Tātad runa par trīs standartiem - ekonomija, bremzēšana, troksnis.
Kāds ir saskāries ar šiem rādītājiem vienai un tai pašai riepai ar un bez šipiem? Kaut kā ražotāji izvairās norādīt un nevaru īsti atrast salīdzinājumu vai vismaz vienu korekti norādītu rādījumu ar šipiem.
Ko tu grasies atrast, ja šipenei normāli jābut šipotai, un tie decibeli arī tadai tiek noraditi, tas ka nav nešipotai "šipenei" nu diezgan loģiski ..., nav tā paredzets lietot
Tur jau tā problēma, ka netiek norādīti. Parasti sakarīgākie internetveikali nenorāda šipenēm vispār neko. Kaktu kantori ieliek tos pašus datus, kas tai riepai ir bez šipiem.
Runā, kā muldi. Šipi pa tavam nav riepas sastāvdaļa?
Riepa ar šipiem ir skaļāka. Loģiski, ka mārketinga dēļ negrib norādīt, jo tiem uzņēmumiem, kuriem ir augstāks ISO līmenis, šīs riepas neiekļausies standartos. Tas manuprāt ir vienīgais iemesls, kāpēc slēpj. Bet maza cerība bija, ka kāds ar šo ir saskāries.
Manuprāt, ka radžotai riepai uz EU-uzlīmes troksnis netiek norādīts principā.Atliek sameklēt vienīgi subjektīvos datus no kādiem testiem.Tā kā radzes maz valstīs lieto,ne kuram katram modelim to atradīsi.
Šipojamas riepas bez šipiem ir jau vakarējā diena,tagad sacensība iet par to, kuram ir labāka radžu iestrādes tehnoloģija rūpnīcā.
Pie rīgas šipotājiem pa lielam pat senāk varēja dabūt galvenkārt prastākās radzes,kuras ir maz prognozējama garuma,ar štruntīgu kājas profilu un neprognozējamu iznākumu pie atšķirīga protektora dziļuma (tas mēdz par kādu milimetru atšķirties dažādiem riepu modeļiem).Attiecīgi, ja radze ir ,teiksim,0.2mm par garu, viņa skaļāk grab un riepa vairāk slīd pa cietu asfaltu.
Phe,hm, šis gan jocīgi.Ne burti ne cipari neliecina, ka tām būt jādilst.Acīmredzot,(šodien) aizkadra fufeli var sagaidīt it visur.Kāreiz pats izskatu nok p-proof modeli vasarai,zb ;p .. Atliek ticēt vienīgi reālo lietotāju atsauksmēm.
Man šoziem PA4 ar V burtu dila kā parasti.Nu jau ir pieveiktas 2 pilnas ziemas un viena epizodiski.Pagāšgad pirmoreiz biogrāfijā ar viņām nobraucu vasaru- bet fig, žēl,tie ap 5mm tur kā ir tā ir, tagad apmainīju otrādi...
Kāda ir tā burtu kombinācija ātri dilstošai riepai?
Priekšgājējs WR D4 pietika divām ziemām braucot 25-30k gadā ne-rallista stilā, kkur arī bija testi ar diluma mērīšanām un WR sērija bija viena no visstraujāk dilstošajām.
Burtu kombinācija ir drīzāk izskatāma no intuīcijas un no ticības kādam sev tīkamam ražotājam.Kurš nav iepriekš tevi apjaajis.Nokians visdrīzāk ar vienu roku "iedod", bet jau ar nākamo modeli no sava uzticamā lietotāja "paņem" ar uzviju.Vai otrādi.
Konkrēti nodilumizturību izsaka Treadwear indekss.To uz riepas parasti ir vērīgi jāmeklē,vienā pusē mazā šriftā būtu jābūt- jo tas bieži tiek mēģināts noklusēt un lietotājam/parastajam netiek acīs bāzts.Manā ieskatā, cerības sākas no kādiem 280.Ja 320, tas ir jau ļoti cerīgi.Bet ja 400-500, tā visdrīzāk ir cieta kaloša ar šaubīgām komforta un mitras virsmas īpašībām.Touring,tāteikt;).Tām vasarenēm,kur ražotājs pretendē uz Y ātrumburtu un kosmisko saķeri, mēdz būt 220 un 180. Vai pat 140,līdzarko nodilumcerības kļūst minimālas...
Ja ņemt ļodzīgu skandināvu tipa bezradžu švammi ar Q ātrumburtu- tā pie +20 nodils pa nedēļu.Šodien gan tādu ir kļuvis maz.Lepnākie ražotāji taču maisa savu gumiju ar eksotisku eļļu un uzliek vismaz T burtu.Jo augstāks ziemenei ātrumindekss- jo labāk uz asfalta un siltumā, bet sliktāk uz slidena.Jautājums tas pats- kam var ticēt un kam nevar- jo skaidrs, ka fufeli šodien var iesmērēt jebkurš, pašu mišolīnu ieskaitot.
Ja labi zināms ražotājs nosauc degvielas patēriņa un slapjas virsmas indeksu A vai B (vai kaut C)- cerība ir.Ja man to apgalvotu ķīnietis no mahimas plaukta- es tam neticu nepakam nee.Ja kkāds tur gy ir uzlicis 68dB, tas ir samērā ticami un tiešām būs klusu.Kaut gan aparātiski izmērītos testos izrādīsies tie paši 71-72dB.Bet,ja kāds cits mēģina ieārstēt 74dB jau no nulles un saka ka tā esot "laba riepa"??
Šaurākiem izmēriem tas varbūt nav tik būtiski, bet visas platās vasarenes jau pēc savas būtības ir skaļākas praktiski par jebkuru daudzmaz normālu ziemeni.Pie kam, mēdz būt, ka uz gluda asfalta ir samērā klusu, bet tikko brauktuves virsma drusciņ specifiski grubuļaina, tā dūkoņa izmainās kardināli.Glābiņa nav- jauna dūc dēl dziļa protektora, bet kolīdz atlicis 5-6mm, tā uzpeld jau citas nekomforta pazīmes.Vispareizāk būtu (mēģināt) ticēt savai vai citu konkrētu lietotāju taisnīgi izklāstītai pieredzei.Vienīgi ka par "savu" ir jāmaksā,bet reāli ticamu atsauksmi ilgi jāmeklē.
Yokohama Ice Guard Stud, otrā ziema pie manis, trešā vispār [atpirku no čoma kam uz otrās mašīnas bija vienu ziemu pavadījušas un max pāris štukas nobraukušas] - kādu milimetru tās riepas šoziem pazaudēja, tātad vēl kādas 4 ziemas priekšā.
Bija iepriekšējam auto šādas bez šipiem. Patiešām super izturīgas, beigās atdevu servisā pie riepu maiņas dēļ vecuma jo kādi 5-6mm protektors bija palicis. Bet nu ziemā nekādas izcilās saķeres arī nebija.
Būtu vērtīgi, ja Tu savam auto uz sezonu uzliktu riepas ar vismazāko iespējamo svaru. Jā, riepu komlekts sanāks dārgāks, bet šo naudiņu atpelnīsi degvielas patēriņā ar uzviju.
Puslitrs uz 100 nozīmē ka pie 20k nobraukuma taa ir papildus 100eur klāt. Tā kā īsti neatmaksājas baigi par to iespringt, superekonomiskās riepas ir neekonomiskas.
Neapšaubāmi, ka tādam vieglajam autiņam ar 1,3 t svaru tāds lācis ar 300g svaru noteikti smagi ceļ degvielas patēriņu.
Ja nopietni - es savam auto garākos braucienos esmu skatījies degvielas patēriņu un reizēm 2atā tas ir lielāks, nekā 5atā. Domāju, ka ārējie faktori kā, piemēram, vējš dod daudz lielāku ietekmi, nekā grabažniekā vesta lieka kanniņa ar antifrīzu vai domkrats.
-plus jāierēķina arī piekares remonta un zobārsta izdevumi.Katram riepas modelim ir savs kritiskais spiediena punkts, pie kura braukšana kļūst kaitinoša.Bezīnbākas vāciņš lielākoties sludina fufeli.
Par maz laikam var iepūst tikai tie, kam pie dirsas vai tie, kam ir koka ratu ripuļi. Man golfam ir paredzēti 2 bāri - man standarts ir 2,5, jo savādāk riepas ir neadekvāti plakanas...
Ok, bet jāskatās tomēr ar kādu izmēru,profilu un platumu kurš brauc.Ir taču milzums modeļu, kuri grozās tikai relatīvi augstos profilos no 55/65 un tikai platumos max līdz 205/215.Kāreiz šis ir tieši tāds. www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Michelin/Energy-Saver.htm -tas, ka neskatoties uz cenu un solījumiem, šīs markas riepas var nebūt pa prātam piekasīgam lietotājam un ka lielos vilcienos slapjums un labo īpašību saglabāšana visā nodiluma periodā vispār nav viņu stiprā puse,tas diemžēl tā ir.Kosmiskās īpašības piemīt vien atsevišķiem šī ražotāja modeļiem par kosmisku cenu.Un arī tad dažreiz ne tik lielā mērā, lai gūtu pilnīgu apmierinājumu par izdoto summu un iedomātajām cerībām.
Diemžēl ir pieredze ar Nokian - klusas, uz ledus OK, bet dilst ļoti, turklāt manā gadījumā - WR D4, bija smalki lameļota, kas diemžēl rezultējas protektora mikroplēšanā t.i. uz grantenēm pa maziem gabaliņiem paraustīja to riepu, rallijos nepiedalos, riepa tika pirkta tā paša gada jauna, turklāt ražota ar Somijā, nevis RU.
Pirms ziemas, nospļāvos, un lai nepārmaksātu, paņēmu atjaunotās - skaļas, prātīgi braucot OK (cik nu sniegs šoziem (ne)bija), bet dilšana - kolosāli, knapi var pamanīt, gan jau ka rullēšu visu gadu.
+1 par atjaunotajām, jau gadiem ziemā ar tādām braucu. Uz ledus un sniegā uzvedās krietni labāk nekā jaunas lētā gala riepas, bez tam nav žēl ik pa pāris gadiem nomainīt. Ok, ir drusku smagākas un skaļākas, bet cena to atsver.
Bet ko es saku: atjaunotās uz ceļa turas labāk nekā tie ķīniešu mēsli! Un vēl varam uz to paskatīties no ekoloģijas viedokļa - riepām tiek dota otra dzīve, nevis izmesta svalkā.
1983 gadā brauca un nestresoja par riepām..cauru gadu mauca un visi bija laimīgi,tagad....nevienam neinteresē riepas,vnk jābūt BRENDAM..lai darbā visi apjūsmotu ,ka riepas dārgākas par pašu auto..slimi.
Ko tu tur fantazē. Laimīgi bija vispār ja riepas dabūja un stresoja nepārtraukti, nepārdurt, neiemaukt grāvī, bēra smiltiņas, lai kalnā uzbrauktu. Pēc sastāva tās riepas bija vissezonas. Bet jā nestiloja ar platām riepām un milzu diskiem.
Reālie vēstures stāsti gan runā par to, ka viens otrs no tiem toreizējajiem varoņbraucējiem bija uz dsas un izkārtu mēli, kad tolaik reāli saskārās ar tieši ziemai domātu riepu.Vai kad reāli salīdzināja to savu "vis varēšanu" ar kādu kolēģi, kurš bija ticis pie ziemenēm.Krieviem kopš 50jiem darbojās riepu institūts НИИШП un jau agros 70jos autovaz sakarā uzsākās tehnoloģiskā sadarbība ar itāļu Pirdelli.Protams, viņi nespēja nodrošināt pienācīgu gumijas sastāvu un vārīja prastu sintētisko kaučuku- vadoties pēc savas bagātīgās pieredzes gumijzābaku un galošu rūpniecībā.
Ar brendiem ir vienkārši - ja riepas nav lieli koka ratu riteņi, tad starpība starp ķīnu un pieklājīgu vidusmēru ir tik smieklīga ka kauns to ķīnu ņemt. Bet ja riepas ir lieli koka ratu riteņi - kā tu, kas var atļauties braukt ar mašīnu kam tādi nāk, nevari atļauties normāla ražotāja riepas?
Tev tie kolēģi tādi jocīgi. Ar visu ko lielās, bet ar riepām?
Nu nez, nez.
P.S. Man ir kā Msh saka - 15''ajam izmēram es samērā lēti varu paņemt gan Michelin, gan Nokian,bet pirkt kaut kādu Hujduj, kas maksā tikai nedaudz lētāk - danunah.
Man 4 gadus uz viena auto at riepas , f klase,bet man po tas papildus patēriņš un tas ka skaļākas..līdz ziemai novilkšu, tad likšu analogas jaunas.nobraukums apm 80tkm. Vienīgā reize kad ņemtas nost 4 gados- tad kad diskus krāsoju. Manām vajadzībām ideāls variants, parsist nevar, dubļiem , sniegam arī lieliski.
msh rakstīja: Ar brendiem ir vienkārši - ja riepas nav lieli koka ratu riteņi, tad starpība starp ķīnu un pieklājīgu vidusmēru ir tik smieklīga ka kauns to ķīnu ņemt. Bet ja riepas ir lieli koka ratu riteņi - kā tu, kas var atļauties braukt ar mašīnu kam tādi nāk, nevari atļauties normāla ražotāja riepas?
šis taisnība. Man pie biroja stāv visādi x5 rendžroveri un landcruizeri ar riepām, kuru brendu nekad neesmu dzirdējis un diez vai dzirdēšu. Visticamāk cilvji bija krietni pārsteigti ka nopērkot tādu kluci būtiski pieaug rezerves daļu cenas, t.sk riepas. Bail domāt kādi bremžu diski tur stāv
Jo augstāks ātruma indekss, jo teorētiski sagaidāma augstvērtīgāka riepa.Mēdz gadīties, diemžēl, arī ar lielāku teorētisko iespēju, ka viņa ātrāk nodils.Ja kādam modelim ir tikai viens ātruma variants, tā ir diezgan laba pazīme.
Svara/kravnesības indekss visām viena izmēra riepām parasti ir 2 varianti- standard un extraload, tie atšķiras par 3-4 cipariem, piem 205/55/16 izmēram tas būtu 91 un 94,kādiem citiem iespējams 100/104, 99/103, 92/96 utt. No extraload riepas gan var reāli sagaidīt diska aizsargmalu,kas jau pie 55-45tā riepas augstuma var būtiski palīdzēt nenoskrāpēt vai pat nesadauzīt diskus.
Pat viena un tā paša modeļa riepai atkarībā no profila/izmēra tā aizsargmala var gan būt, gan nebūt.Kamēr konkrēto riepu neredz dabā, tirgoņi šo lietu parasti iepriekš nezina un internetā to noskaidrot arī ir šaubīgi.
Tur versijas dažādas.Karkass pa lielam ļoti svarīgs, bet viena ražotāja vienāda modeļa un izmēra riepai attiecībā uz ātrumindeksu atšķirība ir lielākoties gumijas sastāvā.Nav garantēts,ka lielākam ātruma indeksam būs mīkstāka vai nodilum/neizturīgāka gumija - tendence gan ir,bet atsevišķiem tiešām labiem ražotājiem mēdz būt arī otrādi.
Karkasa uzbuves atšķirības iestājas kkur uz robežas ap 45-55to profila augstumu, kā nu kuram. Kāpēc te daži (iespējams, ne bez pamata) runā par dažu atjaunoto riepu pārākumu pār ķīnas drazu- jo tieši karkass tiek otrreizēji izmantots.Širpotrebam nav ne īsti karkasa, ne arī laba sastāva gumijai- ir tikai "skaists" pro'tektora raksts.Kamēr ir 8mm, tamēr pa ūdeni brauc jebkas.Bet, kolīdz runa par uzvedību nodiluma vidusperiodā vai uz vienkārši mitras virsmas bez ūdens kārtas, tā no kalošu gumijas brīnumi garantēti.
Ja runa par 205/55/16, es tomēr skatītos uz modeļiem, kuriem ir tā aizsargmala.Kādiem diviem no desmit viņa būs,un tā ir laba pazīme.Iespējams, ka tieši ar kravnesību 94,parastā 91 vietā.Kosmosā netēmējošam lietotājam ātrumindekss V būtu normāls kompromiss starp cenu,nodiluma prognozi un iespējamo komfortu.Ja ir W, tad jāpapēta, vai tas ražotājs nemelo un ko saka reālie lietotāji.Sliktākais ir samaksāt un nebūt apmierinātam.Tur tas tyrereview co uk ir viens no retajiem resursiem, kurā var cerēt uz kādiem reālu lietotāju viedokļiem.
205/55R16 bija 94v premium contact 5, šogad nolēmu pamēģināt primasy 4 sanāca 91v. Pārsteidzoši labi turējās šī rīta šļurā uz ceļa. Arī conti bijas labas vasaras līdz pat nodilumam, iesaku.
Šļurā labas pajaunas vasarenes parasti turas diezgan labi,vai pat labāk kā padilušas ziemenes.Līdz momentam, kamēr viņas spēj to šļuru izšķaidīt un "izkrist" līdz cietam asfaltam.Tiklīdz tas asfalts zem šļuras ir kaut drusciņ apledojis, tā sākas jau cita dziesma.
Kanibaals rakstīja: Atjaunotās vairs nav aktuāli kopš ķīniešu riepas tiek vestas iekšā.
ķīnieši ir neadekvāti dārgi palikuši, sākot jau ar to Sailunu....atjaunotās ir 30-40% lētāk, seviški R16-R17 un uz augšu, mazajiem R14-R15 iespējams starpība ir mazāka, bet tiem jau arī prēmiumi par pieņemamām cenām ~50 eiro gadās !
Riepu standarti.
Tātad runa par trīs standartiem - ekonomija, bremzēšana, troksnis.
Kāds ir saskāries ar šiem rādītājiem vienai un tai pašai riepai ar un bez šipiem? Kaut kā ražotāji izvairās norādīt un nevaru īsti atrast salīdzinājumu vai vismaz vienu korekti norādītu rādījumu ar šipiem.