Tātad, slavēšanai, kritikai, saturīgiem komentāriem un spamam (kā tad nu bez tā) tiek nodots mans jaunais braucamais - BMW 530d Gran Turismo. Ražots un pirmo reizi pārdots tālajā, bet varbūt ne tik tālajā 2010.gadā, tātad, F07 modelis.
Kāpēc šāda izvēle? Sākumā domāju par jaunu auto. Bet tajā budžetā/mēneša maksājumā, kurā man būtu, tā teikt, komfortabli, izskatot visādus variantus, tā arī neko dvēselei piemērotu atrast neizdevās. Krosoveru īsti negribas un pēc tāda arī nav vajadzības. Korejieši neuzrunā, ja nu vienīgi kāds KIA Pro Ceed, bet, nu, tādā komplektācijā, kā man gribētos, tas maksā ap 30 kilo, tad nu, kaut kā roka neceļas nolocīt 30 tūkstošus par korejiešu kompaktklases auto. SEAT Leon FR tomēr jau ir morāli novecojis, Škoda Octavia RS arī, pie tam, feisliftētajam modelim purns šķiet neglīts (pre-deisliftam bija glītāks), VW atkrīt augstās cenas un drastiskā cenas krituma dēļ. No francūžiem uzrunā tikai Renault Talisman, bet tādā komplektācijā, kā man gribētos, pārāk dārgs tomēr. Vizuāli patīk Peugeot 508, bet, nu, pārāk tomēr daudz sliktu atsauksmju par Peugeot. It kā patīk Opel Insignia, bet arī - dramatisks cenas kritums, kā arī tagadējā piederība PSA grupai kaut kā neraisa uzticību. Tad nu ideju par jaunu auto tomēr noliku plauktā un sāku skatīties uz ko 7-10 gadīgu no premium gala... Gribētos jau kādu C klases mersi, bet sakarīgs jaunais modelis maksā apm. no 25000, bet man tomēr gribējās apm. 16-17 tūkstošos iekļauties. 2009. līdz 2014.gada modeļu kantainās formas galīgi neuzrunā. Skatījos Audi, bet arī... A5 un A6 it kā sakarīgi auto, bet tomēr neuzrunā. Bez tam, parunājos ar vairākiem šo modeļu lietotājiem, diez ko labi viņi tomēr neatsaucas. Bet A7 pārāk dārgs - netrāpa budžetā. Patīk feisliftētais XF, bet sakarīga servisa trūkuma dēļ vismaz tuvāko gadu laikā Jaguāru vairs neizskatu kā variantu.
Tad sanāca parunāties ar vairākiem BMW īpašniekiem (F07, F10, F11 modeļu) un visi ļoti labi atsaucās, ka šis esot viens no BMW veiksmīgākajiem modeļiem, kuram esot novērstas iepriekšējā E60 modeļa elektronikas problēmas. Tad nu sāku interesēties par šo modeli. Uzreiz sapratu, ka universāli negribas. Ja sedanu, tad tikai baltu, bet nekā jēdzīga piedāvājumā nebija. Tad vienu dienu netīšām pie savas mājas ieraudzīju stāvam Gran Turismo, un tad sapratu, ka gribu tādu - auto atšķiras no ļooooti daudz esošajiem sedaniem un universāliem, bet ir ar ļoti plašu salonu un kaut arī mazu bagāžnieku, tomēr, tā kā man patīk ceļot ar auto un dažreiz vienkārši kaut kur pie dabas gulēt, tad šis ir pašā laikā. Plus, tomēr esmu dizaina upuris un man patīk savādāki auto (ne velti fanoju par saabiem, jaguāriem, aflām u.tml.)
Tad sākās konkrētā modeļa meklējumi. Piesaistīja ss-ā viens baltā krāsā, ko tirgoja privātpersona. Bet, kamēr es tur e-pastiski visādus jautājumus uzdevu par auto, vēsturi, bijušiem darbiem utt., tikmēr tas tika pārdots. Tā nu turpināju skanēt ss-u. Kolēģis ieteica paskatīties kādā no tiem Tukuma plačiem, kas specializējas uz BMW importu (EZ Auto, Next Auto)... viņi it kā tirgojot labus un tīrus auto... dārgākus, kā vidēji ss-ā, bet, nu, sakarīgus, ar nekruķītiem odometriem. Pazvanījos pāris zināmiem tukumniekiem, kopumā labi atsaucās, ka pie tiem varot ņemt. Un tieši vienā no plačiem uzmanību piesaistīja tāds smuks, tumši pelēks ar balto salonu, melniem griestiem, panorāmas jumtu, un mazu noskrējienu (150 tūkstoši), trīslitru dīzeli ar 245 zirgspēkiem un astoņpakāpju automātu. Nācis no Vācijas, lietots Frankfurtē, ņemts no vietējā BMW centra. Aizbraucu, paskatījos, izbraucu un sapratu, ka tas ir tas, kas vajadzīgs un ko gribu. Nav pilnā komplektācija, bet pietrūkst vienīgi durvju piesūcekņu (durvis tomēr pasmagas) un stūres apsildes (Jaguāram bija). Protams, nesūdzētos par masāžas beņķiem, bet, nu, tā jau izvirtība būtu. Un nevar saprast, vai spoguļi pielokas tikai manuāli, vai arī var uzstādīt automātisko pielocīšanos (vismaz settingos neatradu). Paņēmu līdzi arī mehāniķi, kas man visus auto taisa, viņš arī piekrita, ka šo var ņemt. Tad nu sāku kārtot papīrus, sareģistrēju, izgāju skati (pa nullēm), saliku drošības sistēmas, nomarķēju, apdrošināju, un tagad tikai braukšanas vaina.
Pirmie apm. 500 kilometri nobraukti, kaut kādi iespaidi radušies. Auto ļoti ērts, dinamisks, labi izskatās, kā viens iauto vecbiedrs saka - baudāms. Patēriņš kombinētajā ciklā apm. 9 litri uz 100 km, salons ļoti plašs. Šis īstenībā tikai pēc nosaukuma skaitās 5.sērijas modelis, bet esot būvēts uz 7.sērijas bāzes. Tiesa, ar 20 collu diskiem gaitā paciets. Salons, kā jau BMW, kvalitāti nostrādāts, gaumīgs, ērts. Vēl jāpiešaujas pie i-drive sistēmas. Pie mīnusiem varētu pieskaitīt lietu, par kuru BMW, šo modeli izstrādājot, visticamāk, nedadomājās - ka pēc 10 gadiem arvien retāk kurš brauks ar auto bez viedtelefona lietošanas (waze, spotify utt.). Tad nu, ja negribu telefona turētāju līmēt pie stikla (nepatīk ne vizuāli, arī skatam traucē), vienīgais variants ir stiprinājums pie ventilatora, bet tas, savukārt, traucē skatam uz lielo displeju. Vai traucē atvērt to nelielo sīklietu nodalīju virs audioiekārtas. Otra lieta - kaut kā tomēr pie šī modeļa funkcijām ir vairāk jāpiešaujas, kā citiem auto. Vēl joprojām neesmu pieķēries, lai atrastu, kā ieslēgt kruīza kontroli. Citiem auto kaut kā atradu uzreiz. Un trešais - ar bluetooth savienojot telefonu, var tikai sarunāties, mūzika no telefona netiek atskaņota. To var pieslēgt ar AUX, bet pazūd skaņas kvalitāte. USB skan normāli, radio arī, bet tieši ar AUX basi kļūst švakāki, skaņa klusāka (jāgriež diezgan), un, tad ja izdomā pārslēgt uz radio un aizmirsti pagriezt klusāk... varbūt kāds audiospečuks var ieteikt risinājumu.
Var redzēt, ka auto lietots pārsvarā pa pilsētu. Kaut arī salons galīgi nav izsēdēts, dažas pogas (sēdekļu apsildes, stikla pūtēja u.c.) ir padilušas. Tad nu domāju - no vienas puses, varbūt labāk būtu bijis, ja būtu lielāks nobraukums, bet pa bāni, bet, no otras puses, ne jau uz 130-150 tad pa to bāni būtu braukts ar šādu auto. Pie tam, ar mazāku nobraukumu pēc tam to mašīnu tomēr būs vieglāk pārdot.
Vēl viena no BMW estētiķu puses nepārdomāta lieta. Gaišais salons ar melnajiem griestiem un tumšo koku izskatās vienkārši super. Bet drošības jostas nu gan varēja tomēr melnas. Gaišās tomēr nobružājas un izskatās reāli netīras. Runāju ar ķīmisko, teica, ka mēģinās iztīrīt.
Lai nu kā, auto kopumā ļoti patīk, un, ja nečakarēs smadzenes un kaut kas dikti dzīvē nemainīsies, domāju ar šo nobraukt vismaz gadus trīs.
Saturīgs topiks ar personīgo pieredzi, kas plīst vai neplīst un cik maksā, kā arī subjektīvs apskats. Noderīga informācija citiem. Kāpēc vajadzīga tā iediršana par bmw fani, slimotāji dārgumu lētumu u.t.?
Manējais bija no Frenčas (Rašas saitu ieliku tikai uzskatāmībai, te jau bildes ielikt nevar), bet nebija ar apdauzītiem bamperiem. Lieliskā vizuālā stāvoklī...
Sanāca mazs čē-pē. Kādu rītu, braucot uz darbu ar atvērtu logu, dzirdu, ka kaut kas nežēlīgi grab... kaut kas bleķveidīgs pret kaut ko sitas. Kas to lai zina, cik ilgi tā biju braucis, jo pārsvarā braucu ar aizvērtiem logiem un man patīk visai skaļi klausīties mūziku, mašīnai laba skaņas izolācija... Mehs pateica, ka kreisais priekšējais bremžu diska aizsargs nonācis nost, jo caurumi parūsējuši. Labi, sūtam augšā jaunu. Oriģināls - 51 euro, alternatīvais - 19... Sūtam alternatīvo, parasts bleķa bumerangs kā nekā. Nākamajā dienā atnāk ziņa, ka piegādātājs pateicis - tomēr noliktavā nav, jāsūta OEM. Nu, labi, sūtam OEM. Atnāk detaļa, atdodu meham auto. Bet izrādījās, ka atnāca neīstais - labās puses. Pats smieklīgākais ir tas, ka tam labās puses bumerangam ir rakstīts, ka tas paredzēts kreisajai pusei. Lai nebūtu jābrauc tālāk ar grabošu auto, tika uzliktas lielākas šaibas uz esošā. Tiesa gan, kaut kur pakāsu čeku, atdot atpakaļ preci arī nevaru, bet, nu, cik sapratu no meha, ja bija atnācis vaļā kreisajā pusē, tad šāda hepeninga iestāšanās labajā pusē arī ir tikai laika jautājums. Tā ka, kad tas notiks, būšu gatavs...
Visiem auto šie bleķi rūsē un atdalās/nodalās nost un diemžēl, kā jau "piedienas" visur labā ciparā, nekur jau neliksies (TA savulaik bija populāri šos prasīt) - bet nu tomēr bremžu diska (laba) cenā tādu sū pārdot manuprāt ir bezkaunība no visas piegāžu ķēdes..
Brīdī, kad blakus - čata topikā rakstīju par krusu un vienlaicīgi jutu līdzi Hondas, kas zem loga stāvēja, īpašniekam par krusas graudu pabojāto mašīnu, pat nenojautu, ka manu GT ir piemeklējis līdzīgs liktenis... pat vēl trakāk, ne tikai visa virsbūve ir nosēta ar buktēm, bet viens tāds krusas gabals ir radījis pamatīgu zirnekli vējsiklā... Nu, neko, ar šo laikam esmu kļuvis KASKO apdrošinātājam par visai nerentablu pacientu...
Mja kaut kadus video par lielu vetru taj puse ar maniju. Stāsta ka pie mums Madonas rajona un apkartnē ar viss "pa gaisu gājis" ar būs jābrauc postijumi novertēt, daži koki utml. nogāzti ... auto gan garažā un teorētiski tikai 2 priedes var kādu kaitējumu nodarīt , ja jumtu ielauztu ...
Interesanti- kādas vēl automarkas cieta tajā kataklizmā un kāpēc citas palika veselas? Respektīvi- kādi un kāpēc citi autoražotāju var atļauties kvalitatīvu metālu un labas kvalitātes stiklus?
Zem loga stāvēja Honda Accord... cieta vairāk kā manējais. Čoms turpat bija ar 2009. gada Audi A6. Cieta, bet mazāk... Pie čoma izīrētās mājas stāvēja iepriekšējās paaudzes Berlingo, arī bija diezgan cietis...
Ciest var mazāk arī tie kam vairāk visādu metāla stingrībai paredzētu liekumu, vai stiprības ribu iestrādāts, tiesa tas ir koks ar diviem gaiem, ja krīt kaut kas jau tik liels, ka tāpat iebuktē, tad ir sūdīgāk taisnot ... bet vismazāk laikam cieš drēbes jumti ...
Cietā vairāk, cieta mazāk.... Arī man ir pagadijies būt līdzīgās situācijās, kad blakus stāvošā Mazda izskatās, kā izmazgāta un neizgludināta, bet mans stikla jumts neliekas traucēties. Būtībā- ļoti laba testa situācija.
GB12 rakstīja: Sanāca mazs čē-pē. Kādu rītu, braucot uz darbu ar atvērtu logu, dzirdu, ka kaut kas nežēlīgi grab... kaut kas bleķveidīgs pret kaut ko sitas. Kas to lai zina, cik ilgi tā biju braucis, jo pārsvarā braucu ar aizvērtiem logiem un man patīk visai skaļi klausīties mūziku, mašīnai laba skaņas izolācija... Mehs pateica, ka kreisais priekšējais bremžu diska aizsargs nonācis nost, jo caurumi parūsējuši. Labi, sūtam augšā jaunu. Oriģināls - 51 euro, alternatīvais - 19... Sūtam alternatīvo, parasts bleķa bumerangs kā nekā. Nākamajā dienā atnāk ziņa, ka piegādātājs pateicis - tomēr noliktavā nav, jāsūta OEM. Nu, labi, sūtam OEM. Atnāk detaļa, atdodu meham auto. Bet izrādījās, ka atnāca neīstais - labās puses. Pats smieklīgākais ir tas, ka tam labās puses bumerangam ir rakstīts, ka tas paredzēts kreisajai pusei. Lai nebūtu jābrauc tālāk ar grabošu auto, tika uzliktas lielākas šaibas uz esošā. Tiesa gan, kaut kur pakāsu čeku, atdot atpakaļ preci arī nevaru, bet, nu, cik sapratu no meha, ja bija atnācis vaļā kreisajā pusē, tad šāda hepeninga iestāšanās labajā pusē arī ir tikai laika jautājums. Tā ka, kad tas notiks, būšu gatavs...
Nu re, pagāja nepilni 7 mēneši un arī otrs "atvaļījās". Tā kā detaļa jau bija iepirkta, atlika vien sarunāt maiņu.
Tad nesaprotu čīkstēšanu, ka dārgi. Ja jau tik viegli krīt nost tad arī ražotājs to par būtisku neuzskata. Tās detaļas funkcija ir estētiska, lai disks izskatās piepilditāks, ja jau būtu tik nepieciešams tad būtu jāliek no abām pusēm.
Jurčiks pēc tās izrunāšanās un to populāro zīmolu nolikšanas ir tos viģikus izdzēsis. Bet pats interesantākais, ka pēkšņi taisa to pašu mizu apskatus tādā jocīgā, pieklusinātā manierē Netipiski viņam...
Tev tas auto ir xdrive vai RWD? Kā ziemas sniegos tiec galā?
Es tā padomāju, tavi argumenti, kādēļ BMW 5-sērija, pilnīgi sakrīt ar manējiem. Paradokss, ka braukšanas prieks no 2010.gada auto bieži vien būs pārāks par salīdzinoši modernu vai pat jaunu (piemēram, japāni) utt. Kā lasu, kalpo godam
Pat RWD nav tur nekādu tādu baigo problēmu, es pats ne ar BMW pakalpiedziņu ilgi vazajos ziemās, un vienīgās nelaimes tai kastei bija, kad pa diagonāli atslogoju ratus, tad gan tas auto bija tikai stumjams.
V3l nesen vienu 3series meičai palidzeju izstūrēt no maz valnīša, kaut principà būtu pati tikusi galā. RWD vienkārši jāpadomā, kā no tàs vietas kur iebrauc pēc tam brauksi ārā, un galvenā ideja ir - dabūt kaut mazu ieskrējienu vēlams taisnvirzienā ar pilnīgi taisniem riteņiem, vai sliktākajā gadījumā precīzi pa jau iemītu pēdu, tam auto nepatīk "taisīt jaunu sliedi" ar priekšu, un sagriezti rati momentā rada papildu pretestību. Ja jau esi mazliet iestidzis, tad stūres grozīšana gan var palīdzēt, jo reizēm tā pārnes svaru un griezes momentu uz citu velkošo ratu ... Bet nu tehniski jācenšas ir praktiski nespolēt ... un pretbuksēšana ar lielu varbūtību ir jāizslēdz, nav intuitīvi, bet ir jāizmēģina, kas kuram strādā ...
Nuuu, pilsētā nav problēmu arī šajās te žļurās. Bet laukos ir jāuzmanās, labāk lāpstu grabažniekā iemest. Pagājušajā gadā 2 reizes paliku. Vienu reizi visai mazā kupenā nekurienes vidū iestigu diezgan normāli, bet kaut kā paša spēkiem tiku ārā... Otrā reize bija uz lauku ceļa, kad apgriežoties atpakaļgaitā, ar labo aizmugurējo riteni uzsēdināju auto uz vēdera. Bet tur, domāju, arī XDrive nebūtu palīdzējis, kaut gan, kas zina... Labi, ka pēc brīža garām brauca Hi-Lux, nostopēju, atveras logs, man pretī skatās 2 čaļi - identiskie dvīņi (iedomājies to skatu, kad uz tevi lupī divas vienādas smaidīgas sejiņas). Šie paķēra lāpstas, parakās, pastūmās un pēc brīža auto atkal bija uz ceļa...
Par kalpošanu nesūdzos, jā. BTW, par to runājot, mehs, kurš mainīja diska aizsargu, konstatēja, ka pie eļļas filtra ir nolpūde. Laikam tas blīvgredzens būs jāmaina. To tad ar eļļas maiņu, kas drīz gaidāma.
Par to braukšanas prieku piekrītu. Ja salīdzina šo ar, piemēram, jaunu X-Trail vai Octavia, ar ko vasarā pabraucu, tad, nu jā, braukšanas prieka ziņā pēdējie neturas līdzi.
Te noteicošais gan būs tas ka BMW cenšas radīt kaut kādas braukšanas sajūtas iekšā sēdošajam, jo ir prēmiums. Esi dzirdējis par škodu kurai motora rūkoņu atskaņotu skaņas sistēma?
Jjjjap - ir izbraukāta Norvēģija, Ukraina, Čehija, vairākas reizes Polija, par Baltijas valstīm krustām šķērsām nerunājot. Šovasar plānojas brauciens uz Vācijas dienvidiem. Ļoti komfortabls auto. Tikai, nu jā - bagāžnieks mazs.
Nesen nācās ieguldīties mazliet vairāk kā gribētos. Tika paķidāts dzinējs - nomainīts vārstu vāks un kartera blīve, jo gar šiem pribambasiem tecēja eļļa. Nebija kosmoss - ierakstījos 3 ciparu skaitlī, bet tāpat nepatīkami.
Lai nu kā, topiku laikam varam slēgt, auto šodien tika pārdots. Nuuuu, jaunais īpašnieks vēl savācis mašīnu nav, bet rokas nauda ir iemaksāta. Nobraucu ar to auto 3.5 gadus, 76 tūkst. kilometrus.
12 dienas kopš sludinājuma. Bija 3 zvani, 3 skatītāji, trešais arī teicās ņemt.
Vietā pagaidām neesmu neko izdomājis. Šobrīd ir doma paņemt kaut kādu lētāku benzīnnieku vai kaut ko, ko pēc pusgada-gada varētu daudzmaz izdevīgi pārdot, pēc tam varbūt atvēzēties uz kaut ko pavisam jaunu... Nu, redzēs.
Nu, nebija tā, ka baigi alku pārdot. Auto patika, bet nesen ievācos pavisam tuvu darbam (3 km) un trīslitrīgs dīzelis paliek visai bezjēdzīgs - žēl mašīnu mocīt. Bija arī pienācis laiks jaunas ziemenes pirkt, tad nu pirms tā ieliku vairāk ar domu - aizies-aizies, neaizies-neaizies.
Ja saliks papildus radarus Latvijā, tad šādus auto būs jēga iegādāt, ja daudz maz ceļo uz ārzemēm. Latvijai pietiek ar mazmotoriem. Esmu BMW patriots un tieši Grand Tourismo ir tas.
Nu priekš kam šito...katram latvietim- tabureti pa 32k sākot/no.Un pēc tam lai katris Lohs visās iespējamajās tēmās stāsta, kā viņam šitā te tagad "pietiek".Aizpakaļā sēdētāji lai iebāž vidējo pirkstu usb cohumā, būs siltāk. Ok, vajg ņemt granturiZmo ar 1.2i ;p
GB12 rakstīja: Nesen nācās ieguldīties mazliet vairāk kā gribētos. Tika paķidāts dzinējs - nomainīts vārstu vāks un kartera blīve, jo gar šiem pribambasiem tecēja eļļa. Nebija kosmoss - ierakstījos 3 ciparu skaitlī, bet tāpat nepatīkami.
Lai nu kā, topiku laikam varam slēgt, auto šodien tika pārdots. Nuuuu, jaunais īpašnieks vēl savācis mašīnu nav, bet rokas nauda ir iemaksāta. Nobraucu ar to auto 3.5 gadus, 76 tūkst. kilometrus.
Tas auto USA dzīvojās uzturēšanas izmaksu topos. Labi vien ka pārdevi.
Es tikko tiku pie jauna auto, bet nu skumīgi. Vajadzīgā klasē bija 3 auto, kur viens ar nepareizu figūru, otrs neinteresantu paaudzi un trešais ar nepareiziem radurakstiem. Vairāk nekā. Bet nu paķerts ir un tad jau redzēs
Nolaidībā nevis uzturēšanā. Man rodas tāds iespaids ka viņi tur mašīnu apkopes veic ar āmuriem klapējot motorus. Tāpēc arī viņiem topā mašīnas kas idejiski no GAZ - 61 atšķiras diezgan maz, un tajā pašā laikā viņi tur internetos čīkst cik ļoti eiropas mašīnas ir plīstošas. Piemēram nesen kaut kāda raksta komentāros lasīju no viena amerikāņa par to ka viņam esot bijuši divi problemātiski auži, B5 S4 un B8 S4 - par B8 nestrīdos, bet nu bļa kas tāds varētu būt tam B5 - tā mašīna tak ir elementāra kā cirvis... Man te arī jūtube mēdz rādīt viģikus no kanāla Mechanical Nightmare; viģikus ar kuriem dalījušies servisnieki - kāda ceturtā daļa ir par tēmu "shit happens", pārējie ir vai nu "mašīna bez poņas pista līdz kliņķim", "mašīna apzināti tiek pista līdz kliņķim" [klasiskais variants - "klients atbrauca tikai nomainīt eļļu", a mašīnai vairākas lietas burtiski jūk ārā] vai arī "īpašnieks būdams pilnīgs lohs kaut ko sapisis"; no pēdējā man atbilstoši man tuvajai vadu tēmai patika aina - īpašnieks aizvilcis kaut kādu vidēji resnu vadu no aķa pāri motortelpai uz salonu, un pamanījies uztaisīt īso, un tas vads tur kusdams izgriezies cauri visādiem plastmasiem un trubām...
GB12 rakstīja: Nesen nācās ieguldīties mazliet vairāk kā gribētos. Tika paķidāts dzinējs - nomainīts vārstu vāks un kartera blīve, jo gar šiem pribambasiem tecēja eļļa. Nebija kosmoss - ierakstījos 3 ciparu skaitlī, bet tāpat nepatīkami.
Lai nu kā, topiku laikam varam slēgt, auto šodien tika pārdots. Nuuuu, jaunais īpašnieks vēl savācis mašīnu nav, bet rokas nauda ir iemaksāta. Nobraucu ar to auto 3.5 gadus, 76 tūkst. kilometrus.
Tas auto USA dzīvojās uzturēšanas izmaksu topos. Labi vien ka pārdevi.
Es tikko tiku pie jauna auto, bet nu skumīgi. Vajadzīgā klasē bija 3 auto, kur viens ar nepareizu figūru, otrs neinteresantu paaudzi un trešais ar nepareiziem radurakstiem. Vairāk nekā. Bet nu paķerts ir un tad jau redzēs
Interesanti būtu saprast, kāpēc tieši ASV, nevis Eiropā? Kas tieši ir tas, kas ASV padara tās izmaksas tik dārgas?
Tapēc ka amerikā diagnostikas kultūŗa pavisam cita-nekāda, nesen tikos ar kolēģi no ASV un tur garantijas problēmas tiek risinātas bez iedziļināšanās, nomaina visu ar problēmu saistīto un skrien pie nākošā klienta, pēcgarantijas periodā nekas nemainās, atiecīgi remontu izmaksas skrien kosmosā.
Tapēc autospecs, kurš tur spēj veikt pilnvērtīgu diagnostiku dzīvo ļoti labi, jo dārgāks un specifiskāks auto(dārgākas detaļas) jo izdevīgāk veikt pilnvērtīgu diagnostiku.
Braukšana vienmēr ir arī "laika investīcija", mana "personīgā braukāšana " konvertējot to naudas vienībās, tas man izmaksā apmēram 48EUR/diennaktī neskaitot degvielas izmaksas.
Ā, tad tavuprāt man vajadzēja meklēt dzīvesvietu pēc iespējas tālāk no darba, lai varētu ikdienā kurināt trīslitrīgu dīzeli? Tobiš, pakārtot dzīvi mašīnai, nevis otrādi? Ko lai saka, dzelžaina loģika.
Un es nedziedāju tikai slavas dziesmas. Aprakstīju reālo pieredzi, arī mīnusus un feilus uzskaitīju.
feciic rakstīja: Tapēc ka amerikā diagnostikas kultūŗa pavisam cita-nekāda, nesen tikos ar kolēģi no ASV un tur garantijas problēmas tiek risinātas bez iedziļināšanās, nomaina visu ar problēmu saistīto un skrien pie nākošā klienta, pēcgarantijas periodā nekas nemainās, atiecīgi remontu izmaksas skrien kosmosā.
Tapēc autospecs, kurš tur spēj veikt pilnvērtīgu diagnostiku dzīvo ļoti labi, jo dārgāks un specifiskāks auto(dārgākas detaļas) jo izdevīgāk veikt pilnvērtīgu diagnostiku.
Amerikā vispār kā ierauga vācu autiņu, tā servisa veči berzē rokas. Tur būs brangs ķēriens
Bentlejam lai nomainītu starteri ir jāceļ motors ārā un katrs tāds mezgls maksā kosmosu. Lkm neviens nemaina, jo zdevīgāk pārdot autiņu.
BMW 530d Gran Turismo dzīvē
Tātad, slavēšanai, kritikai, saturīgiem komentāriem un spamam (kā tad nu bez tā) tiek nodots mans jaunais braucamais - BMW 530d Gran Turismo. Ražots un pirmo reizi pārdots tālajā, bet varbūt ne tik tālajā 2010.gadā, tātad, F07 modelis.
Kāpēc šāda izvēle? Sākumā domāju par jaunu auto. Bet tajā budžetā/mēneša maksājumā, kurā man būtu, tā teikt, komfortabli, izskatot visādus variantus, tā arī neko dvēselei piemērotu atrast neizdevās. Krosoveru īsti negribas un pēc tāda arī nav vajadzības. Korejieši neuzrunā, ja nu vienīgi kāds KIA Pro Ceed, bet, nu, tādā komplektācijā, kā man gribētos, tas maksā ap 30 kilo, tad nu, kaut kā roka neceļas nolocīt 30 tūkstošus par korejiešu kompaktklases auto. SEAT Leon FR tomēr jau ir morāli novecojis, Škoda Octavia RS arī, pie tam, feisliftētajam modelim purns šķiet neglīts (pre-deisliftam bija glītāks), VW atkrīt augstās cenas un drastiskā cenas krituma dēļ. No francūžiem uzrunā tikai Renault Talisman, bet tādā komplektācijā, kā man gribētos, pārāk dārgs tomēr. Vizuāli patīk Peugeot 508, bet, nu, pārāk tomēr daudz sliktu atsauksmju par Peugeot. It kā patīk Opel Insignia, bet arī - dramatisks cenas kritums, kā arī tagadējā piederība PSA grupai kaut kā neraisa uzticību. Tad nu ideju par jaunu auto tomēr noliku plauktā un sāku skatīties uz ko 7-10 gadīgu no premium gala... Gribētos jau kādu C klases mersi, bet sakarīgs jaunais modelis maksā apm. no 25000, bet man tomēr gribējās apm. 16-17 tūkstošos iekļauties. 2009. līdz 2014.gada modeļu kantainās formas galīgi neuzrunā. Skatījos Audi, bet arī... A5 un A6 it kā sakarīgi auto, bet tomēr neuzrunā. Bez tam, parunājos ar vairākiem šo modeļu lietotājiem, diez ko labi viņi tomēr neatsaucas. Bet A7 pārāk dārgs - netrāpa budžetā. Patīk feisliftētais XF, bet sakarīga servisa trūkuma dēļ vismaz tuvāko gadu laikā Jaguāru vairs neizskatu kā variantu.
Tad sanāca parunāties ar vairākiem BMW īpašniekiem (F07, F10, F11 modeļu) un visi ļoti labi atsaucās, ka šis esot viens no BMW veiksmīgākajiem modeļiem, kuram esot novērstas iepriekšējā E60 modeļa elektronikas problēmas. Tad nu sāku interesēties par šo modeli. Uzreiz sapratu, ka universāli negribas. Ja sedanu, tad tikai baltu, bet nekā jēdzīga piedāvājumā nebija. Tad vienu dienu netīšām pie savas mājas ieraudzīju stāvam Gran Turismo, un tad sapratu, ka gribu tādu - auto atšķiras no ļooooti daudz esošajiem sedaniem un universāliem, bet ir ar ļoti plašu salonu un kaut arī mazu bagāžnieku, tomēr, tā kā man patīk ceļot ar auto un dažreiz vienkārši kaut kur pie dabas gulēt, tad šis ir pašā laikā. Plus, tomēr esmu dizaina upuris un man patīk savādāki auto (ne velti fanoju par saabiem, jaguāriem, aflām u.tml.)
Tad sākās konkrētā modeļa meklējumi. Piesaistīja ss-ā viens baltā krāsā, ko tirgoja privātpersona. Bet, kamēr es tur e-pastiski visādus jautājumus uzdevu par auto, vēsturi, bijušiem darbiem utt., tikmēr tas tika pārdots. Tā nu turpināju skanēt ss-u. Kolēģis ieteica paskatīties kādā no tiem Tukuma plačiem, kas specializējas uz BMW importu (EZ Auto, Next Auto)... viņi it kā tirgojot labus un tīrus auto... dārgākus, kā vidēji ss-ā, bet, nu, sakarīgus, ar nekruķītiem odometriem. Pazvanījos pāris zināmiem tukumniekiem, kopumā labi atsaucās, ka pie tiem varot ņemt. Un tieši vienā no plačiem uzmanību piesaistīja tāds smuks, tumši pelēks ar balto salonu, melniem griestiem, panorāmas jumtu, un mazu noskrējienu (150 tūkstoši), trīslitru dīzeli ar 245 zirgspēkiem un astoņpakāpju automātu. Nācis no Vācijas, lietots Frankfurtē, ņemts no vietējā BMW centra. Aizbraucu, paskatījos, izbraucu un sapratu, ka tas ir tas, kas vajadzīgs un ko gribu. Nav pilnā komplektācija, bet pietrūkst vienīgi durvju piesūcekņu (durvis tomēr pasmagas) un stūres apsildes (Jaguāram bija). Protams, nesūdzētos par masāžas beņķiem, bet, nu, tā jau izvirtība būtu. Un nevar saprast, vai spoguļi pielokas tikai manuāli, vai arī var uzstādīt automātisko pielocīšanos (vismaz settingos neatradu). Paņēmu līdzi arī mehāniķi, kas man visus auto taisa, viņš arī piekrita, ka šo var ņemt. Tad nu sāku kārtot papīrus, sareģistrēju, izgāju skati (pa nullēm), saliku drošības sistēmas, nomarķēju, apdrošināju, un tagad tikai braukšanas vaina.
Pirmie apm. 500 kilometri nobraukti, kaut kādi iespaidi radušies. Auto ļoti ērts, dinamisks, labi izskatās, kā viens iauto vecbiedrs saka - baudāms. Patēriņš kombinētajā ciklā apm. 9 litri uz 100 km, salons ļoti plašs. Šis īstenībā tikai pēc nosaukuma skaitās 5.sērijas modelis, bet esot būvēts uz 7.sērijas bāzes. Tiesa, ar 20 collu diskiem gaitā paciets. Salons, kā jau BMW, kvalitāti nostrādāts, gaumīgs, ērts. Vēl jāpiešaujas pie i-drive sistēmas. Pie mīnusiem varētu pieskaitīt lietu, par kuru BMW, šo modeli izstrādājot, visticamāk, nedadomājās - ka pēc 10 gadiem arvien retāk kurš brauks ar auto bez viedtelefona lietošanas (waze, spotify utt.). Tad nu, ja negribu telefona turētāju līmēt pie stikla (nepatīk ne vizuāli, arī skatam traucē), vienīgais variants ir stiprinājums pie ventilatora, bet tas, savukārt, traucē skatam uz lielo displeju. Vai traucē atvērt to nelielo sīklietu nodalīju virs audioiekārtas. Otra lieta - kaut kā tomēr pie šī modeļa funkcijām ir vairāk jāpiešaujas, kā citiem auto. Vēl joprojām neesmu pieķēries, lai atrastu, kā ieslēgt kruīza kontroli. Citiem auto kaut kā atradu uzreiz. Un trešais - ar bluetooth savienojot telefonu, var tikai sarunāties, mūzika no telefona netiek atskaņota. To var pieslēgt ar AUX, bet pazūd skaņas kvalitāte. USB skan normāli, radio arī, bet tieši ar AUX basi kļūst švakāki, skaņa klusāka (jāgriež diezgan), un, tad ja izdomā pārslēgt uz radio un aizmirsti pagriezt klusāk... varbūt kāds audiospečuks var ieteikt risinājumu.
Var redzēt, ka auto lietots pārsvarā pa pilsētu. Kaut arī salons galīgi nav izsēdēts, dažas pogas (sēdekļu apsildes, stikla pūtēja u.c.) ir padilušas. Tad nu domāju - no vienas puses, varbūt labāk būtu bijis, ja būtu lielāks nobraukums, bet pa bāni, bet, no otras puses, ne jau uz 130-150 tad pa to bāni būtu braukts ar šādu auto. Pie tam, ar mazāku nobraukumu pēc tam to mašīnu tomēr būs vieglāk pārdot.
Vēl viena no BMW estētiķu puses nepārdomāta lieta. Gaišais salons ar melnajiem griestiem un tumšo koku izskatās vienkārši super. Bet drošības jostas nu gan varēja tomēr melnas. Gaišās tomēr nobružājas un izskatās reāli netīras. Runāju ar ķīmisko, teica, ka mēģinās iztīrīt.
Lai nu kā, auto kopumā ļoti patīk, un, ja nečakarēs smadzenes un kaut kas dikti dzīvē nemainīsies, domāju ar šo nobraukt vismaz gadus trīs.
Un laikam jāreģistrējas bmw-powerī