļa.

Onsis 1.maijs 2024 18:19
4 1 Atbildēt

Tikai jautājums, tādi drātējot, cik ilgi turēs batareja?

Kk 1.maijs 2024 23:10
1 1 Atbildēt

Ķīnieši baigi pogā....tas pats uzņēmums tikai augstais gals zeeker 001...jau sit rekordus

BMW 2.maijs 2024 9:20
0 0 Atbildēt

MObilajiem telefoniem iesaka atslēgt ātro uzlādi, ja vēlas teleofonu lietot ilgāk par 2 gadiem! Kā būs ar šo auto, pēc 2 gadiem jāņem jauns, tāpat kā telefons?

Bradypus 2.maijs 2024 11:12
0 0 Atbildēt

Nesatraucies, tuvāko 2 un vēl vairāk gadu laikā neviens neplāno būvēt energoapgādes infrastruktūru, ka šādu uzlādi padarītu pieejamu ārpus laboratorijas.

BMW 2.maijs 2024 14:33
0 0 Atbildēt

Bet varbūt arī nevajag neko pārbūvēt! Porshe no vecajiem  Tycan akumulatoriem taisa uzlādes stacijas, jo savienojot 10 šādus akumulators jau sanāk diezgan jaudīga stacija, kuru var lēnā garā lādēt ar daudz mazākām jaudām no tīkla, un momentānais patēriņš nav tik zvērīgs.

Tas gan strādā pie nosacījuma, ka dienā nav pārāk daudz lādēties gribētāju. Ja mauks tādos pašos apmēros kā standarta dus, kam ir ap 100 automašīnu uzpildes kapacitāte stundā, tad tur tos akumulatorsus vajadzēs mežonīgi daudz.

Bradypus 2.maijs 2024 14:49
1 0 Atbildēt

No vecajiem akumulatoriem, kas vairs nevelk... taisa uzlādes stacijas, kas pavilks jaunās paaudzes akumulatoru uzlādi, nenomirstot līdz galam pēc pāris tādiem cikliem? Un ar visu to tas der hobijistiem, nevis visparastākā DUS aizstāšanai? Pārliecināji - šī ir tehnoloģija, kas mainīs nākotni

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kad domas citur - neliela gājējas un automašīnas sadursme (+ VIDEO) 10

Video autors raksta, ka gājēji reizēm pārāk uzticas autovadītājiem un pieņem, ka tie visi domās vienādi. Tā nebūt nav, jo arī šajā situācijā viens autovadītājs meiteni palaiž, bet otrs pat nedomā to darīt. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām košo Peugeot 208 Hybrid (+VIDEO)

Peugeot 208 ir viens no aizraujošākajiem mazās klases automobiļiem, ko tagad var nopirkt arī kā hibrīdu. Mazais dzeltenais auto dižosies ar satriecošu dizainu un taupīgu apetīti pret degvielu. Lasīt vairāk

 

Jaunpienācēji auto tirgū: vai tiem var uzticēties?

Tikai divos vai trīs gados Eiropas auto tirgū parādījušies daudzi iepriekš nedzirdēti ražotāji no Āzijas. Šīs kompānijas galvenokārt koncentrējas uz elektrisko piedāvājumu. Aziāti prot pārsteigt ar iespaidīgiem tehniskajiem parametriem, tehnoloģijām un to visu piedāvā par salīdzinoši zemu cenu. Bet kā ir ar kvalitāti un uzticamību? Lasīt vairāk

 

Prezentēts jaunais Rolls-Royce Cullinan (+ FOTO) 3

Britu luksuss automobiļu ražotājs Rolls-Royce modernizējis krosoveru Cullinan. Automašīnai pamainīti eksterjera un interjera elementi, V12 motors paliek. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti