Ķīnas autoražotājs Great Wall Motor (GWM) uzlabojis kompakto elektriskās piedziņas modeli Ora 3 un iepriecinājis pircējus, samazinot cenas.
Ora 3 ir nopērkams arī Eiropā, tostarp Latvijā, bet kamēr mūsu pusē Auto 2024 apmeklētāji iepazinās ar aktuālo modeli, Pekinas autoizstādē tika prezentēts uzlabotais Ora 3.
Modernizētais Ora 3 palicis pie tiem pašiem garuma (4,24 m) un riteņu bāzes (2,65 m) izmēriem, taču ieguvis vērtīgu funkciju - V2L (vehicle-to-load) uzlādes iespēju, kas ļauj ar enerģiju apgādāt ārējos patērētājus, piemēram, pieslēgt sadzīves tehniku vai elektriskos darba rīkus.
No ārpuses modernizēto modeli varēs atpazīt pēc melnajiem riteņu diskiem, taču salonā ar divspieķu stūri, 7 collu LCD instrumentu paneli un 10,25 collu centrālo vadības ekrānu, nekādu izmaiņu nav. Dažās komplektācijām iekļautas papildu ekstras, piemēram, vienā no tām iekļauts panorāmas stikla jumts, bet citā - L2 uzlabotās braukšanas palīdzības funkcijas, kas cita starpā ļauj aktivizēt ar balsi autonomo stāvvietā novietošanas palīgsistēmu vai izpildīt attālināto parkošanos ar viedtālruni.
Ora 3 ir aprīkots ar priekšā novietotu motoru, kura maksimālā jauda ir 135 kW un maksimālais griezes moments 232 Nm. Akumulatora specifikācija pašlaik nav atklāta, taču zināms, ka būs pieejami divi varianti aptuveni 400 un 500 kilometru sniedzamībai.
Zināms, ka ar mazāko akumulatoru apgādātais Ora 2 Ķīnā maksās 105 800 juaņu (aptuveni 14 000 eiro), bet dārgākais variants būs dāsnākā komplektācija ar lielāko akumulatoru par 135 800 juaņu (17 900 eiro).
Salīdzinājumam: aktuālā modeļa cenas Ķīnā 129 800 – 165 800 juaņu (17 000 – 21 800 eiro).
Pekinas autoizstādē GWM paziņojis, ka plāno Ora 3 pārdot 92 pasaules tirgos, solot apgūt šos tirgus jau tuvākajā laikā.
Ar nātrija baterijām (sodium battery) būs cena jau zem 10000€.
Vot tas būs pa riktīgo.
Beidzot LV autotirgus auto vidējais vecums nolaidīsies no 15 gadiem uz 1gadu