Beidzot esmu pabeidzis skolas, ticis pie darba un nobriedis sava auto iegādei. Budžets 7 8, max 10k eiro. Ir 4 simpatizējoši varianti. Bmw x3 2005.,6. Gada, VW Tuareg 2005., 6. Gada, Cayenne S 2004., 5. Gada vai Infiniti fx35. Pārsvarā pa pilsētu, bet brīvdienās bieži uz copi mežos. Džipveidīgo, jo esmu 2metrīgs 110kg+ svaru zāles apmeklētājs, sedani riebjas
Kādi argumenti par/pret konkrētajiem auto? Kuram lētāka ekspluatācija, kuram teorētiski mazāk ķibeles, kuram jēdzīgāks remonts?
P.S. X5 nepiedāvāt, nepatīk.
P.S.S. Ar porsche nav plānots pontot meitenēm, vienkārši liekas arī tīri jēdzīgs variants + tā skaņa..
Paskaties Tiguan virzienā - veiksmīgs, izturīgs un kvalitatīvi nostrādāts VW modelis, ērti var iekārtoties gan priekšā, gan aizmugurē. Nu labi - nav man 2 metri, bet 1,90m, taču ar visu to līdz jumtam vietas daudz paliek, aiz sevis ar uzviju varu iesēsties. Vienīgi bagāžnieks mazs un jāuzmanās no agrīnajiem 1.4.TSI modeļiem - bija problemātisks šis dzinējs jaunībā. Tiesa, var atrast zem 10k EUR, bet liela daļa tomēr būs virs.
Mani šitentajā tofikā uzjautrina divas lietas. Pirmkārt, pati tēma, kas kaut kā liekas ļoti nedabiska - jaunietis, kas nodarbojas ar makšķerēšanu, var paceļt desmit štukas vērtu mašīnu, grib pirkt lielu kasti bet nezina ko nopirkt, tik ļoti, ka jālieto kāds forums - kaut kā ož pēc foruma atdzīvināšanas ar kreisu lietotāja profilu Otrkārt - filosofija ka "lielam cilvēkam vajag lielu mašīnu". Te kādi reperi salasījušies, kas braucot rokas uz visām pusēm vicina, vai? Es esmu 1,95 garš un 105 kilo smags - golfa klases mašīnu uzskatu par vispiemērotāko risinājumu, vietas pietiekami, par manevrētspēju vai spēju ielīst šaurās stāvvietās nav jāsūdzas. Līdz šim mazākā mašīna, ar kuru ir sanācis braukt, bija Corsa A, arī tur nebija ne mazāko problēmu ērti iekārtoties pie stūres, vienīgi tā kā tur bija klasiskais risinājums ar fortačkām, lai izbāztu roku pa logu, to bija jāsaliec
Es ieteiktu paskatīties Mitsu Outlander virzienā. Par 5-10k sanāk otrā paaudze.
Savulaik mans šefs (~190cm un ap 150kg) tieši to izvēlējās, jo iekšā vietas bija visvairāk, salīdzinot ar konkurentiem. Pa vidam vēl bija Galaxy un tagad pārkāpa jaunajā Outlanderā.
Makšķerēju reti, bet, ja būtu savs auto, biežāk dotos dabā.
10k gluži lieki nav, bet sakasītu, tāpēc vairāk uz 6 7k vērtiem skatos.
Liela mašīna vairāk ne ērtībai, bet nezinu, "krāniņa palielināšanai" nosacīti. Kuģi nevajag, bet sedans ar ne pārāk, tāpēc jau fantazēju par x3, ja būtu nauda, q5.
Ja dizains nešķiet pārāk pretīgs, varu ieteikt palūrēt uz Škoda Yeti - tas gan laikam sanāks budžeta augšgals, bet par 10k vajadzētu varēt dabūt labu eksemplāru ar 2.0 dīzeli un pilnpiedziņu.
Vismaz jaunajā Yeti salonā vietas pārsteidzoši daudz likās.
2.paaudzes Nissan X-Trail (2007 - 2014.)... nav baigais skaistulis, bet diezgan piemērots makšķerniekiem - ietilpīgs, praktisks, ar salīdzinoši labākām bezceļa īpašībām, nav dārgs remontos, izturīgs.
Nu jau tu arī piedāvāji - no x3 un tamlīdzīgām kaštelēm jau līdz dusterim... Ar xtreili tur maz sakara, kaut kādi dzelži vienīgi, savādāk lokanā dacīte vien ir, spriežot pēc tā ka tā pati platforma un bildēs redzams ka priekšējais panelis arī. Lokanā dacīte ir tāda lēta kaste ar zemu kvalitāti, kur ir pamats uzskatīt ka ar dusteri ir savādāk? Nē nu divām nedēļām, protams, poksuj.
Jaapeerk mashiina,kura patiik. Patiik X3 - njem ciet! Nekas tur nebuus daargaaks remontos kaa citaam te nosauktajaam. Ja kas - Riigaa ir leerums autoservisu, ne vienmeer jaabrauc uz glaunaakajiem. Bembjiem ir labs serviss uz Piedrujas ielas - nemanaams, bet cenaas krietni zem diileriem. Pirms pirkshanas noteikti aizbrauc uz diilerservisu un samaksaa par diagnostiku. Arii reaalo nobraukumu uzzinaasi. Man labaak patiik Wess Select uz Ulmanja gatves, tie gan vairs nav diileri, bet nopietnos gadiijumos var tur griezties. Taa kaa pats esmu BMW fans, tad par X3 - tikai par! Kaadreiz nopirku 10-gadiigu bembi - pirmos 3 gadus nekas nopietns nebija jaaremontee - izturiigas mashiinas pat uz Latvijas (ne)celjiem.
Jaapeerk mashiina,kura patiik. Patiik X3 - njem ciet! Nekas tur nebuus daargaaks remontos kaa citaam te nosauktajaam. Ja kas - Riigaa ir leerums autoservisu, ne vienmeer jaabrauc uz glaunaakajiem. Bembjiem ir labs serviss uz Piedrujas ielas - nemanaams, bet cenaas krietni zem diileriem. Pirms pirkshanas noteikti aizbrauc uz diilerservisu un samaksaa par diagnostiku. Arii reaalo nobraukumu uzzinaasi. Man labaak patiik Wess Select uz Ulmanja gatves, tie gan vairs nav diileri, bet nopietnos gadiijumos var tur griezties. Taa kaa pats esmu BMW fans, tad par X3 - tikai par! Kaadreiz nopirku 10-gadiigu bembi - pirmos 3 gadus nekas nopietns nebija jaaremontee - izturiigas mashiinas pat uz Latvijas (ne)celjiem.
p.s. es darītu tā - sarakstītu visus potenciālos kandidātus uz labas, pabraukātu pa plačiem, izmēģinātu. Pēc tam atlasītu "baudāmāko" un sāktu meklēt... Un šeit jau vajag galvu uz pleciem, ar forumu vien nepietiks.
Mans pirmais, auto bija klasiskais BMW 7.sērijas ar virsbūves indeksu E38. Auto bija 1996.gada ar 3,5 litru V8 dzinēju.
Dinējs ar rūpnīcas kodu M62 spēja attīstīt 235 zs un 175 kw.
Šis auto prasīja daudz manus nervus, taču tas sniedza arī daudz pozitīvu emociju. Galvenā no problēmām bija saistīta ar automātisko ātrumkārbu. Tā visu laiku lūza. Tieši šāda ātrumkārba bija BMW X5 ar virsbūves indeksu E53.
BMW E38 ir ļoti daudzu jauniešu sapnis,bet jāatcerās,ka lai uzturētu šādu auto ir vajadzīgi lieli finansiāli līdzekļi. Jo tas ir prēmium klases auto un apkope šādam auto ir ļoti dārga.
Mans BMW E38 pilsētas apstākļos patērēja 18 litrus degvielas.
Ja budžets ir audzis līdz 12k un šobrīd reāli interesē 7. 8. Gada x3 vai 9. 10. Gada xc60.. Kāds jūsu viedoklis? Kuru labāk, kurā teorētiski mazāk ieguldījumu? Jeb tomēr labāk ņemt pa 6 7k un pārējo rēķināt remontiem?
Ja vien neņem jaunu auto, kuram remonti jau ir iekļauti cenā (t.i. tas, ko sauc par jaunvērtības kritumu), tad esi gatavs remontēt tikpat, par cik nopirksi auto. Tas, protams, pie nosacījuma, ja pērc auto par adekvātu cenu atbilstoši modelim un vecumam. Šo cenu lielā mērā var vienkārši noskaidrot - paņem ss.lv un atlasi vēlamo auto un gadu, sakārto pēc cenas. Kaut kur pa vidu atlasītajiem būs pamanāms vienas cenas īpatsvars. Ja vēlies pirkt kaut ko, kam cena ievērojami atšķiras - vispirms saproti, kādēļ. Ja neizdodas uzzināt vairāk par "viens īpašnieks, tas pats mācītājs, bet man steidzami vajag naudu", droši dodies meklēt citu eksemplāru.
Kā jau esmu iepriekš teicis - lietota auto gadījumā var arī paveikties, un naudu, ko esi atlicis remontam, iztērēt nenāksies. Ar jaunu iztērēsi garantēti - tā jau ir tā garantija ;)
Starp citu, cik esmu novērojis copētājus pie ezeriem (braukāju ar velo pa visādiem ceļiem), tad brauc gandrīz visi ar parastiem auto, nekādu džipu vai SUVu tur gandrīz nekad nav.
Es pazīstu divus velosipēdistus, ka lien tur, kur es ar savu 4x4 auto. Abi ir gatavi kilometriem pa brikšņiem un dubļiem stiept velo uz pleciem, jo ar to pabraukt vairs nevar! Mūsu kopīgajam hobijam gan nav saistība ar copēšanu, bet copētāji un tie, kas ar velo grib tikai braukt, apstājas ātrāk. Morāle? Tu ar velo visticamāk nebrauc tik tālu, kā tie, kas grib copēt nomaļās vietās - starp citu, vienkārši dubļainos ceļos velo izstāsies pat ātrāk nekā ielas auto, toties tiks tālāk šaurās taciņās.
Tu jau minēji džipus un SUV. Tagad raksti tikai par SUV - es paskaidroju, kādēļ neredzi džipus un tu pats - kādēļ neredzi SUV ;) Morāle - taisnība ir abiem.
Es kā copmanis esmu bijis visādos nomaļos ezeriņos un nekad nekurienes vidū neesmu redzējis glaunus parketniekus. Nu kaut kā galīgi negadās. Prastāki auto gan. Lielākā daļa t.s. bezceļu ir bezceļi tikai asfalta slīpētāju izpratnē (tādu, kas pa granti vai nekad nav braukuši). Nevajag būt nekādam speciālistam, lai ar parastu vieglo auto izbrauktu gana lielu daļu visādu meža ceļu.
Nav runa par copi vai braukšanu dakārā. Jautāju, kas finansiāli izdevīgāk. 7. Gada x3 pat 10k, 9. Gada xc60 par 12k, vai tas pats 4. 5. Gada x3 par 6k un pārējos 6k atvēlēt remontiem? Kurš variants 5 gadu griezumā sanāks izdevīgāks?
Atkārtošos - jebkuram lietotam auto ir jāatstāj rezerve remontiem. Ja paņemsi par visu naudu, kļūsi par kārtējo ākstu, kam ir kruts auto ar plikām riepām un tukšu bāku. Savukārt izdevīgums 5 gadu griezumā ir loterija - izdevīgāks būs tas, kurš mazāk plīsīs un atliktā nauda paliks tev pašam. Uzzināt to var tikai vienā veidā - tādā pat, kā ar loterijas biļeti - vispirms nopērkot un tikai tad uzzinot par savu (ne)veiksmi. Un pats galvenais - nepažēlo naudu un laiku kārtīgai diagnostikai, lai loterijas vietā nesanāk krievu rulete.
Tā parēķnāju, ka 5 gadu laikā uz xc60 ar 2,4d ietaupītu ap 3k salīdzinot ar x3 3.0d. Tā vien jau ir liela starpība. Tad var rēķināties, ka vecs x3 5 gados izmaksā jau 9k, bet xc60 12k. Šādi skatoties x3 vēlaizvien būs izdevīgāks, jeb tomēr 5 gadu laikā remontos teorētiski vairāk par 3k eiro aizies!?
Nav taisnība, ka XC60 būs ēdelīgāks. Ir tāda vācu inteneta lapa spritmonitor.de , kur cilvēki reģistrē savu auto degvielas patēriņus. Tad, lūk, BMW-X3 ar dīzeļmotoru degvielas patēriņš vidēji ir 8,08 litri uz 100 km, bet Volvo--XC60 ar dīzeļmotoru - 8,20 litri uz 100 km. Starpības tikpat kā nav.
Biju rēķinājis, ka xc60 būtu daudz izdevīgāks. X3 ar 3.0d patērētu pa pilsētu 15l+, bet xc60 2.4d patērētu ap 10. Pie 10-15k km gadā tie būtu ietaupīti ~3k eiro 5 gados.
Īsāk sakot. Jūsuprāt, vai 5. Gada x3 remontos izmaksās vidēji par 3 4k eiro vairāk par 10. Gada xc60, 5 gadu griezumā?
Hmm... pats vispār zini, ko gribi? Šis neiet kopā ar tavu sākotnējo uzstādījumu: "Džipveidīgo, jo esmu 2metrīgs 110kg+ svaru zāles apmeklētājs, sedani riebjas " xc60 un x3 principā ir mazā s60 un 3 sērijas bundža, kas pacelta uz pseidopilnpiedziņas platformas. Personīgi man, kam nav ne 2m, ne 110kg, ir jāielocās mazajos, kamēr varu normāli un ērti iekāpt s80 vai xc90, kas ir puslīdz viena izmēra auto.
Auto pirkšana nekad nav bijusi izdevīga, ja skatās pēc izdevīguma definīcijas. Tie ir vienīgi zaudējumi un galvassāpes. Būs vienam patēriņš mazāks, bet jālej vairāk eļļas motorā un detaļas dārgākas, un otram otrādi. Sēdēsi un rēķinās? Ja gribi, atver intereses pēc rezerves daļu katalogu un apskaties cenas ejošākajām lietām - filtriem, klučiem, diskiem, eļļām, lukturiem, riepām. Un tad mēģini izpīpēt izdevīgumu.
Izdevīgums veidojās tad, ja var nopirkt to auto na "haļavu". Un ja beigās var pārdot par augstāku cenu nekā iegādes, tad tas ir pat superizdevīgums. Pateikt kas Tev būs izdevīgāks var tikai zīlniece un arī tad, kā maksāsi...
Kā jau minēju iepriekš - izmēģini visus variantus, atlasi īsto un sāc rakt... dienu, nedēļu, mēnesi, kamēr atradīsi "izdevīgo".
Un kā ar auto iegādi lietuvā? Cik skatos latauto.lv lt mašīnas vidēji par 15% lētākas. Jārēķinās ar papildus izmaksām jeb viss ok un tīkamu variantu var ņemt ciet?
Apskaties cik maksā mašīnas Vācijā, no kurienes tās ir pārvestas uz Lietuvu. Cik maksā konkrēts auto Vācijā un cik Lietuvā. Dīvaini ne, kā Lietuvā var būt lētāk kā Vācijā! Labāk aprīkotu un ar mazāku nobraukumu to pašu modeli Lietuvā var dabūt lētāk kā Vācijā, vot tas ir izdevīgums!
Tas nozīmē, ka lietuvieši Vācijā pērk auto akcijās. Vācu lietoto auto plači un dīleri dod labas atlaides. No kurienes secinājums - jābrauc uz Vāciju un jāmeklē akcijas auto.
Leišu biznesa pamats - smagi sisti, galīgi nobružāti un ļoti nolietoti auto. Tādi, kurus var mierīgi no 700tkm -> 185tkm Kurus ar minimāliem tēriņiem (zelta rokām) uztaisīt par "konfekti" parasta pircēja skatījumā.
Tāpēc arī LT būs lētāk nekā Vācijas vai citos tirgos
Un ja tomēr pārkāpju tai nepatikai pret sedaniem. A6, 5. Bmw, mb cls? Līdz 10k. Visi aptuveni vienādi?
Jeb vienkārši, ja kontā nav lieki 20k uz premium klases auto nav ko skatīties, nepavilkšu remontus un jāsamierinās ar kkādiem hundai, toyotām, skodām vw utt?
Varbūt kādam dzīvē ir bijusi līdzīga situācija - gribējies sakarīgu auto, ar kuru nav kauns rādīties sabiedrībā, kur visiem 50k+ vērti auto? Ko darījāt? Īsāk sakot, gribu smuku, "krutu" auto līdz 10k, bet negribu vēl 10k i3likt remontos tuvākajos 3 5 gados. Ko man darīt? Ņemt kādu jaunāku pasātu un miers?
Es laikam esmu vislabākais piemērs, uz savas ādas izmēģināju iegādāties jaunu Toyota, kas nelikās gana prestiža un klusa, vietā paņēmu lietotu, bet labi aprīkotu Audi A4.
Tas arī bija manu finansiālo katastrofu auto sakarā starta punkts
Tad labāk, piemēram, par 8k 7. 8. Gada rav4, nekā 5. 6. Gada x3, ja? Un tos pāris k atstāt remontam, nevis piemest un ņemt xc60 vai vēl pāris gadus jaunākus auto?
Tev jāizdomā. Bet es izvēlētos drīzāk japāni vai Volvo, bet nekādā gadījumā vairs lietotu (jaunās paaudzes) vācieti.
Tie ir principā garantijas auto vairs. Elektronikas tur tik daudz, ka reāli pa servisiem vien dzīvoties. Ne jau atslēdznieks, bet elektriķis ar attiecīgu programmatūru un datoru tur pēcāk rokas
Es par premium (protams, lietoto un stirpri lietoto kategorijā) uzskatu 7-to sēriju, A8 vai S-klasi. A6, 5 sērija - tie ir parasti darba zirgi. Sev premium es ņemtu kā otro jeb hobija auto brīvdienām un izklaidei. Noteikti benzīnu, vismaz V8. Nu tā, lai var braukt ar baudu. Kautkādu e38 ar 4.4 un mehāniku. Vai A/S8 D2 ar 4.2 un mehāniku.
Kasiņ, tavs bijušais A4 ir sūdīgs piemērs. Uzrāvies tu ar variatoru - būtu paņēmis ar parastu tomātu, būtu poksuj. Protams, par to tybotu tev ir taisnība - tā kā tā ir tāda parasta kaste, tādai variators nebūtu bijis, un līdz ar to tā būtu kalpojusi tikpat labi kā tāds A4 ar parastu tomātu
Brālēns pirms nepilniem 10 gadiem nopirka deviņdesmit astotā gada C5 2.5 TDI ar tomātu - kādus četrus gadus tā mašīna bija vienīgā mašīna ģimenē, tālākos trīs otrā mašīna, tagad ar to brauc viņa sievastēvs. Remonti - cik man zināms - kaut kad saremontēja ABS bloku [slimība], nomainīja pāris MAFus [atkal slimība], kaut kādi sīkumi un apkopes. Labi, vēl tā mašīna ir tikusi nopietnāk krāsota, ja nemaldos, līdz pat jumtam, bet nu tik jaunai mašīnai tas ir normāli - šķībacis tādā vecumā visdrīzāk būtu arī jāmetina, ne tikai jākrāso.
Varbūt kādam dzīvē ir bijusi līdzīga situācija - gribējies sakarīgu auto, ar kuru nav kauns rādīties sabiedrībā, kur visiem 50k+ vērti auto? Ko darījāt? Īsāk sakot, gribu smuku, "krutu" auto līdz 10k
__________________
Ar šo vajadzēja sākt, nevis ar copi vai svaru zāli
Citiem vārdiem, gribās uzlekt augstāk par pakaļu, bet nezinu, kā to lētāk izdarīt.
Pirmais auto.
Sveiki.
Beidzot esmu pabeidzis skolas, ticis pie darba un nobriedis sava auto iegādei. Budžets 7 8, max 10k eiro. Ir 4 simpatizējoši varianti. Bmw x3 2005.,6. Gada, VW Tuareg 2005., 6. Gada, Cayenne S 2004., 5. Gada vai Infiniti fx35. Pārsvarā pa pilsētu, bet brīvdienās bieži uz copi mežos. Džipveidīgo, jo esmu 2metrīgs 110kg+ svaru zāles apmeklētājs, sedani riebjas
Kādi argumenti par/pret konkrētajiem auto? Kuram lētāka ekspluatācija, kuram teorētiski mazāk ķibeles, kuram jēdzīgāks remonts?
P.S. X5 nepiedāvāt, nepatīk.
P.S.S. Ar porsche nav plānots pontot meitenēm, vienkārši liekas arī tīri jēdzīgs variants + tā skaņa..
Paldies.