ZB katru rudeni un pavasari mainīt riepas, stiept tās uz pagrabu utt.
Kādas vissezonenes pirkt uz 205/55 R16? K-kādus lētos federāļus, vai tomēr iespringt uz brendu - nu tur Nokian all season, Goodyear Eagle, Pirelli P2500 utt...?
Ir tā saucamās viduseiropas ziemas riepas, ja ikdienā nebrauc pa Eiropas maģistrālēm uz 180km/h, tad ar tādām mierīgi var nobraukt visu gadu. Jā, laukiem viņas nederēs, bet pārvietoties pa maģistrālajiem ceļiem, nekādu problēmu, uz plika ledus, tur biš jāuzmanas. Vienreiz tādas jaunas uzliku, ja nemaldos, Nokian WR modelis saucās.
Ne gluži par vissezonas, bet par ķīniešu ziemas riepām.
Iepriekš lietoju dārgā gala Yokohama Geolandar ITS073, kas bija tīri ok, bet ne savai cenai atbilstošas, jo vājš sniegums uz mitra asfalta, sniega putrā, ļoti skaļas riepas + strauji dilst. Labas gaitas īpašības bija sniegā, dubļos un uz sausa asfalta.
Decembra sākumā izlēmu izmēģināt jaunas Ķīnā ražotas riepas Firemax FM805 - skandināvu tipa ziemenes, ar mīkstu gumijas sastāvu, 8 mm protektora dziļumu. Maksāja 2x lētāk par iepriekšējām. Šobrīd pieveikti apmēram 3000 km pa teju visiem iespējamajiem seguma veidiem un arī laikapstākļiem, izņemot lielu karstumu. Ceļi, sākot no dubļiem un grants ceļiem līdz Vācijas autobāņiem ar lielu braukšanas ātrumu, un Alpu serpentīniem, laikapstākļi sākot no +15, līdz stiprām lietusgāzēm, piesnigušiem ceļiem, ledus un sniega putras.
Pirmie iespaidi: Ļoti klusas riepas. Dzirdams troksnis salonā sāk parādīties vien ap kādiem 110 km/h un arī ap 150 km/h lielāka skaņa salonā būs no pretvēja, nevis riepām (salīdzinot, Yokohama diezgan varēja dzirdēt jau no 70 km/h) Sausā un mitrā asfaltā ļoti spēcīga saķere, pat straujākos manevros nekas neliecina par tieksmi izslīdēt vai izspolēt, automobilis stājas ļoti labi. Stiprā lietū dziļais protektors šobrīd labi tiek galā ar lielu ūdens daudzumu, arī nekādu pazīmju par izslīdēšanu un izspolēšanu - kad padils, iespējams būs citādāk.
Alpu serpentīnos īsā laika posmā nācās sastapties ar ļoti ekstrēmiem laikapstākļiem - stiprs sniegs un apledojums, kam drīz sekoja atkusnis un slapja sniega putra. Vienīgais, kur tās nedaudz izspolēja, bija uzsākot braukt putrā un uz ledus, bet arī pavisam nedaudz, salīdzinot ar iepriekšējām Yokohama, kas itin bieži lika mirgot ESP lampiņai panelī. Bremzējot uz ledus, talkā nāca ABS, bet kopumā ķīnietes bremzē ļoti labi un automobilis joprojām bija kontrolējams.
Secinājumi: šobrīd esmu ļoti priecīgs par šīm riepām - ne reizi nav bijusi nedrošības sajūta. Ja tās iegādājoties man bija negatīvi aizspriedumi un doma, ka sliktākajā gadījumā pēc mēneša uzlikšu labākas, tad tagad tādu domu vairs nav. Iepriekšējās riepas daudzās situācijās prasīja krietni piesardzīgāku auto vadīšanu. Domāju, ka lielākais mīnuss šīm riepām būs to straujais nodilums un arī siltākā laikā būs vājš sniegums. Redzēs, kādi kasjaki parādīsies sezonas laikā, bet pašreiz šīs riepas pozitīvi pārsteidz.
Jā, grobiņā "ķīvītēs" arī četras riepas gadā var atstāt.
Es šogad patīrīju savu detaļu noliktavu, līdz ar ko radās lieki kādi 10 gumijas gabali, no tiem daži ar visiem diskiem - beigās atdevu vienam pazīstamam zemniekam, skābsiena bedres slogošanai.
Guzis rakstīja: Nu, vieglais ledus pirms krustojumiem ir pilnīgi reāla lieta, un ikdienā nevis 1x ziemā, nobrauc tik nost no lielajām ielām. Un tā ir pozīcija, kur radzes izpaužas vislabāk, bet pārējos 95% tikai traucē. Ar mūsu ceļu kvalitāti labi saprotu krosoveru īpašniekus, kas to izvēlas kā ikdienas braucamo, jo sasisti diski, pārsistas riepas un apskrāpēti bamperi pie mums ir ikdienišķa lieta. Ja ir kāds, kas brauc stipri paredzamā maršrutā ar zināmu ceļa kvalitāti - var iztikt ar jebko.
Bet kā "krosovers" novērš saistus diskus un pārsistas riepas? Tas rodas no ceļu stāvoklim neatbilstošiem/modei atbilstošiem koka ratu riteņiem, nevis no mašīnas tirgus nišas.
Ar 225/65R17 riepām aprīkota auto diskus būs daudz grūtāk sabojāt kā 225/45R17.
Jā, tā ir, bet kāpēc tu to piemini? Pirmais ir kaut kāda busa ripuļu izmērs - otrais ir koka ratu riteņu izmērs, kādus liek vecākām mašīnām ar mazākām arkām; var gadīties ka pat mana golfa arkās tāds ielīstu. "krosoveriem" parasti liek kaut ko lielāku un plānāku, un nav īpaši manīts ka "krosoveriem" būtu lielākas arkas nekā parastām mašīnām - ja tas pirmais izmērs ir kāda "krosovera" ripuļu izmērs, tad nebaidies - tādus ripuļus var uzlikt arī audī A6, vienkārši neizskatīsies stilīgi, tāpēc lielākoties neliek - tāpat kā "krosoveriem".
Ja esi palaidis garām, šobrīd vārds "krosovers" ir miglains jēdziens, kuru piekarina jebkuram sūdam, lai to iesmērētu pircējiem, un vienīgais kas visiem "krosoveriem" ir kopīgs, ir lietojams mašīnas augstums, vismaz daudzpadsmit centimetri. Pēc tā, kā šis vārds šodien tiek karināts visam virsū, gandrīz jebkura astoņdesmito gadu mašīna, manu golfu ieskaitot, ir "krosovers"
Tas tavs golfs tak ir zelta vērts, ietilpīgs krosovers un vēl jaudīgs, no citām mašīnām kaut kas līdzvērtīgs varētu būt cayenne, bet zinu, zinu, tu tūlīt pastāstīsi kāpēc cayenne ir sūds un golfs labs
Džipistu ikdiena... (jo platāka riepa, jo lielāka iespējamība, ka uzbraucot uz šļuras saķere zudīs/ notiks akvaplanēsana) Tad glupa blīve starp sēdekli un stūri no tā nobīstas un nevajadzīgi parauj stūri uz vienu vai otru pusi, tādējādi pēkšņi atopoties grāvī.
Esi augstās domās par tiem Haldex 4X4. Tiem ir diezgan garš apdomāšanās laikas un attiecīgi uz trases pieslēdzas vienmēr par vēlu (iespējams, ka tas arī bija vainīgais šajā gadījumā). Piesummējam augstu smaguma centru, kas faktiski noved pie turēšanās uz 2 ripuļiem un avārija ir gatava.
Jau teicu - paagstināts smaguma centrs noteikti bojā braukšanas drošību
A kuram nav garš apdomāšanās laiks? Tos crosoverus jau tiesi tāpec rada, lai izlīstu no ikdienas negaidītām situācijām. Viņi tak nav domāti braukt 10 km pa bezceļiem.
Viģiku tehnisku iemeslu dēļ nevaru noskatīties, bet brīnos - ko šis tur tādu darīja ka bija pakaļas asij jāpieslēdzas un tam būtu bijis jāpaglābj no iebraukšanas grāvī? Pakaļas ass pieslēgšanās pa lielam spēj glābt tikai no norakšanās, kas tur noteikti nedraudēja.
Te tak nesen gāja strīds,kas notiek pie apdzīšanas, kad pa vidu ceļam ir pļuras josla.Tas vēl ir labi, ka filmētājs redzēja situāciju un ieturēja distanci- sliktāk būtu, ja viņš to bremzējošo fūri būtu ieraudzijis tikai to savu aizlieto stiklu notīrot.
Tur jau to džipu diez vai sanesa uz tās pļuras- vienkārši viņš apdzenot bija ieskrējies un līst atpakaļ rindā viņam gadījās pirms bremzējoša priekšābraucēja.ne katrs tiks galā ,kad pļuras josla jāšķērso vienlaicīgi bremzējot vai kad bremzējot nākas uz apmales nobraukt.Kas ta cits viņam atlika, ja negribējās tajā fūrē ietest.
Par crosoveriem(ne džipiem). Palasījos par sava džedaja, kas ari ir 4x4, darbību(HTRAC). Braucot pa šoseju tas ir 100% ar pakaļas piedziņu, šāda situācijā saslīdot viņš 90% pārness uz priekšu.
Ieslēdzot sport režīmu viņam vislaik ir 20:80 sadalījums, snow vai eco 40:60
Nu labilabi,sadalījums tas ir drusku no citas operas.Šoreiz te kājas aug no tā, ka kārtējais slaidāloka spļāvējs nespēj novērtēt perspektīvu.Tipa spļauj pret vēju.Tas izriet no viņa cilvēciskās būtības,no tās,kuru ar p burtu raksta.
Tāteikt,karma par to itin lepno stikla aizšķiešanu.Priekš apdzinēja vissliktākais scenārijs- kad pie šādas te ātruma starpības,lienot tajā iedomātajā logā,viņa priekšābraucējs pēkšņi nobremzē.Šoreiz lai slava filmētājam- gana pamācošu momentu iedokumentēja un turklāt pats adekvāti uzvedās.
Vissezonas riepas.
ZB katru rudeni un pavasari mainīt riepas, stiept tās uz pagrabu utt.
Kādas vissezonenes pirkt uz 205/55 R16? K-kādus lētos federāļus, vai tomēr iespringt uz brendu - nu tur Nokian all season, Goodyear Eagle, Pirelli P2500 utt...?
Sūtīt domāju no reifendirekta.